Hae Anna&Ellit-sivustolta

Induktioliesi

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä ihmettelijä, 17.11.2012.

1. ihmettelijä Vierailija

Onko normaalia, että induktioliedestä kuuluu joku pätkivä (?) ääni, hurina, vaikka se ei ole käytössä?
    Ikäänkuin se "lataisi" itseään?

2. ....... Vierailija

Tavallinen keraaminenkin liesitaso hurisee jos siinä on virta päällä (asensimme lapsilukoksi erillisen virtakytkimen, sillä saa hurinan lakkaamaan). Olen lukenut noista hurinoista, se on asiaan kuuluvaa, voimakkuudesta on paha sanoa mitään.

3. ap Vierailija

Kaipa se ääntäminen sitten on normaalia.
    Ei ääni mikään iso ole, kuin jääkaapin hurina, sellaiseksi sen luokittelen.

Kun olen yksin kotona, kuuntelen kaikkea talon ja laitteiden ääntämisiä.
    Tarkka korvani on erottanut sihinän, joka syntyi putkivuodosta autotallin lattian alla ja autotalli on eri siivessä kuin asunto.
    Fobiat kullakin...

4. NH Vierailija

Mitä eroa on keraamisella ja induktioliedellä? Voiko keraamisella liedellä käyttää ihan tavallisia kattiloita, joita ennen on käyttänyt tavallisella hellalla? Vai pitääkö pohjan olla jotenkin erilainen?

5. ap Vierailija

No nythän mulle selvis, mikä ylimääräinen ääni mun korvaani on kuulunut.
    Se ei olekaan kuulunut induktioliedestä,vaan siinä lähellä olevasta pakastekaapista.
    Se nimittäin alkoi välkyttämään alarmvaloa, eli hälyytti jotain olevan vialla. Siitä oli palanut prosessorin kortti ja se käyttäytyi epänormaalisti.
    Nyt kun pakastin on kunnossa ja korjattu, on äänikin hävinnyt. Tadaa, taas vaistoni oli oikeassa. Se ei sittenkään ollut normaali, koneisiin kuuluva ääni vaan ennusti laitevikaa.
    Onneksi kuitenkaan se ei tullut pääni sisältä. Siis vitsi, vitsi..

Keraamisella liedellä voi käyttää kaikenlaisia kattiloita mutta induktioliedellä ei. Pohjan pitää olla erilainen. Voit testata vanhojen kattiloitesi pohjat magneetilla. Jos se tarttuu pohjaan, kattila kelpaan induktioliedelle.

6. mullakin on Vierailija

Olen ollut todella tyytyväinen uuteen hankintaani, induktiolieteen, todella tyytyväinen.
    Se on nopea, ennenkaikkea nopea.

Jaa tämä sivu