Hae Anna&Ellit-sivustolta

Hajuvesiä netistä

Viestiketju osiossa 'Sensuelli' , käynnistäjänä Gwynne, 20.02.2010.

1. Gwynne Vierailija

Olen uusi tässä nettitilaamisesssa. Osaatteko sanoa mistä kannattaa tilailla netissä hajuvesiä ja mitä pitää ottaa huomioon?

2. m.... Vierailija

Ainakin Strawberrynet on luotettava ja edullinen paikka tilata. Kannattaa vaan tilata alle 45 eurolla niin tilauksesta ei tarvitse maksaa tulliin arvonlisäveroa.

3. Niuniu Vierailija

Edullisemmat hinnat on ainakin fragrancedirect.co.uk ja cheapsmells.com.

Minulle on kuitenkin epäselvää, että saako niitä hajuvesiä nykyisin kuljettaa lentorahtina vai ei, joillain nettikaupoilla ei ole asiasta mitään mainintaa, toisilla taas lukee että ilmatoimitus ei ole mahdollista hajuvesille postirajoitusten takia.
    Mikä mahtaa olla todellinen asian laita?

4. Gwynne Vierailija

Sen verran tiedän että hajuvedet on palavaa nestettä, joten niitä koskee erilaiset rahtisäännöt kuin esim meikkejä. Löysin myös sellaisen sivuston kuin www.fragancex.com jossa on halpoja hajuvesiä. Googlettamalla löytyi sellainen sivusto kuin Global Shopping - Parhaat verkkokaupat, jossa on paljon tietoa nettiostamisesta ja listattu myös sivustoja.

5. -ellen-

Saadut tykkäykset:
    0
    Muutamia luotettavia nettikauppoja, josta saa hajuvesiä:

http://www.fragrancex.com

http://www.escentual.com/fragrance

http://www.fragrancenet.com

http://www.cheapsmells.co.uk

http://www.planetperfume.co.uk

http://www.fragrancedirect.co.uk

Kuten muitakin tuotteita ulkomailta tilatessa, kannattaa huomioida "tulliraja", 45,50 €. Summa kannattaa laskea tullin omilla valuutanmuunnoskursseilla. Jos kauppa sijaitsee EU:n alueella, tuota tullirajaa ei silloin tarvitse huomioida. Vähän nettikaupasta ja heidän lähetystavoistaan riippuen hajuvedet saattavat tulla todella nopeasti tai hitaasti.

6. Parffyymikko Vierailija

Ja kannattaa pitää järki kädessä, feikkejä on liikkeellä paljon. Jos tuote on uskomattoman edullinen niin... Suomen postilaitos määrittää herkästi syttyvät nesteet omaan osioonsa, tarkista ennenkuin tilaat.

7. Seppo Vierailija

Itse olen tilannut Oranssikauppa.fi sivulta. Monet tuotteet ovat olleet jopa halvempia kuin ulkomaisissa kaupoissa. Tämä tosin vaihtelee tuotteesta toiseen. Koska kyseessä on suomalainen verkkokauppa ei tarvitse murehtia tulleista ja maksu onnistuu normi verkkomaksuna.

Ainut harmi että heillä toimitusaika on yleensä 1 - 2 viikkoa. Tosin sama aika vierähtää helposti ulkomaisistakin kaupoista.

8. -ellen-

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuossa kaupassa näkyy juuri suomalaisten nettikauppojen ongelmat: todella suppea valikoima ja pitkä toimitusaika. Englannista saattaa hajuvesi tulla kolmessa-neljässä päivässä, joten pitkää toimitusaikaa ei todellakaan kannata pelätä, kun tilaa ulkomaisista nettikaupoista.

9. Jaha Vierailija

Jaa että FragranceX luotettava? Katsokaapa englannin kielisiä palautteita tuolle putiikille (muualta kuin heidän omalta sivultaan). Huomaatte ettei ehkä välttämättä kannata tilata. Minä katsoin liian myöhään, nyt minulla on katevarauksessa 50 euroa tuotteita tuonne maksettuna ja tilaus on kuulemma peruttu. Pyysin heitä lähettämään faksin pankilleni, jossa kertovat että tuon summan voi perua. Saa nähdä tekevätkö työtä käskettyä.

Olevinaan eivät voineet varmistaa maksua jonka vuoksi molemmat tilaukseni on peruttu. Sanoivat myös ettei tililtäni ole veloitettu mitään. Katevaraus pysyy vielä muutaman viikon ajan, jona aikana saavat veloittaa tiliäni halutessaan. Jos veloittavat niin sen jälkeen vien asian poliisille, tosin liekö tekevät asialle mitään "noin pienen summan" takia. Opiskelijana kun tuota rahaa onkin...

Miten lie nuo muut suosittelemasi kaupat? Aika paljon taidat käyttää hajusteita kun noin monesta eri paikasta sinulla ostokokemuksia (mainitsit että ovat luotettavia kauppoja)?

10. honeytestdriver Vierailija

11. honeytestdriver Vierailija

12. honeytestdriver Vierailija

13. Kiitos vinkistä, olen säästellyt pikkupulloja koska ne on niin kauniita, ja niitä on ollut tosi vaikea saada käsiin muualta kuin laivalta sellaisissa pakkauksissa missä on miniatyyrejä, ja niistä pakkauksistakin valitettavasti osa on miesten versioita eivätkä ne ole koskaan niin kauniita pulloja mitä naisten versiot :D

Näin nimittäin jossain sisustusjutussa seinällä lokerikon, joka oli täytetty pienillä parfyymipulloilla ja se oli tosi kaunis "sisustustaulu" :) Tämän tyylinen mutta hieman suurempi kooltaan ja materiaali oli puun väristä

http://farm4.static.flickr.com/3157/2550628548_c54e6e0728.jpg?v=0

14. äskeinen jatkaa Vierailija

15. käyttäjänimesi Vierailija

Et ole Ellen vastannut tähän ketjuun saamiisi kommentteihin ollenkaan, miksi? Oletko todella tilannut noista suosittelemistasi kaupoista?

16. -ellen-

Saadut tykkäykset:
    0
    En ole huomannyt kysymystäsi aiemmin sen takia en ole vastannut. Olen tilannut neljästä mainitsemastani nettikaupasta ja olen lukenut useiden juurikasvulaisten tilanneen niistä onnistuneesti sekä olen seurannut aviomieheni onnistuneita tilauksia.

Mielestäni pelkän katevarauksen saa poistettua olemalla yhteydessä omaan pankkiin, pankki voi poistaa katevarauksen tilin omistajan pyynnöstä. Luottokorttiyhtiölle taas on helppo reklamoida, jos tuote katoaa tai jos nettikaupan kanssa on muita maksu- tai toimitusongelmia.

Olen vähän ymmälläni, että miksi pidät nettikaupan kanssa tapahtuneita ongelmia minun syynäni. Jokainenhan kuitenkin ottaa ihan itse riskin tilaamalla mistä tahansa kaupasta, jos nettikauppojen kanssa tulisikin ongelmia. Vaikka olenkin kertonut erinäisistä nettikaupoista, en silti ole vastuussa kauppojen onnistumisesta tai nettikaupan käyttäytymisestä. Olen pahoillani, että kohdallesi on sattunut ongelmia, mutta minäkään en ole niiltä välttynyt, vaikka olenkin tilannut esim. Juurikasvussa useasti suositelluilta sivustoilta tuotteita. Onneksi Luottokunta on ollut useasti ostosteni takana ja olen saanut reklamoida ostoksia heiltä. Joskus taas rahani ovat jääneet nettikaupalle ja olen jäänyt ilman tuotteita. Näitä sattuu joskus ja se on valitettavasti se riski, johon joka nettitilauskerralla sitoutuu.

17. Löytyykö tätä? Vierailija

Laura Biagiotti: Emotion

Rakastan tätä tuoksua, mutta onko se lopetettu, koska en löydä sitä mistään? Niin ihastuttava, lämmin, hedelmäinen ja onnellinen tuoksu, etten tiedä juuri mitään parempaa. Tätä tuoksua on ikävä...

18. Pirkitta Vierailija

Ainakin Fragrancenetistä löytyy tuota.
    EMOTION Perfume for Women by Laura Biagiotti at FragranceNet.com®

19. emotional Vierailija

Voi ihme! Kiitos paljon! Suihkugeelejä olen usein nähnytkin myynnissä, mutta ne on pakosti jo niin vanhoja, että voivat olla pilalla. Mutta tuo parfyymin löytyminen on yllätys.

Mitenköhän tuohon sitten pitäisi suhtautua? FragranceNet kuulemma myy myös feikkejä, joten kun tuo tulee Usasta, miten ihmeessä voi varmistaa, ettei tuo ole väärennös? Muualla sitä ei näy ja sen virallinen Italian valmistus on lopetettu ainakin viisi vuotta sitten. Miten te suhtaudutte näihin aitouskysymyksiin, kun tilaatte parfyymejä netistä?

20. emotional Vierailija

21. Jaha Vierailija

Ilmeisesti palautui kuitenkin pitkän odottelun jälkeen rahat tililleni, joten yritin tilausta uudestaan. Laitoin samat tuotteet tilaukseen, ja maksoin tällä kertaa PayPalia käyttäen. Ensimmäinen tilaus lähti postiin 10.9.2010 ja toinen oli olevinaan postitettu 14.9.2010. Tähän päivään mennessä ei paketeista ole mitään kuulunut. Asiakaspalvelu kertoi että pitäisi vain odotella, mutta taitaa tulla PayPalin 45 päivää nopeammin umpeen kuin nuo paketit perille.... Eli enpä voi toistaiseksi suositella ainakaan FragranceX.com -sivustoa suositella omien kokemuksieni perusteella...

22. VAROITUS!!! Vierailija

Muistakaa että vaikka löytäisitte sellaisen vanhan suosikkituoksun joka on lopetettu vuosia sitten ja joka myydään alkuperäispakkauksessaan, niin se ei välttämättä enää ole saman tuoksuinen mitä ennen, tai voi jopa olla pilalla.

Tilasin nimittäin erään Laura Biagiottin tuoksun ulkomailta, näin todella paljon vaivaa sen löytämisen eteen ja maksoin siitä maltaita, ja lopulta kun sain tuoksun niin se haisi HOMEELTA! :((((

23. Utelias Vierailija

Suomessa ei taida olla kunnon nettikauppaa hajuvesille ja muulle kosmetiikalle? Siis tuo oranssikauppa on mutta valikoima melko suppea ja hinnat perus marketti tasolla.

Eli olisiko mielestänne tilausta verkkokaupalle jossa olisi hyvä valikoima, hinnat samalla (tai alemmalla) tasolla kuin esim. Brittiläisissä verkkokaupoissa ja maksaa voisi pankkitunnuksilla/visalla/laskulla/tilillä yms. perus nettikauppa jutuilla..?

24. Utelias Vierailija

Vastaanpa itselleni..Näköjään löytyykin jo tollanen kauppa, parfyymi.fi (parfym.se)..Mitenköhän homma toimii niillä ja ootteko tilannu?

25. Itse ostanut oranssikaupasta ja hinnat ovat huomattavasti marketteja halvempia. Hinnat voivat näyttää samoilta, mutta pullokoot ovat huomattavasti suurempia. Tallinkin ja vikingin tax-free hinnastoja olen myös selaillut ja oranssikauppa on usein halvin.

Jaa tämä sivu