Alanya syyskuussa

Viestiketju osiossa 'Turkki' , käynnistäjänä SUFFELI, 29.08.2005.

1. SUFFELI Vierailija

Hei.
    Olemme lähdössä syyskuun 7 pvä Alanyaan häämatkalle.
    Haluaisimme tietää veläkö silloin siellä on lämmintä jotta voisi ottaa aurinkoa . Voisiko joku suositella ravintoloita tai retkikohteita ja teitääkö kuinka paljon maksaa esim. auton vuokraus/skootterin . Kannattaako Pamukkaleen lähteä?

kiitos

2. Onnea!

Syyskuussa pitäisi olla vielä hyvät ja aurinkoiset säät. Suosittelen Jeeppi-safaria, Meriretkeä( niillä olen käynyt) ja Pamukkale on varmasti näkemisen arvoinen( sille retkelle vielä joskus menen), Manavgatin jokiretki olis myös hyvä, samoin kannattaa käydä linnoitus katsastamassa....upeat näköalat.
    Ainakin Ikeatravel on luotettava retkien järjestäjä( vuokraa myös autoja). Hauskaa lomaa ja häämatkaa!

3. gs Vierailija

http://weather.yahoo.com/regional/TUXX.html

4. onnea Vierailija

Ensinnäkin Onnea häämatkalle. Alanyassa riittää kovasti vielä lämmintä ja rusketuksen saa vielä nopeasti. Olen ollut syyskuun lopulla 2 kertaa ja ainakin silloin ovat säät olleet hyvin lämpimät. retkistä voisin suositella jokiretkeä, oli ihan mukava retki. Noista laivaristeilyistä en tiedä kun en ole käynyt. olen vähän huono menemään noihin laivoihin jotka tekee noita risteilyjä merelle. Siellä linnoiruksessa myös kannattaa käydä, sieltä on upeat näköalat koko alanyaan.
    Pamukkalessa en ole käynyt, mutta jos olette viikon matkalla, se kyllä vie paljon aikaa, on yleensä 2 pv. retki, on Alanyasta niin kaukana. Toki se olisi erikoinen kohde. Alanya on kaunis paikka, jos sulkee silmänsä roskilta joita on ainakin vähän syrjemmässä.

5. Alanyan reissaaja Vierailija

Suosittelen teille retkeksi ehdottomasti Green Canyon- retkeä, tällä hetkellä ainoastaan Aurinkomatkat järjestää sinne retkiä, mutta ei ole ongelma, vaikka oletkin minkä tahansa matkatoimiston matkalla. Ota vaan yhteys aurinkomatkojen toimistoon paikan päällä ja kysele tarkempia tietoja. Kyseiseen paikkaan retket aloitettiin vasta viime syksynä ja itse kävin perheen kanssa retken kesäkuussa. TODELLA UPEA PAIKKA JA MAISEMAT! Muistaakseni retki maksoi n. 35 euroa/aikuinen, suht. kallis, mutta sisälsi mm. matkat, ruoan ja todellakin mahtavat maisemat ja uintimahdollisuudet. Mielestäni retki oli todellakin hintansa arvoinen!!! Juomat eivät vaan valitettavasti kuuluneet hintaan, kuten ei yleensäkään.Varatkaa vettä mukaan, niin silläkin pärjää mainiosti =)

Ruokapaikoista voin suositella mm. Cafe 34 restaurant Bar; ruoka hyvää, edullista ja palvelu mitä mainiointa. Ja mikäli mainitset vielä että olette häämatkalla, varmasti jotain ekstraa järjestyy.... Kyseinen paikka löytyy läheltä hotelleja Sifalar, Amber Rose ja Blue Heaven.

Oikein mukavaa häämatkaa teille ja nauttikaa auringosta ja toisistanne, ennen kaikkea!

6. N:) Vierailija

Viime vuonna olimme Alanyassa syyskuun puolessa välissä, ja ilmat ainakin suosivat.Joka päivä paistoi aurinkoa, ja lämpö n.+30. Suosittelen retkeä Pamukkalelle, itse ainakin tykkäsin.On muuten yhden päivän retki, lähtö tosin oli jo klo 5 aamulla ja paluu puolilta öin, mutta ihan hintansa arvoinen kokemus. Ruokapaikoista suosittelen ""Eliteä"", erinomaista ruokaa ja edullista ! Ja jos on pizzan ystävä, niin ""Flipper"" ykkösvalinta. Mukavaa matkaa!!

7. Heikki Vierailija

Ei kannata vuokrata autoa. Sopimalla taksin hinnan päiväksi pääsee halvemmalla. Samoin jää ""riskit"" pois. Pamukkale on nähtävyys, joka kannattaa katsoa. Kuumaa on. Hyvää häämatkaa:!

Jaa tämä sivu