Hae Anna&Ellit-sivustolta

Botox hoitoa liikahikoiluun Tampereella?

Viestiketju osiossa 'Kropan kohentajat' , käynnistäjänä Löytyykö?, 28.02.2008.

1. Löytyykö? Vierailija

Hei!

Koko illan surffaus ei tuottanut tulosta=( Botuliini klinikka Helsingissä tekee botox pistoksia kainaloihin liikahikoilun estämiseksi. Tekeekö mikään yritys sitä Tampereella?? Kenelläkään kokemusta?

2. botoxx Vierailija

Kokeile kyselemällä ihan lääkäriasemilta. Porissa ainakin tätä tekee Lääkäritalolla Anu Toivanen, ja menesyksekkäästi tekikin, ainakin minulle. :)

Voit varmaankin laittaa hänelle meiliä, osaa neuvoa sinua eteenpäin kollegalleen.

[email moderoitu]

3. Löytyykö? Vierailija

Kyselinkin jo kerran terveyskeskuksessa käydessäni mutta eivät osanneet auttaa =( Lääkäri muisteli että keskustassa joku teki ja antoi yhden nimenkin mutta hukkasin muistilapun missä nimi luki. Tarvii siis jatkaa kyselyä.

Kertoisitko vielä mitä maksoit ja mitä pidit / kuinka kauan vaikutus kesti?

Kiitos jo etukäteen.

4. botoxx Vierailija

Maksoi 300 euroa (600 muuten mutta Kela korvaa puolet), ja vaikutus minulla kesti yli puoli vuotta, en ole nyt ottanut toista kertaa koska tuntuu että tämä yksikin auttoi todella paljon (yli vuosi siitä kun olen ottanut pistokset) Kokonaan ei liikahikoilu yhdellä kerralla useinkaan poistu mutta kolmella-neljällä kerralla hikirauhaset "laiskistuvat" niin etteivät enää muista hikoilla. :)

Joka tapauksessa olen ollut iloinen, kiitollinen ja tyytyväinen valkoisten sekä tiukkojen paitojen käyttäjä, mitä ennen en olisi voinut kuvitellakaan! :)

5. nyymi Vierailija

Hei, Tampereella laitetaan pistoksia ainakin Koskiklinikalla. Botox maksaa n. 300 €, josta Kela korvaa puolet kun on kyseessä liikahikoilun hoito. Lääkärinkorvaus on ollut 90€ 20 min ajasta.

Ensimmäiset pistokset saa muuten TAYSissa poliklinikkamaksun hinnalla. Itse pääsin hoitoon YTHS:n lähetteellä. Jonot ovat kuitenkin niin pitkät, että ennen kesää hoitoon tuskin pääsee.

Itse olen ottanut pistokset nyt 3 kertaa n. puolen vuoden välein. En ole kokeillut, kestäisikö vaikutus pidempään. Minulla pistokset eivät ole poistaneet hikoilua ihan kokonaan. Äärimmäisissä stressitilanteissa (muutaman kerran vuodessa) kainalot hikoavat jonkin verran, mutta normaalielämässä ne pysyvät kuivina. Nyt hikoilen stressitilanteissa saman verran kuin aikaisemmin normaalipäivinä. En enää jättäisi pistoksia ottamatta, niin paljon elämänlaatu on parantunut. Aivan mahtavaa ostaa vaatteita (esim. muita kuin mustia t-paitoja) kun tietää että ne eivät ole pilalla puolessa vuodessa :).

6. -ap- Vierailija

ISO KIITOS VASTAUKSESTASI!

Tehtiinkö nuo pistokset heti ensimmäisellä kerralla vai pitääkö ensin jutella lääkärin kanssa ja varata uusi aika?

7. hei,
    kannattaa ensin kokeilla ABSOLUT TORRIA ennenkuin turvautuu botoxiin.
    ei hikoile enää kainalot!!polttaa kyllä kainalot mutta kyllä sitä yhden yön kärsii...
    mutta minulle tämä aine oli pelastus.

8. -ap- Vierailija

Kokeiltu on. Aikoinaan se antoi avun ehkä yhdeksi hetkeksi mutta nykyään siitä ei ole mitään apua, valitettavasti =( Kaapista löytyy edelleenkin tuo puteli mutta enää en viitsi sillä kainaloitani ärsyttää kun siitä ei ole mitään hyötyä.

9. kuivakainalo Vierailija

Minä olen kärsinyt vuosia märistä kainaloista, oli sitten talvi tai kesä, kylmä tai kuuma, aina oli kainalot märät ja paidassa hirveät läikät. Huomasin ihan vähän aikaa sitten, etten hikoile kainaloista enää ollenkaan, paitsi tietysti urheillessa. Mietin, mikä on muuttunut ja ainut minkä keksin oli pillereiden vaihto ehkäisyrenkaaseen. Eli jos syöt e-pillereitä, kannattaa kokeilla niiden poisjättöä!

10. -ap- Vierailija

Kiitos vinkistä, valitettavasti tuokin on kokeiltu. Pillerit olen jättänyt jo vuosia sitten, pitkään olin ilman mitään ehkäisyä. Lapsen jälkeen laitoin ensin kuparikierukan ja vuosi sitten hormonikierukan. Silloin keskustelin tästä hikoilusta myös gynen kanssa. Millään ehkäsyllä ei ole ollut mitään vaikutusta, edes pois jättö ei ratkaissut ongelmaa. Olen myös tarkistuttanut lähes kaikki mahdolliset lääketieteelliset syyt terveyskeskuksessa ja kaikki oli ok. Eli siis kilpirauhanenkin voi hyvin =) Vuosi sitten lääkäri suositteli tuota botox / botuliini hoitoa ja vihdoinkin nyt siis löysin lääkärin joka niitä Tampereella tekee.

11. -ap- Vierailija

Pakko vielä kommentoida, jos joku joskus tätä asiaa miettii omalla kohdallaan.

Pistokset laitettiin viikko sitten Koskiklinikalla. Aivan ihana lääkäri, ja elämäni paras päätös. Kokonaisuudessaan hoito maksoi hivenen alle 300e ja oli kyllä jokaisen euron arvoinen.

Nyt vasta jälkikäteen olen tajunnut mitä kaikkea tuo liikahikoilu on arkeeni aiheuttanut. Kannattaa toki miettiä muut vaihtoehdot ensin läpi ja tutkituttaa että mikään sairaus aiheuta hikoilua. Jos kaikki on kunnossa ja kotikonstit ei auta niin suosittelen noita pistoksia.

12. _Anna Vierailija

Miten tuon diagnoosin liikahikoilusta voi saada, jotta voisi päästä tuohon Kelan osittain tukemaan botox-hoitoon? Kuinka paljon teillä kainalot hikoilivat kun olette saaneet diagnoosin? Minulla ilman absolut torria on noin kämmenen kokoiset läntit kainaloissa jatkuvasti ja joskus ihan pelkästään istuessa saattaa valua hikipisaroita kainaloista. Ja alkuperäiselle, onko hikoilu kainaloistasi täysin loppunut botoxin jälkeen? Onko kellään kokemusta tuosta hoidosta Helsingissä?

13. botox-hoidettu Vierailija

Kela korvaa Botoxin aina siinä tapauksessa, että sitä käytetään liikahikoilun hoitoon. Eli mitään varsinaista diagnoosia ei tarvitse, itselleni riitti se, että soitin yksityiselle lääkäriasemalle ja kerroin ongelmasta, sain suoraan ajan hoitoon.

Minä otin Botox-hoidon kainaloihin Helsingissä toukokuussa. Sain lääkäriltä puhelimessa reseptin Botoxiin, jonka hain itse apteekista. Maksoi kelakorvauksen jälkeen n. 160 euroa. Sen jälkeen menin pistoksiin lääkäriasemalle, pistosten laittaminen kesti yhteensä n. 15 minuuttia. Lääkärin palkkio oli 100 euroa, josta sai vain 10 euroa kelakorvausta. Kokonaisuudessaan hoito tuli maksamaan siis 250 euroa, mikä oli kyselyjeni perusteella ehdottomasti halvin koko Helsingin alueella.

Botoxin vaikutus saattaa olla yksilöllistä. Minulla se pitää ennen ihan juoksevasti hikoilleet kainalot normaalitilanteissa täysin kuivina. Olen aina ollut todella kova hikoilemaan jännittävissä tilanteissa, joten näissä tilanteissa kainalot edelleen kostuvat hieman. Mutta kostuminen on todella pientä aikaisempaan verrattuna. Muuten esimerkiksi lenkkeillessä, aurinkoa ottaessa jne. hikoiltavissa tilanteissa kainalot pysyvät täysin kuivina, stressitilanteet ovat ainoat, joissa ne vähän kostuvat.

Voin siis käyttää tiukkoja t-paitoja ensimmäistä kesää sitten lapsuuden. Suosittelen kokeilemaan hoitoa!

14. _Anna Vierailija

Kiitos paljon vastauksestasi botox-hoidettu!! Täytyy itse kokeilla hoitoa. Voinko vielä udella, että missä kävit ottamassa pistokset?

15. botox-hoidettu Vierailija

Juu, toki voin, saahan täällä mainita nimeltä? Jos ei saa, niin tämän voi sitten poistaa.

Eli kävin Sairaala Laserissa/Terveystalossa Lauttasaaressa Sari Pitkäsen hoidettavana. Tämä toimi siten, että varasin ensin Sarille ajan pistoksiin (mitään konsultatiokäyntiä ei siis tarvittu, vaan pistosajan pystyi varaamaan suoraan). Sitten soitin hänelle ja pyysin kirjottamaan reseptin, jotta sain haettua itse aineen apteekista. Sari oli oikein mukava ja määräsi myös reseptin puuduttavaan voiteeseen, kun pelkäsin pistosten aiheuttamaa kipua :)

Tämä oli tosiaan kyselyjeni mukaan halvin paikka Helsingissä, mm. Botuliini-klinikan sivuilla mainittu hoitohinta 250 euroa oli vain lääkärinpalkkio, johon päällä olisi tullut vielä Botoxin hinta 160 euroa. Sairaala Laserissa selvisin kokonaisuudessaan 250 eurolla.

16. Hikoilija Vierailija

Poistaako tuo botuulini hoito myös hajun? Itseäni kiusaa enemmän voimakas hienhaju kuin märät läikät kainaloissa.

17. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    hyi, mä en minää hermomyrkkyjä antais itteeni pistellä!

18. hmmm Vierailija

Kyseinen henkilö näköjään edelleen tekee kainaloon pistelyä samassa puljussa mutta hinnaston mukaan saisi kyllä hoidosta pulittaa melkeinpä 500 euroa...eli tuskin menee 100 euron lääkärinpalkkiolla, vaikka Kela-korvaus tulisikin päälle?

19. engnkosk Vierailija

Moi, kävin 3 kertaa botox hoidossa liikahikoiluun. Hikoilu rauhottui huomattavasti hoidosta, mutta paksun kainalo-ihon läpi pistely kyllä sattui. Sitten en 2 vuoteen käynyt botoxissa vaan käytin absolut torr:iä. Pitkä aikaisessa käytössä kainaloissa alkoi aina laiton jälkeen hirveän ärtynyt iho. Kainalot olivat täynnä punaisia kirveleviä läiskiä. Torri:a kun käyttää, niin kainaloidenhan pitää olla täysin kuivat (muuten alkaa kirvely), joten aina ennen torr:in käyttöä kuivasin kainaloita hiustenkuivaajalla. Nyt menen taas hakemaan botox injektiot. Botox on paljon parempi, kun absolut torr pitkässä käytössä!

20. Nyymi Vierailija

Täytyypä kirjoittaa tänne positiivisia kuulumisia. Kirjoitin tänne nelisen vuotta sitten, jolloin olin ottanut ensimmäiset botox-pistokset. Otin pistokset neljä tai viisi kertaa, mutta nyt en ole enää ottanut niitä pariin vuoteen, koska en enää tarvitse niitä. En myöskään käytä mitään erikoisdeodorantteja, ainoastaan kaupasta saatavia tavanomaisia antiperspirantteja. Sanomattakin selvä, että tämä on aivan mahtavaa! Ilmeisesti opin botox-hoitojen ansiosta olemaan (rentoutumaan) sillä tavalla, että hiki ei virtaa enää valtoimenaan. Yleensä kainalot pysyy normaalin kuivana, ja jos joinain yksittäisinä päivinä huomaan kainaloiden kastuneen, sillä ei ole mitään merkitystä :). Jee!

Luulisin, että epämiellyttävään hien hajuun auttaa ainakin minulla runsas vedenjuonti (hiki ilmeisesti laimenee kun juo paljon) sekä hyvän tuoksuisten ruokien ja juomien, esim. hedelmien ja yrttiteen, nauttiminen. Tajusin tämän, kun hien haju ei lähtenyt pois pesemällä, vaikka kainalot suorastaan kutisivat liian pesuaineen käytön vuoksi. Nyt kun olen noudattanut näitä tapoja jo jonkin aikaa, kainaloni tuoksuvat hetkittäin suorastaan hyvältä ilman keinotekoisia hajusteita. Omaan ominaishajuunsa siis voi vaikuttaa aika paljonkin omilla tavoilla. En olisi varmaan uskonut tätä, jos joku olisi tullut kertomaan vuosi sitten, vaikka oikeastaan on ihan järkevää, että ruokavalio vaikuttaa myös ihmisen ominaishajuun.

Botox on kyllä kammottava myrkky (osittain siksi lopetin pistosten ottamisen), mutta näiden omien kokemusteni perusteella kyllä suosittelen Botox-pistoksia liikahikoilusta kärsiville. On se vaan sen arvoista :). Tsemppiä kaikille tämän ongelman kanssa kamppaileville!

Jaa tämä sivu