Hae Anna&Ellit-sivustolta

aikuisten kielikurssit

Viestiketju osiossa 'Yleistä harrastematkoista' , käynnistäjänä lontoo2004, 15.03.2004.

1. lontoo2004 Vierailija

Hei! Haluaisin kokemuksia aikuisten kielikursseista? Olen lähdössä kesällä englannin kieltä opiskelemaan ja haen kokemuksia reissuista. Onko niillä oppinut? Millaiset ryhmät ja isäntäperheet on sattunut? Onko eroa matkanjärjestäjillä?

2. viivi Vierailija

En tiedä, oletkohan jo ollut kurssilla vai vasta menossa, mutta kuitenkin ainakin sitten joskus olisi kiva kuulla, millaista kielikurssillasi oli. Miten pitkään olit, millaista opetuksen taso oli, millainen ryhmä, entäpä majoituspaikka (esim. perhe) ? Minkä järjestön toimesta olit kurssilla? Olisi todella mukavaa kuulla kokemuksia, sillä olisin itsekin kiinnostunut asiasta. Olen 36-vuotias.

3. Miina Vierailija

Hola!

Itse olin viime vuonna yksityisessä kielikoulussa Espanjassa. Opiskelin siellä puoli vuotta, mutta kurssin pituuden voit valita tietysti ihan itse.
    Opetus oli todella tasokasta ja sain rahoilleni todella vastinetta. opin espanjan kielen lähes täydellisesti puolessa vuodessa. Nyt asun täällä ja työskentelen.

Voin todella suositella tämän tyyppistä kielen opiskelua.

4. Tiinu Vierailija

Sehän riippuu just ja precis siitä oletko oppivainen. ja miltä tasolta aloitat. Englanti on helppo kieli.

5. viiville Vierailija

No aika älytöntä kysyä neuvoa/toetoa kysyjältä joka vasat menossa. Kyllä kursseille on parasta mennä vaan eikä kysellä ....

6. Heli Vierailija

Hei!
    En tiedä onko ajankohtaista enää, mutta ainahan yleisellä tasolla kielikurssit ovat ajankohtaisia. Oma kokemus on aivan upea viime kesältä. Olin Länsi-Suomen opiston (toimii Huittisissa) järjestämällä kielikurssilla 2 viikkoa Lake District - alueella Kendalissa, aamut olivat kieltenopiskelua, iltapäivät patikointia läheisillä kukkuloilla (vuorilla minun mielestäni, kävimme nimittäin 2 kertaa noin 1 km:n korkuisella kukkulalla) En ole mikään himoliikkuja, kävelen kyllä jonkin verran. Mutta tämä reissu oli aivan upea, varsinkin, kun opetus ja opastus oli ammattitaitoista. Ryhmämme oli pieni, vain 6 henkeä ja kuljimme matkat vuokratulla pikkubussilla (opettajamme Jerry, oli opettaja, opas ja autokuski + illalla seurana pubissa) Asuimme perheissä, emäntäni oli yksinäinen nainen ja hänellä oli kaksi kissaa.... kaikki olimme majoittuneet koteihin, ei ollut mitään ongelmia. Saimme aamupalan + illallisen, taso vaihteli, välillä emäntä tilasi intialaisesta ravintolasta ruoan, välillä kiinalaisesta, välillä hän kokkas meille pyttipannun... tasoltaan hän oli minua vastaava kokki, joten ei tullut pettymystä eikä iloista yllätystä, aamulla oli leipää, voita, marmeladia, teetä, tuoremehua, muroja. Hyvin pärjäsin. Retkieväät ostimme kaupasta, voileipiä nassutimme sitten patikkaretkellä tauoilla. Patikkamatkan varrella oli ihania vuoristojärviä, joissa halukkaat kävivät uimassa (vesi oli HIEMAN VIILEÄÄ) Maisemat huikaisevat, ja kaiken kruunasi patikkaretken jälkeen pitkä olut/siideri paikallisessa pubissa. Patikkamatkat olivat noin 8 - 16 km, mutta niihin varattiin tarvittava aika. Matkaan osui yksi viikonloppu, jolloin olimme retkellä Walesissa, poikkesimme moniin pikkukaupunkeihin matkan varrella ja nautimme olostamme. Jerry on ollut opettajana Suomessa monta vuotta, mutta nyt hän on palannut takaisin Englantiin ja muutti Skotlantiin ja asustelee siellä ja rakentaa perinteisiä kiviaitoja + toimii suomalaisryhmien opettajana edellä mainitulla tavalla tarvittaessa. Matkat, retket, asuminen puolihoidolla, + opetus, kaikkieen maksoi noin 1100 euroa. Jerry oli lentoasemalla vastassa ja samoin palatessa saattoi meidät lentoasemalle, koska Kendaliin on Manchesterista matkaa noin 100 km. Kurssit ovat tänäkin kesänä ohjelmassa, en ole käynyt heidän nettisivuillaan katsomassa, että joko ne ovat siellä, mutta tulossa ovat.

7. viivi Vierailija

Kiitos, Heli, kirjoituksestasi. Mikähän olisi Jerryn kurssien sähköpostiosoite?

8. Heli Vierailija

Voi anteeksi, olen vallan unohtanut käydä näillä sivuilla, mutta kun taas mieli palaa Englannin / Skotlannin maisemiin, niin tulin katsomaan ja huomasin, että minulle oli tullut kysymys!

Jos joku on kiinnostunut, niin sivut ovat:

www.lansisuomenopisto.fi

Kävin juuri tarkistamassa, että ensi kesän kurssit ovat jo opiston nettisivuilla.

9. Hely Vierailija

Mikäli jotakuta kiinnostaa, ylläolevan opiston tarjontaan kuuluu nyt myös Huittisissa enkun tehokurssi, ja mikä parasta kohtuuhintaan! Nettisivuilla on lisää, jos kiinnostaa!

10. lee Vierailija

suosittelisitteko jotain edullista paikkaa, jossa voisi opiskella espanjaa?

11. Hely

Saadut tykkäykset:
    0
    Yllä mainittu Länsi-Suomen opisto on siinäkin hyvä vaihtoehto, jos voit opiskella pitkän kurssin, eli muistaakseni 6 kk. Siinä oli aikoinaan muistaakseni 4 kk Suomessa ja 2 kk Espanjanssa.

12. jenna11

Saadut tykkäykset:
    0
    Olimme mieheni kanssa kielikurssilla Exeterissä Englannissa, asuimme hyvin perhemajoituksessa ja olimme matkaamme tosi tyytyväisiä. Kielikoulu oli oikein hyvä.
    Ainakin TR-matkat järjestää ko. kouluun matkoja (sis.lennot ym.), vaikka me menimmekin omalla kulkuneuvolla ja tilasimme itse kielikurssin 2 viikoksi kesällä 2 vuotta sitten.

13. tytsy Vierailija

Haluaisin opiskella englantia ulkomailla mutta kohdemaa on vähän auki vielä kun en tiedä mihin kannattaisi lähteä... onko kenelläkään tietoa missä olisi mahdollista tehdä meikkaus ja maskeeraus hommia..?

14. KielenOpiskelija Vierailija

15. kuka.... Vierailija

...nyt viron kieltä haluaa opiskella?!

16. Katariina K Vierailija

Kieltä täytyy opiskellla siinä maassa missä sitä puhutaan. Itse olen ollut Ranskassa ranskan kielen kurssilla, Wienissä saksan kurssilla (Wienin yliopistolla). Englanti on niin helppo kieli että sitä olen oppinut ilman mitään täydennyskursseja. Toki opintoja on takana useassa kielessä.

17. matkailija Vierailija

Missä voi suomessa _harrastuspohjalta _opiskella tsekkiä ja hollantia???

18. aloituksesta Vierailija

Aloitushan on vanha eli kyllä ap on jo kurssilla ollut tai sitten ei.

19. hups vaan Vierailija

Vanha aihe todellakin, mutta minua kiinnostaa tämä. Harkitsen itse Irlantiin lähtemistä EF:n kautta. Matka on vain aika tyyris, joten siksi harkitsen kovasti. Irlanti kohteena kiinnostaa minua ja haluaisin kohentaa englannin kielen taitoani. Harkitsen kahden viikkon kurssia, mutta mietin juuri, onko Irlanti sellainen kohde, jossa voisi moisen ajan olla. Onko kellään kokemusta EF:n aikuisten kielimatkoista tai Irlannista?

20. tarzan Vierailija

miks suomen kieli kursi on nin vähän helsinkissa

21. Ihmettelijä Vierailija

No, aika monet suomalaiset kuitenkin haluavat, tuhannet. Onhan Tallinnasskin n. 400 suomalaista pysyväti töissä ja Virossa koko ajan entistä enemmän suomalaisia yrityksiä ja sitten ne jotka sieltä alihankintana ostavat tuotteita/palveluita. Eestin kielen osaaminen monellekin hyvin tärkeää.

22. Keijutar Vierailija

Olen 38 v ja lähdössä kahdeksi viikoksi EF:n kielimatkalle New Yorkiin. Perhemajoitus ja olenkin saanut viestiä isäntäperheestä, jotka vaikuttavat olevan ok. Nyt haluaisinkin kuulla "aikuisten" kokemuksia EF:n järjestämistä kielimatkoista ja miten esim. aktiviteettien järjestäminen on onnistunut? Olen kuullut, että paikanpäällä EF kiskoo ihan naurettavia maksuja esim. retkistä.

23. vinkin saa varastaa Vierailija

Olen itse myös harkinnut kielikurssia ulkomailla mutta tullut asiaa harkittuani siihen tulokseen, että jos lähtisin, lähtisin au-pairiksi pidemmäksi aikaa esim. töistä vuoden vuorotteluvapaa ja sitten kohdemaahan perheeseen piikomaan. Sinne nykyään otetaan mummo-ikäisiäkin ;) Ihan vielä en halua kyllä irrottautua töistä v-vapaalle.

Asunto ja ruoka sekä saisi jopa taskurahaa perheestä (+ liitosta vuorottelukorvaus) ja voisi olla natiivien seurassa, taatusti kielitaito karttuisi. Paikan päällä voisi vielä osallistua kielikurssille tarpeen mukaan. Vkl voisi reissata paikallisympyröissä retkeillen.

24. New York Vierailija

Olin juuri EF:n kielikurssilla New Yorkissa, enkä osallistunut retkille. Manhattanilla on niin paljon nähtävää muutenkin, että en oikeastaan nähnyt edes tarvetta osallistua retkille, jotka toki olivat melko kalliitakin.

25. ansku Vierailija

Jos on motivaatiota ja halua oppii niin oppii, toinen hitaamminen kuin toinen, paikan päällä maassa jossa keiltä kuulee koko ajan oppii. kun on " pakko". ehdottomasti vaikka vain pariksi kuukaudeksi kielikurssille. saa rahoille todellakin vastinetta.

Jaa tämä sivu