Keskiraskauden äitiysvaatteet

  • Viestiketjun aloittaja rv17
  • Ensimmäinen viesti
rv17
Tavalliset housut ovat alkaneet pikkuhiljaa kiristämään ja kävin tutkailemassa äitiysvaatteita - juoksin kauhuissabu pois;) Tuntui että H&M:n ja muiden "trendikkäidenkin" paikkojen housut olivat niin mammoja, tarkoitettu tosi isoille ja muhkeille vatsoille. En todellakaan voisi käyttää vielä semmoisia, joissa iso korkea resorivyötärö. Mistä löytyisi sirot housut, joita voisi jo nyt käyttää ja kuitenkin suurentaa vatsan kasvaessa? Etteivät näyttäisi varsinaisilta äitiyshousuilta.
 
odottajamyös
Kyllä niissä h&m sekä muiden äitiyshousuissa on säätömahdollisuus jotta menevät kivasti myös pienemmän mahan päälle. Mutta on olemassa myös mahan alle jääviä odotushousuja. Netistä varmasti löytyy.

Minä itse tykkään enemmän noista mahan yli vedettävistä housuista (pysyvät parmmin jalassa) ja ostinkin sellaiset jossa ei ole resoria vaan samaa farkkukangasta koko se maha osa myös. Sivuilla säädöt joista voi säätää sitä mahaosaa pienemmälle ja sit tarvittaessa isontaa. aloin itse käyttäämään niitä rv 17+ ja ne oli minusta ihan hyvät jo silloin. Ja saahan se maha näkyä.

 
mitsi
nuorisovaateliikkeistä löytyy farkkuja jotka käy myös odottaville äideille. :) Niissä on useimmissa niin matalat vyötäröt, että edellisessä raskaudessa pystyin käyttämään muutamia sellaisia ostamiani housuja melkein loppumetreille saakka. huono puoli on se että ne on kyllä takapuoleltakin sitten aika alhaalla....
 
Inkku78
Mulla on ihan "normaaleille" ihmisille tarkoitetut lantiofarkut (Pepe Jeans) nyt käytössä, tosin henkkamaukan lantiomalliset resorilliset äippäfarkut sopivat nekin hyvin jo vaikkei mahaa oikein olekaan - resorissa on se kiva puoli lantiofarkkuihin verrattuna, ettei palella selkää pyöräillessä, kun ei ole kannikat paljaana. :D

-Inkku, rv 16+6
 
aabecee
Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta tuli mieleen.

Joku täysin vieras nuori nainen (alle 30) tuli tässä joku aika sitten kaupungilla kysymään multa että mistä oot ostanut noin hyvän näköiset farkut. Olin ihan että ööö siis mitä. Sanoin sitten että kiitos, nää on äitiysfarkut. Nainen sanoi että eipä olisi uskonut... =D Tuolloin oli menossa rv 15 eikä maha vielä juurikaan pömpöttänyt että olisi nähnyt mun olevan raskaana.
 
yksilahkeinen
Kyllä noita säätövyötäröisiä housuja löytyy useimmista mammavaatevalikoimista. Itse ostin edellisen raskauden aikana H&M äitiysfarkkuhameen vyötärösäädöllä. Siis ihan tavallinen nappi, vetoketju ja lisäksi piilosäätö esiin vedettävällä kuminauhalla (ei resoreita). On ollut niin ihana hame, että olen pitänyt sitä sen raskauden jälkeenkin (jo 3 vuotta) ilman että kukaan on koskaan huomannut äitiysvaatteeksi :)

Tarkoituksena on ostella pari tunikaa tässä uuden odotuksen myötä sukkahousujen kanssa pidettäväksi. Housuja en mielelläni pidä ison vatsan kanssa, vaan mekot ja hameet ovat mukavampia ja noissa tunikoissa onneksi riittää. Ulkoiluun sitten kelpaa ne resoribyysatkin.

Minusta nykyään on kauniit ja laajat, erikokoisille vatsoille sopivat vaatevalikoimat.
 
Positiivisesti yllättynyt
Alkuperäinen kirjoittaja rv17:
Tavalliset housut ovat alkaneet pikkuhiljaa kiristämään ja kävin tutkailemassa äitiysvaatteita - juoksin kauhuissabu pois;) Tuntui että H&M:n ja muiden "trendikkäidenkin" paikkojen housut olivat niin mammoja, tarkoitettu tosi isoille ja muhkeille vatsoille. En todellakaan voisi käyttää vielä semmoisia, joissa iso korkea resorivyötärö. Mistä löytyisi sirot housut, joita voisi jo nyt käyttää ja kuitenkin suurentaa vatsan kasvaessa? Etteivät näyttäisi varsinaisilta äitiyshousuilta.
Kannattaa ihan ennakkoluulottomasti kokeilla jalkaan niitäkin, joissa on korkea resorivyötärö. Itse housuosa, esim H&M:n farkuissa ja samettihousuissa, on päällepuettuna ikään kuin lantiomallinen. Lantion yläpuolelta vaan alkaa se trikoo, joka jää paidan alle. Käytännössä näyttävät jalassa ihan normaaleilta lantiomallisilta housuilta, vaikka henkarissa ovatkin kummallisen näköisiä. Mitoitus on yleensä vähän reilu, pienemmälle mahalle voi kokeilla omaa normaalikokoa pienempiä äitiysmallisia housuja.
 
Toivottavasti ei enää montaa päivää...
Ja niissä resorihousuissa voi kääntää sen resorin kaksin kerroin niin ei tule niin korkealle mahan päälle. Kuitenkin tukee mukavasti alamasua eikä näytä takaakaan siltä että pylly vilkkuu, niinkun monissa matalavyötäröisissä...
 
korkeamasu...
Ostin myös puolisoni kauhuksi sellaiset resorifarkut Stockalta, mutta ne yllättäen sopikin jo keskiraskaudessa, niissä on kuminauhasäätö ja farkkuosassa ihan ok trendikäs lantiomalli, joten niihin voi laittaa vartalonmyötäisen paidan päälle niin ettei sitä resoria edes huomaa, se asettuu nätisti masua vasten eikä purista. Noissa matalissa lantiomalleissa oli minulla keskiraskaudessa se vika, että istuessa vatsa painaa edessä hankalasti ja kun tietokoneella teen työkseni töitä, niin koko alavatsa kipeytyi.
 
Lökä pökä
:) Istun nyt töissä koneella rv 18 ja on jalassa korkeamasu pöksyt. Haluaisin ihan tosi matala masuiset. Ei näissä nyt mitään vikaa ole ja tykkäänkin näsitä aika paljon, mutta kyllä hävettäisi aika lailla jos joku näkisi. Kaverit välillä haluavat nähdä masun, mutten todellakaan halua esitellä näissä pöksyissä... Nyt ainakaan kun toi masu siis näyttää aika lailla vielä läskiltä... Hassuthan nää on :)
 
Míu
Ihan saman ongelman kanssa olen painiskellut kuin ap:kin vaikka viikkoja on jo 28 kasassa. Ongelma ei ole niinkään se korkea resori vaan se että sopivien löytäminen on melko mahdotonta. Mallit on valtavan leveälahkeisia ja se pieninkin koko on niin suuri ettei säätövarat riitä. Yhdet haalarit olen ostanut ja vaikka vatsaa jo onkin ihan kunnolla koon xs säädöt ovat yhä pienimmillään. Enkä edes ole niin kovin pienikokoinen, normaalisti käytän kokoa 36-38. Äitiysvaateliikkeessä sovitin mamalicious:n farkkuja oikein myyjän kanssa kun olisi ollut hieman kapeampiakin malleja olemassa, mutta kun pienin koko oli 27 tuumaa ja sekin oli reilu täytyi nekin jättää. Kuulemma tuota 27 kokoakaan ei edes tahdo saada kaikista merkin tuotteista. Netistä en uskalla tilata juuri tuon koko ongelman takia.

Ei sillä' ei nuo äitiysvaatteet kyllä ulkonäölläkään juuri hurraa. En ole mikään teiniäiti, ikää on ensisynnyttäjän keski-iän verran, mutta silti nuo mallit muistuttavat enemmänkin viisikymppisen äitini makua. Ja siis todellakin sovitettu on. Niinpä olenkin sinnitellyt vanhoilla stretchfarkuillani jotka vielä juuri ja juuri menevät jalkaan ja ostanut muutaman trikoopaidan miesten osastolta. Miehille kun jostain syystä jopa edullisemmat merkit tekevät slim fit- kokoja ja helmat ovat huomattavasti pidempiä kuin naisten malleissa.
 
Äitiyshousut on mukavia
Mulla on kolmet H&M:lta ostetut äitiyshousut: yhdet farkut ja kahdet muut. Aloin käyttämään niitä tuossa rv 20 tienoilla. Silloin mahtuivat hyvin jalkaan kyllä vielä matalimmat tavalliset farkkunikin. Olen tykännyt noista resorillisista housuista, koska ne tukevat vatsaa kivasti, eikä tosiaan takapuoli vilku. Ja monet ovat ihmetelleet kun olen kertonut niiden olevan äitiyshousut. Ei siis näy ulospäin, koska resorin alla on "oikea" vyötärönauha. Mun mielestä nuo kolmet housut on ihan hyvännäköisiä. Ihan nykyaikaisen näköisiäkin, eikä mitään mummumalleja. Nyt ne alkaa kyllä jo vähän kyllästyttämään, kun viikkoja on kasassa 36... Tekis mieli vetää jalkaan jo omat vanhat housut. :)
 
hm-housut
Nuo hm:n housut vaikuttaa tosiaan lupaavilta ja näyttää ihan tavallisilta muodikkailta farkuilta. Itselläni on kahdet odottamassa, kun vasta 17. viikkoa mennään ja tavallisetkin farkut mahtuu. Hieman epäilyttää pysyvätkö päällä nuo mammahousut, kun ovat niin alhaalla ja vain resoria on siinä ylempänä. Vaan ehkä ne sitten pysyy kun maha tästä kasvaa.
 
C81
Mulla on kahdet mamliciousin farkut, eikä todellakaan mitään mummomallia :) Niissä on molemmissa resorivyötärön lisäksi kiristysmahdollisuus. EIkä ole ulkopuoliset huomanneet että on äitiysfarkut, ovat vaan ihmetelleet, että vieläkö tuon mahan kanssa mahtuu normaalit farkut.
Ja äippähousuja olen kyllä pitänyt jo melkein kolme kuukautta. Vanhat housut vaan puristaa niin paljon ettei pystynyt enää pitämään. Ja hyvin on pysyneet jalassa.
 
Sudenmarja
Hyvän näköisiä äitiysvaatteita löytyy tästä osoitteesta. Toimitusmaksu on 0€ ja paketti tulee nopsaan.
En minä kyllä näe mitään olennaista eroa noissa ja H&M:n valikoimassa... Joten taidanpa ostaa H&M:ltä, siellä nyt kuitenkin on se vähiten tätimäinen valikoima tähän mennessä nähdyistä, ne farkut näyttävät resoria lukuunottamatta ihan tavallisilta ja se resori jää joka tapauksessa piiloon paidan alle. Enkä muutenkaan uskalla ostaa kuin korkeintaan t-paitoja netistä kun en ole ihan standardimittainen.

Mutta ihmetellä täytyy miksi suurin osa äitiysvaatteista näyttää olevan suunniteltu vanhemmille kuin synnytysikäisille naisille...
 
Viimeksi muokattu:
www.mammavaatteet.fi
Äitiysvaatteita ja imetysvaatteita löytyy myös Mammavaatteet Maliisan verkkokaupasta www.mammavaatteet.fi / www.äitiysvaatteet.com

Tutustumisen arvoinen kauppa. Edulliset hinnat ja laaja muodikkaiden äitiys- ja imetysvaatteiden valikoima. Löytyy myös kokoja XXL ja XXXL. Verkkokaupan lisäksi tuotteet ovat ostettavissa myös suoraan heidän varastomyymälästään Seinäjoelta.
 

Yhteistyössä