Elokuvien imurointi netistä

Viestiketju osiossa 'Tietotekniikka' , käynnistäjänä Kultahippu1, 07.01.2007.

1. Kultahippu1 Vierailija

Olen kuullut, että elokuvia voi imuroida netistä (ilmaiseksi?). Mistä niitä voi imuroida ja miten se tapahtuu?

2. SRTJNRST Vierailija

Vertaisverkkojen kautta. Pitää imuroida ja asentaa koneelle ensin joku ohjelma, joka auttaa pääsemään vertaisverkkoon sisälle, sitten säätää asetukset ohjelmassa kuntoon ja loggautuu sisään ja kohta pääsee näkemään mitä elokuvia ja musiikkia ja muuta muilla siinä systeemissä olevilla on tarjolla ja sitten voi latailla niitä omalle koneelleen.

On tietysti laitonta ladata sellaista materiaalia jonka tiedät tekijänoikeuslakien alaiseksi, pahimmassa tapauksessa voi tulla seuraamuksia.

3. Kultahippu1 Vierailija

Voiko noita elokuvia sitten maksua vastaan imuroida jostakin? Jos ei niinkun rikolliseksi kuitenkaan halua...

4. Mr G Vierailija

...Kun kipaset anttilaan ja ostat sieltä.

Jos välttämättä haluat ryhtyä "rikolliselle uralle", niin imuroippa koneelle ohjelma nimeltä bitcomet. Sen asennettuasi kipittele osoitteeseen http://thepiratebay.org/ ja alat etsiä tarvitsemaasi. Ruottalainen sivusto, mutta toimii melko kivuttomasti ja jaossa on aikalailla elokuvia myös suomisubeilla.

5. SRTJNRST Vierailija

Eikös piratebayn ylläpitäjät olleet hiljattain oikeudessa ja niiden palvelu suljettu?

Kai niitä jostain voi laillisestikin imuroida mutta ne maksaa kauheasti jos enemmänkin meinaa latailla. Nykyään kaikki on aivopesty niin lainkuuliaisiksi, poliitikot tekee miljoonaluokan talousrikoksia joutumatta ikinä vankilaan, ja tavallinen kansa tuntee syyllisyyttä pienimmistäkin rikkeistä. Parikymmentä vuotta sitten kun olin teini, piratismi oli ihan luonnollista ja kaikki muutkin tekivät sitä. Ei kellään ollut rahaa ostella musiikkia ja elokuvia alkuperäisinä, joko kopioit joltain tai sitten olet ilman. Musiikin kuunteluni olisi ollut todella köyhää jos olisin tyytynyt siihen mitä olisin pystynyt alkuperäisenä ostamaan.

6. Piratebay toimii kyllä. Ap:lle tiedoksi että jos aiot warettamaan ruveta niin varaudu siihen että se vaatii oman paneutumisensa, eikä suinkaan tapahdu niin että clientti koneelle vaan ja menoksi. Käytännössä täytyy säätää modeemia ja palomuuria, että jos siihen jaksat ruveta niin tervetuloa joukkoon! Oma operaationsa tulee olemaan myös se että sen elokuvan vielä DVD:lle saat, saatpahan oppia yhtä sun toista kivaa tiedosto-ja pakkausmuodoista poltto-ohjelmista puhumattakaan. Ja jos ei osaa lontoon murretta niin pitäisi kai osata etsiä tekstitettyä tavaraa, ja hei, ne tekstitkin täytyy vielä liittää...jos todella on aikaa ja viitseliäistyyttä tähän alkaa niin ok, muuten hae se elokuva tosiaan Anttilasta. Minä olen tämän harrastuksen parissa kyllä viettänyt lukemattomia mielenkiintoisia tunteja ja oppinut kaikenlaista mitä en muuten olisi oppinut:). Ai niin, ja laitonta on.

7. Kultahippu1 Vierailija

Kuulostaa kyllä niin monimutkaiselta, että taidan tästä lähteä Anttilaan.... ; )

8. G-Setä Vierailija

Tulikohan nyt hiukan peloteltua liikaa alkuperäistä kysyjää??? EI se nyt niin vaikeaa voi olla, koska minäkin, keskivertoa tyhmempi käyttäjä olen sen helposti oppinut. Suurinta paskaa on kyllä tuo tekstien etsiminen ja liittäminen. Helpommalla pääsee kun lataat suoraan dvdr formaatissa olevia pätkiä. Kun vielä katsoo, että ne ovat NORDIC subeilla, niin siinähän on ruotsi Suomi, norja, tanska ja islanti subit valmiina...

Mitä taas tulee levyn polttoon, niin erittäin yksinkertaista on sekin, ostaa muutaman dvd-rw levyn ja niiden kanssa treenaa, eikä tule "hukka-aihioita" vaikka kuinka mokailee.

9. cdon.com Vierailija

Hei! cdon.com-sivustolta voi ladata elokuvia maksua vastaan. Siellä ensimmäinen elokuva on myös maksuton.

10. NörttiLady Vierailija

Kyllä sieltä latauksena tulee niin paljon paskaakin, kuvanlaatu on sitä mitä on, jos ei tajua hakea extralaadukasta :D netin pitää sitten olla luokkaa 2-8 ei pienillä nopeuksilla kannata edes harkita :D en suosittele kenellekään koska jo neuvominen on laitonta josta rapsahtaa sakkoja :D

Rahalla saa ja mopolla pääsee, ja onhan se kaupasta ostettu tai netistä tilattu aina se alkuperäinen hienoine kansineen :D ja voi kavereille rehvastella eikä näytellä jotain haisevaa dvd.levyä joka käryää vielä viikkojenkin päästä :D

11. G-Setä Vierailija

Ettei nyt vaan olis tiedon/taidon puuttesta aiheutuneesta katkeruudesta kysymys....?

12. Kultahippu1 Vierailija

Hei oonko mää nyt tyhmä vai onks noissa leffoissa jotain vikaa? Mä hain muutaman elokuvan Anttilasta ja yhdessä näkyy teksti vain yhdesså rivissä,siis jää välillä kesken, jos on pidempi lause... Ja toisessa leffassa ei ollut tekstiä ollenkaan. Onks mun DVD:ssä nyt joku asetus pielessä vai okns noi leffat vaan pepasta?

13. nastolan_elinaa Vierailija

Olen kuullut, että elokuvia voi imuroida netistä (ilmaiseksi?). Mistä niitä voi imuroida ja miten se tapahtuu?

14. mie ihe Vierailija

sanokeee joku hyvä osote mist saa hyvän ohjelman koneel mist sa leffan koneel

15. Orig Mirri

Saadut tykkäykset:
    0
    sinulle miten homma hoidetaan eli imuroidaan ohjelma netistä, jolla voidaan sitten se elokuva impata ja sitten polttaa DVD levylle niin sitten minä syyllistyn rikokseen (Lex Karpela) ja minut voidaan tuomita jopa 2 vuoden vankeusrangaistukseen ja sitten tuhansien eurojen korvauksiin.

Mutta etsi itse esin. Googgelista hakusanoilla "torrent" ja Bittorrent !

16. nainen 30+ Vierailija

Paitsi jos kerrot yksityiskohtaisesti, miten EI SAA imuroida, ettei tulisi tehtyä laittomuuksia ;) Eikös tuo ole laillista, valistaa muita yksityiskohtaisesti, etteivät he tulisi tehneeksi laittomuuksia. Eli kertoa miten ei saa toimia, ettei riko tekijänoikeuslaikia ;)

17. mies20 Vierailija

Olen tuossa mietiskellyt että paljonko saa ladata nuota elokuvia ja sarjoja että jää kiinni???

18. no mä Vierailija

SE ON JÄRKEVINT MENNÄ HAKEE ELOKUVA ANTTILAST KO ODOTTAA JOTAI4 TUNTII

EI SE PAHA OO JOS JOUTUU PARI KYMPPIIMAKSAA ELOKUVAST

19. jou jou Vierailija

hakekaa elokuvat ja pelit anttilast maksaa parikymppii ja joskus on ale... ei kannata ryhtyy rikollisen alal!!!!

20. DaSilva Vierailija

Olen aivan sanaton tästä amatöörien määrästä. Miten te selviätte jokapäiväisestä elämästä? Elokuvien lataaminen on helppoa kuin lapsen lyöminen ja kiinnijäämisen mahdollisuutta ei perus kotikäyttäjällä ole ( ellei ole jaossa satoja teratavuja ), joten en koe sitä edes laittomaksi.
    Jos ladattu levy tai leffa on hyvä, usein tulee se myös ostettua cdon.comista tai muualta missä on hiukan järkevämmät hinnat.

21. Golden_Eye Vierailija

Kuka vois kertoo mistä sais 007 Goldeneye elokuvan ladattua ilmaseks, kun ei kehtais leffasta pariakymppiä maksaa, koska ei sitä niin usein tule katsottua että maksaisi. Niin ilmottakaa jos tiedätte, toivottavasti joku voisi auttaa!

22. DC++ Vierailija

elikkä et tarvitse kun dc++ koneelle ja se löytyy dc sivuilta.
    sit vaan säädät asetukset kohdilleen ohje löytyy netistä ja sit vaan kirjoitat biisin / esittäjän /leffan /pelin/ohjelman tai mitä ikinä etsitkään. helvetin yksin kertainen käyttää

23. Tässä 50 v täti lukee ihan äimänä näitä mutta tuota se minun parikymppinen jälkikasvunikin tekee, en tiedä mistä ne kaiken oppii, netistä ja kavereilta kai. Tietokoneen näyttönä on reilut 40 tuumainen telkkari ja sieltä katsotaan netistä poimittuja leffoja, minäkin katsoin siitä Rööperin joskus syksyllä. On johdottomat näppäimistöt ja hiiret, sieltä sängystä vaan operoidaan tietsikkaa.

Kun minulla oli syksyllä 50 v juhlat enkä löytänyt sopivan hölmöä 70 -luvun muistelomusaa pirskeisiin, kirjoitin haluamistani kappaleista listan ja pojat poimi ne cd:lle. Kuulemma helppoa kuin heinänteko.

On se kätevää kun sen osaa ja onneksi on noita nuoria miehiä huushollissa....

24. hille2 Vierailija

Kai se 50v täti on tietoinen, että pyytäessään jälkikasvua lataamaan nämä kappaleet netistä hän syyllistyi nykylainsäädännön mukaan rikokseen. (Tästä tosin käydään keskustelua, mutta nykytilanne on tämä, vaikka kuka mitä inttäisi.)

Kiinnijäämismahdollisuudet eivät suuret ole, mutta on niinkin joillekin käynyt, että on rapsahtanut jäkikäteen satojentuhansien eurojen lasku netistä ladatuista elokuvista ja musiikista.

25. eettinen piraatti Vierailija

Kyllä printterillä tulostetut kannet Saksasta bulkkina tilattuissa DVD-koteloissa on melkein yhtä hienot, eikä tarvi maksaa turhasta.

Itse kyllä ostan elokuvat ja pelit, joita todella haluan katsella ja pelata. Piratisointi on enemmän sitä "en sitä olisi ostanut," tai "liian vaikea hankkia"-kamaa varten. Kakarana oli paljon enemmän piraattipelejä, vaikka Internettiä ei tavallisten ihmisten käytössä ollutkaan. Pelit kulki lasten kätösissä disketeillä toisille kopioitavaksi. Hassua, miten joku vaikka Saksassa kräckätty peli saattoi levitä ilman nettiäkin.

Jaa tämä sivu