Hae Anna&Ellit-sivustolta

Ajankohtainen D-vitamiini!

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä Ajankohtainen, 01.09.2010.

1. Ajankohtainen Vierailija

2. 70µg Vierailija

Lähes kaikilla kroonisilla sairauksilla ja veren D-vitamiinipitoisuudella näyttää olevan yhteys.

Tällaisia sairauksia ovat anatomian emeritusprofessori Pentti Tuohimaan mukaan muun muassa monet syövät, kuurous, osteoporoosi, diabetes, reuma, verenpainetauti, monet infektiosairaudet ja keskushermoston sairaudet. Esimerkiksi riski sairastua eturauhassyöpään kasvaa, jos miehellä on pitkäaikainen D-vitamiinin vajaus. Ylipaino kasvattaa riskiä.

D-vitamiinin vajaus näyttää altistavan myös rasitusmurtumien syntymiselle ja hengitystieinfektioille eli esimerkiksi kausiflunssalle.

D-vitamiini

3. deetä tytöille Vierailija

4. kiinnostaa Vierailija

Saisiko vielä löyhän muuntotaulukon noihin pitoisuuksiin? Koska ymmärsin niin että tuo IU on kansainvälinen yksikkö ja meillä täällä yleisesti puhutaan mikrogrammoista,eikö?

Esim näin 7,5 = 300 (iu)

5. fiat500 Vierailija

IU:t jaetaan 40:llä.

esim. 400IU=10 mikrogrammaa.

6. paketissa Vierailija

lukee 10 iu ja sanotaan, että kaksi päivässä. riittääkö?

7. paketissa lukee? Vierailija

Kerroppa tuotteen nimi. Katso tarkemmin mitä yksikköjä ovat.

8. lukee Vierailija

sana-sol

9. solsana Vierailija

se on mikrokrammoina.

10. tämä Vierailija

Sana-sol Pehmeä & Pureskeltava D-vitamiini

11. kiinnostaa Vierailija

Kiits.Tuolla linkissä oli aika kovia iu.ta kun 5000...no juuri luin että suositeltu 7,5 on liian vähän ja että auringosta ei saa meidän ilmastossa tarpeeksi d vitamiinia (siis mitattu seerumista)

12. hoikka Vierailija

13. Kehotan kaikki tutustumaan itse uusimpiin tutkimuksiin ja vaikkapa Vitamin D Counsil -sivustoon netissä Vitamin D Council | Understanding Vitamin D Cholecalciferol

Olen syönyt 75 mikrogrammaa öljykapseleita päivässä jo puolitoista vuotta, painan 65 kiloa ja olen 45-vuotias. Olen virkeämpi kuin aiemmin, en sairastu flunssaan, jos sairastun, otan lisää D:tä ja se menee ohi nopeasti, kuukautiskipuni ovat kadonneet, en pala auringossa... Ja näytän hyvältä! Varsinaiset hyödyt tietysti tulevat viiveellä eli syöpä, sydän- ja verisuonisairaudet, dibetes ja moni muu sairaus pysyy loitompana.

Tai sitten kuolla kupsahdan -vitamiinin yliannostukseen kuten lääkärit väittävät.

Veriarvoni ovat loistavat, vaikka olen myös VHH-ruokavaliolla ja seerumiarvoni on mitattu, se on hyvä.

14. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen samaa mieltä tosin eri sukupuolta eroten hieman asioissa. :)

15. Vesimies -70

Saadut tykkäykset:
    21
    Mä ostan sitä maitoo johon on lisätty sitä D:tä. Valio maito plus rasvatonta.

(V...u MAINOSTUSTA) plaza poistaa ku "joku" valittaa.

16. Siinä on liikaa kalkkia.

Kalsium

17. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    0
    Vaikka maitoa juodaan paljon enemmän kuin monessa muussa maassa niin silti murtumat ja luuston heikentyminen on yleisempää. Kalsiumin saannin lisäksi kannattaa siis ottaa d-vitamiinia ja k-vitamiinia.

18. joanna Vierailija

oon muuten huomannu että "vichy vesissä" on myös kalsiumia. lapset ei toki siitä juuri yleensä tykkää.

k vitamiinista tulee mieleen karoteeni. voi kun mie oon taas niin tietämätön koko k vitamiinista...

19. 5000 IU:ta Vierailija

D-vitamiini on kaksisärmäinen miekka. Toisaalta korkeaa D-vitmaiinipitoisuutta pidetään altisajana reumalle, eli se yksi reumaan altistaja. Kuitenkin mulla ainakin reumaoireet ovat hallituimpia, kuin millään muulla reumalääkityksellä, niin D-vitamiinilla. Syön iHerbin 5000 IU:ta päivässä. Taitanee olla 125 µg yksi kapseli. Nyt tosin syön tilapäisesti kahta kapselia päivässä.

20. Da Dee Vierailija

21. älä postaa enää Vierailija

Väitteessäsi oli kaksi virhettä. Tutkimuksessa ei väitetty, että ehkäisee vaan että eniten deetä saaneet erosivat riskiltään vähiten deetä saaneista. Tulosta ei tietenkään pidetty kovin varmana vaan "this finding is hypothesis generating".

Toinen häsläys jutussasi oli, että väitit 10 mikrogramman pitoisuutta homeopaattiseksi. Et taida oikein olla perillä homeopatiasta.

22. Da Dee Vierailija

Taisi totuus kirpaista.

23. Kevytmyrkyt Vierailija

24. aikamoista provoa Vierailija

Hyvää läppää. Onko tämä se kaveri, joka kirjoittaa juoppohullun päiväkirjaa? Nytkö se rienaa homeopaatteja?

25. margariinimössö Vierailija

Ei.

Kyseessä on funktionaalisen lääketieteen lääkäri.

Tässä hänen sivunsa.

Prohealth

Jaa tämä sivu