Hae Anna&Ellit-sivustolta

Halkeileva kantapään iho

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä miksi, 05.02.2007.

1. filma Vierailija

Olen kaikkea mahdollista kokeillut, mutta en löydä mistään pysyvää apua. On kokeiltu Tummelit, sienivoiteet ja kaikki mahdolliset jalkavoiteet.

Sen tiedän, että raspata ei saa. Olen käynyt muutaman kerran jalkahoitajalla ja sen jälkeen ne vasta halkeilee.

Nyt kuulit, että voisi johtu psorista. Mulla ei oikeastaan ole iho oireita, mutta on todettu nivelpsori.

Olisiko jollain tietoa tästä ja mikä auttaisi. Kesällä ei ongelmaa ole, mutta nytkin on molemmissa jaloissa kaksi vertavuotavaa haavaa. Kovettuneita haavan reunoja yritän leikellä pois ja rasvailla. Ne sitten pikkuhiljaa paranevat, mutta tulevat taas yhtäkkiä uudelleen.

Apuva???

2. avosandaalit Vierailija

No tuo kenkäasia ei ainakaan pidä paikkaansa. Mulla on avosandaalit, ja anatoomisesti vielä parhaat mahdolliset jaloille. Yli 60:seksi olen ehtinyt eikä ikänä ole kantapäät haavoilla olleet. Nyt paukahtivat elokuussa, eikä parane ei sitten millään. Ostin pihkavoidettakin, vaan eipä.

Itselläni kyllä näyttää siltä, että sydänlääkitys aiheuttaa haavoja, kun verenkierto jalkoihin (ääreisverenkierto) on häiriintynyt ja varpaat ovat tunnottomat ja jääkapulat. Kokeeksi vähensin lääkitystä puoleen ja kas, varapiden papelu loppui, ja kantapäähaavat umpeutuivat, mutta sydän ei voi hyvin, joten sydänlääkitystä ei voi pienentää. Tarkistutin lääkeannosmäärän vielä sydänlääkärillä.

Jotenka minun tapauksessani näyttää varpaiden heikentynyt ääreisverenkierto pitävän yllä pienen pieniä hiusalkeamia kantapäissä ja varpaissa.

3. filma Vierailija

Mulla on tällä hetkellä myös huono verenkierto jaloissa, kun en ole päässyt liikkumaan jalkaleikkauksen vuoksi.
    Liittyisikö tosiaan jotenkin tohon jalkojen verenkiertoon??

4. tämä auttaa.
    l'occitanella on shea butteria eli voipuun voita eli karitevoi.
    aamuin ja illoin kunnon pläjäys halkeakohtiin, tuloksia tulee muutamassa päivässä.

shea butter auttaa nopeasti myös kyynärpään tummaan ja kuivuneeseen kohtaan, parissa päivässä shea butter kuorii kuivuneen, kuolleen ihosolukon ja alta paljastuu ihana, pehmeä iho.

l'occitanen shea butteria myydään myös ihan pikkurasiassa, niin voi kokeilla tehoa, ennen kuin ostaa isomman rasian.

5. Jalkojen kuorija Vierailija

Itse olen kokeillut kaikki mahdolliset voiteet ja sienilääkkeet, mutta ainoa mikä auttaa, on sellainen sähkökäyttöinen manikyyrikone. Sillä kun hioo kovettumat pois, niin eipä halkeile. Jollakin tavalla tapahtumassa kitkasta syntyvä lämpökin ilmeisesti auttaa asiaan, koska pahat halkeamatkin voi hioa sileäksi, ja sieltä löytyy puhdas iho alta. Voi hieman aristaa tunnin tai pari, mutta ei välttämättä sitäkään.

6. Päivi Vierailija

Minulla meni jalat tosi pahaksi ja kävin erikoislääkärilläkin. Nahka lähti paksuina liuskoina ja tuli haavaumia. Lääkäri määräsi kaikennäköisiä rasvoja ja pientä apua niistäkin oli.

Kokeilin lopulta D-vitamiinia, kun siitä paljon talvella puhuttiin (sisäisesti) . Ostin luontaistuotekaupasta D-vitamiinia öljyssä ja jalat alkoi heti parantua. En enää muista sen merkkiä, mutta löysin nieltävämmän kokoisen tabletin, eli D-Pearls. Reilulla 10€ jalat on nyt tosi hyvässä kunnossa. Öljy kuulemma auttaa D-vitamiinia imeytymään. Muuta hoitoa en tarvitse.

7. Päivi Vierailija

Niin, lisäys vielä, että otin 4xnormaaliannoksen 1 kk ajan.

8. eräs vaan Vierailija

Itse olen huomannut tälläisen että jos syö runsaasti kalkkitabletteja niin kantapäiden kovettumat lisääntyy..Ymmärtääkseni halkeamiin ei auta muu kuin raspaaminen ja rasvaaminen.Eli kun sitä kovettumaa kertyy paljon niin sitten tulee kipeitä halkeamia ja ne ei kyllä itsellään poistu.
    Tuo mainittu shea butter vaikuttaa hyvältä,en ole vielä ehtinyt sitä kokeilla mutta olen ajatellut,samoin kuin voisi kokeilla vauvaöljyä =)

9. Vierailija78 Vierailija

Tästä blogikirjoituksesta löytyy muutamia jalkavoiteita, jotka on suunniteltu erityisesti halkeilevien kantapäiden hoitoon: Halkeilevat kantapäät

10. Allula Vierailija

Onko tuo nyt ihme, että viikon kuluttua jalkahoitajalla käynnistä joudut hoitamaan itse jalkojasi? Jalkojenhoito pitäisi kuulua päivittäisiin rutiineihin siinä missä hampaidenhoitokin, ei siinä mitkään kertaluontoiset hoitajalla vierailut paljon auta.

11. Allula Vierailija

Se, että sinä olet saanut oireita hyvistä kengistä huolimatta ei poista sitä tosiseikkaa, että huonot kengät vaikuttavat jalkojen kuntoon.

12. Hoopo Vierailija

Vastaan vanhaan ketjuun, kun näköjään ihmisillä on edelleen tämä ongelma. Sisäisesti hyviä öljyjä eli kymäpuristettuja: oliivi, kookos, hamppu, pellava ja kannattaa kokeilla kokonaan viljatonta ruokavaliota muutama viikko, sillä selviää jo paljon.

En käytä mitään rasvoja tai voiteita, tarvittaessa finniin tai naarmuun laitan kylmäpuristettua kookosöljyä, auringon polttamaan kusiaissalvaa (luonnon muurahaishappo), naama ja jalkapohjat pärjää sisäisillä öljyillä. Tärpätin käsittelyn jälkeen saatan käyttää käsivoidetta.

Suolisto on kaiken a ja o.

Jaa tämä sivu