Dukan dietti

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä dukan, 02.05.2010.

1. dukan Vierailija

Tämä on kuulemma muotia kuuluisuuksien joukossa.
    On kai kuin karppaus? Proteiinia hirveästi, kai?

Onko joku kokeillut ja mitä ovat ne kasvikset joita saa alussa syödä?

2. assi Vierailija

Alussa ei saa syödä kasviksiakaan yhtään, pelkkää protskua vaan.

3. gyllerö Vierailija

Mistäköhän te nyt oikein puhutte? Karppaus ja kaikki vähähiilihydraattiset ruokavaliot perustuvat siihen, että kasviksia syödään todella runsaasti ja niillä korvataan entiset höttöhiilarit ja viljat. Jos vedätte pelkkää proteiinia kauheita mäjäyksiä, munuaisenne kyllä kiittävät.....

4. wonder Vierailija

No se on se uusi dieettihitti jenkeistä. Siinä on eri vaiheita ja se eka vaihe ei kestä kovin kauan. Siinä syödään pelkkää proteiinia. Seuraavassa vaíheessa syödään joka toinen päivä proteiinien lisäksi kasviksia. Sitten tulee vaihe, jossa syödään muuten ihan kuin ennenkin (?), mutta syödään yhtenä päivänä viikossa pelkkää proteiinia. Tällainen se suurinpiirtein on ja kilot kuulemma lähtee leikiten. Alkuvaihe on vaan tosi rankka.

5. pois 5kg Vierailija

Tänään on ensimmäinen päivä minulla dukan dieettiä, painoa pitäisi saada pois n. 5 kiloa kahden kuukauden aikana katsotaan miten käy... Lähteekö kukaan muu mukaan?

alku
    pituus: 174cm
    paino: 68kg
    tavoite: 63

outoa oli kun normaalin aamupuuro tuli vaihdettua kananmunaan ja raejuustoon mutta kai tämä tästä lähtee...

6. rutistus Vierailija

Mulla olis aikalailla sama tavoite. Kesäkuun puoliväliin mennessä haluaisin pudottaa 4 kg, että mahtuisin juhlamekkooni. Missä on tarkkaa tietoa tästä dieetistä?

7. seken Vierailija

Jos viitsii tutkia, huomaa että kaikki nämä dieetit perustuvat huonojen hiilihydraattien välttämiseen.
    Nimetään ne miksi tahansa, aina syödään protskua ja vihanneksi, hedelmiä ja äärimmäisen vähän nopeita hiilareita.

Ei siihen oppikirjoja tarvita, sen nimi on karppaus.

8. zzz Vierailija

Tietääkö kukaan mistä löytyy lista noista sallituista syötävistä?

9. ai ei vai Vierailija

Karppaajien keskuudessa kyllä hoetaan, ettei ilman alan kirjoja (mm. Heikkilä) saisi aloittaa karppausta missään nimessä...

10. Dukanista... Vierailija

No ei Dukan mielestäni ole mikään peruskarppidieetti. Sillä siinä todellakin syödään alussa vain pelkkää proteiinia: rasvatonta kalaa, lihaa ja maitotuotteita. Atkinsonissa ja muissa VHH-dieeteissä syödään lisäksi suht paljon rasvaa sekä vähähiilarisia vihanneksia jo dieetin alussakin. Rasvaa, marjoja/hedelmiä tai vähä/hyvähiilarisia kasviksia lisätään Dukanissa vasta kolmannessa vaiheessa.

11. lukaisija Vierailija

Eikös maitotuotteissa ole hiilareitakin?

12. tässä olis Vierailija

13. hille2 Vierailija

Perustuneeko tuo pelkälle kalorivajeelle? Laskin, että veteraaniurheilija Christer söi ekana vuorokautena ehkä 1000 kcal, joka on miehelle tosi anorektista (ja naisellekin...).

14. -5kg Vierailija

Ilmeisesti ei pitäisi toimia pelkällä kalorivajeella, mutta onhan se suurin syy painonpudotukseen. Myös joka päivä pitäisi tehdä vähintään 20 min kävelylenkki...

Mutta ensimmäisen päivä jälkeen ei tunnu kovin pahalta, aamulla vaaka näytti -1,2 kg vähemmän eli nesteet poistuvat rivakas5ti (tosin pakko myöntää että niitä nesteitä oli vappuna kerääntynyt alkoholin ja ruuan taikia ihan mukavasti...). Nälkä ei vaivaa, sain syödä itseni ihan kylläiseksi eilen, mutta ummetus iski. Ja paha sellainen vaikka söin eilen vaaditut 1,5 ruoikalusikallista leseitä...

Eli paino nyt 66,8kg

15. Mimmi Vierailija

Painoa pitäis saada pois 5kg kun kesän jälkeen kertynyt eikä tahdo enään mennä housut kiinni... Tarkoitus ois ens maantaina aloittaa eli 10.5. Jos vielä sais ittensä kesäkuntoon että mahtuis hameetki päälle :)

Mielenkiinnolla seuraan -5kg kuulumisia :)

16. eikka Vierailija

Mulla tulee näistä proteiinidieeteistä aina (kokeillut noin 5-6 kertaa) sellainen ummetus, etten kertakaikkiaan voi alkaa tähän. Harmittaa :/

17. -5 kg Vierailija

Nyt on kolmas päivä menossa ja vaaka näytti aamulla -0,1kg vähemmän. Asiaan taisi vaikuttaa se, etten liikkunut yhtään (en edes dietin vaatimaa 20minuutin kävelyä…) erittäin huonon ilman takia. Maanantaina olin siis käynyt spinningissä ja tänään olisi sama edessä. Tosin liikun muutenkin paljon, 3-5 kertaa viikossa. Huomenna olisi sään salliessa edessä sauvakävely johon olen täysin hurahtanut.

Ummetus loppui luojan kiitos tänään aamulla mutta pikku hiljaa ajatus lihasta, kanasta, kalasta ym alkaa ällöttämään ja hiilarihirmuna himoitsen mm. tummaa leipää mutta varsinkin hedelmiin on himo. Kumma kyllä suklaata/karkkia/rasvaista ei tee ollenkaa mieli mikä on hyvä 

eli siis paino kolmannen päivän aamuna 66,7kg

18. -5 kg Vierailija

Moikka kaikille :) neljäs päivä alkoi...

Eilen tuli käytyä spinningissä ja vaaka näyttikin tänään -0,7kg, eli nesteitä on poistunut jo melkein 2 kg! Mutta tuntuu että voimia ei ole ollenkaa vaikka olen syönyt joka päivä vähintään 1200 kalorin edestä... Ja olen tottunut että aamuisin vatsani on lättänä mutta nyt tuntuu että se hieman pömpöttäisi... Mutta kokeilu jatkuu :)

paino tänään 66,1kg

19. kt

Saadut tykkäykset:
    0
    Täältä löytyy lista sallituista ja muutenkin periaatteesta:
    Attack

20. Tonnikeiju Vierailija

Viikko Dukania takana! Tavoitteena tiputtaa 15kg. 82kg->67kg, pituus 171, 8 vuotta sitten tulleita raskauskiloja laihduttelen edelleen :).
    Ensimmäiset päivät oli helppoja, kolmantena happi oli niin heikko että hyvä kun jaksoi hiuksiaan harjata. Loppuviikko taas meni jo aivan rutiinilla ja voimat palasivat. Kiloja (nesteitä) lähti viikonaikana huimat 3.2kg. Pidin hyökkäysvaihetta päällä 6pv, eilen tuli mukaan vihanneksia ja kasviksia, nam!
    Tsemppiä!

21. -5 kg Vierailija

Moikka!

Mahtavaa että täällä on nyt muitakin dukanilaisia :) Tsemppiä kovasti!

Nyt on siis päivä 10 dukan diettiä, eli 5 päivää on takana itse laihdutusvaihetta. Hyökkäysvaiheen viimeisen päivän jälkeen paino oli 64,6 kg, mutta nyt nesteet ovat kertyneet hieman takaisin, mutta silti paino tänä aamuna oli 65,4 kg. Olen todella tyytyväinen ja ei ole karkkia tehnyt pahasti mieli mikä on ollut ihmeellistä. En ole vuosia ollut syömättä karkkia/suklaata/jäätelöä tms 10 päivään (olen sokeriaddikti...)! On vaan hieman kukkarolle tyyris laihdutustapa mutta nälkää ei todellakaan ole tarvinnut nähdä.

Viime viikolla oli joka päivät voimat täysin lopussa, salilla käymisestä ei tullut mitään mutta nyt kun on saanut syödä vihanneksia (parsakaali ei ole koskaan maistunut näin hyvältä :D) niin voimat ovat tulleet hieman takaisin.

22. Tukaani Vierailija

Olen nyt kolmannella päivällä vasta ja jotain on kyllä tapahtunut, nesteitä tai muuta poistunut niin pirusti! Näin vähän en ole painanut kuuteen vuoteen edes vatsataudin jälkeen. Proteiinipäivien jälkeen vatsa meinasi olla jumissa, mutta leseitä täytyy sitten vain vetää.

Pituus: 173cm
    Paino: 64 kg
    Tavoite: 61 kg

Kannattaa seurata vaikka kalorilaskurin avulla syömisiään, sillä aika helposti jää energiansaanti liian alhaiseksi. Minulle ei ole tullut tuota väsymystä ollenkaan, kun olen pitänyt huolta riittävästä energiansaannista. Se tarkoittaa syömistä, syömistä ja syömistä! :)

23. Tukaani Vierailija

Tällä hetkellä -4 kg. Tämä on ollut vaarallisen helppoa...

24. KK Vierailija

Olen 8 viikon aikana tiputtanut painoa 12,5 % lähtöpainostani

25. hei:) Vierailija

Aloitin itse Dukan dieetin nyt 4 päivää sitten ja kesäkiloja on nyt lähtenyt jo 3, vaikka olen jo normaalipainoinen (174cm/ nyt 65 kg). Varmaan näin alussa on kyse vain nesteestä, ja tosiaan, mulla olikin turvonnut olo kaikesta olueen juonista ja päivittäisistä ravintola ja baarijuhlista:)
    Poikaystäväni laihtui Dukanilla 10 kg talvella, ja hänkin ihan normaalipainoinen (nyt 178 / ja noin 76 kg), joten laihtuminen vaatii periaatteessa enemmän töitä.
    Hän oli tilannut Dukanin kirjan netistä, ja siitä on nyt hyvä lukea ohjeita. Kirjassa on ranskalaisia herkkusuita tyydyttäviä ruokaohjeita. Muuten, asun ranskassa ja kun olimme lomalla helsingissä, huomasimme kuinka suomessa onkin paljon sokeria surimissa, sinaapissa ja monessa muussakin Dukanin ehdottamissa "puhdas-proteiini" päivien ruoka-aineissa... Muuten ranskankielisillä sivuilla Régime Pierre Dukan : coaching minceur personnalisé, maigrir facilement puhdas-proteiini päivien aikana ei kyllä saisi juoda maitoa, johtuen luultavasti laktoosista (joka on sokeria). Itse olen laktoosi-intoleranttina korvattunut 0% Fromage Blanc (vähän niinkuin maitorahka) sillä uudella Alpro-Soyan maustamattomalla 2% jogurtilla (vain 2% hiilihydraatteja/ 100 g)! Ihanan raikas maku, päivässä 400g purkeja menee 1-3 :)

Jaa tämä sivu