Digi TV:n + tallentavan digiboksin kytkentä?

Viestiketju osiossa 'Tietotekniikka' , käynnistäjänä Hanna 2, 13.01.2009.

1. Hanna 2 Vierailija

Hei viisaammat? Miten kytken digiboksilla varustetun telkkarin ja tallentavan digiboksin, niin että voin katsoa ohjelmaa TV:n digiboksin kautta, silloin kun en tarvitse tallennuslaitetta? Pitääkö boksista vetää antenni piuha telkkariin HDMI piuhan lisäksi? vai pitääkö telkkariin vetää oma antennin piuha seinästä? vai miten?

2. kerttukaarina Vierailija

Miksi ylipäätään haluat katsoa telkkaria digiboksin kautta, kun sinulla tuntuu olevan jo digi-TV? No sama se... Antennipiuhan liität kuitenkin digiboksiin, ei seinään. Boksistahan antennikaapeli menee seinään.

3. jepsutarallaa Vierailija

4. Hanna 2 Vierailija

Niin kysymys kuuluu edelleen, että miten saan telkkarista ohjelmaa, kun digiboksi ei ole päällä, eli tv:n digivastaanottimen kautta? Antaako se digiboksi sen singnaalin, kun se ei ole päällä, jos vedän siitä sen antennipiuhan telkkariin vai vedänkö sen seinästä. Eli ostanko puoli metriä sitä antenni kaapelia vai kaks ja puoli ja sen haaroituskappaleen? Turha vaan aina käynistellä sitä poksia, koska se on hidas ja käytän sitä vaan tallentamiseen.

5. Kaaru Vierailija

Olen miettinyt samaa asiaa. Eli olen aikeissa ostaa uuden littanan tv:n vanhan, pulskan televisioni tilalle.
    Minulla on hyvä, tallentava digiboxi, josta en luovu.
    Uusia telkkuja ei enää saa ilman digi-boxia.
    Miten siis toimii digi-tv erillisen, tallentavan digiboxin kanssa?

6. Tosi tyhmä Vierailija

Minun pitäisi tietää vastaus, meillä kun on juuri noin eli digi-tv ja tallentava digiboxi. Ja telkkaria voi katsoa ilman boxia En ole ihan varma miten johdot on asennettu.

Ainakin Hdmi johto on tv:n ja boxin välillä ja boxsista antennijohto seinään. Ilmeisesti tv:stä on myös antennijohto seinään. Pitääpä katsoa kun menen kotiin.

7. saa saa Vierailija

Itse ostin juuri viikko sitten plasma telkkarin (eli se "littu) ilman digiboxia. Gigantti ainakin myy.
    Joskin:
    http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/01/17877&sort=false

8. Hanna 2 Vierailija

Jos viitsit katsoa, niin kiva. Varmaan lyhyt antennikaapeli TV:n ja boksin välillä tai sit kaapeli tv:stä kanssa seinään.

9. Tosi tyhmä Vierailija

Tarkistin johdot ja ne meni näin: antennijohto seinästä digiboksiin, boksista sekä hdmi- että antennijohto telkkariin.

10. Hanna 2 Vierailija

Näin mä sen omalla holla bollalla kans vähän niinku ajattelin. Täytyy hankkia jostain pieni pätkä antenni kaapelia. Kiitti vaan :)

11. Mauri-Sisko Vierailija

Ohhoh, pitipäs sattua

12. aj Vierailija

Saat Thompsonin 46tuumaisen...

13. Juuso Vierailija

Kyllä sitä kahta eri kytkentätapaa tarvitaan, koska tv:stä näkyy HD-kanava, muta tallentavasta ei taas näy oten kysymys oli ihan aiheellinen.

14. Suusu Vierailija

Onneksi löysin täältä jelppiä. Minulla on antennin piuha seinästä boksiin ja scartti boksista telkkariin. Onneks on ylimääräsiä antenninjohtoja kun ei taida yhtään ylimääräistä HDMI-piuhaa löytyä.

15. tapsa Vierailija

automaatti pivitys ei tallenna.tv näytölle tulee texti anteeni asennuksesta

16. taree Vierailija

Hei ostin talentavan digiboksin ja se pitäs liitää taulu telkkariin niinni mitä kaikkia johtoja ees pitäis olla?

17. Tallentaja Vierailija

Antennijohto seinästä boxiin,paikkaan jossa lukee in.Siihen missä lukee out niin toinen antennijohto telkkariin.Sitten HDMI-kaapeli boxista telkkariin.
    Näin näet MAKSUKANAVAT!!! ( YLE, MTV3,Nelonen ym.).Korttikanavia ja teräväpiirtoa varten tarvitset boxiin kortin.Esim. Dna,PlusTV.Boxissa yleensä Conax-kortinlukija.
    Jos laitat kortin kuitenkin telkkariin,tarvitset sitä varten myös kortinlukijan.Mallia CI+.Tällä näet myös teräväpiirtokanavia.

18. hmsk Vierailija

Digiboxin in liittimeen uros-naaras-uros jakaja,out liitin jää tyhjäksi ei tarvitse digiboxia aina pitää päällä tällä tavalla. Seinästä antennijohto bdigiboxi in ja digiboxi in liittimessä olevasta jakajasta antennijohto telkkariin plus hdmi välille tv- digibxi,toimii itselläni hyvin kummatkin.

Jaa tämä sivu