halpa annos

Viestiketju osiossa 'Keittiössä' , käynnistäjänä Anette, 16.01.2006.

1. Anette Vierailija

Luin noita edullisten ruokien ohjeita ja jäin miettimään, että mikä on sitten halpa ruoka-annoksen hinta? Onko esimerkiksi 2 euroa/annos aikuiselle kallis vai halpa ateria?

Itse juuri viikonloppuna laskeskelin ihan perusruokien hintoja ja minun valmistamanani sain aikuisen lämpimän ruuan hinnaksi seuraavia:

jauhelihakastike ja spagetti 1,30 €
    maitoon tehty lohisoppa 2,20 €
    makkarakastike ja perunat 0,90 €

Ruoka-annokset on laskettu todella reiluina annoksina, eli normaalia siistiä sisätyötä tekevä naisihminen ei kuluttaisi noin paljoa.
    Annoksiin en ole laskenut muita tarjottavia kuten leipää, maitoa, salaatteja jne. Tokihan näihin lisukkeisiin saa kulumaan ihan mielettömästi rahaa jos niin haluaa.

2. juuh Vierailija

Näinhän se on. Jos ostaa kalliita (?) eineksiä niin kalliiks tulee. Toi sun ehdotus/tekemä satsi on tod edullinen.

Mä olen opiskelija, normaali ruokahalun omistava 22v. nainen ja ruokin 20e viikko vielä miehenkin. Halvempaankin päästäis jos jättäis viikonloppu herkuttelut pois. Mut ei meilläkään köyhillä ole siihen tarvetta! Kyllä joka päivä hyvin syödään kunhan vaan vähän suunnitellaan.

3. mi Vierailija

Kun valmistatte uuniruokia ja leivotte ,Oletteko laskeneet sähkön hinnan kokonaisuudessaan, tuleeko enää halvemmaksi.

4. Sari Vierailija

Varmasti tulee.

5. mari Vierailija

Mistä saa ruoka-annoksen tuolla hinnalla eli 1,30 e????

6. Sipe@ Vierailija

Omasta koti-ruokalasta. Musta 2 eur per annos on jo keskihintainen, ei enää ihan halpa. Halpa annos on silloin, kun sen saa alle 1,5 euroon.

Sinkkuna on tietysti vähän hankalampaa (kun esim. jauhelihaa on valmispakkauksissa aina yli tarpeen), mutta kyllä sen pakastimen avulla sinkkukin saa tehtyä edullisempaa ruokaa.

7. lotta Vierailija

Ainakin HOAS:lla sähkö sisältyi vuokraan, joten opiskelija-asunnossa asuessa ei tarvinnut siitä lisälaskusta murehtia.