Hampaan irtoaminen?

Viestiketju osiossa 'Unien tulkinta' , käynnistäjänä Unityttö, 10.04.2008.

1. Unityttö Vierailija

Olen kuullut että unessa hampaan irtoamisen näkeminen tietää kuolemaa. Tietääkö se kuolemaa näkijälle vai sille jolta se hammas irtoaa?

2. aistihairahdus

Saadut tykkäykset:
    0
    Vanhojen asenteiden on kuoltava, jotta uusia voisi tulla tilalle. Eikös ollutkin jännä tunne lapsena, kun hammas irtosi? Pelottava. Luopumisen tuska. Kipu. Ja, kun se vihdoin lähti, helpotus kivun loppumisesta. Kummastus ja hämmästys kun uusi, entistä vahvempi ja jämäkämpi kasvoi tilalle. Ja sitä mukaa kun se rautahammas kasvoi, kasvoi myös varmuus uudesta minästä.

Aikuisena pitää kasvaa siihen, että se rautainenkin arvomaailma katoaa, irrotessaan satuttaa, aiheuttaa pienuudentunteita, epävarmuutta, huonommuuden tunteita kaikkia niitä tunteita, joita ei vielä ole kohdannut, tai joita on onnistunut pakenemaan elämässään - minäkuvan todelliseen tuhoutumiseen - joilloin, ehkä masennuksenkin kautta, kuin feenix lintu, kasvaa siksi, mikä yksilön on tarkoitettu tulla. (Kunnes tulee seuraava kuolema.) Uskon, että kasvulla ei ole rajoja.

3. minun uneni Vierailija

Minä näin unta etuhampaan irtoamisesta. Se oli kaunis valkoinen mureni pois. Ei aikaakaan, kun serkkuni nuorin poika haihtui pois

4. Unityttö Vierailija

Monessa paikassa sanotaan että hampan irtoaminen tietäisi juuri kuolemaa, jotkut sanoo että ei ole kyse siitä. Mihin siis uskoa?

5. ehdotus Vierailija

Hyvä unityttö, sinähän voit itse valita, mihin uskot. Yksi tapa tarkastella asiaa on ajatella, että unet heijastavat nimenomaan näkijänsä tunnemaailmaa ja uskomuksia. Voit siis ensin kartoittaa erilaisia vaihtoehtoja, ja sitten kuunnella itseäsi ja miettiä, mikä tuntuu juuri sinulle luontevimmalta.

Tämä vaihtoehto on välillä "työläämpi" kuin valmiiden vastausten ottaminen ulkopuolelta, mutta sanoisin että sitäkin helpottavampi, kun vastauksia sitten alkaa löytää sisältään =)

6. aurora borealis Vierailija

Saattaahan se olla niinkin yksinkertaista että pureskelet unissasi hampaita ja näin siitä muodostuu uni.

7. näinpä Vierailija

viime yönä näin unta, että yksi hampaani irtosi. Tunti sitten kuulin, että kaverini isä oli kuollut aamulla. Aika hurjaa.

8. tapahtunut Vierailija

Vuosia sitten unessa oksensin oikein kaaressa hampaitani jotka murskautuivat suussani, muutama viikko ja rakkaimpani teki itsemurhan aivan yllättäin.

9. sissos... Vierailija

Mitä elämä on? Tässä ja nyt. Onko se nyt niin pelottavaa.

Minkälainen jumala maailmaa hallitsee? Se jonka me näytämme muille? Vai se todellinen salainen Jumala, jota me kaikki lopulta palvomme?

Isä meidän.
    Pyhitettu olkoon valheesi.
    Tulkoon valtakuntani.
    Tapahtukoon tahtoni,
    myös maan päällä kuin taivaassa.
    Anna minulle tänä päivänä minun jokapäiväinen ahneuteni.
    Ja anna minulla anteeksi minun himoni.
    Johdata minut kiusaukseen ja päästä minut kaikkeen pahaan.

Kiellä itsessäsi tämä puoli ja elä vain puolikasta elämää. Hampaat putoavat. Se on totuus. Me kuolemme. Sekin on totuus. Ei ole inkarnaatiota, valaistumista tai kuolemanjälkeistä elämää.

Elämä on tässä ja nyt.

10. aurora borealis Vierailija

¤Entä jos jatkuvasti joka yö herää siihen että ikeniä särkee, vaikka hampaissa ei ole vikaa hammaslääkärin mukaan.

Jaa tämä sivu