Kestävä kukka ?

Viestiketju osiossa 'Piha ja Puutarha' , käynnistäjänä hautausmaalle, 05.06.2006.

1. hautausmaalle Vierailija

Osaisiko joku ehdottaa hautausmaalle (aurinkoinen paikka)jotain kestävää kukkaa. Sellaista, joka ei piittaa siitä, jos kastelu ei ole kovin säännöllistä. Pääsen käymään aika epäsäännöllisesti, kun ei ole autoa. Mikähän olis paras ?

2. elli Vierailija

Minun suosikkini on annansilmä,onkohan sen virallinen nimi kesäbegonia, mutta annansilmänä tunnetaan toreilla ja myymälöissä.
    Niitä on erivärisiä ja kestävät hyvin aurinkoa ja kuivuuttakin....tiedän kokemuksesta.
    Hopealehti on kaunista ja kestää pakkastakin, sitä reunaan.
    Myös perennoita voi laittaa, pikkusärkynytsydän kukkii koko kesän.

3. Ruusu Vierailija

Ruusulla on syvät juuret ja kestää aurinkoa sekä kuivuutta.

4. hautausmaalle Vierailija

Sain vinkin puutarhurilta.Meillä hauta kiviaidan vieressä,aurinkoinen paikka.Hän suositteli mukulapeguniaa.

5. ei kestä sadetta Vierailija

Mukulabegonia on yleensä homeessa jos sataa.

6. ei hometta Vierailija

Mukulabegonia ei homehdu sateisinakaan kesinä aurinkoisella hautausmalla, kukkii hyvin koko kesän.
    Meillä on 18 kesää ollut ja tyytyväinen olen kasviin.

7. Jenni Vierailija

suosittelen kevätpikkusydäntä. Kukkii koko kesän, ei vaadi kuivien kukkien nyppimistä. Kyseessä on perenna, joten ei tarvitse ostaa uutta kukkaa joka vuosi. Kestää hyvin myös talvehtimisen.

8. Sanna Vierailija

Kevätpikkusydän ja kesänpikkusydän ovat hurmaavia kukkia, mutta viihtyvät parhaiten varjoisalla paikalla.

Jos ap:n tarkoittama paikka on kovin aurinkoinen, niin sinne sopisi hyvin enkelipelargoni. Se on tavalliseen pelargoniin verrattuna matalampi ja ""puskaisempi"" ja kukat pienempiä. Se on viehättävä kukka, joka kestää kuumaa ja kuivuttakin ja kukkii runsaasti.

Itselläni on sitä ollut jopa sisätiloissa paahteisella ikkunalla ja kukki viime vuonna keväästä pitkään syksyyn. Sitä pitäisi kuulema lannoittaa, jotta kukinta on runsasta, mutta minulla kukki hyvin lannoittamattakin. Nypin tosin vanhoja kukkia reilusti pois pitkin kesää.

Jaa tämä sivu