Hae Anna&Ellit-sivustolta

Albatros travel

Viestiketju osiossa 'Matkalaiset' , käynnistäjänä Big five, 09.10.2013.

1. Big five Vierailija

2. nono Vierailija

Ei ole kokemusta eikä tule.

3. Mielenkiintoista Vierailija

Miksi ei tule kokemusta? Eikö sinulla ole varaa näihin aika hinnakkaisiin matkoihin?

Matkatoimisto on luotettava, Pohjoismaiden suurin kiertomatkojen järjestäjä ja kuuluu alan liittoon, joten maksut ovat turvassa ja rahat saa takaisin, jos jotain sattuu (ehtojen mukaan). Lue ennenkuin luulet.

Tämä on Tanskassa toiminut jo iät ja ajat ja menestyy hyvin.

4. en minäkään Vierailija

varaa matkoja tuolta.
    Perustelut: varaan matkat, hotellit, vuokra-autot ja aktiviteetit suoraan itse.
    Itselläni on kuitenkin sen verran kielitaitoa (englanti, saksa, ranska, portugali) että selviydyn maailmalla omin voimin.
    Mitä hintoihin tulee, niin ei nuo nyt kovin kallita ole. Itse järjestämällä samat jutut säästää tuon matkanjärjestäjän hintoihin verrattuna noin 30-40%.

5. nono Vierailija

Minä teen ihan niinkuin sinäkin. Eli ostan matkamme suoraan netin kautta, kaikki on mahdollista siten tehden.
    Joku irvistelee että albatros-matkat ovat muka kalliita, eivät ole. Mainostaa erilaisia seikkailumatkoja... pah, kyllä ihan oma seikkailu on parempi.
    Kielitaitoni: kaikki pohjoismaiset pääkielet eli ruotsi, norja, tanska.Lisäksi saksa, ranska, englanti, italiaa enemmän kuin auttavasti, suomi. Joten eiköhän noilla pärjää.

6. Mielenkiintoista Vierailija

No olisitpa heti perustellut, miksi et käytä ko. matkatoimistoa.

Lyhyestä töksähdyksestäsi sai lähinnä sen kuvan (ja tämän palstan yleisen mentaliteetin huomioonottaen), että pidät toimistoa jonain halpamatkatoimsitona ja nostat itsesi sen yläpuolellle :)

7. Kokemus Vierailija

Olet enemmän kuin oikeassa:)
    Tuolla 30-40 %:n säästöllä shoppailee kummasti.

8. calla Vierailija

En käytä ryhmämatkoja koska olen todennut, että olen tosi huono matkustamaan isomman joukon mukana.

Olen ollut kymmenillä järjestetyllä työreissuilla elämäni aikana. Ne ovat helvetin tressaavia matkoja kun ihmiset eivät koskaan tule paikalle sovittuna aikana. Kerran Roomassa odotimme yhtä työporukan jäsentä joka ikiseen juttuun mihin olimme menossa 3 päivän ajan. En käsitä miten kukaan nainen voi pitää itseään niin tärkeänä, että katsoo velvollisuudekseen myöhästyä 8 kertaa sovitusta aikataulusta!

Miamissa odotimme kolmea ihmistä (bussissa 40 henkeä paikalla) 1h 20 min. Kun takaisin päin piti lähteä 8h reissun jälkeen, lähtiessä odotettiin jälleen kerran muutamaa ihmistä liki 1h!

Pariisin työreissulla odotettiin kahta ihmistä 1,5h. Koko bussilastillinen sakkia, 30 eri maasta, istuu ja odottaa kahta ihmistä 1,5h koska toinen näistä oli matkanjohtaja!

Vihaan sitä kun ihmiset eivät arvosta muiden aikaa yhtään. Mulla palaa päreet helposti tuollaisessa tilanteessa ja tulee sanottua tosi suoraan näille myöhästelijöille. Sellanen ei tietenkään nostata ryhmähenkeä eikä tunnelmaa.

Toinen asia mikä ärsyttää suunnattomasti on jatkuva ryyppääminen ja kännissä olo. En kestä känniläisten meuhkaamista enkä jatkuvaa pölötystä. Samaa mukahauskaa läppää tulee joidenkin ihmisten suusta taukoamatta. Saksan reissulla katselin kahta kolleegaa jotka olivat 4 vrk ympäri päissään. Mitään sellaista en halua enää kokea ikinä.

Näiden syiden vuoksi jään suosiolla pois kaikista järjestetyistä lomamatkoista/ryhmäaktiviteeteista ja buukkaan kaikki reissuni nykyään itse.

9. Big five Vierailija

Se omatoimimatkaajan ns. säästö riippuu, siitä paljonko tekee työtä matkan suunnitteluun ja erivaihtoehtojen selvittämiseen. Valmismatkassa on kaikki valmiiksi suunniteltu ja varattu, joten voit keskittyä oleelliseen eli lomasta nauttimiseen.

Albatrossi on tässä meidän matkan tapauksessa n. 30% halvempi kuin Olympia.

Ei ne valmismatkat ole, niin pahoja, kuin Calla kirjoittaa. Monelta reissulta on tullut uusia hyviä ystäviä, joitten kanssa pidetään säännöllisesti yhteyttä.

10. outoa porukkaa Vierailija

"Joudun" työmatkalle usein yksin tai sitten on yksi muu henkilö mukana.
    En tunnista mitään tuosta mistä kirjoitat, meillä tehdään todella töitä.
    Vaikka on kyse ns. opintomatkasta, ryhmä pidetään koossa. Arvaapa millä tavalla?
    No, laitetaan lipeämisestä ehdoksi se että jos häivyt omille teillesi, et noudata annettua aikataulua jne, joudut maksamaan matkan itse omasta lompakostasi. Ei ole känniläisiä koskaan osunut mukaan, toki illallisella on ne valmiiksi tilatut ruokajuomat muttei niisä humalaan tule.
    Kunkin oma asia mitä tekee vähäisellä vapaa-ajalla - ja sekin minimoidaan siten että ohjelma on sopivasti tiivis.
    Nuo myöhästelijät ovat tuttuja ihan muista yhteyksistä eli esim. retkelle lähdöstä yleisellä matkalla (sellaisella joilla osallistujat ovat ketä tahansa jotk ovat matkan matkajärjestäjältä ostaneet).
    Olen lukenut netistä erään matkanjärjestäjän - ei ole mikään yleisesti tunnettu suuri firma - että matkanjohtaja on ollut humalassa jo Helsingissä!! Mukana on ollut muutamia tuttaviaan eli ryyppyseura on haalittu mukaan.
    Matkustetaan mielellään omilla kokoonpanoilla. Nykyään nettitoimistojen ansiosta on helppo tulla samaan hotelliinkin useammasta maasta. Niin teen useasti tyttäreni kanssa tai jonkun sukulaisen, jotka eivät asu Suomessa. Yhteistä huonetta ei saada tietysti mutta ei se mitään.
    Albatross ei kolahda minuun ainakaan.

11. Ihmettelijä Vierailija

Mitä kumman työtä se vaatii, en ymmärrä. Kun sitä tekee usein, asia menee rutiinilla.
    Kun tietää päivät milloin voi lähetä ja milloin on palattava, menee vain "oman tutun" toimijan sivuille ja etsii sopivan vaihtoehdot. Siinä ei kovin montaa minuuttia mene. Vahvistus tulee sähköpostiin jne.
    Nihan hirveästi noilla itse räätälöidyillä reissuilla, en ikinä lähtisi muutaman päivän kaupunkilomalle jonkun oudon porukan kanssa. En tarvi ketään tuntematonta matkalle mukaan.
    Säästöä en ajattele, sillä tiedän miten paljon rahaa uhraan mihinkin reissuun.
    Loma ja penninvenytys eivät mielestäni kuulu yhteen lainkaan.
    Jos tuo Albatross tarkoittaa myöskin säästölomaa ja senttien laskemista - nej tack!
    Katsoin juuri aamulla mahdollisuudet yhteen muutaman päivän kaupunkilomaan, illalla juttelen asiasta miehelleni käykö ajat hänelle.
    Kielitaidottomien on tietysti otettava ryhmäreissuja, se on selvä.

12. calla Vierailija

Outoa porukkaa nikille
    joo mielelläni käyttäisin tuollaista valtaa ja jättäisin myöhästelijät rannalle ruikuttamaan, mutta kun se ei ole mahdollista kun tavallisella suomalaisella rivityöläisellä ei ole sananvaltaa muiden maiden firmojen asioihin. Kyse on ollut kansainvälisistä kokouksista, osanottajia yleensä vähintään 30 maasta

Päivät alkavat jo klo 8.00-9.00 kokouksilla, on yhteinen lounas, homma jatkuu illallisineen pitkälle aamuyöhön saakka vuorokaudesta toiseen kun työreissun kesto on 5-8 pv. Mukana saattaa olla myös muutama tärkeä asiakaskin. Siihen kun laitetaan päälle lennot, matkat hotellille + aikaerot, niin kyllä se muiden odottaminen ja turha bussissa istuminen ärsyttää, kun sitä on päivästä toiseen joka välissä. Ei auta vaikka kuinka juttelisi ulkomaisten kolleegoiden kanssa siinä odotellessa. Olen aika tulenkivenkatkuista palautetta jättänyt pääpaikan tekemiin viihtyvyyskyselyihin, mutta eipä tuo asia ole mihinkään muuttunut vuosien saatossa. Kun ihmisiä on monesta kulttuurista ja erilaisista työilmapiireistä mukana niin tähän on vaan ollut pakko sopeutua vaikkei se kivaa olekaan.

Jotenkin tuntuu, että tällaset Abatrossin sun muiden järjestetyt lomareissut olisi samanlaisia kuin nuo työreissutkin. Aika vaikeeta siinä on käskyttää muita tulemaan ajoissa ainakaan matkan maksamisen uhkailulla, koska eiköhän nuo lomailijat itse matkansa maksa muutenkin.

Mutta niin tai näin, ainakin minulle on näiden kokemuksien vuoksi tullut suunnaton vastenmielisyys kaikenlaisia järjestettyjä ryhmämatkoja kohtaan.

13. outoa porukkaa Vierailija

Onneksi sentään voin osallistua kansainvälisiin tapahtumiin ilmna mitään suurta lössiä juuri omasta työpaikastani. toki siellä on muista suomalaisai muttei mitään suurta joukkoa siinäkään tule, eli exkursioille mennään itse kukin oman kiinnostuksen mukaan.
    Otin itsemaksamisen vain esimerkkinä siihen että pelkästään oman yrityksen amtkoisat kyseenollen se on hyvä keino, kaikki sujuu.
    Mutta ryhmäreissu, jossa on ketä vaan, matkanjärjestäjän asiakkaita siis, on eri asia. Mutta jos on tomera paikallisopas , hän osaa hoitaa homman hyvin. On muutama kokemus sellaisesta erikoismatkasta, ryhmät eivät ole kovin isoja, mutta porukka valikoitunutta eli ymmärtävät jotain ja ovat kiinnostuneita aiheesta. Haluavat siis mukaan ehdottomasti tai jos ei, ilmoittavat oppaalle etteivät tule joetn ei tarvi ketään odotella.
    Järjestän myös itse vetämälleni harrastusporukalle, 15 henk., silloin tällöin jonkun ulkomaanmatkan periaatteella, että sovitaan päivä, itse kukin taas ostaa lennon ja hotellin. Kun on ajoissa liikkeellä, päästään samaan hotelliin ja lennolle.Kaikki ei toki joka kerta voi lähetä.
    Olen pyytänyt myös tarjouksia, mutta minkäänlaista alennusta ei saa, joukon pitää olla tosi iso. Halvemmalla saa jos itse kukin (tai parittain) tehdään lentojen ja hotellien ostot. Nyt ollaan lähdössä joulutorimatkalle joulukuun alussa. Meillä ei myöhästellä, tunnetaan toisemme hyvin jne.

14. no jaah Vierailija

No, jos esim käyttää tunnin eri vaihtoehtojen selvittelyyn (tunti on kyllä reilusti yläkanttiin) ja säästöä esim 2000 euron matkasta tulee 30% eli 600, niin aika hyvä tuntipalkka tuo on.

15. -- Vierailija

Matkaohjelma
    1. päivä: Helsinki-Lontoo-Johannesburg
    2. päivä: Johannesburg-Entabeni Game Reserve
    3–5. päivä: Entabeni Game Reserve-safareita, kävelyretkiä ja boma braai
    6. päivä: Entabeni Game Reserve–Pretoria–Rovos Rail
    7. päivä: Rovos Rail Pretoria–Kimberleyn timanttikaivosvierailu
    8. päivä: Matjiesfontain, kaupunkikierros-Kapkaupunki
    9. päivä: Kapkaupunki-Kapin niemimaa
    10. päivä: Kapkaupunki-Viinitilavierailu Stellenboschissa–läksiäisillallinen
    11. päivä: Kapkaupunki-omaa aikaa ja kotimatka alkaa
    12.päivä: Saapuminen Helsinkiin

Matkan hintaan sisältyy

British Airwaysin reittilennot Helsinki-Johannesburg/Kapkaupunki-Helsinki turistiluokassa (Lontoon kautta)
    majoitus Entabenissa Lakeside Lodgessa (3+ tähteä) jaetussa kahden hengen huoneessa, suihku, wc ja parveke tai terassi
    junamatka Rovos Raililla korkeatasoisessa Pride of Africa -junassa Pullman-luokassa, jaetussa kahden hengen sviitissä, suihku ja wc
    majoitus Kapkaupungissa (4 tähteä) jaetussa kahden hengen huoneessa, aamiainen
    safarit sekä bush walkit (mukana paikallisopas/ranger) Entabenissa
    kuljetukset ja retket ohjelman mukaan
    ateriat: aamiainen matkapäiviniä 3.-11., lounas matkapäivinä 3.-9. ja illallinen matkapäivinä 2.-7. ja 10.
    ruokajuomat ja iltapäivätee sisältyvät Rovos Rail -junamatkan aikana
    suomalainen matkanjohtaja
    verot ja viranomaismaksut

Majoitus
    Entabeni: 4 yötä
    Rovos Rail/Pride of Africa: 2 yötä
    Kapkaupunki: 3 yötä

Tuossapa matkaohjelma, jos tälle saisi hinnan, eihän siinä pitäisi kestää kuin hetki, näin olen ymmärtänyt.

16. No eiköhän vastaavan pysty tunnissa selvittämään, varsinkin, jos yöpymispaikat sinulla on jo noin tarkkaan tiedossa. Täytyisi kuitenkin tietää tarkka ajankohta. Lentojen hinnat kun vaihtelevat. Suomalaista opasta tuskin saat, mutta kuka sellaista enää nykyaikana kaipaa.

Albatrossilla matka näyttää maksavan noin 4000. Haluan siis vaivanpalkaa siitä 30% eli 1200, Ihan ilmaiseksi en omaa aikaani laiskojen idioottien hyväksi hukkaa.

17. En usko Vierailija

Itse varaan matkani aina netistä, lennot ja hotellit erikseen, järjestän oman ohjelmani jne.

Annetun ohjelman, lentojen ja hotellien varaamisesta et selviä tunnissa, vaikka muuta väität. Sen verran kokemusta minulla on tästä "kotimatkatoimistostani".

18. kuka kumma Vierailija

mitään opasta tarvii jos ja kun matkustaa omatoimisesti.
    Erittäin moni Etelä-Afrikkaan eli Kapkaupungin seuduille ihan omatoimisesti , lennot ja majapaikat saa netistä varattua. Siellä puhutaan englantia joten siellä selviää kyllä.
    Kun on useampi samalla matkalla ja majoituksissa, hinnat jaetaan tietysti osallistujien kesken. Siellä majoituksina on tarjolla hyvin erilaisia, enimmäkseen taloja, mutta myös hotellihuoneita.

19. höpöhöpö Vierailija

Kaikki kun ei kaipaa tuota nimenomaista ohjelmaa, tuohan on avuttomille tarkoitettu matka. Avuttomuus maksaa!

20. no älä usko Vierailija

No kotimatkatoimistostasi tiedät varmasti, että aika kuluu eri majoitus- ja lentoMAHDOLLISUUKSIEN vertailuun. Jos lennot ja yöpymiset ovat tarkkaan tiedossa itse varaaminen sujuu nopeasti. Itse etsittynä avainsana on juuri MAHDOLLISUUDET. Minua ei saisi kuuna päivänä määkimään oppaan johdolla lammaslauman mukana. Tietysti joillekin tuokin vaihtoehto kelpaa ja hyvä niin.

21. olet joku Vierailija

Albatrosin myyntitykki, joka laitoit aloituksen tänne.
    Avainsana minullekin on : matkaa minne tahdot omatoimisesti.
    Sinähän juuri tarjoat jotain lammaslaumajuttua tässä!!!
    Ei kaikkien tarvi hakea HALVINTA mahdollista, mutta sopivat lennot ja sopivan majoituksen löyttä kyllä vaikka vaikka Booking.comin tai Hotels.comin sivuilta. Ei siinä sen kummempaa ole, apuna on kartta ja omat toiveet minne haluaa mennä. Hotellin tason näkee noilta sivuilta ja muiden asiakkaiden pisteytykset.
    Sinua ei kukaan kaipaa yhtään missään, hirveä kina ja tappeluhan tulisi, jos osuisit samaan paikkaan.

22. tein hakukokeen Vierailija

Otin eräältä toimijalta (netistä) 11 pvn lento+hotellipaketin kapkaupunkiin. Hintahaitari liikkuu 1426 e- 2044 e välillä kun kaikki yöpymiset ovat Kapkaupungissa. Aikaa meni 1 minuutti!!!!
    Voi valita myös sen että ottaa yöpymisiä useammalla paikkakunnalla, mikä varmaan tulee kyseeseen kun lähtee käymään seudun viinitiloilla, tulee autonvuokra lisäksi, mutta ne kustannukset jaetaan osallistujien kesken (autonvuokra ). Eli tuosta jo näkee miten paljon säästää eikä kaikki halua mennä noihin paikkoihin mihin Albatros vie, ei mitään junareissua jne. Säästöä tulee!!

23. smart casual Vierailija

Rovos Rail (2vrk) ja safari (4vrk) ovat matkan huippuja, jotka nostaa myös matkan hintaa. Saahan nuita lentoja Etelä- Afrikkaan alta tonnin, ne on varmaankin reppumatkailijoita varten ;)

24. Your Europe

Saadut tykkäykset:
    0
  25. ilmoittaa säännöllisesti HS:ssa eikä ne reissut ole kalliita, ovat jopa edullisempai kun monet muut vastaavat.
    Safarille Afrikkaan en lähde mistään hinnasta, en edes ilmaiseksi siis. Kun ne ei kiinnosta.
    Mutta Kapkaupungin seudun nähtävyydet kiinnostaa, viinitilat jne. Pöytävuori myös ja luonto tuolla seudulla.
    Vuokratulla autolla voi kiertää, asua eri paikoissa, on sekä hienoja hotelleja että myös mahdollisuus vuokrata talo jostain.
    Minnekään he...utin junaan en lähde! En matkusta koskaan junassa.
    Matkanjärjestäjän edustaja on laittanut aloituksen, se nyt on selviö. Albatrossin siis...

Jaa tämä sivu