emätintulehdus

  • Viestiketjun aloittaja apua...
  • Ensimmäinen viesti
apua...
Hei! Raskaus on edennyt viikolle 26+5 ja menin eilen päivystykseen kolme päivää jatkuneen alavatsakivun (paineen tunne ja menkkamaisia kipuja) ja tiheiden harjoitussuppareiden vuoksi. Lääkäri totesi, että minulla on emätintulehdus ja määräsi siihen käsikaupastakin saatavaa lääkettä. Lääkäri ei sanonut muuta kuin, että tässä vaiheessa raskautta tärkeä hoitaa tällaiset tulehdukset pois. Koskaan aiemmin ei ole ollut mitään vastaavia tulehduksia ja ajattelin, että kaipa aika vaaratonta. Nyt kuitenkin lueskelin netistä, mitä emätintulehduksesta sanotaan ja iski totaalinen paniikki päälle! Voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen ja tulehduksen vuoksi syntyneillä keskosilla on muita enemmän sairauksia ja poikkeavuuksia jne jne... Kamalaa!! Onko kukaan muu sairastanut saman taudin ja miten raskaus on jatkunut?
 
mm-m
...sen vuoksi se hoidetaankin!

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta sehän on sulla nyt hoidossa! Etköhän voi olla jo rauhallisin mielin!

Ymmärtääkseni jokaisella lääkärikäynnillä pitäisi tutkia ko tulehdus ja tarvittaessa se sitten hoidetaan. (Tutkitaan laittamalla emätineritteeseen jotain liuosta ja siitä hajun perusteella lääkäri tekee diagnoosin. Tapahtunee usein ihan potilaan huomaamatta.) Sama tulehdus ilman raskautta ei välttämättä tarvitse hoitoa lainkaan.
 
samaa
mulla todettiin kans ikävän hajun perusteella emätintulehdus ei ollut muita oireita sain 7 päivän emätinvoide kuurin..haju on ainenkin hävinnyt ja yhdynnässä ollessa ikävä tulehdusmainen kipu syvällä on hävinnyt...olen ja raskaana rv 24+5
 
hoitoa
Emätintulehdus voi olla hoitamattomana vaarallinen, aiheuttaa supistuksia ja jopa ennenaikaisen synnytyksen. Hoidettuna ei ole hätää! Minulla todettiin emätintulehdus rv 24 ja sain Flagyl-kuurin, sillä hävisivät jatkuvat supistelut ja kamala valkovuoto, muita oireita ei ollutkaan. Raskaus sujui ihan normaalisti loppuun saakka eikä ollut mitään ongelmia.
 

Yhteistyössä