Granaattiomena

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä äippä66, 17.02.2009.

1. Refridgeeta Vierailija

Hyväksi havaittu kikka: Halkaise granaattiomena veitsellä ja laita puolikkaat vedellä täytettyyn kulhoon. Erottele sitten käsipelillä siemenet kiinnikkeistään ja kuorista veden alla - siemenet painuu pohjaan ja muu härpäke jää kellumaan pinnalle. Ei tule sotkua!

2. sossu Vierailija

Miten granaattiomenaa syödään?

3. abcd Vierailija

Itse käytän sitä salaateissa väriä antamaan eli otan siemenet ja laitan salaattiin. Vain siemenet käytetään.

4. JT Vierailija

Grenadiini

Punaisena elintarvikeväriaineena käytettävä grenadiini tehdään granaattiomenasta.

5. tiinatee Vierailija

Otan siemenet ja laitan salaattiin. Vain siis siemenenet tuosta hedelmästä käytetään.

6. Mr Grenadiini Vierailija

Kyllä tehdään, kts wikipedia.

Granaattiomena ? Wikipedia

Grenadiini

Punaisena elintarvikeväriaineena käytettävä grenadiini tehdään granaattiomenasta.

7. erre Vierailija

Kiitos tästä vinkistä, aion kokeilla.

8. eiei Vierailija

omenasta vaan granaattiomenasta. Et oo vissiin ikinä edes nähnyt gnaattiomenaa. Nyt niitä on juuri tullut kauppoihin, ainakin omaan ruokakauppaani. Laitan siemeniä salaattiin, punainen väri piristää salaattia.
    Granaattiomenamehu on myös hyvää, sitä ostan valmiina mehuna.

9. sipale Vierailija

Jos ostat granaattiomenan ja halkaiset sen, huomaat kyllä, miksi siitä syödään vain siemenet. Kas kun ei sinä ole juuri muuta kuin siemeniä.

10. miuku Vierailija

Ehkä tyhmä kysymys, mutta voiko sen siemenen syödä "kivineen" päivineen? Tuntuu hankalalta alkaa kaivamaan niitä pois kun eivä ainakaan minua haittaa. Syödäänhän vattukin kivineen. Siis eihän siitä haittaakaan ole?

11. rosmarin1 Vierailija

Voit syödä granaattiomenan siemenet "kivineen". Ainakin minä syön, ei niistä mitään haittaa ole mulle ollut. Yksi perheenjäsenistäni pureskelee siemenet ja sylkee sitten ne kivet pois. Ei kivannäköistä mutta varsinkin yksinään mikä estäisi niin tekemästä.

12. Kranaattiomena Vierailija

Grenadiini ei kuitenkaan ole granaattiomenamehutiivistettä, eikä edes granaattiomenamehua. Se on makusiirappi, jota käytetään yleensä drinkeissä. Alkuperäisessä muodossaan yksi ainesosa on granaattiomenamehu, mutta nykyisissä kaupasta löytyvissä grenadiini/grenadine-tuotteissa sitä voi siinä olla tai olla olematta.

Jaa tämä sivu