Heinäkuiset 2008, III

  • Viestiketjun aloittaja uusi lista
  • Ensimmäinen viesti
uusi lista
1.7. Skumppa, vm-75, esikoinen
2.7. Roosa2, esikoinen, Kuopio
4.7. Bubona, esikko, Heinola
6.7. Heinämamma-08
7.7. Omppu, esikoinen
8.7. Mi-iu, vm-85, Päijät-Häme
10.7 Pikkumyy28,esikko, Kainuu
10.7. Maru-maru, esikoinen, Rauma
10.7. Marion-79, esikoinen
11.7. Nonna32, esikoinen
11.7 mimi# pikkukakkonen (01/06)
12.7 hipsu, kakkonen (04/06 poika), Espoo
16.7. Aurea, vm- 76, esikoinen, Helsinki
16.7. Fantti*, vm-73, pikkukakkonen (11/06)
17.7. hipsu, pikkukakkonen
17.7. Anna81 , esikoinen
18.7. Bendie, vm -78, esikoinen, Joensuu
18.7. Lennu79, neljäs, pohjoinen
18.7. Helmie, kakkonen (05/06)
18.7. Karoliina75, esikoinen
21.7 Nonna32, esikoinen
23.7 Tomie, esikoinen
24.7. Lellu-79, pikkukakkonen (11/06), Turku
27.7. Heiree, pikkukakkonen (06/05), Seinäjoki
28.7. Pistiina, kolmas (12/03, 10/05), Etelä-Karjala
31.7. Mame, kakkonen
3.8. Hansu-74, kakkonen (12/06), Keski-Uusimaa

 
Helmie
Meilläkään ei ole vielä valmista vauvalle. Tuplat saatiin tilattua. Tilattiin Phil & Tedsit Englannista ja tuli kyllä huomattavasti halvemmaksi kuin Suomesta ostetut. Tai katotaan nyt tuleeko sieltä ne ensin :). Tänään ajattelin, että voisi alkaa vähän pesemään vauvan vaatteita. Jonkun verran olen esikoisen vanhoja vaatteita katsellut. Kyllä ne 50 cm vaatteet näyttää niin pieniltä. Saa nähdä mahtuuko tämä uusi tulokas niihin. Voi, olla että jos täysiaikaisena syntyy, niin aletaan käyttämään 56 senttisiä.

Eilen oli mun ja esikoisen yhdistetty neuvola. Sokerit oli yhdellä plussalla, mutta mitään seuraamuksia ei vielä tullut. Toivottavasti ensi kerralla ei enää ole. Vähän sitä ihmettelin, että nyt kun hg oli tippunut 112, niin ei vieläkään tarvitse syödä rautaa. Terkkari sanoi, ettei enää tässä vaiheessa turhaan tarvitse syödä, kun hg nousee sit taas lopussa. Painoa tullut reilut 5 kg yhteensä. Ensi viikolla onkin jo aikaistettu lääkärineuvola.

Mulle kelpasi ihan se makaava asento synnytyksessä. Oli suht nopea synnytys ja supistukset kovia koko ajan, niin ei olisi tullut mieleenkään lähteä liikkumaan mihinkään. Kukaan ei kyllä tarjonnutkaan mitään muita vaihtoehtoja, että ehkä se oli kätilöistäkin paras asento. Ammetta olin miettinyt kyllä etukäteen, mutta ei olisi siinä tilanteessa voinut vesi vähempää kiinnostaa. Jos nyt vauva tulee vauhdilla, niin eiköhän sama asentokin ole vallan mainio. Tosi paljon positiivista olen kuullut ammeesta, että varmasti tosi kiva vaihtoehto pidemmässä synnytyksessä.

Helmie 31+6
 
pikkumyy ejk
Heippa!

Ilmoittaudun pitkästä aikaa... Oon kyllä päivittäin lukenut teidän kuulumisia, mutta en oo jaksanut kirjotella ite.
Täällä kärsitään ihan hirveestä unettomuudesta ja väsymyksestä. Mullakin on tuo hemoglobiini ollut koko raskausajan tosi alhainen, nyt pari viimestä kertaa 112 ja 113 vaikka aloitin lisäraudan syönninkin. Hassua että sun Helmie ei tartte syödä sitä, vaikka meni kyllä tosi pitkään ennen kuin mullekaan sitä edes ehdotettiin, vaikka ite oisin ollut valmis popsimaan niitä jo paljon aikaisemmin. Mulla kun on jo ennen raskauttakin ollut matala tuo hg ja silloinkin oon vetänyt niitä rautatabletteja.

Masu on tosi iso ja vauva kova liikkumaan... Alkaa jo olla vähän tuskastunut olo, eli mun puolesta vauva vois ihan hyvin syntyä kunhan 37 viikkoo tulee täyteen... Synnytys ei jännitä, enkä oo sitä muutenkaan hirveesti miettinyt. Luotan edelleen et asiat etenee omalla painollaan ja siellä sairaalassa neuvotaan mitä pitää tehdä. Ens viikolla alkaa synnytysvalmennukset, siinä onkin sit juhannukseen asti ohjelmaa.Ja juhannusviikon alussa on viimenen lääkärikäynti+synnytystapa-arvio ym...

Hyviä vointeja kaikille!

pikkumyy 32+6
 
Lellu-79
Kiva Fantti että aloitit uuden ketjun!

Jännä juttu tosiaan Helmie että sinulle ei ehdotettu lisärautaa, itsehän aloin syömään sitä vaan oma-alotteisesti väsymykseen ja tuntuu kyllä että on auttanut. Kyllä niitä rautavarastoja vaan kuluu synnytyksessä ja imetyksessä eli aion syödä ainakin tämän purkin loppuun ja ehkä vielä toisenkin. Rauta kuitenkin poistuu elimistöstä eli sitä ei voi saada liikaa.

Niin vielä tuosta synnytyksestä, mulla puolestaan oli niin että koko avautumisvaiheen oli pystyasennossa, se oli ainut asento missä supparit jotenkuten kestin ja sitten ponnistaminen sängyssä. Mutta turha tätä on kauheasti etukäteen suunnitella, kyllä se sitten selväksi tulee mikä asento on parhain.

Viime yönä heräsin tasan 2-3 tunnin välein, mies aamulla sanoi että ilmeisesti valmistaudun jo vauvan imetykseen ja esikoinen söikin juuri näin tiuhaan. Rasittavaa kuitenkin että nyt kun vielä sais nukkua niin sitten heräilee. No, hyvin saan kuitenkin aina unen päästä kiinni ja esikoinenkin nukkui tänään ruhtinaalisesti yhdeksään joten väsymystä ei ole.
Oletteko muuten hommanneet jo imetysliivejä? Mulla on muutamat viime kerralta mutta parit tarttis vielä lisää, ne kun oli alkuun koko ajan pyykissä. Vinkkejä hyvistä merkeistä otetaan vastaan!

Mutta nyt pinaattikeiton kimppuun!
 
maru-maru,
Lellu ja Fantti: MIksi pitää aloittaa uusi ketju? Mitä se haittaa jos sivuja on kertynyt paljon? Kertokaa mullekin että tiedän, kun tämä on eka ja ainoa ketju jossa kirjoittelen.
 
Fantti*
Eipä tuohon enää selvää selitystä ole ehkä ennemminkin jäänne siltä ajoilta kun 100 tuli täyteen niin piti uusi aloittaa ja loppupään sivut latautuivat niin hitaasti auki. Nyt noita ongelmia ei ole kun Ellit silloin ööö vuosi tai yli päivitettiin :)

Olisikohan se nyt sitten sitä loppuraskauden siivousviettiä, hih. Osaakos Lellu vastata viisaammin?
 
Lellu-79
Hu huu, uusi ketjuko karkoitti kaikki? Täällä alkaa alkukuun ihmisillä olla jo sellaiset viikot että ei mee välttämättä kauaa että ensimmäinen vauva saadaan tähän ketjuun! Kukahan poksahtaa ensimmäisenä?

Itselleni ei kuulu erikoista, eilen oli neuvola ja kymmenen kiloa paukahti rikki mutta silti ollaan vielä ihan käyrällä, enkä usko että kovin montaa kiloa enää tuleekaan. Kaikki muutenkin ok mutta labrassa kävin viime viikolla ja multa otettiin se agalactiae tai jotain? näyte emättimestä kun viime synnytyksessä olin positiivinen ja niinhän se on nytkin eli synnytyksessä saan sitten taas antibiootin suoneen. Onko keneltäkään muulta otettu näin etukäteen? Kaikiltahan se otetaan viimeistään synnärillä. Torstaina on sitten vielä ultra tuosta istukan paikasta, viimeksi se oli osittain kohdunsuun päällä, toivottavasti on nyt noussut että sais normaalisti synnyttää.

Muuten olo on suht hyvä ja energinen, pientä flunssaa taitaa kylläkin pukata päälle.

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia!

Lellu rv 31+5
 
Bendie
Minulla puolestaan on neuvola perjantaina, seuraavalla viikolla edessä on viikko kurssilla, joten on kiva ajatella että pääsee ennen tuntikausien matkaa tarkastettavaksi.

Karmeat turvotukset iskivät päälle, sormien nivelet ovat hellänä ja mietin, voiko se johtua turvotuksesta. Muuten saattaa olla, että uinunut perussairauteni lyö taas päälle. Jalkojen jomotukset ja nivusissa painava kipu kuuluvat varmaan asiaan. Ostin sellaiset 40 denierin sukkikset, joissa on joku vatsaa tukeva osa ja ei ole kyllä tuntunut juilimista siinä vasemman reiden yläpäässä ja häpyluun päällä missä yleensä. Taitavat olla toimivat.

Missä vaiheessa lapsosenne voat laskeutuneet aiemmissa raskauksissa? Yritän juoda nyt reilummin ettei turvottaisi, mutta kun pissattaa niin usein että kerran tunnissa saa rampata vessassa. En usko että olisi vielä laskeutunut ja painaisi rakkoa, en kestä jos tarve tihenee vielä tästä..

Kesäloman jälkeen (3 vk) töihin tulo tuntui vastenmieliseltä, mutta onneksi ei ole kuin pari viikkoa enää. Eikä se äitiyspakkaus ole tullut vieläkään, en jaksa odottaa! Taidan soittaa Kelalle ja kysyä, onko paperissa ongelmia kun kolme viikkoa on jo tuhraantunut. Prkl!

Jotenkin ei tajua miten pian se ASIA on edessä. Lykkään edelleen synnytyksen ajattelemista ja kuvittelen, että se kipu on jotakin niin kestämätöntä ja käsittämätöntä etten pystyisi edes kävelemään omin voimin tai vaikkapa oksentaisin tuskasta. Että eipä sellaista paljon kannata pohtia ennakkoon...
 
Bendie
Minulla puolestaan on neuvola perjantaina, seuraavalla viikolla edessä on viikko kurssilla, joten on kiva ajatella että pääsee ennen tuntikausien matkaa tarkastettavaksi.

Karmeat turvotukset iskivät päälle, sormien nivelet ovat hellänä ja mietin, voiko se johtua turvotuksesta. Muuten saattaa olla, että uinunut perussairauteni lyö taas päälle. Jalkojen jomotukset ja nivusissa painava kipu kuuluvat varmaan asiaan. Ostin sellaiset 40 denierin sukkikset, joissa on joku vatsaa tukeva osa ja ei ole kyllä tuntunut juilimista siinä vasemman reiden yläpäässä ja häpyluun päällä missä yleensä. Taitavat olla toimivat.

Missä vaiheessa lapsosenne voat laskeutuneet aiemmissa raskauksissa? Yritän juoda nyt reilummin ettei turvottaisi, mutta kun pissattaa niin usein että kerran tunnissa saa rampata vessassa. En usko että olisi vielä laskeutunut ja painaisi rakkoa, en kestä jos tarve tihenee vielä tästä..

Kesäloman jälkeen (3 vk) töihin tulo tuntui vastenmieliseltä, mutta onneksi ei ole kuin pari viikkoa enää. Eikä se äitiyspakkaus ole tullut vieläkään, en jaksa odottaa! Taidan soittaa Kelalle ja kysyä, onko paperissa ongelmia kun kolme viikkoa on jo tuhraantunut. Prkl!

Jotenkin ei tajua miten pian se ASIA on edessä. Lykkään edelleen synnytyksen ajattelemista ja kuvittelen, että se kipu on jotakin niin kestämätöntä ja käsittämätöntä etten pystyisi edes kävelemään omin voimin tai vaikkapa oksentaisin tuskasta. Että eipä sellaista paljon kannata pohtia ennakkoon...

Bendie 32+3
 
hipsu eikirjautunut
moikkis!
täällä 33 viikkoo täynnä. Olo on kyllä tukala ja mahakas..Mulla on nyt ilmestynyt ihme reisiturvotus. Toinen jalka selkeesti pahempi kuin toinen. Sellanen niin kuin kuoppa reiden yläosassa kummassakin.. ja vasemmassa lisäksi oikeen mukavat suonikohjut.. Ostin nyt sellasen reiteen asti vedettävät tukisukat instrusta ja hyvälle kyllä tuntuvat.
Aivan törkeen hintaiset oli sellaset paksummat ja kestävämmät 70-80e!! en kyllä välttämättä ala kuukauden takia sellasiin investoimaan.
Nuo jalat ei muuten mitenkään oo kipeet tms. vähä kyllä kummastuttaa tuo reisiturvotus kun se vaan on ja junttaa eikä mihinkään laske yön jälkeen. Pitänee lekurille näyttää ensi viikolla.
Onko muilla ollut pahoja jalkaturvotuksia?
Meilläkin on ti ultra ja jännityksellä ootellaan, miten pikkuinen on kasvanut ja onko kaikki paikat edelleen ok. Ei ainakaan mitään kivuliaita suppareita oo ollut, öisin on kyllä ajoittain tukalaa, kun maha kovettuu. Onko nuo sitten niitä harjoitussupistuksia.
mulla on kiloja tullut se 13 ja toivon että siinä pysyttäis loppuun asti.
Eipä tänne muuta, poksahtamista ootellaan ja jännitetään/pelätään mahdollista nopeaa synnytystä..iik. Täytyy houkutella esikko potalle ja lähtee hakeen kaksoskärrit matkahuollosta :)
jaksamista loppumetreille kaikille !
 
Skumppa ejk
Ilmoittaudun, piitkästä aikaa :)
Täällä peräänkuuluteltiin ketjun alkupään odottelijoita... Olen kyllä lähes päivittäin innolla lukenut teidän juttujanne, mutta kun itsellä ei ole oikein mitään erikoista, ei edes mitään ikäviä oireita, niin en ole sitten kirjoitellut. Isoin vaiva koko raskaudessa on ollut siis korvien välissä :D Hormonit vai mitkä lie tehneet ihan pöhköksi ja käyttäydyn kun ärtyisä tiikeriemo jo ennen vauvan syntymääkin.. apua.

Omasta navasta vielä sen verran, että pian taitaa pyörähtää 36 viikko käyntiin ja kyllä on huisia kun aika alkaa käydä vähiin. Äippälomalla aika käy tosi pitkäksi ja lenkkeilen ja puhastelen pihalla ja siivoilen, että edes jotenkin aika kuluisi. Kaikki vauvalle hankittavat jutut on jo tehty, enää tosiaan vain ootellaan että lähtö tulisi.

Bendie kyseli vauvojen laskeutumisesta. Mulla niin hassusti että on ollut alusta asti (jo viikolla 12 ultrassakin) ihan alhaalla ja myös pää alhaalla, eikä ole sieltä ikinä noussutkaan. Olen olut päärynänä siis koko vauvamassuajan :) Masukaverilla ei ole ollut juuri siis mielikuvitusta vaihdella asentoa, vielä kun siihen olisi ollut tilaa. Toivotaan ettei enää tässä vaiheessa sitä keksisikään vaihtaa.

Tähän mennessä kiloja tullut tasan 10! Loppua kohti on paisuminen vaan yltynyt ja jopa 1kg/vko vauhdilla ollaan edetty pari viime viikkoa. Sf-mitta oli muistaakseni 32 viime käynnillä. Luvut ei ehkä tunnu kovin isoilta, mutta olen aikas pienikokoinen, joten kyllä noi ihan mukavasti (?) näkyvät ja jalkapohjissa tuntuvat.

Suppareitakaan ei juuri ole, mitä nyt joskus raskaita kuormia kantaessa masu kovettuu. Ei siis vielä ainakaan mitään oireita ilmassa siitä, että tästä pääsis vaikka piakkoin synnärille. Luulen että vaikka olenkin listan eka, niin joku muu kyllä ehtii kiriä vielä ohi.

Tsemppiä vaan kaikille muillekin mahansa kanssa ähkiville :) Sieltä se h-hetki lähestyy.... ;)

Skumppa rv35 ja rapiat
 
maru-maru,
Bendie: käy ihmeessä Aktiivinen synnytys ry:n sivuilla lukemassa synnytyskertomuksia ym juttuja, tai lainaa kirjastosta luonnonmukaista synnytystä käsitteleviä kirjoja, niin pääset kyllä noista kipukauhukuvista eroon!

Itse olen menossa synnytykseen ihan vaan luomuna, eli ei kipulääkitykselle! Vesiammetta haluan käyttää rentoutumiseen. Tietenkin muutan näkemyksiäni jos jotain äkillistä epänormaalia ilmenee.

Kiva kuulla harvemmin kirjoitelleistakin heinäkuisista!

Pyydän anteeksi että edellinen kommenttini oli hieman kärkevä.

maru-maru 33+4
 
Nonna32
Moi jälleen! Rv 32+1 ja kävin tänään lääkärissä tarkistettavana kutinan vuoksi. Vauva oli jo 2140g! Oli aivan ihana, piteli kättään otsalla ja suun edessä ja kovasti teki hengitysharjoituksia.. Niin, siis kutinaa ollu muutaman päivän koko kropassa + jalkapohjissa ja käsissä. Huomenna labrakokeisiin, katsotaan maksa-arvot, joista tarkistetaan, että onko kysesssä hepatoosi. Lääkityksen ko. vaivaan aloitin jo. Lopetan sen sitten jos mitään aihetta ei ole. Pe oon lähdössä pitkälle ajomatkalle ja sitä varten kävin ostamassa tukisukat, 3,90e! Ihan hyviltä ovat tuntuneet, vaikka ovatkin halpikset. Tosin, mulla ei mitään suonikohjuja ole, joten tukisukat on ihan riittävät.. Hoidollisista ja tukevimmista sukista saa tosiaan maksaa ja paljon!
 
helmie
Täällähän on ollut tänään aktiivista porukkaa.

Mulle tuli Kelan tuista päätös eilen ja myös, että äitiysavustus on tulossa pakkauksena. Ei siis nyt toista pakkausta haluttu. Soitin siitä Kelaan ja olikin tosi tyly nainen puhelimessa. No, asia on hoidossa, mutta yleensä siellä on ollut ihan ystävällistä palvelua puhelimessa.

Tulikin tosi nopeeti uudet rattaat Englannista. Kätevästi vielä kotiovelle toimitettiin. Käytiin tänään testaamassa niitä, kun esikoinen oli ihan innoissaan niistä. Käytetään niitä nyt ennen vauvaa ilman sisaristuinta, kun ovat ihan normaalit yhden hengen rattaat niin. Ovat kyllä näppärän oloiset.

Mulla on torstaina lääkärineuvola. Painoarviota aion udella. Jotenkin mua pelottaa, että tulee iso vauva. Nytkin tuntuu välillä, että tyyppi on tulossa kyljestä läpi. kaipa siellä alkaa jo olla ahtaat paikat. Terkkari kyllä sanoi, ettei mitenkään isolta tunnu. Niin eikä mun mahakaan ole iso, mutta eipä se sitä kerro. Yleensä kun aina tokat vauvat ovat isompia.

Mistä päin Suomea täällä muuten porukkaa on? Jos sitten joskus, kun vauvat ovat syntyneet, niin tapaamista miettisi.

Helmie 32+5
 
Aurea76
Minäkin ilmoittaudun pitkästä aikaa...

Outoa ettei kaikki ole jo saanut äitiyspakkausta, mikäköhän Kelaa vaivaa. Sain itse sen -07 n kk sitten. Isoimmat hankinnat on tehty, mietin vielä imetystyynyn ja unipussin tarpeellisuutta.

Raskaus on sujunut hyvin, mutta ison synnytyspelon kanssa taistelen ja käynkin pelkopolilla. Sinne vielä kolme aikaa. En osaa sanoa onko vielä auttanut mutta tosi ymmärtäväinen ja mukava lääkäri oli. Vauva kuulemma ihan keskikäyrillä ja lantiopohjan lihakset hyvät.

Vauvan liikkeet on tänään alkanut tuntua tosi voimakkailta! Puskee ihan läpi! Jännä tunne!

Nyt nukkumaan... äippälomaa odotellessa...

Aurea 32+5
 
Lellu-79
Juu on kyllä vissiin Kelassa kiirettä jos pakkaukset ei ole vieläkään tulleet, itse sain päätöksen reilussa viikossa.

Olin tänään ultrassa istukan paikan vuoksi ja kaikki näytti nyt hyvältä, istukka oli noussut ylöspäin ja normaali synnytys on mahdollinen. Kohdunkaulaakin oli jäljellä vielä 4,5 cm eli ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ole vielä, hyvä näin. Vauva oli jo tosi iso, painoarvio toisessa mittauksessa 2, 1 kg ja toisessa jopa 2,5 kg. Lääkäri sanoinkin että jos sf-mitta alkaa huimasti nousta niin ultrataan vielä myöhemmin tuota kokoa. Nyt siis viikkoa tasan 32 joten kyllä taitaa tällä kertaa isompi vauva tulla kuin esikoinen oli (rv 35 2,6 kg). Tosi hyvä mieli jäi ja nyt alan jo päästä tästä etuajan synnyttämisen pelostakin kun vauva on kuitenkin jo noin hyväkokoinen. Ja ensi kertaa tuli tunne että tämä raskaushan saattaa kestää ihan laskettuun aikaan asti!

Ollaan viikonloppuna menossa häihin, olen vielä kaasona ja tyttö on morsiusneito. Ihanaa ilmaa on onneksi luvattu. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Roosa2
Heipä hei kaikille, kirjoittelempa sitten sairaalasta käsin kun meidän poitsu sitten päättikin tulla hieman etuajassa rv34+5 ja teho hoitoonhan hän joutui ennenaikaisuuden takia mutta kovin virkeä kaveri (syntyi 26.5 klo8.49) on joten siinä mielessä kaikki hyvin , syntymän jälkeen verenpaineet hieman laski ja sokeri oli sekin hieman koholla mutta ovat nytten jo onneksi tasoittuneet ,pikkasen keltasuuttakin on ilmaantunut mutta ei niin paljoa et olisivat sille vielä tehneet mitään toivotaan että se häviää itsestään pois.
Nyt vaan odotelaan milloin kaveri on kotiutus valmis syöminen on vielä hieman hakusessa mut se onkin normaalia näillä viikoilla syntyneille kaikki täytyy opetella nyt sitten pikkasen aikaisemmin.
Painoa pojalla oli 2410kg ja pituutta huimat 46.5cm pikkunenhan se on mutta ihana nyytti.
Olelen täällä sairaalassa hänen luonaan vielä jonkin aikaa ei ole tietoa milloin laittavat minut kotiin mutta helpompi on hoidella syöttöhommat kun on täällä paikanpäällä kun se tissikin on vielä hänelle outo asia joka täytyy harjoitella.
Meinaa kaveri vaan aina nukahtaa syömähommissa niinhän tuo hoitajakin sanoi et kun on turvallinen paikka äidin oma syli ja tissi vieressä niin siihen on helppo torkahtaa ja uni tuntuu kyllä maistuvan.

Roosa2+poitsu
 
Helmie
Voi, onnea paljon Roosalle pojasta!!!!Hienoa, että ennenaikaisuudesta huolimatta poika on hyvässä kunnossa. Nyt saatiin jo eka vauva heinäkuisten ketjuun. Siitä se lähtee kukahan on seuraava? Meidän esikoinen syntyi muutaman päivän myöhemmin ja oli hiukan isompi ja hyvin meidän neitikin pärjäsi silloin. Tosissaan myös keltaisuutta oli, että nukahti aina tissille ja aluksi pumppasinkin lähes kaikki maidot tytölle. Ensin imetin hiukan, että tottui myös rintaan, mutta kun hetken päästä alkoi nukahtamaan, niin annoin sitten pullosta. Näin mentiin sitten ihan omalla maidolla. Sairaalassa on hyviä ne lypsykoneet:).

Mulla oli eilen jo vika lääkärineuvola ja kaikki näytti olevan kunnossa. Ei ollut mitään merkkejä, että vauva olisi tulossa ennen aikojaan, joten eiköhän täsä vielä odotella pitkään. Sokerit ei olleet nyt onneksi plussalla eli taas voin hyvillä mielin syödä herkkuja. Paino oli jopa jonkun verran tippunut, että ehkä mun ei kannata pihistellä niiden kanssa, hah.Terkkari vähän kummasteli sitä painoa. Nyt kyllä ihan tietoisesti vältin turhaa makean syömistä, mikä on mulle tosi vaikeeta.

Aivan mahtavia ilmoja nyt! Huomenna meillä olisi kahdet lakkiaiset ja aion lähteä vähän shoppailemaan. Jos löytäisi jotain kivaa päälle. Nyt on kyllä huippujuttu, että saa vaatteet ostettua normaaleista kaupoista "äitiysmuodin" takia.

Tänään aloitetaan maalausurakka. Talo, autokatos ja leikkimökki pitäisi malata, että hommia riittää. Saa nähdä, että tuleeko siitä mitään pikkuneidin kanssa.
 
pikkumyy ejk
Roosalle valtavan paljon ONNEA!!!

Mulla on itsellä sellainen tunne että meidän vauva saattais syntyä jo joskus juhannuksen tienoilla (silloin on 38.vk menossa), mutta saapa nähdä kuinka käy. Viimeinen lääkärineuvola (ja siellä kokoarvio+synnytystapa-arviot ym.) on vasta juhannusviikon maanantaina ja valmennukset alkoi eilen,joten jussina ois siinäkin mielessä hyvä ajoitus ettei tarttis lähtee ensimmäistä ihan kylmiltään synnyttelemään :)

Omassa voinnissa ei ihmeempiä, kärsin jatkuvasta unettomuudesta ja olo on kaikinpuolin valtavan paksu...Välillä supistelee ja liitoskipujakin (?) on jonkin verran...

Aurinkoista viikonloppua!

pikkumyy28 34+1
 
Lennu79
Onnea Roosalle!

Mulla oli keskiviikkona lääkärillä käynti ja kaikki oli kunnossa. Vauvan painoarvio (rv32+5) oli 1,9kg. Kovasti on liitoskipuja ja vauva painaa välillä jotain hermoa, kun meinaa jalka lähteä alta ihan varoittamatta. Nyt kuitenkin uskallan alkaa tekemään jo jotain, kun on kriittisin aika takanapäin.

-Lennu 33+0
 
Roosa2
Helmie: mitenkä kauan jouduit olemaan silloin esikoisen kanssa sairaalassa ja mitenkä nopeesti rupes ruokailu onnistumaan ei meinaisi jaksaa enää odotella vaan haluaisi jo nyytin kotiin niin päästäisiin harjoittelemaan sitä arkea , jännittää. Tällä hetkellä todella tunnen itseni lypsykoneeksi mutta haluan antaa pikkuiselleni vain parasta ruokaa eli omaa maitoa mahdollisemman paljon ja nyt kun oma tuotanto alkaa elpyä sitä riittää.

Roosa2
 

Yhteistyössä