Hae Anna&Ellit-sivustolta

Kermaviilikastike perunoille ja lohelle?????

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä Leena, 19.09.2008.

1. Leena

Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä erilisia variaatioita teillä on kermaviilikastikkeesta?

Olen kokeillut vain pilkottua sipulia, tilliä, hunajaa ja sinappia...niin ja suolaa hieman.Nyt tekisi mieli koettaa jotain uutta, on savulohta ja perunoita kaveriksi. =)

2. Gilmoren tyttö

Saadut tykkäykset:
    0
    Kermaviiliä, (mahdollisesti hivenen majoneesia), sitruunamehua/sitruunapippuria (ripaus suolaa, ellei käytä sitruunapippuria) + runsaasti silputtua tilliä.

3. MunanKana Vierailija

Sekoita kermaviiliin murskattua kananmunaa, ruohosipulia ja tilliä silputtuna, suolaa ja sitruuna/mustapippuria.

4. Leena

Saadut tykkäykset:
    0
    Ajattelin koettaa juuri tuota tuoretta tilliä...kananmunaa voisin harkita myös. Muuten miten omena sopii siihen? Vai sopiiko se ollenkaan...voi hyvänen aika. =)

5. omenainen* Vierailija

Omena sopisi varmaan todella hyvin! Itse laitan aina valkosipulia! Nam!

6. Leena

Saadut tykkäykset:
    0
    Mies ei pidä valkosipulista. =( Itse kyllä pidän, mutta eihän sitä tahallaan kiusaa toiselle tahdo tehdä...tai sitten pitää olla todella suuttunut jostain. =)

Pitääpä koettaa sitä omenaa! =)

7. pestopesto Vierailija

8. nni Vierailija

tilliä ja ruohosipulia, suolaa ja pippuria :p nammmm

9. äippä66

Saadut tykkäykset:
    0
    Muuten samat mausteet kuin edellisellä pippurina sitruunapippuri, lisäksi vielä sitruunamehua ja pikkuinen tilkka etikkaa (max puoli tl).

10. Ei sovi Vierailija

Kermaviili ei sovi lohen eikä muunkaan kalan kanssa.

11. ?Ja Vierailija

12. ode58

Saadut tykkäykset:
    0
    Kermaviiliä,sinappista kurkkusalaattia (purkista), tilliä runsaasti sekä pilkottua kananmunaa. Mustapippuria ja tiraus sitruunamehua.

13. "ZOE" Vierailija

Lohta itämaiseen tapaan; chiliä, kevätsipulia, raastetttua inkivääriä, limetin/sitruunamehua, suolaa ja sokeria

14. Leena

Saadut tykkäykset:
    0
    Ja että oli hyvää!!! Sopii kalan ja lohen kanssa tosi hyvin. Silppusin tuoretta tilliä, laitoin raastettua omenaa ja valkopippuria, sinappia ja hunajaa sekä hieman suolaa. =) Sellaista mukavan kirpeää ja raikasta, suosittelen!

15. Moi.olen 14 v poika ja kotitalous läksy = itse tehdyt lihapullat,keitetyt perunat ja kermaviilikastike.Pohtinu koko päivän mistä saan reseptin niin saisikohan täältä ? suht helppo tehdä mielellään

16. ode58

Saadut tykkäykset:
    0
    Lihapullien ja perunamuusin ohjeen saat varmaan kotitalouden kirjasta?

Kermaviilikastikkeeseen laittaisin varmaan kermaviiliin mausteeksi paprikaa, currya ja suolaa sekä mustapippuria sekä tirauksen sitruunamehua. Myös yrtit sopivat hyvin, vaikkapa basilika. Laita mausteita aluksi vähän, maistele välillä ja lisää niitä sitten maun mukaan. Sitruunamehu sitten ihan viimeiseksi.

Täytyy sanoa, että kermaviilikastiketta en ihan ensimmäiseksi laittaisi lihapullien ja perunamuusin kanssa - itse asiassa mielestäni eivät kaipaa kastiketta ollenkaan, mutta jos läksy on tällainen, niin sitten vaan hommiin!

17. Leena

Saadut tykkäykset:
    0
    No en minäkään osaa kuvitella kermaviilikastiketta lihapullien kanssa, etenkin kun itse teen aina lihapullille ruskean kastikkeen ja keitän paistetut lihapullat siinä kastikkeessa mureiksi.

18. hyvät mausteet Vierailija

Lihapullia varten voisi kastikkeeseen laittaa vaikka suolaa, musta- ja valkopippuria, ketsuppia ja persiljaa, tai chilikastiketta, paprikaa, suolaa, tai sitten sinappia, currya, suolaa, sokeria. Kannattaa laittaa pieniä määriä kerrallaan, sekoitella ja maistella.
    Itse paistan lihapullat aina uunipellillä, tulee nopeasti valmista. Niille käykin sitten kastikkeeksi vaikka tuommoinen kastike, en ole kokeillut mutta nythän tuli vinkki.
    Onnea kotiläksyn tekijälle.

19. me eilen Vierailija

me syötiin eilen uunilohta, keitettyjä perunoita ja vihreää salaattia. lisäksi creme fraise (ei asuta suomessa ja kermaviiliä ei ole täällä saatavilla) -kastiketta. laitoin creme fraicen sekaan kuivattua italialaista yrttisekoitusta ja sitruunamehua. kuivattua yrttisekoitusta kun ei sattunut olemaan tuoreita yrttejä...
    hyvää oli ja maistui myös nirsolle 4-vuotiaalle!

20. ?? Vierailija

MInä olen kermaviilikastikkeeseen laittanut usein myös kapriksia - tulee tosi hyvää.

Jaa tämä sivu