Höyrypuhdistinta hankkimassa

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä Aioli, 14.11.2007.

1. Aioli

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen lopullisesti kyllästynyt pesuhuoneen lattian pinttymiseen ja saumojen hinkkaukseen. Olisiko höyrypuhdistimesta todellista apua tässä? Edullisimmin näyttää saavan pieniä "kannuja" - riittääkö niissä ytyä lattiapintoihin? Isot mallit vievät hurjasti tilaa, meillä ainakin siivouskomero jo imurin, lattianpesu- ja silitysvälineiden jäljiltä valmiiksi täynnä. Ja kalliitakin ovat. Jos pari sataakin sijoitan, niin saa olla jo todella hyödykäs laite – ovatko ne? Saisikohan jostain Martoilta tmv. vuokrata kokeiluun tällaista, ettei tarvitsisi ostaa sikaa säkissä. Kuka tietäisi lisää?

2. pufffff... Vierailija

Kysele siivousliikkeistä, siis niistä jotka myyvät siivousvälineitä. Vihtijärvellä on ainakin sellainen liike, joka vuorkaa laitteita siivousfirmoille, sekä yksityishenkilöille. Laitteet ovat ammattikäyttöön tarkoitettu, ainakin ne ovat tehokkaita.

3. ode58

Saadut tykkäykset:
    0
    Aioli, en usko että sellainen kannumalli on kovin tehokas- en tosin ole kokeillut. Itse olen vuokrannut "ison koneen" kerran vuodessa eräästä siivousliikkeestä pk-seudulla ja minusta sillä kyllä saumat ovat hyvin puhdistuneet. Tai kannattaisiko ostaa jonkun sukulaisen/ystävän kanssa kimppaan, sellaista kun ei hirveän usein tarvita.

4. Aioli

Saadut tykkäykset:
    0
    Kas, Ode Keittiöstä:) Kiitokset vuokravinkeistä, ehkä se on järkevintä. Olen saanut aivan järkyttävän päähänpinttymän noista kylpytilojen ja vessan pinnoista. Toivottavasti kunnon koneella lähtee pinttymät sekä saumoista että päästä.

5. ode58

Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, vähän sama juttu täällä..seuraavan kerran kun pesutiloja uusitaan, tulee sinne tummat laattasaumat!

Ennen kuin keksin tuon höyrypuhdistimen konttasin pitkin lattioita ja hinkkasin juuriharjalla ja Vimillä..

6. Liisa O Vierailija

Lainasin naapurilta Kärsher merkkistä höyrypesuria (oli maksanut jotain 300) ja sillä ainakaan ei saanut puhtaaksi mitään. Naapuri oli myös pettynyt laitteeseen. Siivousfirmoilla on tehokkaammat vehkeet. Onneksi en itse mennyt hankkimaan laitetta, sillä olis kyllä ollut ihan turha vehje. Harjalla ja pesuaineella saa puhtaaksi parhaiten.

7. -Master Vierailija

Todennäköisesti vika on ollut käyttäjässä. Oikein käytettynä höyrypuhdistin on mitä mainion väline nimenomaan kylpyhuoneen ja keittiön puhdistamiseen ja desinfiointiin. Käytön jälkeen jää miellyttävän raikas ja puhdas tuoksu pitkäksi aikaa.

Kuten käyttöohjeissakin sanotaan, voidaan erityisen likaisissa kohteissa joutua käsittely tekemään kahdesti. Ylläpitosiivouksessa yksi kerta kuitenkin riittää.

Yksi oleellinen asia höyrypuhdistimen käytössä on mikrokuituliinan käyttö. Pelkkä höyry ei vielä vie likaa mennessään, vaan lian poistamiseksi tarvitaan mikrokuituliina.

8. Liisa O Vierailija

Käytin todella mikrokuituliinaa viimeistelyyn ja lopputulos oli yhtä likainen eikä mitään likaa irronnut ja samaa sanoi naapurini. Oli kokeillut sitä höyrypuhdistinta eri paikoissa ja oli todella pettynyt laitteeseen. Olen myös kuullut kommentteja muiltakin, että ihan turha kapistus.

9. eHeips Vierailija

Palauta ihmeessä takuuhuoltoon tuollainen laite!

10. mea1 Vierailija

Kyllä meillä ainakin Kärcherin höyrypesuri toimii täysin moitteettomasti. Ja en kyllä enää luopuisi siitä, niin hyvin sillä saa kaiken puhtaaksi. Kylpyhuoneessa laatat ja saumat lähtevät vähällä vaivalla puhtaiksi kun vaan puhdistaa ne säännöllisesti, tietty jos lika pääsee/on päässyt pinttymään niin voi vaatia vähän enemmän työtä saada se irti. Samoin ikkunoiden pesuun tuo laite on aivan mahtava. Meillä malli on juurikin sellainen imurin kokoinen, luulisin että sellaisella kannulla ei juurkaan tee mitään, paitsi aivan pienten ja helppojen pintojen (esim. peilit) puhdistamisessa, eihän siinä voi höyryteho millään riittää saumojen ja laattojen puhdistamiseen.

11. vanhempi nainen Vierailija

Voiko höyrypesurilla pestä WC:n kalkkisaostumat, tietenkin tyhjentämällä se ensin?

12. Itse olen myös miettinyt höyrypesimen käyttöä ja yllä olevasta viisastuneena aion yrittää jostakin sellaisen vuokrata.

Kysyn kuitenkin teiltä, jotka ovat pidempään kylpyhuoneen laattojen saumoja ko. vekottimella pesseet, että ovatko saumat pysyneet kuosissaan, vai onko alkanut rapautumista näkyä ??

13. TeeaK Vierailija

Höyry ei rapauta saumoja. Siltäkin osin höyrypuhdistin on oivallinen puhdistusväline.

Tavallisia pesuaineita käyttäessä unohtuu helposti, että happaman pesuaineen (irrottaa siis kalkki- ja saippuasaostumia) jälkeen saumat tulee ehdottomasti käsitellä emäksisellä aineela - muuten saumat kärsivät. Höyrypuhdistimen käyttäjän ei kuitenkaan tarvitse turvautua ollenkaan pesuaineisiin; kuuma höyry ja liinakäsittely poistavat lian sekä samalla desinfioivat käsitellyt pinnat.

Plussana luonnollinen ja miellyttävä tuoksu!

14. Aioli

Saadut tykkäykset:
    0
    Vielä kun löytyy se helsinkiläinen liike, joka suostuu toosan vuokraamaan. Kovin on ollut nihkeää ensimmäisissä paikoissa, joista olen udellut.. Haluaisivat tietysti myydä pakettiin mukaan jonkun letkunheiluttelijan, mutta mielummin tekisin itse. Ostetuista siivouspalveluista on nimittäin kehnot kokemukset.

15. höyryä! Vierailija

Ostin Kärcherin keskikokoisen höyrypesurin kolmisen kuukautta sitten, enkä enää luopuisi siitä. Wc ja keittiö ovat takuulla puhtaammat kuin kemikaaleilla pestessäni. plussana tietenkin puhdistuksen luonnonmukaisuus ja hajuttomuus.

Totta toki on, ettei masiina aivan sellaista jälkeä tee, kuin jossain ostos-tvssä annetaan ymmärtää. onhan selvää, että jos pinnat ovat tosi pinttyneet, eivät ne taikaiskusta puhdistu ilman jotain teollisuustason laitetta.

mutta kun *tarpeeksi hitaasti* ja oikeilla suuttimilla kaakeleita peseskelee, niin kyllä tulostakin syntyy. ja ylläpito toki käy vikkelämmin sitten.

16. Teija Vierailija

Olen hankkimassa höyrypesuria. Minulla on iso laatoitettu suihkuhuone ja sauna+2 vuokramökkiä. Myös sohvia ja mattoja tulisi sillä pystyä puhdistamaan. Tarvitsisin tosi tehokkaan pesurin joka on nopeasti käyttövalmis, myös veden lisäämisen jälkeen. Tekeekö sellaisilla pesureilla mitään , jossa ei ole likaisen veden imuria ollenkaan vaan siinä pitää likainen vesi imeä liinaan. Mikä olisi hyvä merkkinen ja missä myydään Kuopion tai Iisalmen lähettyvillä?

17. lempi Vierailija

Eikö juuri sohvien pesuun ole tarkoitettu nuo likaisen veden imurilla varustetut pesurit, itselläni ei tätä toimintoa ole, vaan käytän vain ns. koville pinnoille, joille tuo imuriton kone on tarkoitettukin.

18. Lainasin muutama kuukausi sitten kaverilta ison pölynimurin kokoisen Kärcher höyrypesurin, tarkoituksen pestä töissä sosiaalitilat ja ruokahuone sekä kotona isohko sauna/kylpyhuone. Pesuri on isohko laite, joka myös imee.
    Nyt on laitteella pesty erään tuulikaapin ja pikkuhuoneen kaikki pinnat, jotka sitten maalasimme - hyvä tuli ja pinttynyt tupankanhaju hävisi. Myös sosiaalitilat ja ruokahuone/keittiö - jossa kaikki luulevat, että "äiti" on töissä ja kyllä siivoaa jäljet - tulivat niin puhtaiksi, kuin kuluneet pinnat voi tulla. Bonuksena oli puhdas tuoksu.
    Kotona pesin kylpyhuoneen ja saunan kokonaan ja hyvä tuli. Kävin vielä tyttären kylpyhuoneen pesemässä ja samalla pestiin myös nuhjaantunut sohva - molemmat tuli oikein siisteiksi. Kylpyhuoneen laattojen saumat puhdistui aika helposti. Kuitenkin vien nyt koneen takaisin omalle omistajalleen - enkä aio ostaa omaa. Saan kyllä puhdasta aikaiseksi ilman ko. konettakin. Käytöstä sen verran, että se on todella iso kuljettaa, säilyttää ja käyttää. Letku on niin painava, että isoja laattaseiniä on rankka pestä kun käsi väsyy ja letku kiertyy hankalaan asentoon. Lisäksi eri lisäosia on monta erilaista ja esim. kumista listaa, joka pitää suulakkeeseen kiinnittää kun käyttää imuria, niistä en saanut paikoilleen kuin toisen - toinen ei mennyt vaikka useamman henkilön voimin yritettiin. Kokonaisuutena laite on hyvä sellaiseen käyttöön, jossa ei haluta käyttää mitään pesuaineita, höyryllä tulee kyllä puhdasta.

Jaa tämä sivu