Itsemurhayritys

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä maj, 28.02.2006.

1. maj Vierailija

Takanani on muutama viikko sitten jäänyt eräänlainen itsemurhayritys. Lääkkeillä tapahtui tämä, mutta tulin järkiini ja oksensin lääkkeet.. Olin kuitenkin tarkkailussa sairaalassa yön yli, ja seuraava vrk menikin kokonaan nukkuessa..

Tapauksen jälkeen oloni on ollut todella rauhallinen. Siihen astiset päivittäiset pakkoajatukset ovat jääneet sen siliän tien enkä ole enää niin ahdistunut, hätäinen enkä stressaantunut. Yhtäkkiä minulla ei olekaan minnekään kiire, vaan elän ihan rauhassa vaan.. Hyvä kokemus siis oli tämä.. :)

Nyt mietinkin mistä mahtaa johtua tämä rauhallisuuteni.. Psykoterapeuttini mielestä kyse on siitä, että osa lääkkeistä ehti imeytyä kehooni.. Juttelin asiasta ystäväni kanssa, joka puolestaan oli sitä mieltä, että minulle on ehkä ""tehty"" jotain ollessani tajuttomassa tilassa/nukkuessani.. Toisin sanoen oloani on hänen mielestään saatettu jotenkin helpottaa/mieltäni ""muokata"" positiivisempaan suuntaan..

Kuulisin mielelläni teidän ajatuksianne asiasta, onko jotain tällaista voinut tapahtua.. Mielessäni/alitajunnassani on JOTAIN tapahtunut kuitenkin, sillä tuntuu kuin olisin eri ihminen kuin juuri ennen tapausta.. Tai sanotaanko ennemminkin niin, että olen enemmän itseni kuin aiemmin. Vähän enemmän vain mutta kuitenkin erittäin merkittäviä ja vaikuttavia muutoksia. Elämäni on helpottunut huomattavasti!

2. Sittiäinen Vierailija

Jos mieltä pystyttäisiin muokkaamaan rauhallisemmaksi, niin eiköhän sitä tehtäisi hirmukriminaaleillekin, eli tuskin kukaan on mieltäsi muokannut, voihan asia olla vaikka niinkin, että tapaus kokemuksena oli sinulle sekä alitajunnallesi riittävä, mitä sitten lähditkään sillä hakemaan, tämä riitti ja sait siitä jotain mieltäsi ""rauhoittavaa"", alitajunta eikös se työskentele meillä koko ajan?

Pääasiahan on se, että sinulla on hyvä olla, ehkei kannata liikaa miettiä näitä, vaan niin kuin itse sanoit, elä tätä päivää.

Hyvää kevättä sinulle Maj!

3. Anita Vierailija

En usko, että sinulle on tehty mitään. luultavasti olet onnellinen, kun elät, eikä sitä tapahtunut mitä aioit. Minä tein saman virheen umpikujassa vuosia sitten, enkä varmasti toiste yritä. Minäkin sain elämänhalua siitä, vaikka olinkin silloin huonossa jamassa.

4. maj Vierailija

Kiitos teille kommenteistanne :)
    Ehkei mielelleni ole sen kummemmin mitään tehty.. Pidän kuitenkin mahdollisena, että olen vieraillut jossain/keskustellut jonkun kanssa unessa ollessani, ja saanut rauhallisen mielen siitä.. En valvetajunnassa tätä asiaa muista, alitajuntahan on täynnä kaikenlaista, kuten Sittiäinen kirjoititkin..

Mukavaa jatkoa myös teille kahdelle!
    Hienoa Anita että sait elämänhalua, vaikkakin ikävää että asioiden oli mentävä niin pitkälle ennen sitä.. Tässä olemme ja elämä jatkuu kuitenkin :)

5. Canar Vierailija

Hei!
    Haluan tähän vastata kysyin asiaasi, aikasi ei ole ollut lähteä täältä, sinut on ""palautettu"" takaisin ja olet saanut todella vahvistusta henkiselle puolella, näen auttajan meillä on niitä pahoissa tilanteissa, tämä on ollut silmälasipäinen pienehkö mies osaksi kalju vaaleahiuksinen, valkoinen takki päällä, nämä ovat taivaallisia
    lääkäreitä, jotka auttaa, iso enkeli on ollut mukana joka on omasi. Tämä voi kuullostaa hullulle, mutta näin on.
    Toista kertaa älä tätä enää kokeile, sillä sitä ei hyväksytä että usein pitää puuttua tälläisiin saman hlön ollessa kyseessä.
    yst.rakk.Canar

6. maj Vierailija

Hei Canar,
    Tiesinkin/tunsinkin ettei aikani ollut lähteä vielä. Sitä paitsi tunsin syvemmin kuin koskaan ennen, että olisin katunut valtavasti tekoani. Olisin huomannut toisella puolella miten väärin olen tehnyt, ja kuinka olisin itse asiassa selviytynyt tästä kaikesta tällä fyysisellä tasolla.. Uskon jälleensyntymään, ja tiesin kaiken tämän olevan edessä uudestaan..

Kiitos suuresti sinulle kysyessä asiaani! Se toi minulle lohtua ja vastauksia :)
    Ihanaa kun olen saanut vahvistusta henkiselle puolelle! :D Ihanaa oli myös kuulla auttajistani: taivaallisesta lääkäristä ja enkelistä! :)
    En halua kokeilla uudestaan vastaavaa.. En ole ylpeä teostani. Toisaalta en sitä kadu, koska sen myötä oloni on kohentunut ja mieleni rauhoittunut.. :)

Kiitos vielä kerran, Canar
    rakkaudella, maj

7. Anita Vierailija

Maj, todellakin, elämä antaa parastaan juuri nyt. Kaikki ihanat asiat olisi jääneet kokematta jos olisin onnistunut. Tästä on todella kauan, varmaan ainakin 14v. Sairaana ja epätoivoisena ei näe ratkaisuja mihinkään, luulee, ettei ulospääsyä ole. Joskus voi kestää kauan, ennenkuin kaikki muuttuu. Silti se yrityskin on elämänkokemusta, siitäkin oppii jotain. Hyvää jatkoa sinulle ja paistettta päiviisi:)

8. Canarille Vierailija

Ihana viesti Canar. Olen usein kirjoitellut näistä itsemurhajutuista Elleissä. Mukavaa kuulla positiivisia viestejä elämään selvinneiltä.

Aamulla luin Metro-lehdestä nuorten opiskelijoiden mielenterveysongelmista.

Ahdistus voi äityä pahetessaan paniikkihäiriöksi.
    Hakekaa nuoret ajoissa ammattiapua. Netissäkin on tukea monenlaista. Kyllä te www-osoitteet tiedätte.

Kirjoitin äsken pitkän sepustuksen 50+ palstalle. Siellä ihmetellään tsunamista selvinneen lakimiehen kirjoittamaa kirjaa.

Minullakin on nyt hyvä ja rauhallinen olo. Olin isossa kokouksssa työpaikallani ja moni purki pahaa oloaan.
    Minulla on aivan ihana työyhteisö. Pitkä kävelymatka auringonpaisteessa ja maukas lounas kahvin ja vastapaistetun pullan kanssa ramaisee mukavasti.
    Tekisi niin mieli jäädä kotiin nukkumaan. Töihin tästä on kuitenkin kohta lähdettävä.

Muistakaa nuoret. Voimakkaat tunteet kuuluvat nuoruuteen. Ikä tasoittaa ihmistä. Minustakin on tullut ihan toinen ihminen vanhemmalla iällä. Olo on levollinen ja tyyni. Viihdyn lopultakin omissa nahoissani.

9. afrodite Vierailija

MOI
    oli minunkin sinulle laitettava postia sillä suurin syy siihen että sait voimasi oksentaa pillerit pois ja rauhallinen oikea minäsi tuli esille on että voit kertoa asiasta avoimesti muillekkin itsemurhaa harkitseville, ettei elämää kannata tuhota vaan etsiä oma itsensä ja hyväksyä se.Sillä jokaisessa ihmisessä kuin sinussa Maj on hyvä, hellä ja rakastava sydän joka ei vahingoita tahallisesti ketään ei edes itseään vaan siihen on syy jonka läpikäymiseen jotkut käy tuhoten oman itsensä, sinulla oli voima ja sydän sekä järki joka teki sinusta uuden ihmisen ja uuden alun elämällesi sillä sinulla on käymättä monta hyvää asiaa läpi vielä ja sinua paljon rakastetaan lähellä ja kaukaakin!
    Voimia ja erittäin valoisaa kevättä!!
    -afrodite-

10. maj Vierailija

Kiitos teille kaikille ihanista viesteistänne! :) Kiitos sinullekin Afrodite..

En olekaan ajatellut asiaa kertomasi kannalta, siis että voiman ja rauhallisuuden olen saanut myös siksi, että kertoisin muillekin ettei itsemurha ole ratkaisu ja että elämää kannattaa jatkaa. Sehän voisi tosiaan olla voimavarana muille, voisin olla joissain tapauksissa esimerkkinä! Kiitos vinkistäsi :)

Erittäin valoisaa ja hauskaa kevättä sinullekin, Afrodite!

Jaa tämä sivu