Heinäkuiset 2008, III

  • Viestiketjun aloittaja uusi lista
  • Ensimmäinen viesti
Pistiina
Tomie ja heiree, täällä kanssa yksi, jolle jokainen askel on yhtä tuskaa. Tai oikeestaan kaikki muukin on... Mie kanssa heräilen suppareihin pitkin yötä ja päivisin on enää turha unelmoidakaan mistään pihahommista, siivouksesta tms. Ehdinkin jo kehua, että kipeät supparit oli katoamassa, grr!! Ja ärsyttävintä tässä on, että ne ei katoa edes lepäilemällä, vaan tulevat ja menevät omia aikojaan. Alan olla aika kypsä synnärille...

Tomie, jos vauva liikkuu paljon, niin tuskin se sitten ihan just on syntymässä. Moni sanoo, että muutama vuorokausi ennen synnytystä vauva on tavallista rauhallisempi. Tai sitten pikkuinen melskaa nyt itsensä oikein päin lähtökuoppiin! ;) Toivotaan, että vauveli kääntyy, tavalla tai toisella, ennen h-hetkeä!

hipsu, tuo maisematapetoitu synnäri kuulosti hienolta! Vaikka onhan se myrkynvihreäkin ihan nätti väri, heh... Meillä täällä katellaan varmaan niitä vihreitä seiniä vielä seuraavatkin vuosikymmenet, kun ei remonttia kuulu, vaikka sitä lupailtiin jo ennen esikon syntymää (5 vuotta sitten...).

Miulla on kans iskeny ruokahaluttomuus/pahoinvointi, mistä vedin tietenkin johtopäätöksen, että kohtahan tämä muksu siis syntyy! :) Edellisiä synnytyksiä on edeltänyt tällainen vaihe... Nyt tämä vaan on kestänyt koko raskauden, tosin ei onneksi ihan näin pahana kuin tällä hetkellä...

Onko teillä muuten limatulpat lähteneet jo? Mie tajusin eilen, että limatulppaa alkaa irtoilla. Edelliset on syntyneet alle viikon sisään tulpan irtoamisesta... Tiedän, että voi kestää vielä viikkojakin, mutta jotenkin tuli silti heti tunne, että on lähtö lähellä. Piti heti mennä pakkaamaan sairaalakassia ja kattoa pikkuiselle vaatteita valmiiksi! ;)

Nyt makoilen taas suppareiden kourissa (ihan niin kuin tää mitään auttais) ja muksut on yökyläilemässä mummolassa. Mieskin lähti pihahommiin ja huikkasi mennessään, että "ilmottele sitten, kun lähdetään!". No, jos ei kumminkaan vielä...

Pistiina rv 34+6
 
Helmie
Vaude, että jossain päin on maisematapetteja synnytyssalissa! Meidän sairaalan synnytysosastot on juuri uusittu, mutta tuskinpa siellä on mitään tollaista. Mulle oli kyllä viime synnytyksessä aivan sama, minkälaisessa huoneessa olin. En paljon seiniä katsellut.

Kurjaa, että pahoinvointi on alkanut häiritsemään monia. Mulla ei ole ollut nyt enää onneksi. Alku/keskiraskaudessa sitten sitäkin enemmän. Olen oksentanut 124 kertaa tässä raskuadessa (juu, olen siis laskenut kaikki kerrat:))

Mulla tuntuu nyt pidemmät kävelymatkat selässä. Poljetaankin esikoisen kanssa nyt aina pidemmät matkat. Tyttö istuu siis kyydissä ja hyvin pääsee eteenpäin. Kurjaa kyllä, että monilla on likkuminen tuskallista. No, eipä kovin pitkään enää tarvitse toivottavasti kärvistellä.

Eilen oltiin Lintisllä hurvittelemassa. Esikoinen meni innoissa kaikkiin laitteisiin, mihin pääsi (kaikkein pienimpien) ja me tietty miehen kanssa aina vuorotellen oltiin mukana. No, eipä tässä vaiheessa enää mihinkään hurjiin voi mennäkään. Eikä kyllä olis tehnyt mielikään.

Kävin katsomassa tänään ystävän vuorokauden ikäistä vauvaa. Olipas ihana ja pieni! Vähän alkoi kyllä jännittää, että kohta itselläkin on pieni nyytti, että osaako sellaista enää käsitellä ja hoitaa.

Mulla on irtoillut limatulppaa jo reilun viikon verran. Viimeksi tuli edellisenä päivänä vaan ihan hiukan. Nyt tulee pikkuhiljaa sitä. Niin olen kuullut, että synnytykseen voi mennä kuukausikin vaikka tulppaa irtoilisi.

Helmie 36+3
 
heiree
maanantaita!

mua kanssa alkaa pelottaa synnytyksen lähestyminen,kun vauva ollut hiljainen pari päivää..ja perjantaina vatsan muoto muuttui radikaalisti,ja alkoi pää painaa entistä enemmän luihin..eli ompi vissiin laskeutunut..sen näkee huomenna,kun on taas neuvola..pysyisi nyt vielä hetken sisällä kasvamassa..

heiree 35+1(viikko ja kaksi päivää siihen,kun esikko on syntynyt..)
 
hipsueikir
moi!
Heireelle tsemppiä, toivottavasti pysyy vielä masussa! Täällä ei olla vielä laskeuduttu, kävely sujuu toistaiseksi. Tuo olikin ihan uutta infoo mulle, että jos vauva on kyljellään niin koitetaan myös kääntää. Mulla on hassuja tuntemuksia, kun välillä vauva junttaa tuolla oikeassa kyljessä tosi sivussa, mitenkä pitkälle se tila oikeen siellä ulottuu?
Muuten alkaa olla niin kypsä tähän oloon, lähinnä väsymykseen. Oon nyt taas viikon syöny joka pvä rautaa ja ei oikeen tunnu tehoovan. Viimeksi tänään oli sellanen koomaväsy aamulla ettei saanu mitää tehtyä. Joskus yhentoista aikaan sain puettua esikon ja ite käytyä suihkussa. Aivan järjetön väsy.
Yöllä ei saa sitte nukuttua millon mistäkin syystä.. Nukkumaanmennes pyörii ainakin tunnin ja jotenki käy ihan ylikierroksilla kun miettii tulevaa synnytystä ja vauvaa ja kaikkee mitä siihen liittyy..Taitaa olla pikkunen stressi.. Sitten kun on väsynyt niin on myös ihan ääri v..ttuuntunut olotila, mukavaa. Onneksi nyt esikoinen nukkuu ja itekin saa nukkua. Sitten kun ei oikeen mitää pysty enää tekeen, ei siivoon eikä pihahommia ja joka tapauksessa on ihan poikki..Kaikki jää miehelle, kun se tulee töistä. No, juokseehan sitä koko päivän tuon 2-veen perässä, meneehän se työstä todellakin eikä sitäkään meinaa jaksaa. oikee valituksen maksimaatio, mutta pakko purkaa!
 
heiree
neuvola ohi..
vauva oli laskeutunut alemmas,muttei kiinnittynyt vielä..terkka sanoi,että jos vielä viikon pysyisi mukana..veikkasi,että tulee ennen laskettua aikaa..
kituviikot tiedossa...

onko kenelläkään tällaista vaivaa; öisin ei nukuta sitten yhtään..viime yönkin pyörin ja rupesin moppaamaan lattioita viideltä aamulla, kun ei saanut nukutuksi.. ilmeisesti yösyöttöjä harjoittelen.. :)

heiree 35+2
 
Helmie
heiree: mulla on just tollaista yökukkumista lähes joka yö. Nukun ensin hyvin, mut yleensä klo 3-5 maissa herään pissalle ja sit valvon tunnin tai pari. Viime yönä klo 03 laittelin pyykkejä. Monesti kattelen myös tallennuksia telkkarista, koska mitään tekemättä en pysty sängyssä olemaan. Se on kyllä tosi turhauttavaa. Onneksi pystyn nukkumaan esikoisen päikkäreiden aikaan itekin. Onneksi ei tarvitse olla enää töissä.

Tänään olin shoppaamassa Hesassa 4 tuntia. Tulihan taas ostettua vaikka mitä. Vauvallekin ostin ihanat kotiinpaluuvaatteet. Oli tosi mukavaa, vaikka jalat onkin nyt ihan muussina. Mietin, että uskallanko lähteä, kun mulla kestää junamatka 45 min, et jos tulis äkkilähtö synnyttämään. Mut eipä mitään tuntemuksia ole ollut ja onhan ne sairaalat Hesassakin, niin päätin lähteä. Ja hyvä niin, kun ei mitään suurempia merkkejä lähdöstä.
 
maru-maru,
Hei!

Onko teillä kokeneemmilla, eli jo synnyttäneillä minkälaisia kokemuksia ja ajatuksia synnytysassennoista? Mitä asentoja olette käyttäneet ja mitä nyt suunnittelette? Itsellä kun vasta eka tulossa, ja ajattelin pystyasentoa joko kontallaan tai muutoin.
 
Lennu79
Heips kaikille!
En ole jaksanut tänne nyt kirjoitella, kun ei mitään ole tapahtunut. Samaa jatkuvaa kipua pelkästään, joka alkaa jo turhauttamaan. Elämisestä alkaa maku mennä :(
Jotenkin tuntuu, että alkaa masentamaan koko homma. Tai lähinnä mua pelottaa hemmetisti se tuleva synnytys, koska kaikki sen suhteen on niin epävarmaa. Jo pelkästään tuo matka synnärille (yli 200 kilsaa) aiheuttaa niin paljon harmia, ettei ole tosikaan. Ja kun ne uhkailevat kovasti, et pitäs omatoimisesti lähteä omalla kyydillä. Sehän on kyllä varmaa, et jos synnytys käynnistyy itsestään niin omalla autolla minä en matkalle lähde!

Vauvalle on laiteltuna tavaroita valmiiksi ja vaatteita ostelen sit lisää, kunhan tulokkaan sukupuoli selviää. Vaippoja on hirmuinen määrä, joten kertiksiä tuskin tarvitaan alkuunkaan.

Mun ainoa toive synnytyksen suhteen on, et saisin käyttää kivunlievitykseen ammetta. Puudutteita en halua mitään. Synnytysasentona tahtoisin jakkaralta istualtaan, mutta katsotaan sitten, että miten voimat riittää. Esikoisen synnytin jakkaralta ja pojatkin olisin halunnut, mutta olin niin puhki siinä ponnistuksen alettua, etten pystynyt enää istumaan. Niimpä pojat olen tehnyt puoli-istuvassa asennossa sängyllä.

Jaksamista kaikille viime metreille.

-Lennu 36+4
 
heiree
eilen nlassa oli kans puhetta asennoista..pojan synnytin puoli istuvassa asennossa,mut nyt haluaisin kokeilla jakkaraa..ja amme kuulostaisi mun jutulta..katsotaan nyt miten menee, ei sitä ikinä tiedä jääkö aikaa tehdä valintoja..ja itse haluan jonkinlaisen puudutteen tällä kertaa..sitten voisin kieltäytyä, jos tietäisin,että olisi yhtä nopea ja helppo synnytys kuin esikon aikana..no,eiköhän se kuukauden sisällä selviä. ;)

vauvan vaatteet on pesty ja silitetty,ja sairaala kassit on pakattu..kaukalo olisi ainoa mitä pitää ostaa,mutta isäntä voi hakea sen sitten kun itse olen laitoksella...vaikka pitäisi vähän päästä vaikuttamaan, ettei kalleinta versiota osta..

voi,maksaisin mitä tahansa,että pääsisin hesaan ostoksille..meiltä turhan pitkä matka..tai pääsisi edes muuten kauppoihin,mutta kun tuo kävely on mitä on..no,pitää odottaa parempaa ajankohtaa..

no,menen katsomaan joko esikko viitsisi herätä tähän päivään...
 
Lellu-79
Moi! Minulla myös tuota samaa yövalvomista/jatkuvaa heräilyä, joskus kyllä nukunkin vähän paremmmin. Viime yö meni kyllä täysin pipariksi ja kyllä rasitti kun aamullakaan en saanut nukuttua vaikka neiti nukkui puol ysiin! Onneksi tosiaan ei tarvi olla töissä,siitä ei tulis kyllä enää mitään.

Minä ponnistin esikoisen myös perinteisesti sängyssä puoli-istuvasssa asennossa ihan siitä johtuen että koko avautumis vaiheen olin seisonut ja jaloissa ei ollut enää yhtään voimia. Koin tämän kyllä hyväksi tavaksi vaikka varmaan vielä helpommin vauva olisi voinut tulla esim. jakkaralla istuen. Mulla olis nyt kans toiveissa kokeilla ammetta, kun ei vaan ne vedet menisi taas ennen. Koitan selviytyä taas ilokaasun avulla mutta vannomatta paras.

Tänään olin synnytystapa-arvioinnissa ja paikat oli sormelle auki, kaulaa jäljellä 1,5 cm. Vauva oli jo tosi alhaalla. Eli synnytys voi käynnistyä koska vaan tai sitten laskettuna aikana! Negatiivista oli se että ekaa kertaa oli pissassa proteiinit plussalla ja leukkarit koholla myös. Huomenna vienkin labraan pissanäytteen jos vaikka tulehdus olisi päällä. Muuten ei ihmeellistä, sf-mitta oli pudonnut 2:lla, johtuu varmaan siitä että vauva on laskeutunut.

Mulla on ollut viime päivinä jotain ihmeellistä energiaa päivisin, oon jaksanut enemmän liikkua ja ommellakin pitkästä aikaa. Hoitopöytä ja sänkyjärjestelyt täytyis kyllä nyt oikeasti saada tehtyä, lähtö kun voi tulla nopeastikin. Jotenkin kivempi olla laitoksellakin kun tietää että kotona on kaikki valmista, eikä tarvi miehen sitten kotiintulopäivänä koota pinnasänkyä (näin tapahtui viimeksi). Niin ja missä se mun rintapumppu on? Ennen kuin se on löytynyt niin en tosiaan lähde synnärille ;)

Lellu 35+5
 
Tomie
Ensi viikolla olisi luvassa vauvelin kääntäminen sairaalassa. Vähän jännittää mitäköhän moinen käytännössä tarkoittaa. Ainakaan ei saa koko päivänä syödä ja pari tuntia pitää varata aikaa. Tekevät ilmeisesti vielä jotain lisäsuunnitelmia synnytyksen suhteen. Kieltämättä hassusti kyljissä tuntuvat pienet potkut ja välillä vauvan nyrkistä saa kiinni :) Tuleva isukki on tastä aivan innoissaan, vauvan kanssa kun voi jo iltaisin "kommunikoida" ennen nukkumaanmenoa.

Pahoinvointi on muutamaksi päiväksi väistynyt, mikä on aivan ihanaa :)
Jännittää kyllä tuleva synnytys eikä sitä oikein tahtoisi uskoakkaan kuinka lähellä uuden pienen ihmisen tapaaminen on. Tosin pitäisi varmaan nyt sitten perehtyä siihen kuinka rintapumppu oikein toimii ja miten niitä rattaita käsitellään..
Täytyykö muuten vauvalle tulevat lelut pestä ennen käyttöönottoa? Ostin aivan ihanan vauvojen unilelun, mutta en ole sitä vielä pesukoneeseen työntänyt..
 
Lellu-79
Heippa! Tomie: en minä ainakaan ole pessyt vauvan pehmo ym.leluja, eihän se vauva niiden kanssa kontaktissa ole vielä moneen kuukauteen. Käytetttynä jos ostaa niin sitten on eri juttu.

Me tehtiin eilen miehen kanssa öinen reissu sairaalaan. Illalla lorahteli housuihin jotain kirkasta vettä ja kun soitin synnärille niin käskivät tulla näytille jos on lapsivettä. No ei se sitä kuitenkaan loppujen lopuksi ollut, varmaan vaan lääkärin aamuinen "ronkkiminen" sai aikaan vetisen valkovuodon. Käyrällä olin tovin ja kivasti supistelikin mutta lopahtivat sitten ja pääsin lekurin tarkastuksen jälkeen kotiin. Vauvaa katottiin ultralla ja painoa olisi nyt jotain 3 kg. Nyt on olo taas ihan normaali eli varmasti nuo oireet johtui siitä sisätutkimuksesta. Nyt täytyy taas henkisesti valmistautua tähän loppuodotukseen, eilen jo luulin että synnytys on lähellä. Limatulppaa on kyllä kans irronnut eilisen jälkeen, että ehkä tässä kuitenkin poksahtaminen on lähellä :)

Lellu rv 36
 
>Bendie<
Apuva, en ole uskaltanut ajatella taas synnytystä ollenkaan, hyvä ettei tiedä mistä on kyse niin ei tiedä mitä pitäisi pelätä. TH sanoi että sulla on hyvä kipukynnys kun on kohdunkaulaa jäljellä 1,5 cm ja minä en ole tiennyt asiasta mitään. No ei tod ole, hieroja ei voi hieroa kunnolla kun koskee aina niin kovasti.

Laitetaanko teilläpäin ammeeseen joku sisäpussi niinkuin Kuopiossa vai mennäänkö sinne edellisen eritteiden sekaan :( Sitä voisi kokeilla, mutta kuulemma lopettaa supistukset jos ei ole tosi kyseessä. Pitääkö laitokselle ottaa oma pumppu, kun eikö se pullojen siivoominen ole aika vaikeaa siellä?

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia vatsan kanssa, toiseen reiteen tuskaa aamuisin ja yrittää tehdä suonikohjua, mutta ei olis paljon enää jäljellä. Juu ja oikea käsi puutuu + tavalliset turvotukset ja lihotukset. Kumartelu on vaikeaa kun ei yllä lattialle eikä uskalla mennä kauas vessasta, muttei muuten juuri mitään. Ehkä se on osittain asennekysymyskin, en suostu rauhoittumaan vieläkään, mutta en toisaalta väheksy toisten ongelmiakaan. Käly on vuodelevossa rv 17, eipä käy katteeks.

Lycka till kaikille, alkakaapa nyt jo luopumaan niistä vatsoistanne! Eikä mitään painajaistarinoita miten kamalaa oli, pliis..

Bendie 36+5
 
marion79
heippa! tanaan tasan 2 viikkoa laskettuun aikaan. vauva ei ole kiinnittynyt ja paikat on kiinni eli siina mielessa voisi menna viela laskettuun aikaan. mutta lapsivetta on kuulemma niin vahan, etta katilo arveli vauvan syntyvan viikon sisaan. olo on ihan ihmeellisen hyva, olen tehnyt pitkia kavelylenkkeja ja muuttokin on jo valmis. Vauvalle on kaikki valmiina. katilo arveli tanaan, etta tulokas olisi nyt noin 3 kg. Laakari arveli ultran perusteella isommaksi. En tieda, kumpaako pitaisi uskoa, kokenutta katiloa vai nuorta laakaria. Hyvia vointeja kaikille! Marion 39+0
 
marion79
niin ja piti viela kertoa, etta mina pesin pehmolelutkin, kun katilo "kaski". Pesin kaikki vaatteet kahteen kertaan ja silitinkin ne viela. Lelut pesin kerran. Tunsin kylla, etta pesukoneen jatkuva jumputus oli liioittelua. Katilon ohjeiden mukaan tein. Tuskinpa vauvan kanssa on aikaa silittaa vaatteita eli en varmaan jatkossa enaa silita.
 
Helmie
Tsemppiä Tomielle vauvan kääntämiseen! En minäkään ole pessyt vauvan pehmoleluja.

Lennullapa on hurjan pitkä matka synnärille. Ei ihme, että jännittää! Meiltä matkaa sairaalaan 0,5 km ja silti vähän jännittää kun varmaan tulossa nopea lähtö.

Bendie: Meidän sairaalassa oli ainakin viimeksi tosi hyvät sähköiset (isot) rintapumput ja pullotkin saa sairaalaan puolesta eikä niiden pesemisestä tarvitse huolehtia. Niin, jos nyt mitään pulloja tarvitsee. Minä jouduin pumppailemaan aluksi kaiken maidon, että tuli todettua pumput tosi hyviksi.

Tänään neuvolassa ei mitään ihmeempiä. Vauva oli nyt kiinnittynyt, että lähtökuopisssa kuulemma. Arvelinkin, että näin on käynyt, kun vessassa tarvitsee ravata tiheämpään eikä niin hyvin pysty pidättelemään. Kävelyyn ja pyöräilyyn ei ole vaikuttanut mitenkään onneksi. Me ollaan jo miehen kanssa vähän malttamattomia, mutta tuskin vauvalla on mitään kiirettä tulla vielä.

Helmie 37+0
 
heiree
kävin taas polilla pyörähtämässä,kun oli ihme kipuja vatsassa..sanoivat siellä että kasvukipuja vain..huh! supistuksia oli ilmeisesti piirtynyt käyrään kiitettävästi..
no,ens viikolla taas vauvan painokontrolli,katsotaan nyt,mitä sanovat..
kokenut nlan täti arvioi käsikopelolla vauvan alle kolmekiloiseksi,mutta isommaksi,kuin ultraajan arvio..

meillä kanssa sairaalassa maitokeittiö,jossa lypsykoneet,pumput yms (kuulostaa ihan navetalta.. ;).
kannattaa katsoa kuinka kovalla teholla se kone on,ennen kuin laittaa päälle,muuten voi tulla kipeää..(nimim. kokemuksen ääni,oli sellainen lainassa,kun poika keskolassa :)

no,nyt taas pitää aloittaa päivän työt..

heiree, 35+5
 
Fantti*
Luulisi niitä vauvoja kohta alkavan syntymään kun heinäkuukin vierähtää pian käyntiin. Mulla on toinen päivä hyvä toinen huono. eilen olin tosi energinen mutta tänään taas ihan kuollut. Meillä on vielä vauvan vaatteet yläkaapissa tsekkaamatta. Uudet vaatteet ja äitiyspakkaus on kyllä pesty ja laitettu laatikoihin mutta esikon käytetyt on vielä tsekkaamatta. Vaunut on ostettu, kiitos Helmie vinkistä nyt meilläkin on NE. Sänky on ostamatta, mutta siitä käydään vielä keskustelua miehen kanssa. Mies haluaisi Stokkenin pikkukakkoselle kuten on esikollakin, mutta kaksi soikeaa sänkyä yhdessä huoneessa vie melkoisesti tilaa, joten ei ehkä paras idea. Hinta myös pykii, kun kuluja on muutenkin paljon. Joten jatkamme toistaiseksi miettimistä.

Helmie, tulen sinne teidän kulman sairaalaan synnyttämään. Muistaakseni puhuimme tästä aikaisemminkin. Meillä on lasketut ajatkin melkein samaan aikaan joten eihän sitä tiedä pääsemmekö kämppiksiksi. Meillä on matkaa n 35km, mutta motaria pitkin tulemme sitten tuulen vauhdilla. Helsinkiin olisi kilometrillisesti lyhkäisempi matka, mutta viimeksi sain niin hyvää hoitoa, että mitäs sitä paikkaa vaihtamaan vielä kun sairaala on rempattukin.

Nyt pihalle esikon kanssa.

Fantti
 
Lennu79
Meidän synnärillä ei ainakaan ammeeseen laiteta mitään "sisäpussia", vaan se amme pestään aina jokaisen käyttäjän jäljiltä, ennenkuin seuraava päästetään sinne lojumaan. Juu, ja oikeassa vaiheessa vasta voi mennä sinne ammeeseen, koska muutoin synnytys hidastuu. Siellä ammeessa paikat avautuu kuin salaa, koska se vesi "puuduttaa" niin hyvin.

Minä odottelen kuun vaihtumista ja sit saa vauva tulla :)

-Lennu 37+0
 
Tomie
Kuulostaa mukavalta vaihtoehdolta kivunlievitykseen tuo amme. Taidan itsekin pyytää sitä avuksi kun kerran siitä on hyviä kokemuksia. Olin jotenkin ajatellut ettei vedestä loppujen lopuksi suurta apua voi olla, mutta täytyy luottaa kokeneempien sanaan :)

Täällä kaikki muuten mukavasti, mutta vauveli möyryää mahassa niin aktiivisesti etten oikein ole saanut nukuttua. Epäilyttää josko vielä saisi käännyttyä itse oikein päin, niin ei tarvitsisi sairaalalle lähteä pyöriteltäväksi. Toivottavasti. Laittelin yöllä neljän aikaan vauvan vaatteita kaappiin ja mietin että tätäköhän ne muutkin odottavat äidit parhaillaan touhuavat ;)
Mukavia loppumetrejä kaikille!

Tomie
 
Fantti*
Pikaiseen....jos ei ole ammetta tarjolla niin lämmin suihku on myös loistava kivun lievitykseen. Se on jopa niin hyvä että viimeksi en meinannut uskaltaa tulla suikusta pois kun heti kun yritin poistua tuli kivut niin kovaksi.
 
maru-maru,
Heinäkuu koittaa pian heinäkuisille! Kyllä tuntui kaukaiselta silloin marraskuussa kun oli plussannut, että joskus heinäkuussa sitten vauva syntyy.. Nyt se on niin lähellä että sitä ei meinaa edes tajuta. Nyt alkaa tuntumaan, että enhän minä osaa edes kestovaippoja käyttää ja hoitaa, miten kaiken saa sujumaan. Kantoliinakin on vielä hommaamatta.. jne. Tänään saamme pinnasängyn ja hoitotason, saa sitten pedata pikkuiselle vuoteen valmiiksi, se on mukavaa!!

Odottelen mielenkiinnolla miten pitkälle menee ennen kuin alkaa pikkuinen tulla. L.a. on 10. pvä, ja lääkäri arveli ettei menisi yliajan. Omasta mielestäni perjantaina on laskeutunut lantioon, ja tänään mennään neuvolaan ja siellä sitten saa varmistuksen asialle.

Kesäkuu on hurahtanut tässä äitiyslomaillessa ja jotenkin vaan heinäkuuta odotellessa. Tuli käytyä vihilläkin ja eilen kahvitettiin lähisukulaisia ja ystäviä. TIlasin kakun ja ostin keksejä. Vähän siivottiin kotia, ja hyvät juhlat tuli!! Onneksi ilmojen haltija oli suosiollinen ja saatiin istuskella ulkona. Onneksi myös tuore aviomieheni oli suosiollinen ja ymärsi olla taloustöissä mukana siinä missä minäkin, joten hyvin tuli jaksettua emännöiminen. Itse asiassa oli tosi mukava päivä ja vieraatkin ihmetteli miten olen hyvässä kunnossa ja jaksan touhuilla. Täytyy kyllä itsekin sitä hiukan ihmetellä, kun kaikki on mennyt niin hyvin. Sitä varmaan jaksaa paremmin puuhailla kun ei ole vielä yhtään hoivattavaa, vaan on saanut ihan omaan tahtiiin lepäillä tämän äitiysloman ajan. Olen useasti ajatellut teitä kohtalontovereita, joilla jo yksi tai useampia pikkuisia pyörii jaloissa joka päivä, että miten oikein jaksatte tämän raskaana olon, kun pitää nostella ja kumarrella ja hyöriä varmaan koko päivän.

Jännää odotella kuulumisia että koska tulee seuraava vauvauutinen tällä palstalla! Tulkaa äkkiä kertomaan meille muillekin!!

Terveisin maru-maru, kymmenen päivää laskettuun aikaan!
 
heiree
onnea maru-marulle!

voi kun itsekin löytäisi jostain tuota energiaa..yöt menee nykyään kipuillessa, ja päivät samaten..neljä viikkoa vielä..paitsi jos neuvolantäti on oikeassa,ja tulee ennemmin..ei haittaisi yhtään,kunhan kaikki ok,ja päästäisiin kotiin yhtä aikaa..mieskin eilen sanoi,että enkö voisi jo synnyttää..oli esikon aikana yhtä levoton näihin aikoihin..

no,nytten taas hommiin..

heiree 36+1
 

Yhteistyössä