Apua punoittavalle naamalle!!!

Viestiketju osiossa 'Kropan kohentajat' , käynnistäjänä Hyacinth, 19.09.2012.

1. Hyacinth Vierailija

Osaisiko joku suositella sellaista seerumia / voidetta, jolla saisi ihon väriä oikeasti parannettua? Olen 35 v. nainen ja ihoni on poskien, leuan ja nenän kohdalla punakka. Erityisesti posket punoittavat ja ihossa on ikään kuin jonkinlainen tulehdus päällä. Poskista löytyy myös vanhoja näppylöiden jättämiä punaisia / tummia jälkiä (ei kuitenkaan varsinaisesti arpia). Ihohuokoset ovat laajentuneet ja iho on paksun ja elottoman oloinen.

Muutamia hoitotuotteita kokeiltu mm. Estee Lauderin Idealist Even Skintone-seerumi, Garnierin Youth Code-seerumi, Eucerinin Anti-redness-voide, Avenen Diroseal-voide yms. mutta mikään näistä ei tuonut apua kirjavaan ja punertavaan ihonväriin. Osaisiko joku suositella jotain tuotetta joka oikeasti toimii? Onko kukaan kokeillut Lancomen Visionnaire-seerumia, parantaako se ihonväriä? Onko liian tujua ainetta 35-vuotiaalle (ryppyjä ei vielä juurikaan ole)?

Kiitän kommenteistanne jo etukäteen, alan olla epätoivoinen tämän naaman kanssa…

2. Kipaisehan Vierailija

Vaikuttaa nimittäin ruusufinniltä.

3. Hyacinth Vierailija

Ihan näin "vakavasta" asiasta ei ole kysymys vaan kyseessä on enemmänkin kosmeettinen haitta.

Tuote-ehdotuksia otetaan vastaan :)

4. -dida- Vierailija

No kyseessä voi olla couperosa, ruusufinni tai jokin muu ihotauti.

Couperosa ei ole vain kosmeettinen haitta, vaan kertoo ihon herkkyydestä. Siinä ei pelkät voiteet auta vaan pitää suojata ihoa punoitusta lisääviltä tekijöiltä.

Myös voiteiden käyttö (kuten Diroseal) pitää olla akuutissa tilanteessa päivittäistä ja kestää 3-4 kk. Ei ne muuten auta. Ja kaikki muukin kosmetiikka kannattaa vaihtaa herkälle iholle sopivaan.

Sitten on laser- ja lämpöneulaushoidot, mutta nekin toimivat toisilla, toisilla jopa pahentavat tilannetta. Ja jos ei hoidon jälkeen suojaa ja hoida ihoaan, pian on taas samassa jamassa.

Eli vaatii huolellisuutta, kärsivällsiyyttä ja pitkäjänteisyyttä.

Itse mulla on hyviä kokemuksia Avenen tuotteista, mutta siitä Dirosealista, tätä uutta Anti-Redness Plusia en ole vielä kokeillut kun kerran ja oli miellyttävä mutta vaikutti vähemmän tehokkaalta kuin Diroseal. Uusi couperosapäivävoide taas ärsyttää mun ihoa ja lisää punoitusta, joten en sitä uskalla suositella kellekään.

Mutta voihan kokeilla muitakin merkkejä apteekista, La Roche Posay, Uriage, Isispharma, Arbutin, yms.

Puhdistusaine kannattaa valita huolella, koska nehän usein pahentavat tilannetta. Eli ei alkoholia, ei hajusteita, eikä voimakkaita pesuaineita, vaan pitää olla ns. pH-tasapainotettu.

Elleillä on ollut aika ohjeita hoitoon:

Hoida couperosa-ihoa oikein ? Ellit.fi

5. Mene ja selvitä Vierailija

Ihotautilääkärille.

Jaa tämä sivu