kanarian risteily

Viestiketju osiossa 'Yleistä risteilyistä' , käynnistäjänä matkailia, 27.10.2005.

1. matkailia Vierailija

onko kellään kokemuksia kristina cruises kanarian saaren risteilyistä , saako esim. maista ostaa hyttiin juotavaa tai syömistä vai onko kaikki ostettava laivan myymälästä , mikä hinta taso laivalla on esim olut , paukut , ruoka

2. riku Vierailija

""onko kellään kokemuksia kristina cruises kanarian saaren risteilyistä , saako esim. maista ostaa hyttiin juotavaa tai syömistä vai onko kaikki ostettava laivan myymälästä , mikä hinta taso laivalla on esim olut , paukut , ruoka""

Olen risteillyt Kristina Reginalla viisi kertaa, joista kolme on Kanarian risteilyjä. Kanarian risteily on monessa mielessä paras risteily tutustua Kristina Reginaan. Matkat ovat lyhyitä ja ne tehdään etupäässä yöllä eikä merenkäyntikään ole yleensä voimakasta. Jos et viihdy laivalla, voit viettää aikasi pääosin maissa. Jos myöhästyt lähdöstä niin paljon, etkä ehdi mukaan, seuraavaan sataamaan pääset helposti paikallisilla laivavuoroilla.

En ole koskaan kysellyt lupaa maista ostamieni juomien tuontiin laivaan enkä nähnyt missään kieltojakaan. Eikä laivaan noustessa kasseja sentään tarkasteta. Laivan kaupastakin voi ostaa edullisia juomia. Tosin kannella olen ravintoloiden aukioloaikana juonut vain ravintoloista ostamiani juomia. Ravintoloiden mentyä kiinni olen sitten hakenut juomia hytistäni.

Aikaisemmilla risteilyillä olutpurkki on maksanut kaupassa 1 euron ja laivan ravintolassa 3,5 euroa. Viimeksi Länsi-Euroopan risteilyllä hinnat olivat 1,5 euroa ja 2,5 euroa. Olen taas lähdössä risteilylle 12.11.2005, joten sitten näen mitkä ovat Kanarialla hinnat? Tarjolla ei yleensä enää Kanarialla ole kuin yhtä laatua Amsterdamia.

Laivan pieni tanssiravintola menee kiinni kello 24:00 mutta nykyisen aikataulun mukaan voit tutustua Lanzaroten, Teneriffan ja Palman (kahtena yönä) yöelämään.

Illallinen seisovasta pöydästä maksaa luokkaa 17 euroa (illallispaketin voi ostaa etukäteen). Ala karte ravintolan hinnat ovat Suomen tasossa. Ruoka on ihan hyvää. Kanarian risteilyllä voi usein syödä illallisenkin maissa. Lounasta ei laivalla ole tarjolla kuin kevyt keittolounas.

Merenkäynnin kannalta pahin väli on ensimmäinen Gran Canarialta Lanzarotelle, koska se on pitkä ja tehdään osin alkuillasta ja siten ettei laiva ole suojassa pohjoisen puolen mainingeilta. Seuraava Lanzarote Fuerteventura väli on lyhyt, yleensä suojainen ja tehdään aamulla 6-9. Kolmanen matkan Fuerteventura Teneriffa alku on yleensä suojainen ja Fuerteventuran suojasta poistutaan vasta yöllä. Neljännen välin Teneriffa Gomera alku on taas yleensä suojainen ja se tehdään aamun ja aamupäivän aikana. Väli Gomerasta Palmalle on minulle vieras, koska olen sen aiemmin matkustanut nukkuen. Nyt se tehdään aamupäivän aikana. Väli on lyhyt mutta taas pohjoisen mainingit saattavat keinuttaa. Palman - El Hieron - Gran Canarian välit ovat minulle vieraita? Mutta Kanarian risteily on siis kaikenkaikkiaan hyvä tapa kokeilla kuinka vatsa kestää Kristina Reginalla. Huonoon tuuriin eli isoihin maininkeihin kannattaa kuitenkin varautua pyytämällä lääkäriltä respti tehokkaaseen matkapahoinvointilääkkeeseen. Itse olen käyttänyt laastarilappuja (Skopoderm).

3. matkailia Vierailija

kiitos vastauksestasi itse olen lähdössä 26.11.kyseiselle risteilylle jos vielä viitsit kirjoittaa reissun jälkeen tämän hetkiset kuulumiset niin kiitos jo etukäteen ja hyvää matkaa ja aurinkoa

4. toinen kiinnostunut Vierailija

Minua kiinnostaisi tietää millaiset merisäät Kanarialla on marras- ja joulukuussa?

Missä voi käydä uimassa kun laivalla ei ole uima-allasta tms. ?

Onko kouluikäisille lapsille ohjelmaa laivalla?

Jaa tämä sivu