Epäspesifi emätintulehdus

  • Viestiketjun aloittaja Anja
  • Ensimmäinen viesti
raivona
Joskus aiemmin kirjoittelin vissiinkin eri ketjuun, mutta oon lukenut kyllä tätäkin. :) Mulla on nyt flagyl-kuuri (kolmas kuuri puolen vuoden sisään samaan vaivaan) meneillään, ja kävi niin, että ei oo enää miestä kuvioissa, niin tulenpa sitten kertomaan teille muille tänne jonkin ajan kuluttua, että uusiko vaiva enää... sittenpä tiedän, oliko miehestä/hänen spermastaan lähtöisin tämä vaiva!
 
. . . . .
Alkuperäinen kirjoittaja raivona:
Joskus aiemmin kirjoittelin vissiinkin eri ketjuun, mutta oon lukenut kyllä tätäkin. :) Mulla on nyt flagyl-kuuri (kolmas kuuri puolen vuoden sisään samaan vaivaan) meneillään, ja kävi niin, että ei oo enää miestä kuvioissa, niin tulenpa sitten kertomaan teille muille tänne jonkin ajan kuluttua, että uusiko vaiva enää... sittenpä tiedän, oliko miehestä/hänen spermastaan lähtöisin tämä vaiva!
Ei siinä spermaa tarvita, pelkkä (eri) miehen vehje riittää..näin mulle lääkäri aikoinaan sanoi. sen kuulemma lekuri 'näkee' jos on ollu monen kanssa..ja tämä vaiva ei ole sukupuolitauti..ikävä vaiva vaan.
 
. . . .
Alkuperäinen kirjoittaja raivona:
voi olla näinkin, mutta ei minulla ainakaan niin jumalattomasti miehiä ole ollut että pystyis näkemään :D
..sama juttu mulla, vain yksi mies, ja lääkäri väitti että mulla olisi/olisi ollut monta miestä. ei uskonut kun sanoin että yksi vaan on.
 
Kauhistunut
Sain tänään kuulla apteekista, että Starogynin valmistus lopetetaan - se on mulle kuolemantuomio, koska muut lääkkeet eivät mun kohdallani auta.. Esim. se Dalacin tai Flagyl auttavat hetken ja tulehdus palaa - aina.. Starogyniä olen käyttänyt jatkuvasti - jo vuosia..
En ymmärrä, miksi se lääke lopetetaan - varmaan Ukot taas asialla - ilmeisesti ei ole kannattava tuotantolinja ja siksi lääkkeen valmistus lopetetaan..
 
Vaikuttava aine
Ehkä tuo lääke kuitenkin on jollakin toisella tuotemerkillä, sillä samoja vaikuttaja-aineita on lääkkeissä hyvin monilla tuotenimellä. Voithan vilkaista vaikka itse Pharmaca-Fennian sivustoilta, mikä on Stratogynin koostumus. Hakusanaksi lääkkeesi nimi.
 
Tietoa..
Otin yhteyttä Leirakseen ja sieltä kerrottiin, että Starogyn-voiteen valmistus on todellakin lopetettu - kuulema raaka-ainetta on vaikea saada? Varmasti monelle naiselle tämä lääke oli suuri apu - eikä siihen tarvinnut hakea reseptiä.. Täytyy jatkossa muistaa kertoa asiasta gynekologeille - joka kerta kun siellä joutuu käymään -jos alan lääkärit saisivat Lääkeyhtiöt miettimään asiaa (ja lääkkeen valmistusta) uudelleen..
Itse vuosia Starogyniä käyttäneenä (ja siitä avun saaneena) olin järkyttynyt sen lopettamsiesta..
Tutkin nettisivuja - etsin kaikkea mahdollista - mikä tuhoaisi bakteereita emättimestä - ja että ei tarvitsisi aloitaa lääkäri-/antibioottikierrettä alusta.. Nyt en siis puhu mistään hiivatulehduksesta vaan kivuliaasta bakteeritulehduksesta (mikä mulla todettiin aikoinaan lääkäreissäkin kymmeniä kertoja - )
Päätin kokeilla Molkosania - sitä saa ihan tavallisesta kaupasta (n. 10€/500 ml) - sen pH on 2.7 - verrattuna Lactal-lääkeeseen, (mitä kovasti mainostetaan ja jonka pH on 3.8), tämä molkosan on happamempi - mutta samalla se tappaa bakteerit - lactal ei ainakaan mulla auta..Niin, tiedoksi myös, että emättimen normaali pH on
välillä 3.8 - 4.5..
Tietysti hoitaminen on tylsää, kun tämö Molkosan on nestemäistä - sitä pitää ensin laimentaa suhteessa 1+2 - ja huuhtoa emätintä aamulla ja illalla.. Kun kivut hellittävät voi molkosania laimentaa suhteessa 1+9 ja jatkaa huuhteluita, kunnes kaikki tulehdusoireet katoavat.. Tälläistä hoitoa eivät lääkärit todennäköisesti suosittele, mutta onpahan ainakin luonnonmukaista.. Joku ehdotti aikaisemmin, että ruuttaa piimää pimpsaan.. ei todellakaan auta, jos emättimessä on bakteeritulehdus..
Toivottavasti tästä oli apua edes jollekin - samasta vaivasta kärsivälle:)
 
kala:(
Alkuperäinen kirjoittaja Tietoa..:
Otin yhteyttä Leirakseen ja sieltä kerrottiin, että Starogyn-voiteen valmistus on todellakin lopetettu - kuulema raaka-ainetta on vaikea saada? Varmasti monelle naiselle tämä lääke oli suuri apu - eikä siihen tarvinnut hakea reseptiä.. Täytyy jatkossa muistaa kertoa asiasta gynekologeille - joka kerta kun siellä joutuu käymään -jos alan lääkärit saisivat Lääkeyhtiöt miettimään asiaa (ja lääkkeen valmistusta) uudelleen..
Itse vuosia Starogyniä käyttäneenä (ja siitä avun saaneena) olin järkyttynyt sen lopettamsiesta..
Tutkin nettisivuja - etsin kaikkea mahdollista - mikä tuhoaisi bakteereita emättimestä - ja että ei tarvitsisi aloitaa lääkäri-/antibioottikierrettä alusta.. Nyt en siis puhu mistään hiivatulehduksesta vaan kivuliaasta bakteeritulehduksesta (mikä mulla todettiin aikoinaan lääkäreissäkin kymmeniä kertoja - )
Päätin kokeilla Molkosania - sitä saa ihan tavallisesta kaupasta (n. 10€/500 ml) - sen pH on 2.7 - verrattuna Lactal-lääkeeseen, (mitä kovasti mainostetaan ja jonka pH on 3.8), tämä molkosan on happamempi - mutta samalla se tappaa bakteerit - lactal ei ainakaan mulla auta..Niin, tiedoksi myös, että emättimen normaali pH on
välillä 3.8 - 4.5..
Tietysti hoitaminen on tylsää, kun tämö Molkosan on nestemäistä - sitä pitää ensin laimentaa suhteessa 1+2 - ja huuhtoa emätintä aamulla ja illalla.. Kun kivut hellittävät voi molkosania laimentaa suhteessa 1+9 ja jatkaa huuhteluita, kunnes kaikki tulehdusoireet katoavat.. Tälläistä hoitoa eivät lääkärit todennäköisesti suosittele, mutta onpahan ainakin luonnonmukaista.. Joku ehdotti aikaisemmin, että ruuttaa piimää pimpsaan.. ei todellakaan auta, jos emättimessä on bakteeritulehdus..
Toivottavasti tästä oli apua edes jollekin - samasta vaivasta kärsivälle:)
Ja myös Gynophilus-emätinpuikkojen valmistus on lopetettu (harmi - tehosivat hyvin). ostin Gyno-capseja, ovat kuulemma vastaavia. muutamana päivänä käyttänyt nyt sitä, aamuin, illoin. sitä pohdin että pitäisikö harrastaa seksiä jotta mieskin saisi 'osansa'. minun mielestäni mies kantaa jotain pöpöä myös, ei vaiva (haiseva pimppi) muuten uusiutuisi vähän väliä. miten siskot te, oletteko pidättäytyneet seksistä kuurin aikana vai antaneet?
 
Saunapuhtaana petiin
Alkuperäinen kirjoittaja Meikämaija:
Jösses. Paskempi homma. Onneksi en enää haise, aikoinaan kyllä.
Tuo saakelin epäspe.. toimii kuten varis sillä tervatulla aidalla. Pöpöt ovat samat kuin suolistossamme ja siirtyvät sieltä toiseen aukkoon. Pillastuvat, kun vähän ärsytellään ja tekevät elämästä haisevan. Ne juukelit elävät myös miehen ihopoimuissa siellä herkimmässä päässä tullakseen taas vierailulle. Varisteoria siinäkin toimimassa.

Hommaan ei auta muu kuin ehdoton siisteys molemmilta. Ensiksi tietysti se pöpökanta vääristä paikoista täytyy saada tapettua ja sitä odotellessa on kortsukauppaan asiaa tai pidettävä selibaattia. Jos tapananne on ollut olla vähän hillittömiä, siitä tavasta täytyy ehkä vähän tinkiä. Pöpölle ei pidä tehdä polkua.

Tohtori tietää paremmin kuin minä, mikä rohto tarvitaan, mutta maitohappobakteereista ei ole haittaa, vaan hyötyä. Niitä saa apteekista, minua auttoivat. Rauhoittavat myös muutoinkin suolistoa ja tasapainottavat suoliston omaa bakteerikantaa. Asidofilus-, laktofilus- ja mikä se nyt olikaan -filuksia on lisätty myös maitotuotteisiin, jotka voi ottaa ruokavalioonsa, mutta noin kuurina kannattaa vaivaan ottaa ne apteekin pasiliskot.
Olen myös kuullut tuosta ehdottomasta siisteydestä, sitä vaan tuskin kaikki noudattaa? ja myös sormet pitäisi olla puhtaat (kun mies räplää naista) ;)
 
Sour Pussy
Mulla on nyt epäspesifi emätintulehdus toista kertaa viiden kuukauden aikana. Eka ilmaantui kuukausi seurustelun aloittamisen jälkeen. Sitten oli sekstailussa muutaman kuukauden tauko, kun hän oli ulkomailla. Ja mulla ei ollut oireita. Kun mies palasi viikko sitten, palasi emätintulehduskin! Yyyyyhyyyy, mun pimpsa sekoaa mieheni erilaisista bakteereista. Ollaan molemmat ehdottoman uskollisia, joten ne on vaan nämä meidän omat bakteerit, mitkä haisee. Tietääkö joku, voiko toisen bakteereihin tottua? Aiempien kumppaneiden kanssa ei ole tätä ollut. Nyt on Flagylit kehissä, mutta kuinka käykään kun kuuri on loppu? Tätä ketjua lukiessa saa sellaisen kuvan, että nyt sitä sitten painiskellaan elämän mittaisen riesan kanssa.
 
kertokaa joku
Olen ollu tässä kierteessä kanssa ja kauan, olen oikea bakteeri pesäke, tervettä päivää ei pimpsa oo nähny ties kuinka pitkään aikaan:(... Jos ei ole bakteeria, niin on hiiva jos ei sitä niin virtsis, mulle ei ole kertaakaan sanottu lääkärissä tästä epäspesifistä vaan että emätin tulehdus ja olen tyytynyt siihen, nyt vasta olen lukenut näitä juttuja ja mulla on aivan tällaiset oireet siis juuri tämä epäspesifi voi v#ttu sentään tätä käryä, ei kestä! Taas Flagyl kuurilla molemmista päistä, tänään ensimmäisen kerran otettiin kunnon labrat missä pitäs olla nyt kaikki että tietää mikä se on, eli parin päivän päästä saan tuloksen... niin se kysymykseni...Eli voiko tämä tarttua mieheen, onko varsinainen sukupuolitauti. Kumppaneita on ollut tässä enemmän kun laki sallii, mistään en nyt löydä tätä tarttumista, kauhusta kankeena olen et joudun ilmottaan näille kumppaneille kun tämä selviää mikä on. Apua! Oireena siis kamala pilantuneen kalan tympeä pistävä haju, tulee esiin yhdynnässä, jes!...ja maitomainen runsas valkovuoto, yhdynnän jälkeisenä päivänä myös saatananmoinen kutina, mutta se kai hiiva, mihin olen kanssa kierteessä joka viikko suun kautta joudun ottaan lääkkeen. Ei hyvää päivää!...mutta kertokaa joku tuosta tarttumisesta mieheen?
 
kapakala.
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa joku:
Olen ollu tässä kierteessä kanssa ja kauan, olen oikea bakteeri pesäke, tervettä päivää ei pimpsa oo nähny ties kuinka pitkään aikaan:(... Jos ei ole bakteeria, niin on hiiva jos ei sitä niin virtsis, mulle ei ole kertaakaan sanottu lääkärissä tästä epäspesifistä vaan että emätin tulehdus ja olen tyytynyt siihen, nyt vasta olen lukenut näitä juttuja ja mulla on aivan tällaiset oireet siis juuri tämä epäspesifi voi v#ttu sentään tätä käryä, ei kestä! Taas Flagyl kuurilla molemmista päistä, tänään ensimmäisen kerran otettiin kunnon labrat missä pitäs olla nyt kaikki että tietää mikä se on, eli parin päivän päästä saan tuloksen... niin se kysymykseni...Eli voiko tämä tarttua mieheen, onko varsinainen sukupuolitauti. Kumppaneita on ollut tässä enemmän kun laki sallii, mistään en nyt löydä tätä tarttumista, kauhusta kankeena olen et joudun ilmottaan näille kumppaneille kun tämä selviää mikä on. Apua! Oireena siis kamala pilantuneen kalan tympeä pistävä haju, tulee esiin yhdynnässä, jes!...ja maitomainen runsas valkovuoto, yhdynnän jälkeisenä päivänä myös saatananmoinen kutina, mutta se kai hiiva, mihin olen kanssa kierteessä joka viikko suun kautta joudun ottaan lääkkeen. Ei hyvää päivää!...mutta kertokaa joku tuosta tarttumisesta mieheen?
Kai se mieheenkin tarttuu, mies on vaan oireeton mutta kantaa sitä ja levittää naisille joiden kanssa on, samoin nainen miehille keiden kanssa on. Jos siis nussutellaan paljaalla. Sukupuolitauti se ei ole.
Ja voi se tulla vaikkei kumppanit vaihtuisikaan. Itsellä tulee silloin tällöin ja juuri yhdynnässä kaamea haju, vuotoja ja kutinaa ei ole ollut.
 
mitta täynnä
Joo minäkin kärsinyt näistä tulehduksista ties kuinka kauan.viimeisin ilmeni nyt kun kävin papassa. Minulla ollut tässä melkein vuoden klamydia vaan tietämättäni(rakas puolisoni kun oli pettänyt ja sai sen kerrottua muutama kuukausi sitten) klamydia hoidettu ja oireita taas vaikka mitä.Hoitanut hiivana ja laittanut ties mitä kuuria alapäähän. juu ja eikun taas gynelle kuuria hakemaan. ja jos ensin hakisi apteekista kaikki rohdot.
 
raivona
Niin, no mulle kyllä on väitetty, että mieheen tuo ei tartu... Tosin väkisin syötin kesällä miehellekin flagylit. :) Sama vaiva kuitenkin tuli taas itselleni takaisin. Saa nähdä mitä nyt tapahtuu, kun sain vaihteeksi Dalacin-kuurin...
 
kuka?
Elikkäs; viime perjantaina alotin uuden pillerilaatan (mercilon) otin pilsun n.klo18-18.30. Tuli sitten otettuu alkomahoolii hiukan turhan paljon... Sit tuli oksennus, joskus klo 01.00. Ite laskin, et ois ehtiny pilsu vaikuttaa. Noh, mut asiaan. Olin papa-kokeessa ja gyne sit soitti ja määräs flagyl kuurin. Aloin laittaa kapselia maanantai illalla ja nyt oon huomannu, et eilen ja tänään on alavatsassa sellasta outoa kipua/jomotusta, ovulaatiokipua? Samanlaista, mut nyt tänään kierron 10. päivä. Oisko se vaan ovulaatio? Ja sit huomasin tänään, et pissattaa ihan hirveesti ja on ollu pitkin päivää semmonen outo olo, hiukan ehkä paha olo, välil huippaa... Johtuisko alavatsa"jomotus" ja noi muut tuntemukset tost flagylist?
 
:))
Alkuperäinen kirjoittaja kuka?:
Elikkäs; viime perjantaina alotin uuden pillerilaatan (mercilon) otin pilsun n.klo18-18.30. Tuli sitten otettuu alkomahoolii hiukan turhan paljon... Sit tuli oksennus, joskus klo 01.00. Ite laskin, et ois ehtiny pilsu vaikuttaa. Noh, mut asiaan. Olin papa-kokeessa ja gyne sit soitti ja määräs flagyl kuurin. Aloin laittaa kapselia maanantai illalla ja nyt oon huomannu, et eilen ja tänään on alavatsassa sellasta outoa kipua/jomotusta, ovulaatiokipua? Samanlaista, mut nyt tänään kierron 10. päivä. Oisko se vaan ovulaatio? Ja sit huomasin tänään, et pissattaa ihan hirveesti ja on ollu pitkin päivää semmonen outo olo, hiukan ehkä paha olo, välil huippaa... Johtuisko alavatsa"jomotus" ja noi muut tuntemukset tost flagylist?
Teeppä raskaustesti.
 
kuka?
Hmm. Pilsujen ohjeessa sanotaan, että vaara on jos oksentaa/ripuloi 3-4 tunnin sisällä. Ja tota raskautta kyl epäilen, koska sillon joskus kun en syöny pilsui, ni ei käytetty kortsuu, enkä tullu paksuks. Ja ennenki on unohtunu ottaa pilsu, eikä mitään.

Mut jos teen testin, niin tuskinpa se viel näyttää mitään, ku perjantai-lauantai yönä tapahtu. Ja miks aina pitäs ekana olla raskaana?????

Mut se oikee kysymys liitty ton flagyl comp:in sivuoireisiin...
 
kuka?
Alkuperäinen kirjoittaja kuka?:
Hmm. Pilsujen ohjeessa sanotaan, että vaara on jos oksentaa/ripuloi 3-4 tunnin sisällä. Ja tota raskautta kyl epäilen, koska sillon joskus kun en syöny pilsui, ni ei käytetty kortsuu, enkä tullu paksuks. Ja ennenki on unohtunu ottaa pilsu, eikä mitään.

Mut jos teen testin, niin tuskinpa se viel näyttää mitään, ku perjantai-lauantai yönä tapahtu. Ja miks aina pitäs ekana olla raskaana?????

Mut se oikee kysymys liitty ton flagyl comp:in sivuoireisiin...
Höh, ton mun viestin alussa kirjotan, et epäilen raskautta. Siis epäilen, että en oo raskaana. Tuli sanavalinta väärin :D
 
kopioin nyt tännekin tämän
Tietoa
Minäkin olen kärsinyt tästä vaivasta jo useamman vuoden. Olen käyttänyt hoitoon Vivag-kapseleita, mutta nyt niitä ei ole ollut vähään aikaan apteekissa, olisiko ne lopetettu? Olen kokeillut Gynocaps-nimistä valmistetta, mutta se ei ole mielestäni auttanut niin hyvin.

Todella ikävä ja kiusallinen vaiva, olen oikeasti todella masentunut tämän takia :(

Olen kahden vuoden sisällä kaksi kertaa käynyt gynekologilla (tai siis oikeastaan terveyskeskuksen yleislääkärillä) ja he ovat olleet sitä mieltä ettei minua mikään vaivaa.

Kävin eilen OIKEALLA gynellä ja sain kirjallista infoa tästä vaivasta, kopsaan sen nyt tähän jos jotakuta kiinnostaa:


BAKTERIELLI VAGINOOSI

"Bakterielli vaginoosi on emättimen omien bakteerien kasvutasapainohäiriön aiheuttama tulehdus, jolloin potilalla esiintyy pahanhajuista valkovuotoa, joka voimistuu yhdynnän jälkeen. Lisäksi joillakin potilailla voi esiintyä lievää kutinaa tai polttavaa tunnetta emättimessä.

Bakterielli vaginoosi on yleisin emätintulehdusten aiheuttaja. Kierukkapotilailla on useammin bakterielli vaginoosia kuin muita ehkäisymenetelmiä käyttävillä potilailla.

Bakterielli vaginoosi voi aiheuttaa raskaana olevilla ennenaikaisen synnytyksen tai kohtutulehduksen synnytyksen jälkeen. Kierukkapotilailla on muita herkemmin bakterielli vaginoosin yhteydessä kohtu- ja munasarjatulehduksia ja joskus kierukka joudutaan poistamaan toistuvien tulehdusten takia.

Bakterielli vaginoosi todetaan emätineritteestä otettavasta näytteestä tehtävällä hajutestillä ja mikroskooppitutkimuksella.

Baktrielli vaginoosi hoidetaan antibioottihoidolla (metronidatsoli), raskaana olevat penisilliinijohdoksilla (amoksisilliini). Jälkitarkastusta ei tarvita.

Bakterielli vaginoosi ei ole sukupuolitauti, eikä ole voitu osoittaa miehen voivan siirtää infektiota toiseen naiseen. Joskus miehillä on oireita, epämääräistä virtsaputkiärsytystä, jos partnerilla on bakterielli vaginoosi."


Minulle määrättiin myös Flagyl-kuuri.
Kysymykseni onkin nyt teille kokeneemmille :) että kuinka usein käytte uusimassa Flagyl-reseptin? Pitääkö joka kerta mennä gynelle erikseen ottamaan tuo näyte? Minkähän takia terkkarissa eivät uskoneet vaivojani eivätkä ottaneet näytettä?

Lääkäri totesi että tämä vaiva uusii todella helposti/usein. Lisäksi hän mainitsi, että tämä aiheuttaa alavatsan turvotusta ja painon tunnetta vatsassa. Siinä vihdoin selitys siihenkin, miksi mahani turpoaa niin kamalasti.

Tsemppiä teille kanssakärsijät :)

 
kuka?
Alkuperäinen kirjoittaja kopioin nyt tännekin tämän:
Tietoa
Minäkin olen kärsinyt tästä vaivasta jo useamman vuoden. Olen käyttänyt hoitoon Vivag-kapseleita, mutta nyt niitä ei ole ollut vähään aikaan apteekissa, olisiko ne lopetettu? Olen kokeillut Gynocaps-nimistä valmistetta, mutta se ei ole mielestäni auttanut niin hyvin.

Todella ikävä ja kiusallinen vaiva, olen oikeasti todella masentunut tämän takia :(

Olen kahden vuoden sisällä kaksi kertaa käynyt gynekologilla (tai siis oikeastaan terveyskeskuksen yleislääkärillä) ja he ovat olleet sitä mieltä ettei minua mikään vaivaa.

Kävin eilen OIKEALLA gynellä ja sain kirjallista infoa tästä vaivasta, kopsaan sen nyt tähän jos jotakuta kiinnostaa:


BAKTERIELLI VAGINOOSI

"Bakterielli vaginoosi on emättimen omien bakteerien kasvutasapainohäiriön aiheuttama tulehdus, jolloin potilalla esiintyy pahanhajuista valkovuotoa, joka voimistuu yhdynnän jälkeen. Lisäksi joillakin potilailla voi esiintyä lievää kutinaa tai polttavaa tunnetta emättimessä.

Bakterielli vaginoosi on yleisin emätintulehdusten aiheuttaja. Kierukkapotilailla on useammin bakterielli vaginoosia kuin muita ehkäisymenetelmiä käyttävillä potilailla.

Bakterielli vaginoosi voi aiheuttaa raskaana olevilla ennenaikaisen synnytyksen tai kohtutulehduksen synnytyksen jälkeen. Kierukkapotilailla on muita herkemmin bakterielli vaginoosin yhteydessä kohtu- ja munasarjatulehduksia ja joskus kierukka joudutaan poistamaan toistuvien tulehdusten takia.

Bakterielli vaginoosi todetaan emätineritteestä otettavasta näytteestä tehtävällä hajutestillä ja mikroskooppitutkimuksella.

Baktrielli vaginoosi hoidetaan antibioottihoidolla (metronidatsoli), raskaana olevat penisilliinijohdoksilla (amoksisilliini). Jälkitarkastusta ei tarvita.

Bakterielli vaginoosi ei ole sukupuolitauti, eikä ole voitu osoittaa miehen voivan siirtää infektiota toiseen naiseen. Joskus miehillä on oireita, epämääräistä virtsaputkiärsytystä, jos partnerilla on bakterielli vaginoosi."


Minulle määrättiin myös Flagyl-kuuri.
Kysymykseni onkin nyt teille kokeneemmille :) että kuinka usein käytte uusimassa Flagyl-reseptin? Pitääkö joka kerta mennä gynelle erikseen ottamaan tuo näyte? Minkähän takia terkkarissa eivät uskoneet vaivojani eivätkä ottaneet näytettä?

Lääkäri totesi että tämä vaiva uusii todella helposti/usein. Lisäksi hän mainitsi, että tämä aiheuttaa alavatsan turvotusta ja painon tunnetta vatsassa. Siinä vihdoin selitys siihenkin, miksi mahani turpoaa niin kamalasti.

Tsemppiä teille kanssakärsijät :)
Hei, kiitos tuosta viimeisestä säkeestä. Se helpotti. Just tollanen tunne mullakin on alavatsassa, ja siihen sitten vielä ovulaatiokivut kaupanpäälle.

Mä käytän Flagylia ekaa kertaa, eikä ollu itellä ees tietoo et ois koko tulehdusta, mut se se selvis papasta.

Ja tuolla aikasemmin pohdin tota pilsu-oksennus juttua, niin teen kyllä testin, kun oon syöny tän laatan loppuun.

TOIVOTTAVASTI EN OLE RASKAANA!!!

 
itkuisa
Mikä minua vaivaa, sillä aluksi minulle ilmestyi sellainen ilkeä patti, joka katosi mutta minua rupesi kirvelemään pissaaminen ja seuraavaksi se poltti.
Sain lääkkeet virtsatien tulehdukseen.

Nyt on sellainenkin ongelma, kuin menkat, jotka tulivat.

Voiko alapää hiertyä? Minusta tuntuu että se on hiertynyt.
 
kipusisar
Hei, en tiedä mistä on kyse, vuorokausi yhdynnän jälkeen alkoi mieletön kipu emättimen ja ulkosynnyttimien alueella. Pahaa hajua tai erikoista vuotoa ei ole, joten onko kyseessä emätintulehdus vai mikä? Ei kutinaa siis vaan omituista poltetta ja alavatsaan heijastuvaa kipua, lisääntynyttä virtsaamisen tarvetta kylläkin, mutta ei virtsatietulehdusta. Nyt toisena päivänä kipu on hieman helpottanut, mutta alavatsaan koskee yhä. Jos kyse on vaan hankautuneista limakalvoista, mikä niihin on hoitona? Lactalista puhutaan paljon, mutta kun ei ole pahaa hajua niin se ei varmaan ole tähän oikea hoito? Voiko johtua siitä, että yhdyntä tapahtui kuukautisten viimeisinä päivinä? eikö silloin ole paikat herkemmät muutenkin?
En halua mennä gynelle, paitsi pakko se varmaan on jos ei kivut pian häviä... Kiitos avusta!
 

Yhteistyössä