Heinäkuiset 2008, III

  • Viestiketjun aloittaja uusi lista
  • Ensimmäinen viesti
Tomie
Bendie, ihmettelin itse aivan samaa kipuilua. Eilen meni koko ilta tuskaillessa kamalan alavatsakivun kanssa ja kävellessä sitten tuntui että kohdusta on tulossa ulos ratanauloja. Sellainen aivan kamala pistävä kipu. Arvelin että liitoskipuja ovat. Ainakin edellisen kerran kun neuvolasta noista kysyin, niin arvelivat liitoskivuiksi. Osaavat kyllä olla todella tuskallisia, enkä minä ainakaan saanut nukuttua ennen kuin helpottivat.

Varsinaisista supistuksista ei ole tietoakaan ja alan jo olla kärsimätön :) Näen unia vauvan pienistä varpaista yms. hömppää, mutta toisaalta en edes uskalla ajatella synnytystä :)

Kärsivällisyyttä ja voimia kaikille! :)
 
Lellu-79
Juu, liitoskivuilta kovasti kuulostavat!

Mullakin supisteli illalla Heireen tapaan ja ajattelin jo että jos yöllä tulis lähtö. No mitä vielä, loppuivat nukkumaan mennessä kuin seinään. No, jospa kuitenkin jotain tuolla alakerrassa pikku hiljaa tapahtuu.

Ens viikolla sitten synnytetään kaikki, eikös joo!

Lellu rv 37+3
 
marion79
Minulla ollut tanaan jonkin verran kivuliaita supistuksia. Supistukset olivatkin tervetulleita, tuntui jo, etta vauva ei tule ikina ulos tata menoa. Laantuivat kyllakin, argh. La 10.7, suomen mukainen 8.7 eli jo tiistaina. En enaa jaksais kauan odottaa...Vaikka olo onkin ihmeen hyva. Joo, ens viikolla synnytetaan kaikki!
Marion 39+3
 
maru-maru.
Ajattelin mennä jo huomenna synnärille.. :) Kyllä jo olisi mukava päästä synnyttämään! Mieheni on enempi hermostunut asiasta, mutta lupaa urhoollisesti tulla mukaan kuitenkin. Toivottavasti ei pyörry siellä. Hän voisi vielä pari viikkoa odotella. Helppohan se on sanoa kun ei itse tartte raahata tätä mahaa mukanaan joka askeleella!

Toistaiseksi ei vielä merkkiäkään supistuksista muusta puhumattakaan! Sauna ja seksi on kokeiltu, siivous vielä puuttuu ;) Mieheni ehdotti mieluummin sumopainia kolmanneksi ässäksi, voisi olla tehokkaampaa! taidan nyt kuitenkin jättää sen väliin.

maru-maru la 10.7.
 
heiree
huomenta!

valkovuoto lisääntynyt,joten kaippa tuolla alhaalla on jotain edistystä tapahtunut..

eilen lähdettiin porukalla ähtärin eläinpuistoon (minä tietenkin toivoin laitokselle lähtöä sen jälkeen...). ihme ja kumma, yhtään ei supistellut, eikä muutenkaan ahdistanut 3 tunnin kävely..autoon istuessa alkoi tuntua.mutta sekin kostautui pelkkänä väsymyksenä illalla..

mulla rinnat taas turvonneet valtaviksi..tiedä sitten, onko muuten vain,vai olisiko sittenkin lähtö lähellä..

olisin kyllä onnellinen,jos vauva päättäisi syntyä tällä viikolla..yritän ainakin parhaani. :)

heiree 37+1
 
hipsu ekir
moi!
Täälläkin edelleen ja ikuisesti yhes koos.. Itellä on kans noita jomotuksia ja vihlontoja tuolla alhaalla. nyt on alkanu viime päivinä jo oleen kävelykin hankalaa..Ihmettelen, jos ei ala tällä viikolla syntymään, la olis 16.7..eli viikkoja 38+5.. esikko syntyi 39+3, mikä osuis ens viikonloppuun. Välillä aina mietiskelee tuota synnytystä ja koittaa suhtautua mahdollisimman pelottomasti.
Mullakaan ei oo varsinaisia suppareita vaan yleistä vihlontaa ym mukavaa. Onneksi tänään tulee mun vanhemmat jeesiavuksi joten on sitten hoitajia esikolle kun lähtö tulee.
 
sama taas
niin joo ja mullakin on enenevässä määrin tuota jonkun mainitsemaa huonoo oloo..Tosi tarkaan pitää syödä tai on huono olo ja sitten ei ees varsinaisesti tee mitään ruokaa mieli.
 
Helmie
Mulle sopis hyvin Lellun ehdotus, että tällä viikolla synnyttämään. Harmi, ettei mun mielipiteellää ole väliä.

Meidän tyttö oli jo näillä viikoilla 3 viikkoa vanha. Mua on alkanut ahdistaa se, että mitenköhän iso vauva täällä mahassa oikein kasvaa. Tuntuu ettei mahdu mitenkään siellä olemaan. Nelikiloisen vauvan synnyttäminen kauhistuttaa, vaikken yhtään tiedäkään että minkä kokoista mahassa kasvattelen. Mulla on nyt muutama ystävä saanut juuri reilun nelikiloisen vauvan, että se taitaa olla aika yleistä. Kaikilla toiset lapset kyseessä. Ekat ollu pienempiä.

Mutta odotellaan...

Helmie 38 plus 5
 
Lellu-79
Moikka! Mulla samoja ajatuksia kuin sulla Helmie. Esikoinen oli jo yli 2 viikkoinen näillä viikoilla ja nyt tuntuu että tämä kakkonen ei synny ikinä! Vaikka onhan tohon laskettuun aikaan vielä reilut pari viikkoa. Aivan liian aikaisin aloin odottamaan synnytystä ja se kostautuu nyt. Mua kans mietityttää että miten sitä 4 kiloisen saa tuolta ulos kun esikko oli vain 2,6 kg....mutta saahan monet ensisynnyttäjätkin joten eiköhän se sieltä ulos tuu.

Neuvolassakin taas käväisin, ei siellä mitään uutta. Sanoin että toivottavasti en tuu enää viikon päästä mutta luulen että vielä saan siellä hypätä ilman vauvaa....

Lellu 37+5
 
maru-maru,
Onnea Pikkumyylle, isälle ja pikku perheenlisälle!!!! Kuulumisia malttamattomasti odotellaan synnytyksen sujumisesta ym. kaikesta!!

Moni voi olla jo synnärillä, itsekin sinne haluaisin!
Laskettu aika ylihuomenna.

maru-maru
 
Fantti*
Paljon onnea Pikkumyylle ja koko perheelle!

Minä olen ihan tuskastunut tähän odottamiseen ja vielä olisi viikko laskettuun aikaan. Esikkko meni vielä viikon yli joten en mitään odota tapahtuvan vaikka kyllä hartaasti toivon! Ensimmäisen kanssa tämä loppu ei ollut niin vaikeaa, mutta nyt kun joutuu kökkimään hiekkalaatikolla ja siivoamaan 100 kertaa päivässä eikä saa levätä kun haluaa niin rankalta tuntuu.

Voimia ja jaksamisia kaikille!

Fantti
 
hipsu
Paljon onnea pikkumyylle ja perheelle :)
Täällä alkoi yöllä supparit, jotka on nyt kestäneet koko päivän. Melkoisen lieviä oavt kyllä olleet,nyt iltaa kohden vähä ovat voimistuneet. Saas kattoo miten yö menee kun jo viime yökin tuli enemmän ja vähemmän valvottua...pitäsköhän ottaa särkylääkettä jos saisi sitten nukuttua?
 
marion79
Vautsivau! Paljon Onnea Pikkumyylle ja koko perheelle! Sulla oli sama LA ku mulla. Mut mitaan ei tapahdu taalla suunnalla. Tanaan olin sydankayrassa ja yks supistus tuli sina aikana;( En haluis synnyttaa kauheen isoa vauvaa. Pelottaa, etta saan sellaisen, jos menee kovasti yli.
 
Helmie
Onnittelut pikkumyylle pojasta!

Saas nähdä, onko hipsulle tullut jo lähtö.

Eilen ekaa kertaa maha alkoi painamaan ja kävelykin oli huonoa. Äh, kohta tässä ei varmaan pääse mihinkään. Pyörällä onneksi pystyn vielä hyvin ajamaan. Onkohan muuten mitään pyöräilykieltoa olemassa ihan lopussa? Mun äiti on vaan vähän vihjaillut.

Kävin tossa turhan polireissunkin taas, kun epäilin lapsiveden tihkuneen. Ei ollu lapsivettä, mut kohdun suu oli nyt vähän enenmmän auki eli 4 cm. Mutta tosissaan toissynnyttäjällä voio hyvinkin olla noin paljon auki, vaikkei ihan heti syntyiskään.

Helmie
 
Nonna32
Onnea vaan pikkumyylle!! Täällä näköjään kaikilla on jo sellainen olo, että vois lähteä jo synnyttämään! Niin mullakin vaikka la on 21.7, eli jos sitä tuijottaa, niin mitään ei tapahdu vähään aikaan. Samaa pelkään minäkin, että vauvasta tulee jättikokoinen ja varsinkin jos menee sen parikin vkoa lasketun ajan yli. Itse olin syntyessäni yli 4kg... Toivottavasti touveli ei siinä suhteessa tule äitiinsä. Synnytys ei oikeastaan pelota, vaikka oonkin ollut mukana synnytyksessä ja suurinpiirtein tiedän, mitä tuleman pitää. On vaan sellainen jännitys ja odottava olo, että pääsis jo "tositoimiin"... Kova usko ja toivomus on siihen, että kaikki menee hyvin. Sitä samaa toivotan myös teille!!
 
heiree
hei taasen!
eilen oli taas neuvola..kerrankin "selvisin kunnialla" eikä tarvinnut lääkäriä tavata..neuvolan täti sanoi, että ei olisi uskonut,että näin pitkälle vauva pysyy vatsassa..varoitin kyllä,että eihän sitä ikinä tiedä jos käynkin siellä vielä elokuussa..hui! en halua ajatella,että niin pitkälle pitäisi jaksaa..no,perjantaina taas poli ja painoarvio..ja lääkäri..jee.....

no,nyt touhuamaan jotain...hyvät päivänjatkot kaikille! (toivottavasti edes joku pääsee synnärille..)
heiree 37+3
 
Tomie
Pikkumyylle onnittelut vauvelista!
Minä edelleen odottelen edes jonkinlaista merkkiä supistuksista :) Alavatsaa särkee päivittäin, mutta varsinaisten supistusten tuntomerkkejä eivät tuntemukset vielä vastaa. Vavua liikkuu hermostuneesti ja todella aktiivisesti, joten yöunet jäävät aina vähän vajaaksi. Jostain syystä iltaisin meinaa myös oksettaa...Olisi kyllä kiva saada jo vauveli syliin. Turhauttaa vain maleksia kotona lähes liikuntakyvyttömänä :)
 
Lellu-79
Täällä myös masua särkee ja vihloo mutta suppareita ei kuulu eikä näy. No jospa ne sitten jossain vaiheessa alkais oikein ryminällä. Vielä taitaa oikein hellettäkin pukata tähän loppuun, oon tänään hikoillut kuin pieni possu. Huoh, no kohta (toivottavasti) tämä loppuu. Mitäs muut?

Lellu rv 38+0
 
maru-maru,
Täällä oli tänään laskettu aika, olotila edelleen ihan tavallinen. Mukavaa silti kun päästiin jo tämän la:n ylitse, todennäköisyys vauvan tulemiseen kun kasvaa koko ajan! Ei pelota yhtään, mutta jännittää positiivisesti että koska se alkaa ja joko tänään, joko kohta..., olisi ihana saada vauva jo syliin ja nähdä hänet. Ei malttaisi odottaa enää. Ostin tänään pikku vaatteita valmiiksi. Nyt hän olisi jo niin tervetullut!!!

maru-maru 40 vkoa täynnä.
 
heiree
perjantaita!

taas polikäynti hoidettu..olisivat halunneet ottaa sisälle,mut osasto mun onneksi täynnä, ja kun ei ole mitään vakavampaa,niin laittoivat vielä kotiin..no,viikon päästä taas kontrolli joten odotellaan sinne..

vauva oli kasvanut, mutta silti pienen pieni; 2,3-2,6kg..mutta virtaukset, lapsivedet, sydänkäyrät, jne ok,joten ei hätää..liikelaskentaa käskettiin harrastaa ahkerasti..

no,toivottelen hyvät viikonloput, ja myös hyvät synnärireissut, jos joku sinne pääsee.. :)

heiree 37+5

 
hipsu ekkirj
moi!
Raporttia: Pikkuinen rinsessa syntyi 9.7 klo 16.17 tasan viikon la:sta etuajassa. Mitat oli 2720g ja 56.5cm. Synnytyksestä en viitsi enempää sanoa kuin että oli aivan kauhea ja syöksysynnytys. Tosin epäsäännöllisä suppareita oli ollut jo kaksi yötä. Säännöllisitä suppareista laskettuna kesti 4h 16min. Kohdunkaulanpuudutuksesta ja ilokaasusta ei ollut mitään apua eli luomuna rymistettiin. Hyvä juttu on, että vointi on mitä parhain, en juurikaan revennyt ja palautuminen on ollut nopeaa. Kaksi yötä oltiin sairaalassa ja eilen tultiin kotiin.
 

Yhteistyössä