Illat ahdistaa

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Gambe*, 06.09.2011.

1. Gambe* Vierailija

Hei.

Olen perus terve 29vuotias nuorimies. Minulla on ollut paniikkihäiriö taustaa jo 5 vuoden ajan ja 4vuoden lääkityksen olon jälkeen sain lääkäriltlä luvan lopettaa lääkitys ja se onnistui hyvin. nyt vuoden ilman lääkettä.

Mutta, vedin 4viikkoa sitten aika kovat kännit laivalla fendin varpajaisissa joissa meni 2 päivää. Olin sen jälkeen ihan rikki viikon. Kauhea krapula ja paniikkikohtauksia. Iltaisin ei voinut mennä nukkumaan kun sydän hakkas niin kovaa, piti ottaa proplalia. Ja rauhoittavaa lääkettä. Viikon jälkeen olo vähän koheni mutta iltaisin on ollut siitä lähtien tosi sekava olo.

Monta kertaa kun katon telkkaria niin yhtäkkiä alkaa ahdistaa kovin, vaikka katsoisinkin jotan komediaa. Ahdistaa ja alkaa tulee kylmä. Semmoinen vilunväristysten sarja menee lävitseni monta kertaa. Maha alkaa temppuilla samalla, pitää mennä vessaan. Syke kiihtyy ja tulee heikko olo vaikka on syönyt hyvin.

Mistä nämä johtuu? Mitä nämä on? Ja miksi vieläkin minulla on tuollaisia oireita vaikka viimeisestä alkoholiannoksestani on 4viikkoa aikaa? Onko aivoissani mennyt jotain vikaan? Voiko se känni-krapula laukasta jotenkin nuo pelkotilat ja iltaisin tuommoisen epänormaalin olon?

2. Ellu 2 Vierailija

Jos tuota ahdistusta vielä jatkuu, suosittelen lääkärin puheille menoa. Itse ei tuota varmaankaan voi lääkitä. Saattaahan olla, että "känni" laukaisi tuon tilan, mutta voi olla, että se tuli muutenkin. Mutta lääkäri voi neuvoa ja mahdollisesti määrätä lääkettä. Tsemppiä syksyyn !

3. Vieroitusoireet Vierailija

Tuli tässä mieleeni vaihtoehto, joka myös voi sopia kuvaan eli vieroitusoireet. Käy lukaisemassa mitä kerrotaan vieroitusoireista. Lainaan suoraan pätkän :"Kaikki vieroitusoireet eivät ala välittömästi lääkkeen lopettamisen tai lääkeannoksen pienentämisen jälkeen, vaan jotkut oireet saattavat ilmaantua toisinaan vasta monen kuukauden, joskus jopa puolen vuoden viiveellä. Tämän vuoksi oireita ei aina osata yhdistää lääkityksen lopettamiseen.

Vieroitusoireita aiheuttavien lääkeaineiden käytön lopettamisen pitäisi tapahtua asteittain. Jos näin ei menetellä, on potilaalla lisääntynyt riski saada ns. pitkittyneitä vieroitusoireita, jotka voivat kestää pahimmillaan jopa useita vuosia."
    Alkoholi saattoi laukaista vieroitusoireet. Jos pystyisit niin suosittelen, ettet jää kuuntelemaan oireilua vaan laita ulkoiluvaatteet ylle ja lähde vaikka lenkille tai jotain muuta ajateltavaa. Uskon, että oireilu katoaa ennen pitkään kun elimistö "puhdistuu". Sinuna ehkä välttäisin jonkin aikaa hapottelua.

Jaa tämä sivu