Avomies polttaa kannabista päivittäin

  • Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Wiltsulle
olisit nyt ensin vastannut kahteen kysymykseen.

Suositteletko omille lapsillesi ja heidän ystävilleen rentoutumiskeinoksi alkoholia ja kannabiksen polttamista?

Sanotko heille, että kannabis on vaaraton huume?
 
Näin päin tällä kertaa
olisit nyt ensin vastannut kahteen kysymykseen.

Suositteletko omille lapsillesi ja heidän ystävilleen rentoutumiskeinoksi alkoholia ja kannabiksen polttamista?

Sanotko heille, että kannabis on vaaraton huume?

Ei varmaan suosittele eikä sano, mutta ei myöskään myönnä sitä, kun on tolle linjalle lähtenyt! Jos ketju olisi alkanut tyyliin kannabis on terveellisempää ja suotavampaa käyttää kuin olut, niin olisi ollut eri mieltä. se purkaa pahaa oloaan inttämisellä ja haukkumisella. Kaikki ovat niiiiin tyhmiä, plaa, plaa, plaa...
 
Viimeksi muokattu:
jaa koska
siis koska vastasi?
Minä olen nähnyt täällä vaan pelkkää riitelemistä siitä paniko vai eikö pannut karvakättä!

Katselin Alaskan poliiseja tässä eräänä iltana.
Siinä konstaapeli sanoi erittäin painokkaasti, että huumeet ovat iso ongelma siellä ja jokaikinen, toisti vielä pariin otteeseen, jokaikinen marihuanan käyttäjä on aloittanut kannabiksella.

Huumeongelma on ainakin siellä todellinen ja jos ammatti-ihminen sanoo, että jokainen huumeongelmainen aloittaa kannabiksella ja siirtyy pikkuhijaa kovempiin, niin uskottava se on, että kyllä se kannabiskin koukuttaa!
 
jaa koska
hyvä kolleega.
kiitos "asiallisesta" kommentistasi.

Anteeksi laiskuuteni, en viitsinyt niin pitkälle mennä ketjussa taaksepäin. Minua ei kertakaikkiaan kiinnosta kenenkään panemiset tai panematta jättämiset eikä jankkaamiset kuka on kuka.

Olet siis sitä mieltä, että toista keskustelijaa voi haukkua idiootiksi.
Käytätkö kasvokkainkin keskustellessasi samanlaista kieltä?
Kuinka vanha olet?
 
Hmmmmmm
Anteeksi laiskuuteni, en viitsinyt niin pitkälle mennä ketjussa taaksepäin. Minua ei kertakaikkiaan kiinnosta kenenkään panemiset tai panematta jättämiset eikä jankkaamiset kuka on kuka.
No mutta nehän sinua ovat kiinnostaneet, tiesit ne asiat vallan hyvin! Kannabikseen liittyviä asioita et taas "laiskana" jaksanut lukea.Hmmm...
 
Viimeksi muokattu:
jaa koska
eipäs, minä hyppäsin kaikkien jankkausviestien yli yhdessä sekunnissa.
Siinä sivussa ohi silmien meni se vastaus joka minua kiinnosti.

Olen sen verran seurannut karvakäsi-panojuttuja kuukausia kuukausia sitten, että niiden juttujen yli osaa nykyään hypätä automaattisesti.
 
Lukija
Loppujen lopuksi. Mitä ihmeen väliä on, mitä mieltä joku yksittäinen hörhö on yhtään mistään. Eihän sillä voi olla kaikki inkkarit kanootissa, kun jakelee henkilökohtaiset tietonsa netin keskustelupalstalla. Siinä sivussa kertoo intiimejä asioita itsestään ja läheisistään. Jos hän haluaa poltella, kasvattaa tai muutoin hyväksyy huumebisneksen, niin so what. Se on vain yksi pieni pisara kokonaisuudessa, eikä ratkaise huumeongelmaa, saati että tuollainen argumentointikyky vakuuttaisi ketään puolelleen. Toisaalta taas, jos on edelleen kuntansa toiminnassa mukana, niin uskoisin, että huumemyönteisyys voi karsia luottamustehtäviä.
 
jaa koska
ihan sama minulle mitä uskot tai et.
Otan osaa huumekeskusteluun aina kun sellainen näillä palstoilla on menossa.

Terveydenhoitoalan ammattilaisena olen nähnyt satoja ja satoja päihde/huumeongelmaisia.
Kaava ja prosessi on kaikilla sama. Ensin käytetään harvemmin, sitten käytetään vähän useammin, sitten päivittäin. Tosin jotkut jäävät jo kerrasta kiinni. He ovat 15-20 vuotiaita jotka kuolevat 3-5 vuoden kuluttua aloittamisesta.

En ole tavannut yhtään entistä narkkaria enkä alkkista jotka pystyisivät käyttämään päihteitä kohtuullisesti tai hallitusti. Aineet vievät koukkuun jääviä ihmisiä kuin metrin mittaa.

Matti Nykänen on erittäin hyvä esimerkki alkoholiriippuvaisesta joka kieltää asioiden oikean laidan. Nykänen kuvittelee itse päättävänsä koska juo tai ei juo. Sokea reettakin näkee, että ressukka on koukussa.

Ymmärrän, että on erittäin vaikea tunnustaa itselleen, että elämä ei ole oikeasti olekaan omissa käsissä. Eihän kukaan halua olla narkkari eikä alkoholisti.

Monet elävät näissä mielikuvissaan vuosikymmeniä ja selviytyvät päivästä toiseen jopa hyvin. Mutta ei se todista mitään muuta kuin sen, että he ovat erittäin hyviä salaamaan riippuvuutensa sekä itseltään että muilta. He ajattelevat päivittäin huumeita/viinaa, he asettavat itselleen tavoitteita, kun teen tämän tai tuon, sitten saan ottaa/pössytellä.
He pitävät tipattomia tammikuita jne.. He palkitsevat itseään juomalla tai polttamalla.

Jos näillä ihmisillä on lapsia, lapset kärsivät kaikkein eniten. Lapet oppivat salaamaan vanhempiensa piilojuoppouden tai pössyttelyn. Osa lapsista alkaa käyttämään aineita samalla tapaa kuin vanhempansa, viikottain/päivittäin. Ehkä heidän geeneissään on sisäänrakennettuna tarve saada aineita.
Eilen asiakkaana oli perhe jossa ongelmat jatkuvat jo neljännessä sukupolvessa. 15 vuotiaan on pakko saada pää pehmeäksi. Mikä tahansa kelpaa, esim. varastetaan naapurin mummon ireseptilääkkeetkin. Viis siitä vaikka niihin voi kuolla.

Eipä siinä voi muuta kuin toivoa, että nämä nuoret katkaisisivat päihdekierteen itseensä ja jättäisivät lapset tekemättä.
 
jaa koska
niinkö?

Tämän ketjun nimi on "Avomies polttaa kannabista päivittäin". Aloittaja kokee, että kannabiksen poltto on ongelma parisuhteessa.

Minusta minä olen täysin oikealla palstalla ja kiinni oikeassa asiassa toisin kuin sinä.
 
Wiltsu
niinkö?

Tämän ketjun nimi on "Avomies polttaa kannabista päivittäin". Aloittaja kokee, että kannabiksen poltto on ongelma parisuhteessa.

Minusta minä olen täysin oikealla palstalla ja kiinni oikeassa asiassa toisin kuin sinä.
Paljonko sinulla on vuorokaudessa ylimääräistä aikaa toteuttaa missiotasi?

Kerron mielelläni paikkoja, joissa aikasi menee huomattavasti tehokkaammin käyttöön (kohderyhmässä on paljon enemmän narkkareita). Haluatko, että luettelen sinulle ne nettisivustot? Vai ehditkö roikkua joka paikassa jo muutenkin? Jos niin on, olet terveydenhoidon ammattilaistehtävistä työttömänä ja sehän vasta on omituista. Luulisi sinulla töitä riittävän.

Tämä ketjun aloittaja on melko marginaalinen keskustelija parisuhdepalstoilla kannabisongelmineen, mutta sinä näyt ottaneen asian elämän tehtäväksesi.
 
Viimeksi muokattu:
*huokaa*
Minä kloussaan omalta osaltani nyt tämän keissin. Olen kirjoittanut kaiken kirjoittamisen arvoisen aiheeseen "kannabiksen käyttö".

Eikö kloussaaminen tarkoita sulkemista? Miksi kuitenkin vieläkin avaat keskustelun? Etköhän sinä jo todellakin antanut keskusteluun sen minkä kykenit.

Tuo nikki, jaa koska, sentään keskustee ja esittää pointteja, toisin kuin sinä, jonka ainut anti on toisten väheksyminen. Sinusta saa aivan kamalan, kylmän ja itsekeskeisen kuvan. Toivon todellakin, ettet ole missään päättävässä asemassa tai lasten kanssa työskentelevä henkilö!

Tuo typerä heittosi - "Jos niin on, olet terveydenhoidon ammattilaistehtävistä työttömänä ja sehän vasta on omituista" kertoo myös siitä, kuinka hyvin olet perillä sosiaalialalla työskentelistä ihmisistä ja heidän työajoistaan. Luuletko todellakin, että he tekevät töitä vain virka-aikana 8-16?
 
Viimeksi muokattu:
jaa koska
tiedoksesi Wiltsu, en ole työtön. Teen kolmivuorotyötä, minulla on arkivapaita. Joskus jopa monta päivää peräkkäin. Tällä hetkellä olen sairaslomalla. Jos haluat tietää tarkemmin, minulla on angiina ja täysin puhekiellossa tämän viikon. En voi olla töissä ennenkuin antibioottikuuri on ohi. Tämä kun on sitä viime viikon lehdissäkin paljon puhuttua herkästi tarttuvaa laatua tämä tauti.

Minä saan tehdä vapaa-ajallani juuri niitä asioita joita itse haluan.
Käsittääkseni en ole tilivelvollinen tekemisistäni sinulle.
En ole sinulla töissä, en käytä sinun aikaasi elleissä ollessani.
Minun tietääkseni minulle ei ole myöskään ole määrätty holhoojaa.

Minulla ei ole missiota.
Se että, sinä väität kannabiksen olevan vaaratonta, on sellainen asia jonka haluan oikaista.
Ehkä kannabis on sinulle Wiltsu vaaratonta ja pystyt nauttimaan pössyttelystä "oikealla" tavalla, mutta niille ihmisille joita minä työpäivieni aikana hoidan, kannabis ei ole ollut vaaratonta.

Tämä on se pointti minkä minä haluan tuoda esiin. En mitään muuta. Sinä et muuta käsitystäsi, eikä se minua haittaa, mutta ehkä joku toinen, ehkä ap, ajattelee että on parempi lähteä pössyttelijän luolta pois kuin jäädä avuttomana katsomaan toisen elämän hukkaan menemistä.

Ehkä joku nuori googlettaa sanan kannabis ja tämä keskustelu putkahtaa esiin. Jos hän lukee tätä, niin ehkä hän hetken miettii, kannattaako aloittaa käyttö vai ei.

Kiitos vaan, en tarvitse vinkkejä enkä ohjeita sinulta miten käytän vapaa-aikani.
Minulle riittää ne harrastukset mitä minulla on.

Mitä elämäntehtäviin ja ajan käyttöön tulee, olen ymmärtänyt, että sinä olet roikkunut täällä elleissä jo vuosikausia. Eikö sinulla ole työtä, harrastuksia eikä mitään muuta tekemistä?
 

Yhteistyössä