Heinäkuiset 2008, III

  • Viestiketjun aloittaja uusi lista
  • Ensimmäinen viesti
marion79
Valtavan paljon onnea Roosalle! Ihanaa! No, nyt alkaa oma tilitys. Taalla kauheasti tekemista. Meilla on muutto kesken, onneksi kesakuun ajan on kaksi asuntoa. Uudessa asunnossa on viela remontti kesken. Vauvalle ei ole mitaan valmiina. Tai siis vaatteita on kauheasti ja kaikki on pestyna, mutta viela pahvilaatikoissa, kun ei ole viela mitaan paikkaa, mihin niita purkaa. Pitaisi ostaa lipasto tms. Vaunut ja turvaistuin on tilattu netista, mutta ei ole viela tullut. Sanky on ostamatta ja hoitopoyta hakematta tutun luota.

Kaiken lisaksi mua supistelee koko ajan valtavasti ja vauva on jo laskeutunut.
Mies on tyomatkalla ennen laskettua aikaa toisessa maassa kahteenkin kertaan, mm. nyt. Me ollaan aina viime tipan ihmisia, joten arvasin, etta tassa kay nain. Yritin kylla kovasti ennakoida ja hoputtaa, etta ei tulisi stressia loppumetreilla. Mutta yhtaan yllattynyt en ole, etta tassa tilanteessa olemme. Pitaisi viela synnyttaakin "vieraalla kielella", joten pikkasen alkaa stressia tulla kaikesta. Olen yksin maanantaihin saakka, toivottavasti vauva pysyy mahassa. Olen jutellut sille, etta ei kannata viela tulla.

Samalla mulla on kauhea draivi paalla, etta saisin kaikki tavarat paikoilleen. Vaikka silloinhan se vauva just voi paattaakin tulla, kun en lepaa tarpeeksi. Laakarissa ja terkkarilla mulla on ollut kaikki koko ajan hienosti. Mutta vahan pelastyin, kun laakari talla viikolla totesi, etta vauva on jo hienossa asennossa tulemaan.?! Ei sitten selittanyt sita tarkemmin, eika toisaalta kaskenyt lepoonkaan. En tieda, mita tarkoitti. No, nyt purkamispuuhiin. Jannaa, kuka saa vauvan seuraavaksi. marion 34+1
 
maru-marun äijjä
Onnea Roosa + pikkuinen! Tällä maru-marun äijä tuli katselemaan mitä heinäkuisille kuuluu. Eilen oltiin sairaalassa tutustumassa synnytysosastoon, aika jännät paikat on tulossa.

Onnea Roosa minultakin, hienoa että kaikki on kunnossa pikkuisella ja toivottavasti äitikin voi hyvin!
T: maru-maru
 
Pistiina
Vau, paljon onnea, Roosa! Hienoa, että kaikki on sujunut hyvin. Hyvänkokoinen vauveli tuo teidän pikkumies on, vaikka laskettuun aikaan jäikin matkaa. Eiköhän se syöminenkin siitä pikkuhiljaa ala sujua, harjoituksen myötä. Jännityksellä jään odottamaan, kuka ehtii seuraavana!

Marion: Heh, siullahan on jo paljon tehtynä, jos kerran vaatteet on jo pestykin. Meillä on vielä lattiat auki siinä huoneessa, johon vauvan kanssa olisi tarkoitus majoittua. ;) Ja vaatteita ei ole edellisten jäljiltä edes katsottu läpi, saatikka kaivettu kellarista, sieltä alimmista laatikoista, jotka rempan tieltä korjattiin "johonkin". Vähän alkaa paniikki iskeä, ehtiikö tässä saada MITÄÄN valmiiksi ennen kuin synnäri kutsuu!!!

Raudasta täällä oli ollut puhetta. Ainakin meillä 110 on rajana, että kehotettaisiin rautaa syömään edes keskiraskaudessa. Ja tosiaan, loppua kohtihan se nousee. Kannattaa kyllä jotain rautaa popsia, jos kovasti väsyttää, mutta muuten ei ole mitenkään välttämätöntä, jos olo on hyvä.

Täällä kanssa turpoillaan... Olen yrittänyt juoda paljon, että pysyisi jotenkin aisoissa. Kuitenkin, jos on yhtään pidempään jalkojen päällä päivisin, niin illalla ei meinaa enää kävelemään päästä, kun jalat on niin turpeena. :( Ja on sitä turvotusta kiitettävästi muuallakin, käsissä ja jaloissa. Olen ihan ihmeissäni näistä turvotuksista, kun edellisissä raskauksissa ei ole ollut niitä OLLENKAAN! Liekö tämä sitten kesäodotuksen riesoja..?

Synnytysasennoista: Meillä molemmat on syntyneet perinteisessä puoli-istuvassa. Esikoisen syntyessä pakotettiin lähes selälleen, ja jos olisin ottanut enemmän asioista selvää ennen synnytystä, niin en takuulla olisi siihen suostunut! Oli ihan hirveä kokemus! Kakkosen kanssa koko avautumisvaihe meni kävellessä, mutta ponnistusvaiheen alkaessa menin ihan mielelläni sänkyyn "lepäämään". Ei olisi jalat enää pitäneet. Nopsa oli edellinen synnytys ja vielä nopeampi on kai luvassa, joten saa nähdä, mihin nyt päädytään. Mieluusti synnyttäisin konttausasennossa, kun se on luonnollisempi asento kuin tuo perinteinen ja kivutkaan ei siinä tunnu niin pahoina. Mutta en suunnittele liikoja, vaan elän sitten sen mukaan, mikä sillä hetkellä tuntuu parhaalta. :)

Heh, mie kanssa herään öisin "imettämään"! :D Nykyisin joka yö herään pariin otteeseen, ilman mitään syytä. Vauveli pyörii heti kohta masussa ja sitten taas jatkaa unia. Yleensä yhden kieppeillä ja neljän jälkeen on meidän pikkuisen yöimutteluajat! ;) Imetysliivejä en ole kaivellut vielä (yllättäen, kun ne on siellä samaisessa "mustassa aukossa" kuin ne pienet vaatteetkin...), mutta eiköhän niillä vanhoilla alkuun pääse. Pitänee sitten metsästää pikapuolin uusia, jos koko onkin jotain aivan muuta kuin edellisten kanssa (varastot on runsaat, mutta aika kulahtaneet noin kolmen vuoden imetyksen jälkeen...). Alkupäivät ajattelin käyttää niitä aivan kamalannäköisiä "pehmoliivejä", jotka kumminkin on ainoat, joita räjähdysalttiilta tuntuvien rintojen kanssa kykenee pitämään.

Niin, tänne ei siis ihmeempiä kuulu. Ajoittain supistelee ja liitoskivut on sietämättömiä, mutta mites tässä lepäät, kun mies painaa töiden jälkeen remonttia tekemään ja mie hoidan lapset ja kodin yksin... Pari viikkoa on vierähtänyt patjamajoituksessa olkkarissa yksiöelämää viettäen, kun makkarit on kaikki remontissa. Toivottavasti valmistuu ennen muksun syntymää!!! Onneksi säät suosivat, että pääsee edes muksujen kanssa pihalle! Kaikki loppuraskauden ihanat krempat on tulleet tutuiksi ja henkisesti olisin ihan valmis synnyttämään! Äippävaatteet lähtee kiertoon heti, kun tää muksu on syntynyt, ettei enää vahingossakaan kuvittelisi ottavansa tätä vielä kertaalleen uusiksi joskus! ;) No, jokunen viikko tässä vielä kuitenkin on jäljellä. Ainakin tähtään heinäkuun puolelle, vaikka terkkari vähän muuta uhkailikin taas viimeeksi. Neuvolassa oli kaikki ok, mitä nyt hb alle sadan, vaikka rautaa olen syönytkin maksimiannostuksella k-a-u-a-n... Mitään valmennuksia ei täällä ole kuin ensisynnyttäjille ja meijän lääkäri tuskin antaa mitään arviota koostakaan, siis sitten joskus, kun se suvaitsee ottaa vastaan. Seuraava neuvolakäynti on joskus parin viikon päästä, lääkäri kai sitten se seuraava eli pari, kolme viikkoa siitä eteenpäin. Ja sittenhän tämä saiskin jo syntyä! ;)

Aurinkoisia loppuraskauden päiviä kaikille ja malttakaahan lepäillä, että saadaan jokunen oikeesti heinäkuinenkin vauva tähän joukkoon! :)

Pistiina rv 31+4
 
Helmie
Roosa: Me oltiin kai yksi ylimääräinen päivä. Tyttö oli lastenosastolla tarkkailussa vuorokauden ja sit sain viereeni. Mentiin siis su ja to päästiin kotiin. Kyllä tyttö söi ihan ok pullosta alusta asti. Tai no kyllähän aluksi siihen 30 ml syömisen meni ehkä puolikin tuntia eikä aina kaikki mennyt. kun nukahteli vähän väliä. Mutta kun maitoa tuli hyvin sit multa eli pumpattua sain. Mentiin sitten 2 vrk:n kuluttua tarkistuskäynnille sairaalaan, jossa ne katsoivat taas bilirubiiniarvot ja painon kehityksen. Ei vauvan paino kyllä ollut noussut yhtään kotona ollessa ekoina päivinä, muttei onneksi tarvinnut jäädä uudestaan. Eipä alussa nousekaan heti.

Täällä kukun ylhäällä. Menin jo ajoissa nukkumaan ja kolme tuntia ehdin nukkumaan, kunnes heräsin. Nyt menee varmaan pari tuntia ennen kuin saan taas unta.

Helmie 33+2
 
Lellu-79
ONNEA ROOSA! No niin, eka vauva saatiin tähän ketjuun, ei tullut heinävauvaa vaan toukovauva :) Ja kesäkuun vauvoja tulee varmaan useampikin? Hyvän kokoinen oli teidän poitsu ja kyllä syöminenkin varmaan pian luonnistuu. Meillähän kans esikoinen syntyi viikkoa myöhemmmin ja pari päivää oltiin teholla tarkkailussa ja sitten 3 vrk vierihoidossa ja sitten kotiin. Sairaalassa on tosiaan kätevää kun on hyvät pumput, nytkin mua mietityttää että jos musta taas samanlainen maitokone tulee niin miten pystyn kotiin tulla niiden tissien kanssa jos vaikka heti päivän parin päästä pääsisi...Kerrohan Roosa vielä kun jaksat että miten synnytys sujui, se varmasti kiinnostaa meitä kaikkia :)

Huh, eilen olin kaasona ja nyt on ihan rättiväsynyt. Kaikki meni hyvin ja jaksoin jopa melko myöhään juhlia, tosin korkokengät sai loppuillasta lähteä ja tepastelin siellä lopulta sandaaleilla.

On kyllä ihanaa että on näin ihanat ilmat vaikka toki tässä voi tulla vielä tukalat oltavat jos kunnon helteitä pukkaa. Esikoisesta olin alkuraskaana helteillä ja se vasta kamalaa olikin, joten kyllä mieluummin näin päin.

Lellu rv 32+3
 
hipsu ekij
Onnea Roosa! Ihanaa, että pikkuinen voi hyvin :)
Huomenna on neuvola ja tiistaina taas kasvukontrolli, jännityksellä ootan mitä siellä näkyy ja onko kasvu hidastunut ym. Tietty toivoo, ettei tuo kaksisuoninen napanuora vaikuttais kasvuun. Ainakin on niin tukala olo ja nälkäkin vaivaa keskellä yötä, että näyttäisi ainakin enrgiaa vaativan. Oon kans alannut heräileen joka yö neljän viiden aikaan, mukavaa. Vissiin kroppa alkaa harjoitteleen imetyksiin heräämistä..
Me oltiin mökillä viikonloppu, matkaa oli kaksi ja puoli h suuntaansa ja kyllä oli just ja just kestettävyyden rajoissa se autossa istuminen, huh. Eipä onneksi tarvii enää reissata ennen laskettua aikaa.
jeps, täytyy mennä nukkuun kun esikoinen taas mökillä herätteli kukonlaulun aikaan.
 
Helmie
Hups, oltiin tiputtu alas.

Miten Roosa ja vauva voivat? Oletteko jo päässeet kotiin?

Voi, vitsit, että on ihania ilmoja. Ollaan oltu kahtena päivänä uimassa ja tänään kanssa menossa. Lauantaina sitten lähdetään läheiselle mökille. Minä olen auringonpalvoja. Nyt kyllä olen ihmisten ilmoilla pitänyt toppia bikineiden päällä, kun jotenkin en vaan halua paljasta mahaa vieraille näyttää.

Vointi mulla on nyt oikein hyvä. Sen verran väsyttää, että melkein joka päivä otan pienet päikkärit. Mutta muuten on oikein hyvin virtaa.

Ekassa raskaudessa vauva syntyi jo viikon päästä tästä hetkestä, mutta nyt en kyllä usko tulevan ennen aikojaan. Varmaan menee ennemminkin yliaikaiseksi. Ei kyllä meillä ole vielä vauvalle edes kaikki valmiina. Nyt ei malta olla yhtään sisällä, kun on hellettä.

Helmie 34+1
 
Roosa2
Hei vaan kaikille ja kiitos onnitteluista. Minä olen jo kotiutunut sairaalasta oltuani siellä viikon, mutta poitsu jäi vielä sinne kasvamaan vielä on hieman matkaa sinne kahteen ja puoleen kiloon mutta eiköhän se ensiviikolla täyty ja sitten hän pääsee kotiin, kovin innoissani sitä hetkeä odotan , poika on aivan ihana, todella rauhallinen ( vielä) ei paljoa huutele vaan odottaa kiltisti kun vaipat vaihdetaan ja ruvetaan syömään ja sitten taas nukutaan.
Sairaalassa olen ollut pikkusen luona jokapäivä ei millään malta pysyä poissa ja harjotellaampa silloin sitä tissin syöntiä ettei vallan opi pelkälle pullolle vaikka on tainut jo huomata et pullosta ruoka tulis helpommin.
Synnytyksestäkin olen toipunut todella hyvin nyt alkaa jo olla lähes normaali olotila ja kun ylimääräsiä kiloja ei jäänyt alan jo sopia omiin vaatteisiini .
Joku kyselikin millainen synnytys oli niin voin sanoa että nopea kaveri oli pihalla kahdessa tunnissa kun supistelut todella alkoivat ja kolmella ponnistuksella oli pihalla en kerennyt saamaan kivunlievitykseksi mitään muuta kuin ilokaasun joten oli tosi helpotus kun kaveri syntyi nopeasti, ilokaasusta ei ollut mulle mitään apua .
Kaikille hyvää kesän jatkoa ja ihanaa odotusta, ajoittain tulee ikävä masuasukkia varsinkin kun hän ei ole vielä täällä kotona se tunne on nyt jälkeenpäin ajateltuna todella ihana kun muistelee miltä tuntui kun pikkunen liikkui sisälläni.

Roosa2
 
Pistiina
Onko kaikki kaikonneet jo ulkotiloihin kokonaan, kun ei listalle ilmesty viestejä enää???

Mukava kuulla, Roosa, että teillä on kaikki hyvin! Ja hienoa, että olet jo toipunut, vaikka nopeasta synnytyksestä taitaa kai yleensä aika pian toipuakin..? Tosi nopeasti on poitsu syntynyt, kun ottaa huomioon, että vielä esikoinen on, hui! Toivottavasti saat pikkuisen ensi viikolla jo kotiin, niin pääsette kiinni vauvantuoksuiseen arkeen kotonakin.

Miulla ei taida tulla yhtään ikävä raskausaikaa... Tänäänkin on supistellut niin h...tisti, että alan olla ihan kypsä tähän odotukseen! En voi edes rappuja kävellä, kun tulee jo kipeitä suppareita. :( Yritä tässä sitten elää remontin keskellä kahden leikki-ikäisen kanssa kolmessa kerroksessa ja ulkonakin on niin kylmä, että pukemisrumbaa on taas tiedossa, huoh. Lasken vaan viikkoja, koska tämä vihdoin on ohi ja saisin pikkuisen syliin... Ja tänään laskin kyllä jo minuuttejakin, kun suppareita tuli 2-5 minuutin välein, mutta onneksi ne sitten levolla hävisivät, tunnin päästä. On vaan jotenkin sellainen olo, että yksi kaunis päivä miehen ollessa töissä tästä vielä lähdetään synnärille, kun yksin noiden kanssa ei paljon lepäillä... Ja mie kun kuvittelin päätyväni elokuiseksi... Vali, vali... Alan olla ihan sietämätön akka, kun yöt menee valvoessa kipuilujen (ja kuumuuden) takia ja päivät sitten ihan pilvessä väsymyksestä...

Pistiina rv 32+6
 
Tomie
Onnittelut Roosalle!

Minä hikoilen täällä muuttolaatikkokasan ja vauvelin vaatteiden selvittämisen kanssa. Jostain niitä kertyi kuitenkin laatikkokaupalla ja pesukone jyllää aamusta iltaan. Ensi viikolla koti jo varmasti näyttää paremmalta ja pääsee keskittymään vauvelin odotukseen. Poikanen potkii illat ja alkuyön niin kovasti, että unen saaminen ja oikean asennon löytäminen on täyttä tuskaa. Muutenkaan en enää oikein jalkeilla jaksa kauaa olla kun painovoima jo kostaa kivuliaasti. Pistiinan kanssa olen samoilla linjoilla siinä, että tuskin tulee odotusaikaa ikävä..
En tiedä mistä kummasta johtuu, mutta rintojen alle kylkiluiden kohdalle sattuu todella pahasti jos vähänkin kauemmin istuu keittiönpöydän tms. ääressä tai on jaloillaan. Ja nyt on sitten alkanut alavatsa kipuilla oikein urakalla, joten harkitsen vielä lähdenkö juhannukseksi mökille vaiko en :) Loppumetreillä onneksi mennään, joten eiköhän tämän viimeisen koettelemuksen jaksa kun tietää että ensi kuussa on jo vauveli sylissä :) Iloisin mielin olen loppujen lopuksi jaksanut olla, vaikka kotoa ei juuri enää pois pääsekään. Onneksi on jo loma. Voimia Pistiinalle remontin ja lapsukaisten kaitsemisen kanssa. Ihan jo ilman moisia velvollisuuksiakin tunnen välillä olevani ihan loppu jättimasuni kanssa.
 
Lellu-79
Toivottavasti saatte Roosa pikkuisen pian kotiin!

Minäkin haluan jo vauvan, tai no ehkä muutaman viikon jaksan vielä odottaa mutta sitten sais kyllä jo syntyä, heinäkuun alku olis hyvä, silloin olis jo 37 viikkoa täynnä. Päivisin jaksan vielä suht hyvin tuon 1,5 vuotiaan ikiliikkujan kanssa touhuta mutta illalla olen ihan sippi ja makoilen vaan enkä jaksa edes sohvalla neuloa. Suppareita ei nyt muutamaan viikkoon ole juurikaan ollut, joten mitään merkkiä ei synnytyksestä vielä ole, mutta ei ollut kyllä viimeksikin. Mulla on kans 2 viikkoa tästä siihen kun esikoinen syntyi että kyllä se mielessä on että lähtö voi olla koska vaan.

Täällä lounaassa on helle meitä hellinyt monta päivää, enkä kyllä valita vaikka hikoiluttaakin aivan kamalasti. Turvotusta ei onneksi ainakaan vielä ole, sormuskin mahtuu ihan hyvin.

Oikein hyvää loppuodotusta kaikille ja koitetaan jaksaa vielä kirjoitella!

Lellu rv 33+4
 
maru-maru,
Olisiko se Roosan synnytys ollut siksi niin helppö tai nopea, koska lapsi oli niin pieni? En tiedä, mutta tuntuisi loogiselta.? Kuulostaa kyllä hurjan nopealta toiminnalta, jos kahdessa tunnissa kaikki on ohi! Mehän ei täältä ehditä siinä ajassa juuri muuta kuin sairaalaan ajamaan. Oli kiva kuulla Roosan vauvasta ja tilanteesta, onneksi kaikki on niin hyvin sielläkin. Kerro Roosa lisää kuulumisia sitten taas.

Tomie: Mulla on sama kipu siinä rintojen alla kylkiluiden takana, jos istuu kauemmin. Se ei tule aina, en tiedä kanssa mistä johtuu. Tosi ikävän pakahduttava tunne, ei tiedä oikein mitä pitäisi tehdä. Se tuntuu kuin olisi rintsikat kauheen piukalla, mutta vaikka ne avaa, se ei helpota. No, pian siitäkin vaivasta päästään. Kuukausi laskettuun aikaan.

Uskon kyllä, että mulle sitä vauvan läsnäoloa mahassa voi tulla ikävä. Tämä ekan odotusaika on niin uutta ja jännittävää, kuin odottaisi lapsena jouluaattoa. Kaikki on vielä niin avoinna. Suuri elämänmuutos tulossa, kuin seikkailu johon on astumassa sisään...
 
hipsu eikirjaudu
iltaa!
Täältäkin taas raporttia. Keskiviikkona 35 rv täynnä ja alkaapi tuntua kuitenkin siltä, että saattaa heinäkuulle kuitenkin mennä..Ultrassa oli kaikki hyvin ja pieni oli kasvanut hyvin ei siis ollut hidastunut vieläkään kasvu. Kaikki vaikutti normaalille ja paikat oli kiinni eikä mitään ennakoivaa ainakaan vielä ollut havaittavissa. Vauvalla kuulemma on vielä tilaa laskeutua (mihinhän se laskeutuu kun tuntuu olevan jo niin alhaalla...)
Sukupuolta taas tiedustelin, mutta satavarmaa vastaustahan ei voi antaa ellei selkeesti näy pojan killuttimia, niin ku esikon kohdalla :) Lekuri kuitenkin sanoi, että näyttäisi tytön pyllylle, onkohan kenties lantion rakenne tms erilainen kun pystyy tolleen kattoon että kumpi on. No, ite oon vahvasti tytön kannalla myös.
Mulla on myös tuota maru-marun mainitsemaa kipua ja sitten sellasta ihan hengenahdistusta, oon tulkinnut sen johtuvan siitä, että maha alkaa painaan keuhkoja. Sitten pikkunen vielä potkii useesti oikealle puolelle kylkiluihin..
Ei sitä vaan jaksa olla ihmettelemättä tätä ajan kulua, enää viisi viikkoa ja sitten on vauva tässä, huh! tai jo aiemmin..Jännityksellä ootan kuka heinis seuraavana poksahtaa, en ainakaan taida olla minä. Jotenkin on vähän seestyny tuo olo. Toki painaa alas, mutta muuten on aika ok olo tukaluutta lukuunottamatta. Ei siis suppareita tms ennakoivaa. Toisaalta eipä niitä juuri ollu esikonkaan kohdalla paitsi sitten kahta pvää ennen synnytystä.
 
marion79
Moikka! Kavin tanaan ultrassa, asukas oli noin 2700g. Hemo oli noussut 112;sta 120:een, jee. Olen syonyt rautaa. Verenpaine oli ekaa kertaa raskausaikana perati 110/65. Olin aiemmin huolissaan alhaisesta hemosta ja verenpaineesta, mutta nyt siis molemmat nousussa, jippii! Kaikki oli hyvin. Painoa on tullut 12kg alkupainoon. Taalla on mieleton helle jo 4:tta viikkoa, mutta nautin siita, olen aina pitanyt lampimasta. Tosin yot on toisinaan liian tukalia. Muutto on jo kohtalaisella mallilla, mutta valmiiksi tuskin saamme kaikkea ennen vauvan tuloa. Mutta pahin stressi on jo ohi. Valilla purin laatikoita apinan raivolla "aikaa vastaan". Vointeja kaikille! marion 35+5 (kai)
 
Nonna32
Onnea Roosalle minunkin puolestani!
Myös mulla kohtu painaa jo keuhkoihin ja kylkiluihin ja aiheuttaa istuessa ( ja maatessakin usein ) kipua kyljen alaosaan.Tuntuu,ettei jaksaisi kunnolla hengittää. Sisko sanoikin, että sen kuulee jo mun puheesta... Muutenkin on vähän tukala olo ja inhottaa, kun hengästyy helposti, ei tarvitse kuin parit portaat nousta, niin jo tuntuu, että läkähtyy. Mulla on lääkärin loman vuoksi jo ens viikolla synnytystapa-arvionti (rv 35), mutta eihän se aikaistunut kuin viikolla. Käydään myös tutustumassa synnärille, jännää. Tuntuu tosiaan ihmeelliseltä, että n. 1-1,5kk:n päästä pitäisi olla jo nyytti sylissä, jos kaikki menee hyvin!
Mun sappihappoarvot olivat ihan normaalit, joten sekään ei selittäisi kutinaa. Toisaalta lääkityksen lopetettuani tuntuu, kuin kutina olisi kuitenkin lisääntynyt. Täytyy tässä katsoa ja mennä uudestaa labraan, jos se ei hellitä. Varsinkin illalla sängyssä tuntuu,ettei löydä hyvää asentoa, kun vähän väliä jostain kutittaa... Aargh!
Nonna 34+2
 
heiree
roosalle hirmusti onnea!!!!!! ja hei pitkästä aikaa myös muille!
(missaan kaiken,kun kone yhä hajalla...)

meillä kanssa esikko syntyi vajaassa kahdessa tunnissa..toivottavasti myös tämä kakkonen tulee helposti maailmaan..

omaa napaa..oon nyt saanut rampata lääkärillä jatkuvasti supistusten vuoksi..kysyivät,montako supistusta per päivä,ja kun ei ollut hajuakaan,ajattelin laskea.. 45 supistusta (osa kipeitä) oli parhaimmillaan(öisin nukun niin sikeästi,ettei ole tietoa montako silloin tulee..)..no,ensi viikolla saa taas käydä näyttäytymässä..viimeksi ei onneksi ollut kohdunsuulla tapahtunut muutosta..

en pysty enää kävelemään kuin postilaatikolle,kun alkaa särkeä..ilmeisesti alkaa paikat antaa periksi..no,onneksi mies sai töitä täältä päin,niin ei enää tarviste tehdä kaikkea yksin..vaikka esikko on kyllä kotona aina vain, vaikka se lääkäri ehdotti hoitoon laittoa...

no,nyt taas pitää mennä..katsotaan,koska pääsen uudelleen..vointeja kamalasti kaikille!

heiree 33+3
 
maru-maru,
Hei kaikille!

Ihanaa kun on äitiysloma, ollut jo viikon, mutta olen yllättynyt omasta saamattomuudestani: Kuvittelin laittavani ahkerasti kotia kuntoon, mutta täällä taaskin roikun netissä!! Pitäisikö vain olla armelias itselleen, vai löytää jostain energiaa puuhasteluun. Jos, niin mistähän sen energian löytäisin. Onko teillä muilla tullut samanlaista reaktiota, vai oletteko pystyneet olemaan äitiyslomallanne tehokotirouvia??

Kyselee maru-maru 35+6
 
maru-maru,
Lisäys edelliseen:
... tietysti ne keillä on jo lapsi, ovat kädet täynnä tekemistä. Itsellä on iskenyt joku tyhjyys kun jäi töistä pois. Sitä kyllä vähän pelkäsinkin, että entäs sitten, kun ei voikaan enää lähteä aamulla töihin..?
 
Tomie
Minä jaksoin pari päivää olla aktiivinen muuttolaatikoiden kanssa, mutta nyt ei kodin laitto kyllä etene yhtään. Olen yrittänyt olla itselleni armelias ja perustella sohvalla lököilyä voimien keräämisenä vauvelin tuloa varten. Toisaalta kyllä, tuskallinen olo kyllä onkin jos useamman tunnin kerrallaan heiluu jaloillaan. Ja illalla on aina jalkapohjat soseena. Tänään vielä erityisen vähän kiinnostaa kodin laitto, sillä juuri kelan kanssa asioituani näyttää talous todella huonolta. Opiskelin viime vuoden, joten tuet ovat olemattomat ja nyt kun vielä miehen kanssa samaan asuntoon muutettiin niin asumistuki meni samoin tein. Vaunuihin ei nyt siis jäänytkään rahaa ja vuokra nousi vielä entisestään. Ei kannata lisääntyä köyhänä ;( Valivali.
 
Helmie
Hei vaan!

Tänään alkoi äitiysloma. Kotona olen ollut jo kolme viikkoa, kun kesälomalla aloittelin.

Voi että Pistiinaa ja Heireetä. Tsemppiä loppuraskauden kanssa. Varmasti tosi stressaavaa noi supistelut. Minä eilen hermostuin, kun en pysytnyt reilun kanden kilsan matkaa kävelemään yhtä nopeasti kun normaalisti. Sekin jo siis rassasi. Supistuksia (kai) mulla on tullut muutamia yksittäisiä. Kylläpopä heireellä on niitä ollut.

Mulla on nyt kai tullut parina päivänä limatulppaa pikkuhiljaa. Mutta sitähän voi tulla vaikka kuukauttakin ennen.

maru-maru: Ei se vauvan koo välttämättä vaikuta nopeaan synnytykseen. Kai se on monesta asiasta kiinni. Mun ystävä juuri synnytti vajaa nelikiloisen kolmessa tunnissa. Mulle sanottiin sairaalassa synnytyskeskustelussa, että pitkät ja hoikat on ihannesynnyttäjia. Tosin eipä sitä tarvitse pitkä olla, että nopeasti vauva syntyisi.

Saatiin siirrettyä meidän makkariin jopa hoitopöytä ja vauvan sänky, että edistystä hiukan tapahtunut. Sairaalaa varten ajattelin tällä viikolla yrittää saada laukun pakattua. Viimeksi kun jäi pakkaamatta ja olin ekan yön siellä ilman hammasharjaakin:).

Kaikille mahdollisimman mukavia vointeja!

Helmie 34+6
 
Fantti*
moi!

Meillä kaikki yhä edelleen rempallaan. Ei ole pikkukakkosen tuloon vielä tehty mitään. Mulla on taas flunssa päällä. Jo neljäs puolentoista kuukauden aikana. Tuo esikko kun kantaa kaikki pöpöt leikkipaikoilta kotiin niin kyllähän siinä sairastamista riittää.

Varmasti synnytystä helpottaa vauvan koko, mutta siinä on varmasti niin monta syytä miksi joku tulee helposti ja toinen vähemmän helposti. Mulle kaikki sanoivat ekaan synnytykseen mennessä että maratonin juokseminen ja synnyttäminen on sama juttu joten sinähän tiedät mitä tuleman pitää. Synnytyksen jälkeen vannoin juoksevani vaikka 10 maratonia ennen kuin synnytän toistamiseen. Minulle maratoni oli lasten leikkiä synnytykseen verrattuna! Aika kultaa muistot ja nyt emme ole maratonille menossa vaan synnyttämään.....Pelkään vaan että saman kaavan mukaan mennään kun viimeksi sillä mulla ei ole ollut mitään supisteluja. Viimeksi meni lapsivedet ja sitten alkoi odottelu koska paikat aukeaa ja supistelut alkaa. Lääkäri oli todennut että lantion muotoni on oikein hyvä synnyttämiseen, mutta parempikin olisi voinnut olla, hih. Kovin sporttisilla naisilla saattaa tulla enemmän repeämiä koska lihakset tuolla alapäässä ovat tiukemmat, mutta se kuulema sitten helpottaa paranemista. Näin minulle viimeksi kätilöt sanoivat. Nyt ei onneksi ole sitä huolta sillä esikon jälkeen olen ollut yhtä pullataikinaa koko nainen joten nyt luulisi vauvan tulevan liukuen ulos ;-)

Tsemppiä kaikille ja kyllä tämä odottaminen vielä palkitaan!

Fantti
 
Lellu-79
Heips! Mulla vielä viikko äippäloma alkuun, no eipä siitä arki muutu mutta rahaa tulee kyllä taas rutkasti enemmän, jihuu! Viimeksi olin äitiyslomalla 3 päivää ennen kuin vauva syntyi,nyt toivottavasti vähän pidempään.

Joo synnytys on kyllä täälläkin mielessä. Tuntuu että mistä sen hurjan energia määrän sais että saa vauvan puskettua ulos. Tosi varmaan on että synnytyksen kestoon ja helppouteen vaikuttaa monta asiaa. Esikoisen synnytys sattui niin pirusti vaikka oli pieni vauva, mutta silti sanoisin että se oli suht helppoa koska eteni koko ajan hyvin. Kivut oli kyllä käsittämättömän kovat, onneksi aika kuultaa muistot muuten en olisi hankkiutunut taas tähän tilaan :)
Olo on ollut pari päivää taas paljon pirteämpi, ehkä tuo helteiden loppuminen teki sen. Sain vihdoin ostettua vielä kahdet imetysliivit ja harsoja vauvalle. Nyt on kaikki hankinnat tehty mutta hoitopöytä ja sänky pitäis vielä kaivaa varastosta esiin. Ja rintapumppu on myös jossain varaston perukoillla...

Nyt täytyy mennä esikoiselle laittamaan iltapalaa!
 
Fantti*
Helmie, sinäkös se tilasit ne Phil&Tedsit Briteistä? Minkä mallin otit? Vinkkaatkos osoitteen mistä löysit ja miten kauppa sujui? Mä olin niin asennoitunut niihin I´coo vaunuihin kunnes kokeilin niitä ja äh pettymys oli. Meillä esikolla ne Teutonian Spirit S3 ja ne on olleet ihan huiput meidän tarpeisiin ja nuo P&T ovat vähän saman henkiset. Huolestutta vaan vähän se pikkukakkosen pieni tila mutta muuten ovat kyllä ulkonäöllisesti tosi sporttiset ja kivat. Suomessa ei taideta myydä muuta kuin sitä classic-mallia?
 

Yhteistyössä