hyvä aurinkovoide

Viestiketju osiossa 'Sensuelli' , käynnistäjänä ninni, 19.01.2006.

1. ninni Vierailija

Olen lähdössä karibian aurinkoon lomailemaan, ja haluaisin kysellä ihmisten mielipiteitä tarjolla olevista aurinkovoiteista.

mikä on todettu hyväksi?

hankin pohjarusketuksen solariumissa, mutta toki tarvitsen silti hyvän suojan. ostin jo redkenin aurinkosuojan hiuksille, mutta kasvot ja vartalo tarvitsevat vielä voiteen. tulenko toimeen yhdellä putilolla, vai onko parempi ostaa kasvoille oma suoja?

kiitos vinkeistä kaikille, jotka ovat minua tässä asiassa viisaampia!

2. Jone Vierailija

Aurinkorasvat kannattaa ostaa paikan päältä! Itse pidän kovasti Bana Boatin aurinkotuotteista, tuoksuvat hyvälle, suojaavat ja levittyvät & imeytyvät hyvin ihoon. :) Kaikki muut tuntuvat liian rasvaisilta.

3. Jone Vierailija

Banana Boatin.. ;)

4. minttu Vierailija

Itse en ostaisi välttämättä paikan päältä tai jos sieltä niin apteekista. Itse tykkää eniten puiz binin voiteista enkä ole kyllä koskaan hankkinut omaa kasvoille vaikka se voisi ollakin ihan kokeilun arvoista.

Minne päin karibiaa olet menossa? Muista että kun ollaan lähempänä päiväntasaajaa niin aurinko on todella polttava. Alkuun kannattaa varautua ainakin 30 suojakertoimella vaikka olisitkin hankkinut pohjaa solariumista. Paikallisilla on käytössä jopa 50 kertoimet.

5. total Vierailija

Muista myös, että suojakertoimet eivät aina ole verrattavissa keskenään. Esimerkki:

Vichy:n total block sk 60
    Avenen total block sk 25!

Tykkään Eucerinin sun gel creamista, ihana kevyt koostumus joka ei jätä valkoista kerrosta iholle. Sk muistaakseni 25, mikä on Eucerinin sarjassa tarkoittettu lähelle päiväntasaajaa. Saa apteekeista. Jos tarvitsee total blockia, yllä mitä suosittelen.

6. jiiks Vierailija

monet coppertonen aurinkovoiteet levittyvät paremmin kuin mikään muu.

7. Niina Vierailija

Kuulin kaverini siskon käyttäneen etelänmatkalla jotain apteekin suht hintavaa, mutta älyttömän hyvää (ei palamista, mutta upea rusketus) aurinkovoidetta. Nimi oli joku PP20 tms. kirjain-numeroyhdistelmä, jota en kuolemaksenikaan saa enää päähäni. Olisiko kellään tietoa tuosta voiteesta? Hinta, saatavuus, toimivuus? Tai muuten kokemusta jostain laadukkaista voiteista, jotka eivät jätä käyttäjäänsä kalkkilaivan kapteeniksi.

8. PP Vierailija

P20.
    Voiteita olen kokeillut moneen lähtöön ja tämä on tosi huippu.
    Itselleni riittää puteli hyvin kahdeksi viikoksi ja käy siellä välillä mieskin.
    Apteekista, muistaakseni n. 20€. Levitetään aamulla puhtaalle iholle ja annetaan vaikuttaa n. 20 min.ennen auringonottoa.
    Imeytyy välittömästi ja kestää koko päivän. Ihan mahtava rusketus ilman palamisia. Tosin kestän suhteellisen hyvin aurinkoa.
    Siskon tyttö (16v) on aivan valkoinen iholtaan, oli viimeksi mukana Kreikassa ja hän sai ekan kerran elämässään vähän väriä iholle, eikä palanut. Ei kylläkään (hyvä) maannut tuntitolkulla auringossa.
    Olen suositellut työkavereille, ystäville ja monet on ostaneet ja tykästyneet.
    Toiset näillä palstoilla ei ole olleet tyytyväisiä, mutta itse en kyllä hevin vaihda muuhun.

9. ninni Vierailija

en saanut hakua toimimaan, niin osaako joku sanoa, mitä negatiivista palautetta tuosta P20:sta on ollut?

näillä kommenteilla se kuulostaa minusta juuri hakemaltani tuotteelta, mutta olen kiinnostunut tietämään, mikä on muilla mättänyt tuotteessa?

10. Kaisu Vierailija

Apteekissa työskentelevänä en ole kuullut P20:stä yhtään negatiivista kommenttia, sitä menee joka kesä pullotolkulla :) Mulla se on vielä kokeilematta lähinnä hinnan takia, mutta ainakin sitä kehutaan!

11. leppis Vierailija

Minäkin tilasin tuota P20:sta nyt vinkkienne kannustamana tulevaa etelänmatkaani silmälläpitäen. Hinta ei tunnu ollenkaan pahalle, koska sitä tarvitaan vain kerran päivässä kun taas muita saa ""holvata"" aivan jatkuvasti.

Ja kai kunnolliseen aurinkovoiteeseen kannattaa panostaa kerralla.

12. Carrie Vierailija

Itse en välttämättä käyttäisi tuota p20-voidetta, koska siinä ei ole UV-A -suojaa. UV-A -säteet vanhentavat ihoa ja aiheuttavat myös syöpää. UV-B -säteet ovat polttavia ja syöpää aiheuttavia - tätä säteilyä vastaan p20:ssä on suoja. Mutta jos haluaa riskeerata tulevaisuuden ulkonäkönsä ja mahdollisesti terveytensäkin niin siitä vaan sitten... Turvallisempiakin voiteita löytyy, esim. Eucerin, Louis Widmer ja Avene.

13. mrs Vierailija

Ostin apteekista, kun todella suositeltiin. Edellisenä iltana, enne reissuun lähtöä, luin selosteen. Hämmästykseni oli huima, kun huomasin, ettei siinä todellakaan ole UV-A suojaa!
    Käytin sitä kyllä, mutta alkuun myös ""tavallista"" aurinkovoidetta. En palanut, enkä lotrannut (niinkuin ennen) toisen voiteen kanssa ja kauniin rusketuksen sain.
    En muuten huomannut, että olisin ruskettunut mitenkään hitaammin, päinvastoin.
    Eilen tulimme kotiin ja huomenissa menen antaan apteekkiin palautetta. Minusta heidän (kaikkien myyjien, esittelijöiden) kuuluu mainita tuo UV-A suojan puute.
    Ostan kyllä kesäkuun matkallekin, mutta en apteekista.

14. ninni Vierailija

eihän tuo p20 voide sitten olekaan niin mainio, jos siinä ei ole UV-A suojaa. haluan kyllä voiteeltani sekä UV-B ja UV-A suojan!

onko nuo apteekin louis widerin yms. laadukkaita/hyviä? en ole itse apteekista juuri kosmetiikkaa ostanut, mutta aurinkovoiteen voisin mieltää apteekkitavaraksi. onko kokemuksia niistä tuotteista?

kiitos taas kaikille, jotka jaksavat pistää kommenttia!

15. kuu Vierailija

Olen ihastunut moneen apteekin aurinkovoiteeseen:

Favoran aurinkogeeli ja Eucerinin sun allergy protection cream-gel ovat ihanan kevyitä koostumuksiltaan (erityisesti tuo Eucerin, ei jätä ollenkaan valkoista pintaa ihoon, ihanteellinen siis jopa kasvoille). Eucerinissa on erittäin tehokkaat UVA/UVB- suodattimet, hajusteeton, väriaineeton, ilman emulgaattoreita, sisältää AGR:ää (alpha-glucolsyl-rutin) ja e-vitamiinia.

Tuota Eucerinia suosittelen myös tosi herkille ihon alueille. Täsmätuotteeksi tai jos koko keho on tosi tosi herkkä, suosittelen Vichyn capital soleil 60 tai avenen total sunblock milk 25. Älkää antako suojakeroimien hämätä; eri merkeissä ne eivät vastaa toisiaan!

Suosittelen muutenkin lämpimästi apteekin kosmetiikkaa! Se on korkealaatuista, vaativillekin ihonlaaduille sopivaa löytyy, ja edullisempaa kuin esim clinique tai biotherm

16. Puh Vierailija

Louis Widmerin All Day 20 suoja on erittäin hyvä. Sitäkään ei tarvitse laittaa kuin kerran päivässä. Tosin Karibilla on vesikin niin läämintä, että varmaan lillut siellä pitkiä aikoja. Joten kait sitä voi lisätäkin. Jos on kauhean herkkä iho, en tiedä onko 20 riittävä kerroin niille leveysasteille.

17. maritza Vierailija

Apteekin kosmetiikka on täysin samaa tavaraa kuin muukin samanhintainen kosmetiikka. Ainoa ero on, että sitä saa imagosyistä myydä vain apteekissa. Muualla maailmassa ko. sarjoja saa muualtakin mutta täällä hyväuskoisille hölmöille on saatu uskoteltua, että he ostavat jotain ihmeellistä kun kantavat rahansa apteekkiin. Ja hyvinhän tuossa on onnistuttu.

Ja en nyt sitten vertaa tuotteita markettitavaraan, vaan selektiiviseen kosmetiikkaan.

18. eija Vierailija

hei!

Olen käyttänyt jo monena kertana widmerin aurinkosuoja valmisteita. Olen herkästi palavaa sorttia ja aikanaan ihotautilääkäri suositteli widmerin All Day 20 ja hyvin pärjäsin (olin austaraliassa 3viikkoa) sen lisäksi käytin saman sarjan sun blockia 25 nenään ja olkapäihin. Rusketuin enkä palanut. Suosittelen

19. NO Vierailija

Kaikki luontaistuotteet yms, jotka menevät hyvin kaupaksi, apteekki haluaa omia.
    Itse olen löytänyt kyllä esim. hyvät voiteet muualta.

Jaa tämä sivu