Hae Anna&Ellit-sivustolta

Karvatupintulehdus ja sisäänkasvaneet ihokarvat... apua.

Viestiketju osiossa 'Kropan kohentajat' , käynnistäjänä mirwa, 17.05.2009.

1. mirwa Vierailija

Siistin bikinirajani nyppimällä, mutta en todellakaan ole bikinikunnossa.. Rajat näyttävät kamalalta. ne ovat täynnä punaisia patteja, "finnejä", joiden keskellä siis karva. Olen yrittänyt hoitaa ihoa rasvaamalla, koska ihonlaatuni on muutenkin hieman kuiva. Siitä ei kuitenkaan ole ollut mitään apua. Kuinka nämä haitat saisi pois? Kuvaakin voin laittaa ihosta tulemaan, jos siitä on apua.. mutta järkyttävältä näyttää. Apuja?

2. dfsafv Vierailija

Kosteutusta normi rasvalla,ei millään hajuste rasvalla.Jos tänään nypit niin vältä ainakin tämä päivä aurinkoa,saunaa yms.Voit illalla desinfioida vielä kyseisen alueen ja yöksi rauhoittavaa rasvaa!

3. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Miten kummassa karvat voi kasvaa ihon sisään?

4. Jalla Jalla Vierailija

Kuinka usein kuorit ihoasi? Itsellä tuohon vaivaan auttoi kuoriminen jonkin verran, ei toki heti nyppimisen jälkeen, mutta muutama päivä sen jälkeen ja aina noin kerran viikossa.

Ylipäätään siihen ei auttanut mikään ja olenkin suosiolla siirtynyt sheivaamaan.

5. aina kun mä olen epiloinut sääret niin jokaikinen karva kasvaa ihon sisälle ja se tuottaa niin suurta tuskaa että en voi sanoin kuvailla. Olen kuorinut, kosteuttanut ja vaikka mitä mutta mikään ei auta. Karva alkaa kasvaa ihon sisälle kun se ei pääse kasvamaan ulos, syytä en tiedä.

Biksuraja pysyy siistinä kun sheivaan sen joka päivä pelkällä terällä, kuivana.

6. Sama juttu. Iho kun saa tarpeekseen lopulta niin siihen eivät mitkään kuorinnat auta.

7. Ihokarvakriisi Vierailija

Minulla sama ongelma. Iho ei kesta kunnolla enaa sheivaamistakaan. Olenkin ajatellut menna pysyvaan ihokarvojen poistoon, en niinkaan bikinirajan kuin saarieni takia. Onko kellaan kokemusta pysyvasta ihokarvojen poistosta?

8. nti86 Vierailija

itse poistan kaikki karvat jalkojen välistä brasilialaisittain vahaliuskoilla, ei se satu kun siihen tottuu...kestää kauan kasvaa takasin karvat ja jos joku näyttää kasvavan sisään niin nuppineula vaan käteen ja kronkkimaan, totean myös että itsellänikin on suht usein punaisia pilkkuja, edestä poistan karvat pinseteillä ja tulos on pilkkujen osalta huomattavasti parempi kuin sheivatessa.

9. watwat Vierailija

"...nuppineula vaan käteen ja kronkkimaan..." Siis täh?! Nuppineulallako sitä pitää karvoitustaan hoidella...ei kuulosta kovin fiksulta,saati hygieeniseltä - voi pyhä jysäys sentään. Kas kun ei juustohöylällä :D

10. Laserointi Hki Vierailija

Olen käynyt itse jo muutaman vuoden diodilaseroinnissa ja eipä enään tarvitse huolehtia ko.ongelmasta. Oli itsellänikin oikein ongelma erityisesti matkoilla. Nyt karvojen kasvu bikinirajoilla on enään heikkoa ja iho on tyytyväinen ja siloinen. Hinta laseroinnilla on tietenkin melkoinen,mutta tulos on pysyvä.Suosittelen kyllä. Hieman kivulias toimenpide,mutta kyllä sen kestää.

11. hfg Vierailija

no huh huh kun on taas tyhmiä ihmiset, en mä nyt tota tarkoittanut, taidat olla harvinaisen tyhmä kun et tajua, jos kerta kasvaa ihon alle karva niin yleensä se on silti niin pinnassa että sen saa neulalla näkyviin ja ne näkyvät jopa ihon läpi, eikä tarvitse mtn syvällistä kaivamista! haha ei voi kuin nauraa kommenttiasi!

12. tmf Vierailija

Iho kannattaa ainakin desinfioida esim. neoamisept/septidinillä ennen ja jälkeen sheivaamisen tai minkä tahansa karvanpoisto-operaation. Karvatupet jää yleensä jonkin verran auki karvanpoiston jälkeen ja silloin sinne helposti pääsee joku pöpö jos ei desinfioi.

13. hihii... Vierailija

nti 86/hfg taitaa itse olla aika dummy, jos nuppineulalla ihoaan kaivelee. Onnea vaan valitsemallasi tiellä...

14. huuuhuuuu Vierailija

mites ite sitte poistat ihon alla olevan karvan, annat kasvaa vaan vai??hahahaahhahahaha kiinnostaa vaan tietää...haha

15. omg Vierailija

hihii ja watwat mitä väliä se on miten niitä poistaa, mitä helkkarin syytä siinä on toisia alkaa syyttelemään, itsekin poistelen välillä neulalla niitä jotka näkyy läpi eikä mitään ongelmia ole ollut. Parempi sekin kuin kaueat punaiset läikät joka puolella,eikä mtn jälkiä tuosta jää että järki käteen haukkujat

16. osoitti, että yli puolelle intiimialueitaan sheivaaville naisille tulee infektioita, finnejä ja paiseita, joita joudutaan hoitamaan, alapään alueelle. Eipä varmaan houkuttele moinen näky... Ihmisellä on luonnostaan karvat sillä alueella ja niiden tehtävä on suojata paikkoja. Tietenkin niitä voi siistiä, etteivät bikinien alta näy, mutta poisajeleminen ei ole suositeltavaa. Näin lääkärit.

17. muuma Vierailija

minullakin on ongelmia karvojen poistossa. jalat ovat aina täynnä pieniä punaisia pilkkuja, mutta karvat kasvaa kuitenkin ulospäin eikä sellaisia finnin näköisiä näppyjä tule. eli jalkani ovat siis vain erittäin pilkulliset ja kirjavat, mutta karvat eivät mielestäni kasva sisäänpäin. onko kenelläkään tähän mitään vinkkiä?
    olisi ihanaa käyttää kesällä huoletta mekkoja eikä miettiä niitä punaisia pisteitä jaloissa...

18. paketoija Vierailija

Joo muuma mulla on sama ongelma ainakin epiloidessa. Taitavat olla pieniä verenpurkaumia. Kerran oli jopa 2mm lävistäjältään olevia pieniä laikkuja, viikon ajan oli siis jalat aika karmeessa kunnossa..

19. allise Vierailija

mulla on sama vika kuin muumalla! en ymmärrä miksi jalat on täynnä punaisia pilkkuja vaikka pitäisin kuukauden tauon höyläämisestä... karvat kasvavat normaalisti ulospäin mutta pilkut ihon pinnassa ovat ja pysyvät. kohta alkaa kesäkausi ja haluaisin pitää muitakin kuin kuumia housuja. onko kenelläkään tietoa miten tästä ongelmasta pääsisi eroon? tai ehdotusta miten pilkut saisi pois tai edes vaaleammaksi?

20. mustaherukka-- Vierailija

Pilkuista kärsitään täälläkin. Desinfiointiaineella läträäminen ja kuorinta auttavat vähän. Sen sijaan kehäkukkavoiteesta ja aloegeelistä olen saanut hitusen enemmänkin apua. Mutta tässäkin vaaditaan aika runsaalla kädellä (ja usein) laittoa.
    Tuo kehäkukkavoide imeytyy suht nopeasti, ainoa miinuspuoli on tuoksu,ei hyvä.

21. summer breez Vierailija

Minulla auttaa kuorinta ja sen jälkeen kosteusemulsiota, näppyjä tuskin tulee ollenkaan. Sheivaan ja nypin, ja välillä käyn sokeroinnissa.

Ja bikialueen ja römpsän pidän itse täysin karvattomana, siihen loppuivat jatkuvat tuledukset, paljon helpompi pitää puhtaana.

22. Sama juttu Vierailija

täällä. Ja taidan sitten olla jotenkin erityisen onnekas, koska minulla ei juuri koskaan ole mitään punaisia pilkkuja saatika patteja säärissä tai missään muuallakaan! Kuorin ihoni (sekä vartalo että kasvot) kerran viikossa, ja jokaisen suihkuttelun jälkeen levitän kosteusvoidetta koko kropalle, liekö sillä sitten ollut apua asiassa.

23. Totuus Vierailija

Karvojen paksuus ja määrä vaikuttavat todella paljon epilointitulokseen. Paksuista karvoista jää punaisia "arpia" ja iho tulehtuu helpommin.

24. Sinna Vierailija

Minulla vaikuttaa myös se että epiloiko vai sokeroiko.
    Brassi sokerilla ja ei tule näppyjä, epilointi taas aiheuttaa niitä.
    Se on totta että hennosta ohuesta ei jää niitä näppyjä niin helposti kun ihoon ei tule niin isoa "monttua".

25. Sama juttu Vierailija

Ok, no tuossa voi olla sitten syy siihen, miksei minulle tule niitä näppyjä tai patteja. Säärikarvani ovat todella hennot ja suht harvakasvuiset, joten niistä ei varmasti jää kyllä mitään suuria "monttuja" poistettaessa.

Jaa tämä sivu