Karibian risteilyjen hinnat

Viestiketju osiossa 'Karibia & Välimeri' , käynnistäjänä Häämatkalle, 07.09.2005.

1. Häämatkalle Vierailija

Olemme suunnittelemassa häämatkaa karibian risteilylle ensi kesänä. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka paljon viikon risteilynne ovat tulleet maksamaan lentoineen Suomesta? Netistä löytyy kyllä joitain hintoja, mutta niissä on yleensä jotain porsaanreikiä. Todellisia hintoja siis kehiin, kiitos etukäteen!

2. Tepi Vierailija

Yksi hyvä keino on lueskella myös vanhempia viestejä. Kaikki ei jaksa tänne joka kuukausi kirjoittaa, kun aina kysytään samaa.

3. Sun Vierailija

Viikon läntinen risteily reilu 800 euroo parvekehytillä + BA:n lennot Miamiin 435 viime joulukuussa.

4. Elle Vierailija

Tultiin juuri häämatkalta itäiseltä Karibian risteilyltä. Kokemus oli unohtumaton!!!!!!! Me varattiin tätä kautta: www.shtours.fi

Aiotaan mennä toistekin :)
    Mielenkiintoista suunnittelua teille!

5. hinnat Vierailija

Löytyykö laivoilta ns. kolmansia pyöriä? Me kun ollaan ton mun poikaystävän kanssa aina tykätty kimppakivasta.

Mutta miten se noin laivalla onnistuu?

6. kalle Vierailija

Yleensä laivan kapteeni suostuu mukaan kimppakivaan... mut kapteeni hoitaa muijasi ensin ja saat sitten mitä jää! Kannatta kokeilla!

7. MMK Vierailija

Oltiin häämatkalla läntisellä Karibialla syyskuussa, ja parvekkeellinen hytti tuli maksamaan 810 € / hlö, ja lennot netin kautta n. 500 / hlö.

Tuosta risteilyn hinnasta putosi 125 €/hlö pois, kun varauksen teki tammikuun loppuun mennessä, oli siis ainakin tänä vuonna tuollainen tarjous (suoraan varustamolta, mutta esim. SMT:n kautta sai tarjouksen myös), en tiedä onko heillä enää.

Risteilyn hinta oli lähes tupla heinäkuussa, jonka vuoksi lähdettiinkin vasta syyskuussa. Ilmat oli vielä mahtavat ja lämpimät silloinkin.

Ja vinkkinä vaan, että se parveke on ihan ehdoton!!!

8. Lilian Vierailija

Hae tosiaan vanhempia viestejä. Meidän Karibian-risteily tuli maksamaan noin 1300 Euroa/hlö ja siinä siis lennot Miamiin, viikon risteily PARVEKEhytissä (ihan ehdoton!!!) ja kolme hotelliyötä Miamissa. Säästettiin siis tosi rankasti siihen verrattuna, että olisi otettu matka esim. Olympialta, jossa lähtöhinta sisähytissä noin 2000 €.

Lennot varasin ebookersista ja risteilyn amerikkalaiselta matkatoimistolta. (muistaakseni Smartcruiser) Kaikki toimi matkatoimiston kanssa mailitse hienosti ja sain vielä suomalaisen yhteyshenkilön sattumalta. Siis matkatoimisossa työskenteli suomalainen nainen, jolle me suomalaiset seikkailijat sitten ohjattiin tietenkin.

Meillä oli Läntisen Karibian risteily ja laiva Caribbean Princess. Princess Cruisesin risteilyjä ei myydä Suomessa, mutta tunnettuhan yhtiö on mm. Lemmenlaiva-sarjan Pacific Princess -aluksesta. Laiva oli mammuttimainen ja viikkoa aiemmin telakalta tullut eli ihan uusi.

9. Lilian Vierailija

Ai niin. Jos meinaatte olla hiukankin Miamissa, niin vuokratkaa auto. Me ajeltiin eka päivä taksilla, kunnes tajuttiin, kuinka järjettömät välimatkat siellä on ja taksi maksaa ihan reippaasti. Esim. Miamista Fort Lauderdalen satamaan maksoi 70 dollaria. Auton vuokraus ei ole kallista ja sitten voitte rauhassa ajella ympäriinsä etsien ostoskeskuksia, käydä katsomassa vaikka eläimiä Miamin eteläpuolella Miami Zoossa tai Evergladesin (kirjoitetaanko noin?) alligaattoreita. Taksilla maksatte noista matkoista yhteen suuntaan jo päivän auton vuokran. Autolla ajaminen on Floridassa helppoa kuten Jenkkilässä yleensäkin.

10. Janna Vierailija

Me oltiin syyskuussa 2004 Itä-Karibian risteilyllä Royal Caribbeanilla. Risteily varattiin suoraan varustamolta, hinta oli n. 930 € / hlö parvekkeellisessa hytissä (ihan ehdoton!) ja lennot otettiin Ebookersilta n. 500 € / hlö. Laiva oli aivan mahtava, tekisi mieli lähteä uudelleen, kun ei kaikkea ehtinyt tehdä ja kokeilla. :) Risteilyhinnat vaihtelee kovasti, yleensä mitä aiemmin varaa, sitä edullisemmin matkan saa. Toisaalta lähellä lähtöpäivää voi olla hyviä tarjouksia. Varustamoitakin on laaja kirjo, kannattaa miettiä, mitä risteilyltä haluaa ja sen mukaan valita oikea varustamo, jotkut kun panostaa enemmän lapsiperheiden viihtymiseen ja toiset pariskuntien leppoisaan löhölomaan.

11. kipa Vierailija

Kertookahan mitä tuohon risteilyn hintaan sisältyi; ruuat aikakin ilmeisesti? Entä juomat ja retket satamissa?

Millaista porukkaa ja ohjelmaa laivalla oli? Miten aika kului ja oliko paljon vain ihan pelkkää merimatkustamista?

Hinnat eivät tosiaan vaikuta kovin pahoilta...

12. janna

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei te jotka olette varanneet itse lennot. Meille ebookers tarjoaa halvimmaksi lennoksi Air Francea, koneen vaihto Pariisissa, mutta vaihtoaika on vain tunti. Riittääkö tuo koneen vaihtamiseen?

13. hansukka

Saadut tykkäykset:
    0
    hei
    olemme lähdössä lokakuulla karibianristeilylle olympia kaukomatkatoimiston kanssa. matkan hinta on 2080euroa.kannattaa käydä kattomassa www.olympia.fi

14. Matkakuume kasvaa Vierailija

Hei hansukka..Lokakuu koitti, tulehan sitten kun palaatte kirjoittamaan tuoreet matkakokemukset sekä myös kokemukset tiukentuneista turvamääräyksistä lennoilla; mitä sai ja mitä ei viedä mukana käsimatkatavaroissa?

15. hansukka Vierailija

hei
    huomenna lähdetään helsinkiin ja ollaan siellä yötä.aamulla on lähtö 7.05. ja palataan 22.10.palaan kertomaan sitten millaista siellä oli kun tulemme takaisin. hauskaa syksynjatkoa!

16. Matkakuume kasvaa Vierailija

HYVÄÄ LOMAA hansukka....En malta odottaa kuulumisia jahka palaat reissusta! Muista tulla kirjoittelemaan!

17. hansukka Vierailija

hei
    palasimme eilen karibianristeilyltä. siellä oli tosi upea matka. haiti oli oikea paratiisi. jamaikalla tykkäsin dunn"s rivers falls vesiputouksista. grand caymanilla oli mukava kilpikonna farmi jossa viiyimme liian lyhyen ajan.mexicossa kävimme maya raunioilla.laiva oli aivan ihana ja sen henkilökunta oli unohtumatonta. ruoka oli taivaallisen hyvää. jos on jotain kysyttävää niin kerron kyllä mielelläni lisää. tässä oli vain lyhennös matkastamme.

18. Matkakuume kasvaa Vierailija

Niin oliko se teidän laiva tämä uusin Freedom? Kerro nyt lisää kaikesta, ihan mitä vaan, vaikka matkakertomus jos jaksat väsätä;)

19. hansukka Vierailija

laiva oli navigator oh the seas. lähtömme kanssa oli ongelmia.sumun takia franfurtissa. no kun pääsimme franfurtiin meidät kuskattiin linja-autolla seuraavalle koneelle.kun olimme turvatarkastukseen. portit lyötiin kiinni ja kone jätti meidät. eivät voineet odottaa 15 minuuttia. meidän opas yritti saada meille monta tuntia jatkolentoa . turhaan . meidät vietiin hotelliin saksaan jossa yövyimme.lufthansa maksoi koko hoidon kun se ei kerran ollut meidän vika.meidän porukka jakaanutui aamulla.osa lensi zurichin kautta miamiin ja osa porukasta lensi suoraan miamiin. me lensimme suoraan miamiin. me saavuimme samaan aikaan miamiin kun meidän oliskin pitänyt sinne saapua noi 13.30 paikallista aikaa. harmitti se porukan jakaantuminen.ne vastoin käymiset yhdisti meitä vain. kun saavuimme miamiin meitä oli suomalainen matkanjohtaja siellä vastassa joka vei meidät hotelliin.hotellin nimi oli miami beach ja spa resort collins avenuella. sori mun täytyy nyt lopettaa. mun täytyy lähteä töihin. palaan jatkamaan kertomusta myöhemmin. moi

20. Matkakuume kasvaa Vierailija

Meillä siis tuo sama laiva ja samat lennotkin mitä ilmeisemmin. Majailemme vaan ensin 5 päivää Lauderdalessa, sitten risteilylle ja sitten vielä 2 pvää Lauderdalessa. Varasimme reissun Finnmatkojen kautta, kun oli hämmästyttävän edullinen hinta kun heti toukokuussa varasi; nythän niidenkin hinnat ovat samoissa, kun itse varaillen.
    Fyysisesti laiva on jo tuttu, mutta nuo ruokailut yms kyllä kiinnostaa. Kävittekö kapteenin illallisella? Jos, miten toimi pöydän varaus sinne? Itse olemme kyllä ajatelleet mennä sinne ja raahata mukana puvut sun muut, on sellainen fiilis sentään kerran koettava;) Vaikka "turhaa vaatetta" ne sitten muuten on mukana.
    Entä juomapuoli, missä hinnoissa oli? Itse juomme lähinnä mies olutta ja mä limsoja, drinksuja ja molemmat jonkin verran valkkaria. Ja luonnollisesti vettä;)
    Vähän jo kirjoittelitkin retkistä. Meillä ihan sama reitti. Painotamme satamissa olon sukeltamiseen. Kaikista muista kohteista onkin netin kautta löytynyt kiitettävästi infoa, paitsi Haitista, RCCL:n sivuilla jotain retki-infoa onkin, ne ilmeisesti järjestää siellä itse mm sukellusretken, joten jos sattui osumaan silmään jotain aiheeseen liittyvää, mielellämme vastaanotamme sen tiedon;) Sekä varasitteko joitan retkiä jo täältä käsin ennen matkaa?
    Miten tiukkoja olivat lentojen käsimatkatavaroissa? Nyt on kyllä sentään nesteistä aika selkeä info, mutta entäs muut tavarat, esim. kamerat, joita ei mielellään laittaisi ruumaan menemään?
    Tässä näitä kysymyksiä, mitä nyt mieleen tuli tähän hätään...Maaliskuussa siis oma lähtö...

21. hansukka Vierailija

meillä oli koko ajan sama pöytä ruokasalissa. pöydän numero oli merkattu avainkorttiin ja ruokailu aika. meillä oli koko ajan samat tarjoilijat. jimmy ja imade. me olimme syömässä joka ilta.ruoka oli taivaallisen ihanaa. lisäkiloja tuli kyllä ihan varmasti. oppaamme antoi meille joka päivä suomeksi käännetyt ruokalistat ja päivän ohjelmat. me olimme myös kapteenin illallisella ja coktail tilaisuudessa jossa kapteeni esitteli henkilökuntaansa kävelykadulla. poikakaverini joi olutta ja mä join drinkuja. ne maksoi olut siis 4.89. ja drinkit oli jotain 7dollarin luokkaa. meillä oli varattuna olympiasta se retkipaketti. ja sen retkipaketin hinta oli 95 euroa. siihen kuului: kilpikonnafarmin retki,helvetissä käynti,rommikakkutehtaalla grand caymanilla, dunn"s riverfalls vesiputoukset, fern gully"s saniaismetsän halki kukkulalle ja kävimme myös paikallisessa ostoskeskuksessa nimeltä tajh mahal. meksikossa kävimme siellä san gervacion raunioilla.siellä oli moskiittoja jotka purivat kipeästi.mulla on nilkka ihan täynnä pieniä reikiä. meillä oli yksi virallinen illallinen jolloin piti olla ykköset päällä. ja muuten siellä oli vapaa pukeutuminen.käsimatkatavarat läpi valaistaan. olin laittanut kaikki nestemäiset ruumaan menevään matkalaukkuun. sinne pitää myös takaisin tullessa laittaa tuliaisviinat. jos käsimatkataraoihin laittoi nestemäisiä aineita ne piti olla pieniä pulloja.isot pullot otetaan pois. ja ne piti laittaa läpinäkyvään minikrip pussiin joita jaettiin ennen turvatarkastusta. siellä ei saa olla edes huulipunaa. sekin pitää laittaa ruumaan. mä laitoin myös huulirasvan ruumaan. kamerat olivat käsimatkalaukussa. eikä niitä tarvinnut ottaa erikseen hihnalle laukusta. vain kannettava tietokone piti näköjään ottaa pois laukusta erikseen.tarkastukset olivat tosi tiukkoja. varpaanvälitkin katotiin frankfurtissa. minkä kautta te lennätte miamiin? voisitko antaa sähköposti osoitteesi ? palaan pian kertomaan lisää. moi.

22. Matkakuume kasvaa Vierailija

Frankfurtin kautta, varmaan suht samat lennot, lähtö ma aamulla ja paluu 2 vkon päästä siten, että täällä ollaan tiistaina.
    Antaisin mielelläni sähköpostiosoitteen, jos keksit tavan antaa sen muuten kuin tässä julkisesti;) Siihen en ala...

23. hansukka Vierailija

me olimme siis yötä siellä miami beach ja spa resortissa.me oleilimme sen hotellin liepeillä sen illan .kävin uimassa altaassa ja meressä. merivesi oli lämmintä ja suolaista. muut meidän ryhmäläiset tulivat myöhemmin miamiin. seuraavana päivänä eli lauvantaina me nousimme laivaan. sielläkin otettiin sormenjäljet ja valokuva ennenkuin noustiin laivaan. ja valokuva otetiin sen avainkorttiin. veimme ensin tavarat hyttiin. meidän hytti oli kannella 7 ja meillä oli sisähytti. siis meillä ei ollut hytissämme ollenkaan ikkunaa. me lähdimme kiertämään laivaa. ennen kuin laiva lähti satamasta oli kaikille pakoillinen pelastusharjoitus. siinä oli kaikkien pakko pukea pelastusliivit päälle ja siellä kokoonnuttiin eripaikkoihin hyttien mukaan. hytin numero oli pelastusliivissä. siellä kuuntelimme mitä pitää tehdä jos tulee hätätilanne.sen jälkeen veimme nopeasti liivit takaisin hyttiin ja menimme kannelle katsomaan kun laiva lähti satamasta. lipuessamme ulos satamasta autot töötöttelivät meille. rannikkovartioston laivat saattelivat meidät merelle häätäen edessämme olevat laivat pois.meillä oli ensimmäinen illallinen kello 18.00 ja meillä oli varattu kolme pöytää olympian porukoille.meillä oli koko ajan samat tarjoilijat: jimmy ja imade. meillä oli illalla tervetulias show ja paraati kävelykadulla. me kiertelimme laivaa yhteen asti yöllä ja otimme kuvia ennen kuin menimme nukkumaan.ensimmäinen päivä oli meripäivä. aamulla kävimme syömässä aamupalaa widjammerissa. me makasimme monta tuntia uima-altaalla.ja nahka paloi vaikka kuinka yritti rasvata. illalla oli kapteenin illallinen johon piti pukeutua parhaimpiinsa. ja samana iltana oli kapteenin coctail tilaisuus jossa kapteeni esitteli henkilökuntaansa. se tapahtui kävelykadulla. jotkut pääsivät kättelemään kapteenia ja pääsivät kapteenin kanssa valokuvaan. kuvan sai ostaa myöhemmin laivalla olevasta photoliikkeestä. me menimme brodway showhon joka oli metropolis teatterilla. me emme olleet kovin kauvaa kun meitä alkoi väsyttää.eikä mun poikakaveri ole niin kiinnostunut niistä.kun menimme hyttiimme siellä meitä odotti pyyhkeestä tehty norsu. ekana iltana meitä odotti pyyhkeestä tehty jänis jolla oli poikakaverini aurinkolasit päässään. päivän 2 aloitimme jälleen aamiaisella samassa paikassa jossa olimme olleet ennenkin syömässä aamiaista ja lounasta. saavuimme haitille ladabeehen. ja eka laiva lähti maihin 8.30. laiva jäi merelle ja yhdyslaiva kulkivat 20 minuutin välein.meidän ryhmä lähti 9.30 maihin. ja me kierimme saaren autolla jossa oli vanuja perässään. se oli ilmaista. ladabeesta sen verran,että ladabee on vain laivayhtiöille tarkoitettu paikka. se on köyhää aluetta ja keski-ikä oli 57 vuotta. laivalta vietiin ruoka saarelle ja lounasta nautittiin maissa paikallisen orkesterin säestäessä taustalla. ladabeessa on kirpputori jossa kuuluu tinkiä. ja siellä ne innoissaan esittelee tuotteitaan. siellä oli myös the artisan market käsityöläiskauppa jossa oli veistettyjä patsaita ja pöytäastioita.menimme rauhalliselle rannalle ottamaan aurinkoa .vesi oli lämmintä ja suolaista. mun täytyy lopetella jälleen. palaillaan asiaan. moi

24. Matkakuume kasvaa Vierailija

Juu, sen olen RCCL:n sivuilta ymmärtänyt, että Haitin kohde/ranta on yksityinen; Haitista ei oikein googlettamallakaan ole mitään järkevää löytynyt ja kuten jo aiemmin kirjoitin, muista kohteista on löytynyt paljon sukellus sivustoja muttei tuosta. Joillain RCCL:n laivoilla on myös mahdollisuus päästä heidän kauttaan sukeltamaan, Navigator:lla oli varmasti kanssa tämä mahdollisuus?
    Teille oli siis Olympia matkatmsto järkkäillyt pöytä yms varaukset, mehän joudumme kaikki järkkäilemään itse, onneksi osaamme suht hyvin tuota englantia;) Se on pohdituttanut, että miten kaikki halukkaat mahtuu Kapteenin illalliselle..Nopeat varaavat ensin vai mikä meininki? Minkälainen puku/kengät sulla oli siellä naisihmisenä? Mä olen jo koko pitkän musta/valkoisen juhlamekon ostanut, en nyt ihan iltapukua paljetteineen sun muineen halunnut, mutta myyjä vakuutteli, että puku kyllä kelpaa;) Kenkiä olen kanssa miettinyt, käyköhän ihan juhlasandaalit, eipä ole iltapuku juhlissa oltu ennen...
    Me otimme kanssa sisähytin, koska mieheni kautta siis laiva on fyysisesti todella tuttu, vaikkakaan emme ole risteilleet sen kanssa, ikkuna olisi maksanut tosi paljon enemmän ja tulimme siihen tulokseen, ettemme tarvitse mitään ikkunaa nähdäksemme maisemia, koska tarkoitus on meripäivinä kiertää laivaa/löhötä kansilla ja satamissa siis sukeltaa. Mitkä laivan aktiviteetit muuten maksoivat, esim. minigolf, seinäkiipeily jne? Illat menee meripäivien "aattona" varmaan viihteen puolelle ja satamapäivien aikaisin nukkumaan mennessä;)

25. hansukka Vierailija

moi taas
    ruokailussa oli kaksi kattausta. ensimmäinen oli se jossa me oltiin ja toinen oli myöhemmin illalla. eiköhän kaikki halukkaat pääse syömään. mulla oli punainen ei niin pitkämekko sillä virallisella illallisella ja mun poikakaverilla oli puku. muuten mulla oli vaaleanpunainen pitkähame jonka olen viime vuonna ostanut los angelesista kun olin siellä olympian kanssa. sen kanssa sitten vaihtelin erinlaisia puseroista. mä ostin jamaikalta mekon joka mulla oli yksi ehtoo päälläni karibialaisella illallisella. mulla oli koko ajan samat kengät. ei viitsinyt alkaa kovin monia raahaamaan mukana.juhlasandaalit käyvät ihan varmasti. me olimme pelaamassa minigolfia poikakaverini kanssa. se ei maksanut mitään. kuuluu siihen hintaan.meillä oli myös viimeisenä meripäivänä olympian porukan omat golf olympialaiset . joihin en itse osallistunut. poikakaverini kyllä osallistui. kiipeilyseinällä kiipeäminenkään ei maksanut mitään.sekin kuuluu hintaan. me olimme rullaluistelemassa. sieltä sai rullaluistimia.siellä piti allekirjoittaa paperi,ettei laivayhtiö ole vastuussa jos jotain tapahtuu. samoin oli luistellessa luistinradalla. yks pariskunta oli luistelemassa ja kumpikin oli loukannut lievästi itseään.sieltä ei annettu minkäänlaisia suojia. ladabeessa oli ainakin niin,että sieltä sai kai vuokrata uimapatjoja. ja varmaankin sukellusvälineitä. me ei kokeiltu kumpaakaan. käytiin vain uimassa. ladabeessa muuten kannattaa olla uimakengät jalaassa. siellä oli teräviä koralleja. ja jos menette jamaikalla dunn"s river wallsille ja aijotte kiivetä putousta ylöspäin kannattaa olla sielläkin uimakengät jalaassa. meille sanottiin,että se on vaarallista.eikä sitä suositella. sieltä oli kova kapuaminen takaisin niitä portaita ylös kun oli niin kuuma ja kosteaa. ladabeessa kannattaa käydä katsomassa dragon tail beachilla. siellä on kallio joka on lohikäärmeen muotoinen ja kun sinne ylös kapuaa.niin sieltä kuuluu ihan kuin se lohikäärme huokailisi kun vesi menee sinne alla olevaan luolaan. ladabeessa oli myös kansantanssiesitys ja tulennielentäesitys. eipä tässä muuta. iltavuoro kutsuu.moi

Jaa tämä sivu