Eroon kaksoisleuasta!?

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä plösöleuka, 27.10.2008.

1. plösöleuka Vierailija

Miten pääsen eroon kaksoisleuasta? Olen muutoin tyytyväinen kroppaani nyt viimein päästyäni eroon liikakiloista, mutta laihduttamiseni tulokset eivät ole ulottuneet kasvoihin asti.. minulla on edelleen kaksoisleuka, eivätkä leuan "piirteet" erotu. Olen kauhean harmissani tästä! Voisiko kaksoisleuan saada jollain tapaa pois ilman kirurgisia toimenpiteitä?

2. hjpjdgp Vierailija

JOs oot leuaton eli leuka jatkuu kaulaan, on vaikempi sitä poistaa sitä kaksoisleukaa.

3. pikkuhiljaa. Vierailija

Kaksoisleuan pois saanti vaatii aikaa, ylipainon laihdutuksen jälkeenkin. Eli edelleen kohtuu pienillä kaloreilla ja kuntoilua paljon. Erityisesti kuntosaliharjoittelun eli painoharjoittelun liikkeiden tekeminen vaikuttaa kaksoisleukaan, kun liikkeissä tulee nostettua leukaa irvistäessä. Tietenkin kaula/niska/pääliikkeet auttavat asiaa ja myös alueen hieronta. Kyllä se kaksoisleuka lähtee, mutta se vaatii vain aikaa ja jatkoa muun kropan jo laihduttua. Paras tapa on laskea painoharjoittelun ja aerobisen yhdistelmällä rasvaprosentti oikein alas, silloin kaksoisleukaa ei voi itse asiassa enää olla. Helpompi homma siis kuin roikkuvan vatsan kuntoonsaaminen, joka saattaa vaatia kirurgiaakin.

4. murheensa kullakin Vierailija

=D vai irvistelyllä... Tämähän ei voi pitää paikkaansa, koska rasva ei pala paikallisesti siitä kohdasta, jota harjoitat. Eikä pienillä kaloreilla kitustamiselle ole mitään perustetta, jos liikakilot on jo karistettu. Iho palautuu hitaammin kuin rasva lähtee, joten löysä leuanalusnahka saattaa vielä nousta. Muuten siihen, mistä rasvaa lähtee ja mistä ei, on melko mahdotonta itse vaikuttaa. Minä ottaisin mieluusti vähän rasvaa poskiini lisää vaikka muualla kropassa sitä aivan tarpeeksi onkin, olen nimittäin ihan lommoposki vaikkei alipaino ole lähelläkään.

5. hokemalla Vierailija

Hoe muutama kerta päivässä oikein kunnolla naamaa vääntäen: X Y Z X Y Z X Y Z jne

6. usko pois Vierailija

Vertaapa pelkällä ruokavaliolla tai dieetillä laihduttajia niihin jotka tekevät saman painoharjoittelun & aerobisen yhdistelmälisällä, ja katso kummat on kasvoiltaan hoikempia. Pelkkä kitudieetti ei venähtänyttä naamaa hevillä kutista, tulee vaan sellainen suhteeton keho jossa pää näyttää paria kokoa muuta kehoa suuremmalta. Varsinkin keski-ikäisillä tämän huomaa hyvin. Kunnon liikuntaa lisäksi ja niitä irvistyksiä niin jo kaponee kasvot ja lähtee roikkuvat pullaposket ja kaksoisleuat. Jokainen voi verrata löhödieettaajien kehoa verrattuna runsaasti kuntoileviin siis punttaaviin ja aerobista harrastaviin, laiskana ei kroppa kiinteydy samalla tapaa.

7. jonninjoutava Vierailija

mutta joillakin taas kaksoisleuka kuuluu osaan kehoa, siis geenitekijä. Esim. Leena Uotila on aina ollut normipainoinen, mutta sillä on aina ollut kumma heltta leuan alla vaikka kasvot ovat kapoiset: http://yle.fi/elavaarkisto/kuvat/artikkeli/03967_1iso.jpg

8. se johtuu Vierailija

siitä, etä vauvana on ollut lihava. kaksoisleuka ei niin vain sula pois.

9. kaksoisleukailija Vierailija

Minulla taas aina turvotus näkyy leuan alla. Jos on vaikka nukkunut huonosti tai mässäillyt suolaisilla herkuilla tai ollut baarissa, on hirveä kaksoisleuka. Ei siis kyllä taida liityä varsinaisesti aiheeseen, mutta olihan pakko avautua :p

10. Pilli Vierailija

Olin lapsena lihava, koko ikäni on ollut painoa liikaa, mutta kaksoisleukaa ei ole.
    Silloin kun painoa oli yli 100kg niin naama oli muutenkin isompi, siis läskiä myös leuan alla. Nyt paino 80kg, eikä ole leuan alla liikaa.
    Tosin mulla on ollut tapana irvistellä peilin edessä, joskus kun yksin vaikka hississä irvistelee peilille niin tulee mieleen että toivottavasti ei ole turvakameraa;).

11. Ratkaisu Vierailija

Ei tahdo nuo XYXYXYXY-harjoitteet tai noin yleisesti vain laihduttaminen auttaa kaksoisleuan saamiseksi pois (omat luvut 187/73 ja kaksoisleuka löytyi vielä pari kuukautta sitten) ja muutenkin kyllä kuulostaa aika mystisiltä nuo kommentit. Tuohon auttaa suhteellisen yksinkertainen konsti: Mene selälleen makaamaan, vedä leuka kohti rintakehää, rentouta ja toista liikettä. Tuota voi tehdä esimerkiksi sängyssä juuri ennen nukkumaan menoa, ottamalla vain tyynyn pois pään alta.

12. Visceral alas Vierailija

Selluliittivoide joka ei lämmitä vaan poistaa nestettä ja viilentää,toimii mulla.

13. Mokkula Vierailija

Hei,mikähän voiteen nimi on? Minulla neste kerääntyy kasvoissa silmien yläpuolellekin...:)

14. Jalmari Vierailija

Itellä ainaki, ku nielasen niin leuan alla muljahtaa, kuin joku lihas. Ehkä sitä treenaamalla leuka kuriin. Vettä vaan pieninä kulauksina alas. Pysyy nesteytyskin kunnossa :)

15. kaksoisleuaton Vierailija

En ole mielestäni laihtunut yhtään mutta kaksoisleukani on kadonnut tyystin.. Huomasin sen muutama päivä sitten ja tuntuu ihan oudolta kun leuka onkin ihan sileä!! :D

16. löllö Vierailija

mitä mun pitäis tehdä, kun oon 15v. tyttö, pienenä olin solakka ja lihavoiduin tai tukevoiduin n. 7-10v. aika paljon ja mullaon ollu sen jälkeen aina kaksari tai siis sellane löllö niinku iho joku roikkuu ja
    näyttää kakasariltä, ei ylety ihan kaulaan asti ja se häiritsee kun oon pudottanu painoo ja alan hoikistuu nii se ei vaan lähde! on se huomattavasti omasta mielestäni pienentyny kasvojumapan avulla, mut onko mtn nopeempaa keinoo saada se pois? ei se jumppakaan hirveesti auta mut kyl sen täytyy saada pois se höiristsee ihan hirveesti ja haluisin näyttää hyvältä! olkaa kiltit ja auttakaa!!!!

17. kundi30 Vierailija

Tuo on pötypuhetta että ei muka paikallisesti voi vaikuttaa siihen mistä läski lähtee. Kumma juttu että kun tekee vatsoja kolme kuukautta ja sitten kattoo peiliin,niin selkeesti on sixpack tulossa esiin.
    Mitä leukaan tulee niin kasvojumppa auttaa, ja nuo irvistykset. Laita käsi kaulalle niin tunnet kuinka kaulalihakset supistuu irvistäessä. Kun lihakset isonee niin läskit lähtee. Myös painoharjottelu kannattaa, esim pään päälle nosto suorille käsille tai maastaveto ja rinnalleveto ottaa myös niska/kaula/naamalihaksista, että kyllä pitäs auttaa. Peilin edessä kun maasta nostaa tai jalkakyykkyjäkin tekee, näkee kuinka kaulan lihakset ja verisuonet oikein pullistuu.
    Naiset vaan kun eivät tätä asiaa hoksaa, ja eivät viitsi punteilla noita liikkeitä tehdä. KANNATTAISI KYLLÄ

18. moi Vierailija

Oonko läski jos mulla on kaksoisleuka?

19. jojoo Vierailija

panin kerran kaksarin mäliin kyrcällä :S

20. hattara Vierailija

Oikein hävettää hengittää samaa ilmaa kanssasi.
    Mä hämmästyn aina joka kerta, kun törmään maailmassa, vieläpä näin Suomessa ihmisiin kuin sinä.
    Kuinka noloa voi olla kirjottaa jotain noin typerää ja lapsellista.
    Voi huhhuh.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 10.12.2012
  21. paska naama Vierailija

Miten saisin leukani paremmpaan kuntoon kun minä syön jotain suolaista niin tuntuu että kaksois leuka suurenee silloin ja se alkaa hävettämään minua sitten niin miten saisin kaksois leuan pois ? trai edes piiloon ilman leikkausta eli pelkästään kotona ?

22. vikriga

Saadut tykkäykset:
    0
    Vaikka tämä ketju on jo aika vanha niin jatkan vielä vähän. Leuan seudun saa kuntoon jumpalla ja hieronnalla niinkuin minkä tahansa kehon osan. Sen voi kohdentaa niin että jumppaa niillä lihaksilla mitkä ovat siinä plösössä kohdassa. Pitää vähän tunnustella ja harjoitella että ne lihakset löytää mutta se kannattaa.
    Vaikka monesti sanotaan ettei paikallinen muokkaus ja kiinteytys toimi vaan pitää laihduttaa koko kroppaa niin kyllä kokemukseni mukaan vaan tämäkin toimii. Mutta tietenkin painovarauksella; olen suht normaalissa painossa mutta ikää on niin että naama kyllä tässä vaiheessa jo pyrkii kohti maata jos asialle ei tehdä mitään. Naamavoimisteluohjeita on monissa kirjoissa ja niitä kirjoja ei välttämättä tarvii ostaa koska niitä löytyy kirjastoista. Paikalliset laihdutus/kiinteytysvoiteet tomivat myös jos ei ole niille allerginen. Itse teen jojobapohjaan aromaöljyistä hierontaöljyn ja kunnostan leukaa sillä. Jojoba kiinteyttää ja ainakin katajanmarja ja sypressi saa nesteet kiertoon ja aina on hyvä laittaa muutama tippa laventelia tai /ja geraniumia joukkoon tasapainottamaan. Tähänkin löytyy ohjeita aromaterapia kirjoista. Nämä aromaöljyt eivät sovi allegisille mutta jumppa on terveellistä lähes kaikille.

23. yllätys! Vierailija

Olen13v tyttö en ole koskaan ollut Yli painoinen ja olen myös hyvin pitkä..olin katsomassa YouTubesta videota videon ladatessa näytölle tuli teksti ladataan ihan normaalia sit katoin et näytössä on likaa ja sit Se näyttö peilas kasvoni ja huomasin kauhukseni että minulla on kaksoisleuka ������Se ei näy kunnolla mutta Se häiritsee koska tiedän ite etse on mulla��apua?:)

24. ei lähe Vierailija

Joillakin on läskipää, vaikka ois laihakin. Esim. Virve Rostilla on.

25. gretchen Vierailija

Höpsis pöpsis. Tai toki jollakulla voi johtuakin, mutta toisinaan kaksoisleuka on kiinni ihan rakenteesta. Minä olin lapsena keskonen ja hyvin, hyvin hoikka. Normaalipainoisena pysyin ihan viime vuosiin asti. Mutta minulla oli jopa mitoissa 55/167 pieni kaksoisleuka. Tämä johtuu siitä, että leukani on kiinnittynyt melko taakse, minulla on siis ylipurenta (onneksi leuka on iso joten en näytä leuka-Hennalta) ja lisäksi minulla on iso, melko alas kiinnittynyt kieli. Mikä kaksoisleuan lisäksi aiheuttaa voimakasta kuorsausta.

Tähän kaksoisleukaan ei auttaisi edes kirurginveitsi, koska kun kaksoileukaa koskettelee, se tuntuu ihan kiinteältä; juuri siitä syystä kaksoisleuan aiheuttavat muut kudokset kuin läski.

Tietenkään hoikkana kaksoisleuka ei ole niin huomiotaherättävä kuin lihavana, varsinkin kun kaulani on pitkä ja leuka tosiaan muuten aika jämäkkä, mutta aina se on olemassa.

Toisin sanoen, voi olla että ap ei pääse koskaan kaksoisleuastaan eroon.

Jaa tämä sivu