Heinäkuiset 2008, III

  • Viestiketjun aloittaja uusi lista
  • Ensimmäinen viesti
Lellu-79
Paljon onnea Maru-marulle! Ihanaa kun ehditte vihille ennen vauvan syntymää...itse oon edelleen naimaton nainen vaikka toinen jo tulossa, päätettiin että mennnään naimisiin ehkä vasta ens vuonna sitten kun tämä kakkonenkin on jo vähän isompi. Kaikki varmaan luulee että vauvan ristiäisissä mentäis mutta halutaan juhlia sitä sitten omana juhlanaan.

Juu, huomenna on sitten heinäkuu, meidän kuukausi! Luulisi tosiaan että kohta alkaa vauvoja tulla oikein urakalla. Mies veikkasi että tämä syntyy jo keskiviikkona, mutta itse en siihen kyllä usko vaikka alhaalla onkin ja kohdunsuu jo auki. Uudelleensynnyttäjällä kun nämäkään ei ole mitään merkkejä. Torstaina tulee se 37 viikkoa täyteen ja sen jälkeen saa mun puolesta syntyä vaikka heti. Mutta kyllä minä vielä jaksan odottaakin...

Onkohan jotkut teistä jo synnärillä kun on kirjoittelijoiden määrä ehkä vähän vähentynyt???

Lellu rv 36+4
 
Tomie
maru-marulle paljon onnea avioliiton johdosta!

Me kävimme juuri viimeyönä sairaalassa kun säikähdin että lapsivettä tihkuu..mutta onneksi oli väärä hälytys. Olen ollut koko viime viikon suorastaan raivostuttavan levoton, mutta tuosta reissusta onneksi sai hieman kärsivällisyyttä. En kyllä ymmärrä miksi, mutta nyt tuntuu että osaan nauttia enemmän tästä vapaapäivästä. Vauveli saa rauhassa minun puolestani kasvaa vielä pari viikkoa. Nyt lopetan stressaamisen asunnosta ja muista murheista ja keskityn lepäämään. Yöllä hoin miehelle matkalla vain, että en minä nyt voi vielä synnyttää kun tiskitkin jäivät ja kolme koneellista pyykkiä..ja lapsen huoneessa on muutama pahvilaatikko! Ehkä tosiaan tarvitsen vielä ainakin viikon synnytyspelkoni käsittelyyn :) Onhan tässä viralliseen laskettuun aikaan vielä viikkoja jäljellä.

Saimme sairaalassa tietää, että lapsi on kuin onkin onnistunut kiepahtamaan vielä pää alaspäin, joten voin onneksi perua ensiviikkoisen kääntö-toimenpiteen sairaalalla. Viime viikolla vielä sanottiin ettei varmasti mahdu itse pyörähtämään, mutta yritys on kyllä ollut kova. Joka yö saa puoli viiteen kukkua kun masuasukki vääntää ja kääntää :) Toivottavasti nyt pysyykin oikeassa asennossa h-hetkeen saakka :)

Tomie ja Ölliäinen 36+5
 
heiree
piti tulla tänne pyörimään,kun poika päikkäreillä, eikä mitään tekemistä..(ihme ja kumma).

huomenna kanssa poli käynti vaihteeksi,ja ajattelin ottaa tavarat taas autoon mukaan varmuuden vuoksi..pojan aikana kun jouduin näillä viikoilla jäämään sille reissulle ilman ennakkovaroituksia.. :) huolestuttaa vain,kuinka mies pärjää kaikkien elukoitten kanssa mun laitoksella-oloajan..se kun ei yleensä joudu niistä huolehtimaan..ja minkälainen kaaos odottaa, joudunko heti siivoamaan kotiin tullessani...? ;) pojan kanssa pärjää aika varmasti,ja uskon,että pyytää anopin apua..(vaikka sitä saa ihan pyytämättäkin...)

no juu..pitää varmaan kehitellä jotain touhuttavaa..voimia kaikille!
 
Helmie
Isot onnittelut maru-marulle!!!Me ei olla vielä naimisissa, vaikka yhdessä ollaankin oltu 10 vuotta.

Tomie: Tosi hienoa, että vauveli on onnistunut kääntymään vielä noilla viikoilla. Ei taida olla ainakaan isokokoinen vauva sulla.

Fantti: Ai sinkin olet näille kulmille tulossa synnyttämään. Ei olla varmaankaan siitä kirjoiteltu. Mutta se oliskin kiva, jos satuttais samaan aikaan synnärille. Minä yhdessä viestissä hölmönä paljastin nimenikin, että mut on helpompi tunnistaa sit:). Kirjoitin sitä ennen esikoisen keskusteluihin, missä kaikki kirjoittavat oikealla nimellä ja jäi vähän päälle... Tarkastin sun la:n, että päivä vaan eroa (mulla listassa heittää la päivällä).

Varmaankin joku on jo synnyttämässä, kun ollaan näin pitkällä. Saas nähdä tuleeko heireeltä hetkeen viestejä. Minä luulin eilen, että tulee lähtö, kun tuli 1,5 h kipeitä supistuksia säännöllisesti. Tunnin tuli n. parin minuutin välien, sitten vähän harvemmin. Mutta äh, sitten ne vaan loppuivat. Maha oli kyllä voipuneen oloinen illalla. Nyt ei taas tunnu yhtään siltä, että lähtö olis lähellä. Buukkasinkin meille ohjelmaa ma-pe, ettei täällä kotona kärvistellä.

Helmie 37+4
 
pikkumyy ejk
Me käytiin eilen jo synnärillä yrittelemässä, mutta kotiinhan sieltä vielä loppujen lopuksi tultiin. Mulla tuli sunnuntaina limatulppa ja illalla kahdeksasta asti kipeitä ja säännöllisiä koko ajan voimistuvia ja tiheneviä suppreita. Puoli kahdeltatoista välit oli 6min ja aamuyöllä jo 4 min.En saanut yhtään nukuttua noitten supistusten kivuliaisuuden takia. Kuudelta lähdettiin sitten näyttäytymään sairaalaan (oletin että jos on väärä hälytys niin laittavat samantien kotiin) ja ottivat synnytyssaliin. Paikat auki 3cm ja pehmeet, kaualsta pieni reuna jäljellä. Oltiin sitten siellä käyrillä koko päivä ja yritettiin ravata portaissakin ym. että tapahtuis jotain, mutta loppujen lopuksi supparit laantui,eikä enempää edistystä tullut, joten tultiin kotiin. Ois saatu jäädä sairalaankin, mutta tyhmälle tuntui jäädä sinne odottelemaan. Kotona supisteli sit taas illan ihan hirveen kipeesti, mutta ne onneks laantui yöksi ja sain nukuttua neljään asti jolloin alkoivat uudelleen 10 min välein. Nyt on taas hiljentyneet, mutta aina kun tulee niin sattuu ihan sairaasti...

Saa nähdä kuinka monta päivää vielä menee...Se sentään lohduttaa että ei tän pitäis yliaikaiseksi mennä...

Maru-marulle Onnea! Mekin piipahdettiin maistraatissa torstaina ennen juhannusta :)

Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä synnytyksiin!

Pikkumyy 38+5
 
Pistiina
Tää ainakin on vielä kasassa. Mie olin nettipimennossa, kun salama vei yhteydet ja eilen vasta saatiin pelittämään uudelleen, uusilla laitteilla.

Onnea avioituneille ja tervetuloa rouvien joukkoon! ;)

Pikkumyyllä taitaa olla h-hetki jo tosi lähellä... Tuo kuulosti nimittäin meidän esikoisen synnytykseltä, sillä erotuksella, että myö jäätiin sairaalaan. Ja onneksi jäätiin, sillä seuraavana yönä sitten meni vedet ja aamulla oli poika sylissä. :) Toivottavasti siulla synnytys nyt etenee, eikä tarvitse enää pitkään kärvistellä!

Tomielle tsemppiä kääntöoperaatioon!

Miulla oli vihdoin viime perjantaina neuvolalääkäri. Kummallinen loppuraskauden lääkärikäynti, kun ainoastaan ultrattiin mahan päältä, vaikka suppareita on tosiaan ollut enemmän kuin tarpeeksi. Kohdunsuun tilanteesta ei siis täällä ole mitään hajua, mutta ainakin mukelo on kääntynyt oikein päin. Pikkuinen päätti kääntyä pari päivää ennen tuota ultraa ja näillä viikoilla se ei tosiaan jäänyt huomaamatta!!! Eipä sitten sinä yönä juuri tullut nukuttua, kun mahaa koski niin kovin... Verenpaineet katsottiin, ja ihan liian korkeathan ne olivat, mutta seuraillaan. Neuvolassa perjantaina katsotaan, onko tuo tuosta laskenut vai mitä tehdään. Poitsun kummitädille tehtiin hätäsektio näillä viikoilla juuri korkean verenpaineen vuoksi, kun pelättiin raskausmyrkytystä, joten olo onkin tässä äärimmäisen rauhallinen... No, alan kyllä olla Lennun tavoin tosi kypsä tähän odotusajan vaivojen värittämään arkeen, että synnärikeikka olisi enemmän kuin tervetullut... On vaan ne pahuksen supparit laantuneet, eikä mieskään suostu käynnistämään synnytystä..! ;) Jään siis odottelemaan vauvauutisia muilta! :)

Pistiina 36+1
 
hipsu
moi!
Ja heti tsemppiä pikkumyylle, ihan varmaan on enää päivien päässä synnytys :) Ite valvoin aikoinaan kaksi yötä esikon suppareiden kans. Laantuivat päiväksi ja alkoivat sitten taas seuraavan yönä. Ei ne sen kovempia ollu ku että en pystynyt nukkuun, aamulla synnärille ja vedet meni kynneeltä ja pika oli sylissä 20 yli viis. Kätilö kyllä koko synnytyksen ajan oli niin pessimisti asenteella, että "tämä kestää sitten niiiin kauan, ja plää plää.." 7h ei musta ensisynnyttäjällä oo kovinkaan kauan.

Sitten omaan napaan, ei juurikaan muuta kun armotonta kiristystä, jomotusta, pistämistä ja möyrintää...Sitten on ollu eilisestä asti maha ihan vesiripulilla :/ ei oo mitenkään huono-olo tai mahatautinen olo, tiiä sitte mitä ennakoivaa suolentyhjennystä mun elimistö suorittaa.
Huomenna 38 viikkoo täynnä ja aamusta ultra, toivottavasti olis nyt ees jo jotain tapahtumassa...Mäkin jo harkitsen, että täytyy alkaa harrastaan kaikkee synnytystä käynistävää aktiviteettia kohta kun ei jaaaksa tätä oloo ja tukalia (niinku Onni sanoo).
Jep, kohta tuo varmaan tuolta heräileepi, sitten mennään tohon parinkymmenen kilsan päähän mökille loppupäiväksi, kun on kerrankin taas harvinainen hellepäivä.
 
maru-maru,
Kiitos kaikille onnitteluista, olenkin kyllä tosi onnellinen!!

Pikkumyylle kanssa ihanaa onnea sylintäydeltä!! Aika sattuma; nimittäin se, että mekin käytiin ennen juhannusta torstaina maistraatissa, ja meillä on sama laskettu aikakin!! Meidän vihkiminen suoritettiin klo 12, niin varmaan teidänkin.. :D
Toivottavasti synnytyksesi on edennyt ja olisit jo käärö kainalossa tällä hetkellä!

Itsellä ei juurikaan edes harjoitussupistuksia enää ole. Muuten kyllä minäkin alan olla (ihme kyllä) valmis luopumaan tästä vauvamahasta, nyt se on käynyt sen verran isoksi ja hankalaksi. Vielä viikonloppuna olin sitä mieltä, että ikävä tulee mahaa, mutta nyt voisin jo vaihtaa sen vauvaan! Kun pelkkä paikallaan seisominen hengästyttää, nin, onhan se hiukan tukalaa..

Ripustelen juuri äitiyspakkauksen pestyjä vaatteita telineelle, ja piti välillä istahtaa lepäilemään tähän koneen ääreen. Nyt jaksaa jatkaa. Jännittävää kyllä on tämä loppuodotus!

maru-maru 38+5
 
heiree
keskiviikkoja kaikille! ja pikkumyyllekkin kamalasti onnea!

ei ne onneksi halunneet mua osastolle..vauva vieläkin pieni,arvio n 2.1-2.4kg,ja kymmenen päivän päähän uusi aika (ihmettelen tätä tiukkaa aikaväliä.)

no,nyt pitää mennä,oma äiti tulee kahville..
 
Nonna32
Onnea minunkin puolestani avioituneille!!
Meillä jäi vaunujen hankinta tähän viime tinkaan. Saatiin naapurilta katsottavaksi kolme vuotta vanhat vaunut, jotka on säilytetty ulkovarastossa ja mulla on tietenkin hirveä huoli, että onko niissä hometta vai ei.. Mistä sen tietää? Kantokoppa on tumma, joten siinä ei välttämättä mustat homepilkut näy. Mielestäni se ei kyllä haise homeelta lainkaan. Sitten vaunujen kuomun sisäosassa (joka on vaalea) näkyy joitain ihan pieniä mustia läiskiä, jotka vois olla likatahrojakin, mutta siinähän se on, kun en tiedä, miltä homeen pitäis näyttää. Olen tässä nyt pari päivää niitä katsellut ja haistellut, enkä kyllä hajun perusteella hometta haista. Mutta mistä sitä ikinä tietää? Vaunut ois tosi hyvät muuten ja edulliset mutta jostain pitäis saada varmuus,ettei niissä hometta ole. Onko vinkkejä?
Nonna rv37+2
 
Lellu-79
Moi! En osaa kyllä Nonnaa auttaa tuossa home asiassa...Olisko se Heiree niin että paineiden vuoksi sun piti käydä näytillä? Sorry kun en nyt muista....

Käväisin kans äsken neuvolassa ja kaikki ihan ok, pissa oli nyt onneks puhdas, viime viikon näyte oli sitten jotenkin vaan väärä hälytys. Paineet on pikkasen nousseet mutta vielä normaalin rajoissa, varmaan vaikuttaa myös se että yöllä nukun tosi huonosti, tuntui että viime yönä en nukkunut silmäystäkään. Sf-mitta oli noussut viikossa 4 cm? Tätä th ihmetteli ja ens viikolla mietitään että pitääkö vielä käydä koko ultrassa. Minkähänlainen jättiläinen sieltä on tulossa?

Jännä että melkein meillä kaikilla näyttää menevän raskaus suht loppuun asti. Itse taidan olla vasta loppukuusta synnärillä, huoh..

Lellu 36+6
 
heiree
nyt aikaa istua koneella..

vauvan pienen koon vuoksi joudun polilla käymään..harmittaa,kun en kuunnellut kunnolla kun lääkäri höpötti mun tietoja siihen koneeseensa..ehdin kuulla "suspecta"(esikon odotuksen aikaisissa papereissa lukee "iugr suspecta",eli silloin jouduin osastolle pojan pienen koon vuoksi)..mutta virtaukset olivat kuulemma hyvät,ja vauva oli pirteä, joskin tosiaan pieni, ja kasvu hidastunut..ja mitä nyt tähän hätään löysin netistä,niin joillakin synnytys käynnistetty,jos kasvu kovastikin hidastuu/pysähtyy..odotan nyt ensi viikon perjantaihin kohtaloani..kääh!

tiedä sitten onko jotain vakavampaakin,vai teenkö vain pieniä vauvoja...?(katsoo mua ja lasten isää,niin en yhtään ihmettele,että ovat pienikokoisia.. ;)

heiree 36+3
 
hipsu
tere!
Heireelle tsemppiä, toivotaan ettei oo mitään vakavaa. Ite olin tänään kasvukontrollissa ottivat vauvan sydänkäyrän muunmuassa. Siellä oli niin rauhallista köllötellä koneessa, että olisin jo voinu jäädä :) Pieni on nyt 2kg800g ja hilkulla tulee kuulemma kolmikiloinen. Siis aika saman kokoinen kuin esikkokin oli (3070g). Sitten oli kuulemma vähän naftinlaisesti lapsivettä, joten viikon päästä uudelleen ultraan :/ kyselivät onko ollut lorahduksia tms mutta eipä oo ollut kuin vaan sellasta vetistä valkovuotoa, josta ei kyllä tiiä mitä se on. Muuten ei ollut mitään kypsymisiä missään, istukassakin olisi kuulemma jo saanut olla enemmän jotain kalkkeutumista, mikä kuulemma viittaa lähestyvään synnytykseen..Ainoastaan tuo lapsivesi oli joka nyt ehkä jotain enteilee, jos sekään sitte. Mikäs tässä isompaa lorinaa ootellessa.
Muutoin näyttäs tosiaan siltä, että loppuun asti mennään.
 
marion79
Minulla on joka tiistai kontrolli klinikalla. Tapaan siella joka kerta seka laakarin etta katilon/terveydenhoitajan. Joka kerta on kaikki ollut hyvin, mm. pissa puhdas, matala verenpaine yms. Minulta on otettu vauvan sydankayrakin joka viikko jo noin 2 viimeisen kuukauden ajan.

Eilen tuli sitten eka "vastoinkayminen". Minulla nakyi CTG:ssa (suomessa ilmeisesti KTG?) vauvan sydanaanten laskuja kovien supistusten aikana. Halusivat sitten tanaan kontrolloida uudestaan. Tanaankin supistuksia oli, mutta vauvan sydanaanet huiteli silti jopa 160. Laakari kylla vakuutti, ettei eilisen perusteella syyta huoleen, mutta jain sita kuitenkin murehtimaan.

Laakari arvioi tanaan, etta pikkuinen pysyisi kyydissa laskettuun aikaan saakka eli ensi torstaihin. Katilo arvioi viikko sitten, etta tulisi viikon sisaan, kun lapsivetta on niin vahan. En tieda sitten, keta uskoa. Myos vauvan koosta on ihan eri arviot katilolta ja laakarilta. Katilon mukaan vauva on pienehko, vajaa 3 kg, mutta laakarin ja ultran mukaan tulokas olisi jo nyt noin 3,5kg.
Joka paiva on supistuksia, mutta ei kovinkaan usein eika kivuliaita. Vauvan paa ei ole kiinnittynyt, eika limatulppaa irronnut. Yhtaan en tieda, miten kauan tassa viela menee. Mulla on laskettu aika ensi viikon torstaina ja suomen mukainen laskettu aika perati jo ensi viikon tiistaina.

Jannaa tosiaan, etta taitaa kaikki heinakuiset (paitsi Roosa) saada vauvan heinakuussa tai perati elokuussa.
Onnea avioituneille ja tsemppia kaikille! marion 38+6
 
Lennu79
Onnea avioituneille ja Tervetuloa Rouvien joukkoon! Meillä onkin tänään muutes neljäs hääpäivä.

Joku kysyi niistä homepilkuista: meillä oli vuosia sitten matkarattaat, joissa oli hometta niin sen kyllä huomasi helposti, kun vierivieressä oli pieniä tummia pilkkuja tai pisteitä. En muista et ne olis millekään haissut.
Jos vaunuissa on irroitettavat ja pestävät kangasosat niin ota ne pois ja liota kunnolla piimässä: se poistaa hometta tehokkaasti kankaista. On olemassa jotain tujumpaakin ainetta, mutta en muista sitä nyt tähän hätään.

Mulla on kovia menkkamaisia supisteluita päivittäin, mutta eipä sitä vauvaa vielä kuulu. Kovasti olen yrittänyt miettiä kuvioita, et mihin lapset, kun lähtö koittaa. juniori ei ole vielä koskaan ollut yökylässä niin sekin hieman jänskättää.

Nyt on alkanut sitten panikointi senkin suhteen, kun synnytysmatka on niin järkyn pitkä ja jos tulee kiirelähtö niin enhän kerkeä saada peräruisketta. Siinä sitten sotketaan ambulanssi melkoiseen kuntoon :(
Tää on ihan kamalaa, kun pitäs osata nauttia tulevasta "vauvanhaku-reissusta", mutta kun tuommosia asioita joutuu pyörittelemään päässä niin ei oo kiva.
Kätilöthän on tottuneet saamaan paskat syliinsä, mutta ambulanssimiehet eivät niinkään.

-Lennu 37+6
 
Lennu79
Ei se ole vakiokäytäntö, ainakaan kaikissa synnytyssairaaloissa. Ite en ole sitä vielä kertaakaan saanut, vaikka 3 kertaa olen synnyttänyt. Sitä ei ole koskaan mulle tarjottu niin en ole osannut sitä pyytää. Viimeisimmässä synnytyksessä "vahinko" sitten pääsi käymään, vaikka olin koko päivän suolta tyhjentänytkin. Kokemus oli tosi karsea, enkä halua sitä enää kokea. Se oli ainut asia, miksi jäi viimeisimmästä synnytyksestä jotain negatiivistä hampaankoloon.
Nyt kun tiedän vaihtoehdot niin sen ehdottomasti tahdon, jos vain mahdollista.
 
Tomie
Kiitoksia Lennu. Täytyy kysyä asiasta sairaalalla kunhan lähdön hetki koittaa. Onhan se varmasti mukavampi kun ei moisesta enää tarvitse synnytyksen yhteydessä huolta kantaa :) Muutenkin kainona yksilönä kammoan jo pelkästään tilannetta jossa kohdunsuuta käydään jatkuvasti tutkimassa. Tuntuu jotenkin nöyryyttävältä, vaikka siitähän ei todellisuudessa olekaan kysymys. Täytyy vain yrittää keskittyä vauvaan..eikä koko ajan kasvavaan synnytyspelkoon. Oikeastaan en sitä kipua edes niin pelkää vaan juuri synnytystilannetta ja olemista siinä kaiken toiminnan keskipisteenä ennen varsinaista ponnistusvaihetta. Ainakaan en siihen enää mitään lisä"vahinkoja" kaipaisi :)
 
Nonna32
Kiitti Lennu vinkistä homeen suhteen. Ajattelin, että jos käyttäis pesulassa tai sitten ompeluttaisi kokonaan uuden kuomun...
Meilläkään ei peräruiske ole rutiini mutta tulohaastattelussa voi esittää toivomuksensa sen suhteen. Ai, niin, semmosen vinkin voisin antaa, että ehkä kannattaa ottaa mukaan sairaalaan omia yösiteitä ja pikkuhousuja. Nimittäin ainakin meillä sairaalan pikkarit on järkyttäviä ja siteet hirveitä tiiliskiviä. Tosin alussa, kun vuoto on runsasta, niin kannattaa tosiaan sotkea ne sairaalan vaatteet ja käyttää paksumpia siteitä, mutta sitten, kun vuoto heikkenee, on mukavampi liikkua hieman huomaamattomimmissa siteissä ja pikkuhousuissa, jotka pysyy jalassa...
 
hipsu ejakkir
moi taas!
Täällä sitä vaan joka päivä käy kattelemas joko olis joku poksahtanu :) Mulla esikon kanssa pyysin itsesen peräruiskeen. Kyllä sen siis saa jos vaan muistaa pyytää.
Tänään oli neuvola ja huh huh, painoa oli tullut viikossa kilo lisää, kääks. Aletaan oleen kohta jo sellasis lukemis painon suhteen, että huh huh...edelleenkään ei oo mitään suurempia turvotuksia ja verenpainekin oli ihan normaali. Toisaalta kyllä itteäkin ärsyttää tää oma painosta stressailu, pitäs vaan luottaa siihen, että kyllä se sitten hoituu. Pikkuinen oikeen urakalla meni dobleria pakoon eikä millään meinannu terkka saada sykettä kuuluviin.
Meillä oli silloin sairaalassa sellaset hassut verkkohousut alkkareina ja joo ne jättisiteet, mutta musta ne oli hyviä kun vuoto oli niin runsasta. Ja verkkohousut taas siinä mieles passelit että ovat kevyet ja ilmavat ja kertakäyttöiset.
nyt taas lepuuttaan kun poju ulkoilee isin kanssa.
 
heiree
huomenta!

mäkin käyn päivittäin katsomassa joko olisi lisää vauva uutisia.. :)

mä kanssa ajattelin pyytää peräruiskeen..esikon aikana en tiennyt sellaisesta, enkä kyllä olisi tarvinnutkaan,kun luonto hoiti asian.. :)

mulla kans kamala stressi painosta,vaikkakin niin päin,kun alkanut laskea yhtäkkiä..kun pelkään,josko mun vatsavaivat olisi syynä kaikkiin vaivoihin..kun viime vuonna paino tipahti itsestään kymmenen kiloa muutamassa kuukaudessa(painoin saman verran,kuin joskus ala-asteella)..ravasin lääkärilläkin,mutta eivät saaneet selville..oon nyt yrittänyt syödä jatkuvasti,josko vauva saisi myös lisää painoa..silti puntarin lukema näyttää hiljalleen laskevan koko ajan..no,kunhan pieni saa riittävästi sapuskaa..

ja sairaalan siteet..ne oli loistavia omissa alkkareissa,jotka pysyivät jalassa..vein niitä jopa kotiin hirvittävän läjän.. :) (vaikkakaan eivät ole tosiaan kovin huomaamattomia... ;)

 
helmie
Onnittelut myös pikkumyylle!

Meillä on ollut tietokone tilessa maanantasta lähtien ja kyllä on ollut orpo olo. Nyt on lainassa kaverilta kone. Toivottavasti saatais omakin kuntoon.

Pakko tosiaan heti tulla katsomaan, että onko vauvaoja jo syntynyt.

Mulla tuli taas ke illalla reilun tunnin tiheesti tosi kipeitä supistuksia, mutta sitten kun menin nukuttamaan esikkoa ja olin makuulla, niin loppuivat taas täysin. Ei olis tarvinnut loppua...

Mulle tosiaan riittääis jo nyt tää raskaana oleminen. Yöllä täytyy ravata vessassa usein eli unet jää tosi lyhyiksi. Olen lopettanut juomisen illalla tosi aikaisin, mut silti täytyy vaan ravata. Vauva on niin alhaallaa, että painaa aika hyvin virtsarakkoa kai sit.

Mutta aivan ihana hellepäivä taas pitkästä aikaa. Nyt nauttimaan ulos. Menen nyppimään rikkaruohoja nurmikolta.

Helmie

 
heiree
kyllähän masentaa..eilen illalla tuli kipeähköjä supistuksia aika säännöllisesti vähän yli tunnin ajan..sattui,vaikka makasin sohvalla..olin jo onnessani,ja luulin et saan lähteä laitokselle..kakkan marjat,loppuivat kuitenkin..parempaa onnea teille muille! :)
 
Bendie ei kirj
Meillä on tullut takaisin alkuraskauden vaivat: vatsaa jomottaa niin kuin olis menkat tulossa ja aamuisin jos syö huonosti kuvottaa melkein oksennukseen asti. Eilen vietettiin täysiaikaisuuden merkkipäivää, nyt alkaa raivokas ruohonleikkuu ja laattasaumojen pesu (on muuten raskasta vaikka olis mitkä saumaharjat). Toiset remontoi ja appiukko on maalannut käytännössä koko talon, mie vaan teen kaikkea muuta ja lähes laiskottelen kun laittelen vaan vähän pyykkejä ja tiskejä, milloinhan ne alkaa paheksumaan?

Ne menkkajomotuksen oloiset ei liene supistuksia, kun ei tunnu kovalta vatsa, jospa ne kuitenkin lyhentäisi kaulaa? Kaulaa on varmaan vielä sentti, liekö normaali määrä rv 38? Huomenna sekin varmistuu, saa neuvolan täti kattoa sen kaulan tilanteen. Vaikka pelkäänkin synnytystä ja lykkään edelleen sen ajattelua, joutais tää kessi jo pois edestä olemasta. Pitäisi alkaa miettiä sisustusmateriaaleja, 80 neliötä pitäisi pinnoittaa jollakin. Vähän jännittää että jos ei ehdi ennen synnytystä, uskaltaako sitä heti lähteä liikkeelle kauppoihin ihan pikkuisen kanssa. Entä jos ei pärjääkään tai entä jos se ei rauhoitukaan huudoltaan, missä voi syöttää ja muuta typerää. Nyt olisi aikaa jos saisi vaan aloitettua etsinnät ja ajettua kaupunkiin...
 

Yhteistyössä