Kanarian saarten risteily

Viestiketju osiossa 'Karibia & Välimeri' , käynnistäjänä seilori?, 24.05.2006.

1. seilori? Vierailija

Hei!

Olisiko jollain kokemusta Kanarian saarten risteilystä? Lomamatkojen esitettä selatessa osui silmiin. Risteily poikkeaa kaikilla saarilla ja laivana on Kristiina Regina.

Olemme pariskunta (24 ja 25v) ja toivomme, että kertoisit mielipiteesi mm. seuraavista asioista:

Matkareitti ja ohjelma?

Onko tarpeeksi aikaa tutustua saariin vai nökötetäänkö laivalla liian pitkiä aikoja?

Onko laivalla kaiken ikäistä porukkaa vai ovatko nämä ns. eläkeläisristeilyjä?

2. Emmi Vierailija

Olimme pari vuotta sitten risteilyllä, silloin ei ihan joka saarella käyty.

Ohjelmaa laivalla ei paljon ole, mutta toisaalta satamaan yleensä tullaan aamulla ja lähdetään illalla, joten ei laivassa kaipaakaan paljon muuta kuin iltadrinkit.

Se onko tarpeeksi aikaa tutustua saariin, on makukysymys. Yleensä oltiin kymmenkunta tuntia, joka riitti ainakin meille mukavasti. meidän risteilyllämme oltiin parissa kaupungissa yön yli, joten niissä pääsi tutustumaan myös iltaelämään maissa.

Ovathan ne aika lailla eläkeläisristeilyjä, vaikka on siellä nuorempiakin. Mutta meitä työikäisiä selvästi vähemmistö. Henkilökunta on kuitenkin aivan upeaa, joten uskallan suositella!

3. riku Vierailija

Minä olen risteillyt Kristina Reginalla 7 kertaa (4 kertaa Kanarian risteilyllä). Syksyksi on varauksessa on risteily Välimerellä ja risteily Gibraltarilta Marokon ja Madeiran kautta Kanarialla.

Kanarian risteily on paras tapa tutustua Kristina Reginaan. Jos et jostain syystä laivalla viihdy, voit viettää kolme iltaa aamuyöhön asti maissa. Lisäksi laiva on Puerto del Rosariossa (Fuerteventura) 8-22. Sekä Teneriffaan että Palmaan voi tutustua kokonaisen päivän ajan sillä laiva lähtee vasta seuraavana aamuna.

Bailulaiva Kristina Regina ei ole tanssiravintola suljetaan puolilta öin eli sen jälkeen voi viettää iltaa vain kannella omien juomien kera.

Kaikki 7 saarta ovat luonteeltaa erilaisia ja nähtävää riittää yllin kyllin. Älä varaa liikaa retkiä ettei reissu käy liian raskaaksi. Kanariasta riittää toisellekin risteilylle ja silloin voi käydä niillä retkillä, jotka ensimmäisellä kerralla jäivät väliin. Omat suosikkini ovat La Gomeran ja El Hieron retket.

Oluttölkki maksoi viimeksi huhtikuussa laivan baareissa 2,5 euroa. Illallisbuffet 17 euroa. Neljänä iltana voit halutessasi syödä illallista maissa.

Laivalla on kaiken ikäistä väkeä mutta keski-ikä lienee 50v +- 5 vuotta? Juttuseuraa riittää mutta halutessaan voi olla omissa oloissaan. Hankalaan matkaseuraan en ole kertaakaan törmännyt vaan aina olen löytänyt mukavaa keskusteluseuraa. Itse olen 45 vuotias.

Hytit ovat pieniä ja vaatimattomia eli luksusta on turha hakea. Kristina Regina on pieni ja tyylikäs laiva. Parasta on laivalla ehdottomasti henkilökunta.

Jos sinulla on taipumusta kannattaa pyytää lääkäriltä resepti Skopoderm nimistä pahoinvointilääkettä varten. Pieni pyöreä ihonvärinen laastarilappu, joka laitetaan korvan taakse. Aikaisemmilla Kanarian risteilyillä mainingit keinuttivat lähinnä ensimmäisellä välillä Las Palmasista Lanzarotelle. Muut välit olivat suojaisempia ja seilattiin lähinnä nukkuma-aikaan. Nyt reitiä on muutettu siten, että ensin seilataan Fuerteventuraan, joten tilanne voi olla parempi? Itse en tuota lääkettä käyttäessäni ole tullut pahoinvoivaksi edes myrskyssä. Laivan keinunta tuntuu vain hyvältä ja tuntee olevansa merillä.

Aikataulut ja risteilyjen kuvaukset löydät Kristina Cruisesin nettisivuilta.

4. en suosittele Vierailija

Olemme olleet Kanarian ja Välimeren risteilyillä Reginalla. Mielestäni Kristina Regina ei todellakaan ole "tyylikäs" laiva, pieni kylläkin. Hytit ja yleiset tilat ovat kuluneet, eikä siisteyskään ole huippuluokkaa. "Seilorille" vastaisin, että jos teillä on kielitaitoa, menkää ihmeessä kansainväliselle risteilylle, ne ovat paljon, paljon parempia hinta-laatu-suhteeltaan kuin nämä Kristinan risteilyt. Kristina sopii kielitaidottomille eläkeläisille, ja heitä siellä onkin.

Jaa tämä sivu