Hae Anna&Ellit-sivustolta

Keuhkoklamydia

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä ammu, 20.11.2007.

1. ammu Vierailija

Heips !

En tiedä olisiko pitänyt aloittaa ihan uusi aihe, mutta toistaiseksi jatkoin tätä ketjua. Onko teillä muilla reumaatikoilla tai muutoin flunssakierteessä taistelleilla mitään hyviä vinkkejä päästä eroon flunssakierteestä ? Aiemmin en juurikaan sairastellut, mutta nyt ilmeisesti lapsen syntymästä asti kestäneet univaikeudet ja stressi yms. ovat laukaisseet nämä edellä mainitut sairaudet ja perä perään tulleet flunssat. Millä voisin saada vastustuskykyäni paremmaksi, onko jotain hyviksi havaittuja lääkkeitä, luontaistuotteita tai muita droppeja tai konsteja joita voisitte suositella avuksi ? Nyt tuntuu että meidän perheessä ollaan kaikki vuoronperään flunssassa, tämä tauti ikäänkuin pyörii täälä meidän perheen sisällä ja kierre pitäisi saada katkaistuksi, alkaa jo käymään jaksamisen päällekkin jatkuva sairastelu.

2. elli mannavelli Vierailija

mutta nenä jatkuvasti oli tukossa, enkä saanut sitä niistämällä tyhjäksi. Antibioottikuureja söin poskiontelon tulehduksiin. Otin sitten käyttöön nenäkannun ja sen avulla olo alkoi pikkuhiljaa helpottamaan, aina kun nuha iskee alan huuhtelemaan sillä useita kertoja päivässä, + lisäksi lääkärin määräämää kortisonisuihketta. Mies ja anoppi käyttävät säännöllisesti auringonhattu-uutetta ja vitamiineja, erityisesti c-vitamiinia, ei heitä nuha useinkaan vaivaa, mutta uskon, että heillä sitä vastaan muutenkin parempi vastustuskyky.

3. idisz

Saadut tykkäykset:
    0
    5kk.flunssaa, kolmas antibioottikuuri menossa. Hermot tässä menee. Onko se nenäkannu kallis?

4. polvi Vierailija

Flunssaiselle tämä ei ole hyvä neuvo, mutta terveenä aikana aloitettu avantouinti voi auttaa. Kylmäsuihkuttelua vaihtoehtosesti.
    Joskus epämääräsiä niveloireita ollut hankalia ja lieviä, selvitty pääsääntösesti tulehduskipulääkkeillä, paikallsella kylmähoidolla ja avannolla ja ravintopuoli mukaan tähän... No, itsellä tuskin kyseessä reuma sentään vaikka sitäkin alttiutta löytyy suvussa. Liikkumattomuus saa kyllä aikaan myös sen, että kipuja taas ilmaantuu eli ei kiitos mm istumatyölle.
    Vesijuoksu on myös lempeää ja sopivan vastuksellista nivelille.

5. polvi Vierailija

Flunssaiselle tämä ei ole hyvä neuvo, mutta terveenä aikana aloitettu avantouinti voi auttaa. Kylmäsuihkuttelua vaihtoehtosesti.
    Joskus epämääräsiä niveloireita ollut hankalia ja lieviä, selvitty pääsääntösesti tulehduskipulääkkeillä, paikallsella kylmähoidolla ja avannolla ja ravintopuoli mukaan tähän... No, itsellä tuskin kyseessä reuma sentään vaikka sitäkin alttiutta löytyy suvussa. Liikkumattomuus saa kyllä aikaan myös sen, että kipuja taas ilmaantuu eli ei kiitos mm istumatyölle.
    Vesijuoksu on myös lempeää ja sopivan vastuksellista nivelille.

6. ammu Vierailija

flunssaan ja/tai sen ehkäisyyn koska sairastan nivelreumaa. Ostin tänään Vogelin echinaforse punahattu uute tippoja, otinkin niitä jo tänään pari kertaa. Sitten ihan mielenkiinnosta kävin netistä lukemassa lisää ko.tuotteesta ja siellä mainittiin että noita saisi myös tabletteina, mikä olisikin tuon pahan maun takia hyvä asia. Mutta tablettien kohdalla luki ettei sovi mm. henkilöille joilla on autoimmuunisairaus, eli esim. niveleruma, mutta noiden tippojen kohdalla tuollaista ei mainittu. Sattuukohan kellään olemaan tietoa miksi sitä ei saisi käyttää tai että voisiko muka noita tippoja sitten käyttää, mutta tabletteja ei... se kyllä tuntuisi vähän oudolta... ?

7. elli mannavelli Vierailija

nenäkannu maksaa varmaankin 15-20 euroa. Apteekista ainakin saa, käytetään myös nimeä sarvikuono. Itselläni ei tieto punahattu uutteesta ja reumasta, et miksi ei suositella. Oishan se syykin hyvä tietää, et miksi ei voisi käyttää?
    Avantouinti varmaan lisää vastustuskykyä ja kylmä sitten myös rauhoittaa niveltulehduksia. Itselle olisi kova kynnys mennä jääkylmään avantoon. Olen varmaan aika arkajalka.

8. ammu Vierailija

Hei Hulluko? ja ellimannavelli sekä muut ?

Täälä on reilu kuukausi popsittu noita reumalääkkeitä, mutta eivätpä ne vieläkään ole oikein auttaneet... no, ehkä ihan hiukan sentään. Mulla vaan on ollut peräperää flunssaa ja kuumetta, ehkä pari päivää, max viikko välissä terveenä ja taas tauti iskee päälle. Joten lääkärissä on sitten tullut ravattua. Työt alkoi itsellä ja lapsi meni päiväkotiin. Jopa viikon sain käydä töissä kunnes tulin kipeäksi. Nyt sitten olen sairaslomalla ainakin loppuviikon. Sikäli parempi tilanne nyt kun saan nukkua ja lepäillä niin paljon kun vaan haluan kun lapsi on päiväkodissa, aiemmin kun olin hoitovapaalla lapsen kanssa kotona ja sairaanakin oli vaan jaksettava hoitaa lapsi ja touhuta hänen kanssaan. En vaan ymmärrä mistä tällainen sairastelukierre voi johtua, kun en aiemmin juurikaan sairastanut. Toki olen kärsinyt univaikeuksista koko lapsen syntymän jälkeisen ajan, joten olen ajatellut, että ehkä elimistön vastustuskyky jotenkin vihdoin romahti univelkojen ja stressin painolastista tms. Mutta eikö tämä nyt jo voisi mennä ohi, tätä on tässä jo viitisen kuukautta kärsitty ja en tiedä kauanko tällaista enää oikein jaksaa sietää. Onkohan kellään muulla ollut tällaista ja miten/milloin siitä olisi päässyt eroon ?

Tietty esim. viimevkonloppuna innostuin lähtemään kävelylenkille mieheni, lapsemme ja koiran kanssa, kävin kolmena päivänä peräkkäin kävelylenkeillä ja sitten maanantai iltapäivänä tuli huono ja kipeä olo, illalla kuume nousi heti aika korkealle. Joten ehkä tuollainen on sitten minulta vielä kiellettyä, pitäisi vain sitten mennä vaikka vaan lapsen kanssa leikkipuistoon, jos haluan ulkoilla ja jättää kaikki vähänkin hengästyttävä ja lievääkin rasitusta aiheuttava touhuaminen pois vielä joksikin aikaa. Se vaan on niin vaikeaa kun on tottunut aina liikkumaan ja kun olo tuntui jo peräti viikon verran hyvältä, mikä on pitkä aika tämän kuluneen viiden kuukauden aikana. Olen vain niin ymmälläni tämän kanssa, eivätkä lääkäritkään oikein osaa mitään sanoa. Eilen kun kävin työterveydessä, niin sain sellaista kortisoninenäsuihketta ja sairaslomaa. Tuntuu etteivät lääkäritkään oikein joko osaa tai pysty tekemään tälle mitään. Mutta eihän tällainenkaan loputtomiin voi kestää, kun ihan kauhistuttaa että onko loppuelämäni sitten tällaista... Olen niin ymmälläni tän asian kanssa.

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisianne ja kokemuksianne !

9. idisz

Saadut tykkäykset:
    0
    Uusi antibioottikuuri, ei auttanut. Edelleen pahaa flunssaa. Mietin vain, että voisiko oireet johtua kissa allergiasta (kaksi kattia kotona)ja siitä, että emme siivoa kovin usein. Pölypunkki?

10. "Eikku" Vierailija

Näyttää olevan niin, että kun pitkistyy niin mutkistuu. Sairastelua kestänyt täällä päin jo kolme kuukautta. Monta vaihetta on ollut. Lääkärit olleet keskenään eri mieltä siitä, onko vieläkin keuhkoklamydiaa kuuden antibioottikuurin jälkeen. Mutta kuumeilu ja yskiminen ei loppuneet näillä antibiooteilla. Astmapiipusta ja höyryhengityksestä oli apua yskässä, sekä maitotuotteiden käytön lopettamisesta. Lääkekuurien loppumisen jälkeen tilanne oli hyvin vaikea, kun maksa-arvojen kohottua edes kuumetta ei saanut laskea lääkkeilä. Henkeä ahdisti ja sydän lepatti.
    Nyt erikoislääkäri oli sitä mieltä, että mitä todennäköisimmin kuumeilun ja korkean sydämen sykkeen aiheuttaa kilpirauhastulehdus. Viimeksi mainittu paranee useimmiten itsestään muutamassa viikossa, tai kuukaudessa. Näyttää siis siltä, että jos kk ei näytä paranevan onkin seuralaisena jokin muu tauti joka aiheuttaa oireita.

11. Q10 Vierailija

Onko teillä tullut koskaan mieleen, että oireenne sopisivat myös borrelioosiin? Oudot tulehduskierteet yms.

12. Hulluko? Vierailija

Moi vaan kaikille!

Tää nainen on nyt alkanu elämään suht koht normaalia elämää. Prednisolonin lopetin tuossa helmikuussa ja enpä ole kortisonia sen kummemmin tarttenut, vain pistoksina jokaiseen sormeen perä jälkeen. Mutta oireet pysyneet kurissa salazopyrin,trexan ja oxiklorin yhdistelmällä. Vatsa kestää ja gefilusta kuluu, crosstrainer on ollut loistava apua palautumisessa, kun juoksemaan en kuulema koskaan enää pysty. No sou wot, kun kerta olen hengissä ja ilman kipuja.

Tuli mieleen nuista kierteistä, että itsellähän oli nuita flunssajuttuja ja ainaisia lääkekuureja ja sitten tulikin tuo kilpirauhasen vajaatoiminta. Se on nyt lääkitty ja kymmenen kiloa lääkityksen aloitus pudotti minusta.. eli uskon kaiken johtavan ja johtuvan kaikesta. Nämä autoimmuunijutut on varmasti liitoksissa toisiinsa.

Kirjoittelempa lisää kun ehdin!

13. ammu10 Vierailija

... pitkästä aikaa kaikille myös täältä !

Kiva lukea kuulumisiasi Hulluko ?

Minä myös luin aikanaan tuosta borrelioosista että voi myös aiheuttaa kovin saman tyyppisiä oireita kuin nivelreumassa on. Mutta se reuma on ainakin minulla todettu, joten sitä tämä meikäläisellä ainakin on.

Flunssista täälä on selvitty muutama kuukausi sitten. Mutta pitkään ne kestivät ja sitkeitä olivat. Osansa asiaan auttoi ehkä sekin että kun palasin hoitovapaalta takaisin työelämään, aloin jälleen saamaan unirytmin kuntoon ja sain nukuttua. Nyt ei juuri ole enää ongelmia nukkumisen kanssa. Sitten en tiedä oliko tämä ihan uskon asiaa vai ei, mutta äitini osti minulle torilta pari pulloa tyrnimehua. On kamalan makuista, mutta sitkeästi sitä joka aamu otin sitä ruokalusikallisen (vai oliko se kaksi?). Onhan siinä c-vitamiinia ainakin runsaasti ja paljon muitakin hyödyllisiä aineita. Pikkuhiljaa aloin paranemaan. Välillä olen myös napsinut purkista c-vitamiinitabuja kun on ollut sellainen tunne että meinaa tulla flunssa. Niin ja Gefilus Max ja/tai Danone Actimel juotavia jogurtteja olen hörppinyt joka aamu pikku putelin tyhjään vatsaan. Kaikkea kun pitää kokeilla :)

Sen olen huomannut kyllä että olen tullut tosi varovaiseksi sen suhteen etten vilustuttaisi itseäni ettei taas tulisi pitkää sairastelukierrettä. Palelenkin jotenkin enemmän kuin ennen... Joten puen nykyään lämpimämmin päälleni kuin ennen.

Olen myös pikkuhiljaa päässyt aloittelemaan liikunnan. Kokoajanhan kävin pienillä kävelylenkeillä koiran kanssa, mutta jumpalle en uskaltanut mennä kun yksi lääkäri antoi yhtä ja toinen toista ohjetta. Kerran kävin kokeilemassa ihan normaaleja jumppia joilla olen ennenkin käynyt, mutta silloin turposi sormet ja jalat hirveiksi. Pidin useamman viikon tauon ja kokeilin uudelleen jumpalla käyntiä, sitten ei enää tullutkaan turvotusta joten uskalsin sitten jatkaa jumpalla käyntiä. Kävin myös vesijumpassa. Työmatka pyöräily olisi tässä myös tarkoitus aloitella. Vesijuoksukin kiinnostaisi kovasti.

Jalat eivät edelleenkään ole akilleen kohdilta normaalit, hieman tuntuu välillä pientä kipua, samoin myös sormissa, varisinkin vasemmassa kädessä. Mutta muita oireita ei oikeastaan ole.

Näöntarkastukseen olen tänään menossa. Vähän on alkanut tuntumaan että silmät väsyvät kun päivät pitkät tihrustaa tietokoneen ruutua. Toki näön huononeminen voi johtua jo ihan tästä +30 v.iästäkin tms. Mutta myös Sjögrenin syndroomaa minulle joskus tämän reumadiagnoosi epäilyn alussa vilauteltiin silmä oireista kertoessani.

Ikävää Hulluko? että sinulle on se kilpparijuttukin tullut. Että tarvii yhdellä ihmisellä olla useampia sairauksia, se on kyllä harmittava asia. Mutta hienoa kuitenkin että olet päässyt kiinni edes suht normaaliin elämään !

Minulla on lääkityksenä tälläerää enää Trexan, 2 kpl yhtenä päivänä viikossa, sekä kerran viikossa 1 tabletti foolihappoa. Kesäkuulla menen taas reumalääkärin vastaanotolle, joten katsotaan mitä jatkossa tehdään. Kirjoittelen sitten taas lisää.

Tsemppiä kaikille ja aurinkoista kevättä/kesää ! :)

14. ammu10 Vierailija

Hei taas !

Reumalääkärillä ja näöntarkastuksessa käyty.

Tällätietoa jatkan ainakin loppuvuoden reumalääkkeiden käyttöä. Eli Trexan 2 kpl yhtenä päivänä viikossa ja 1 foolihappotabu kerran viikossa. Tämän hetkinen tilanne kuitenkin lääkärin mukaan vaikuttaa hyvältä. Verikokeiden mukaan tulehdusarvot ovat vihdoin normaalit. Mutta koska kaikki vaivat eivät ole täysin poissa, niin jatketaan vielä useampi kuukausi lääkitystä.

Nyt ensimmäisen kerran lääkäri sanoi että kävisin röntgenissä kuvauttamassa sormien ja jalkojen nivelet että nähdään onko niihin tullut muutoksia. Olisin halunnut käydä röntgenissä jo aiemmin, mutta tuolloin lääkäri ei jostain syystä nähnyt sitä tarpeellisena. No, syksyllä sitten kuulemma vihdoin saisin röntgeniin mennä. En tiedä mitä sitten tapahtuu jos muutoksia on ehtinyt tulla...

Mutta, olen kuitenkin todella onnellinen että nykyään pystyn kävelemään normaalisti ja käymään jumpalla eikä ole särkyjä, myöskään flunssia ei ole hetkeen ollut. Juoksua ja hyppimistä vältän, koska se ei tunnu jaloissa mukavalta, sen verran kipuja on. Myös varpaille nousu tekee akilleessa hiukan kipeätä.

Näöntarkastuksessa ilmeni, että minulla on hajataittoa ja miinusnäkö, mutta vain vähän. Silmälasit voin kuitenkin halutessani hankkia. Mutta toistaiseksi ajattelin pärjätä ilman. Silmät kyllä väsyy jonkin verran päivän mittaan kun tietokoneen ääressä istuu koko työpäivän, mutta jos tästä pahenee, niin sitten täytyy ne rillit käydä hankkimassa.

Aurinkoista viikonloppua kaikille ja kirjoitelkaahan kuulumisia välillä ! :)

15. :::::::;. Vierailija

www.homeasunto.suntuubi.com

16. Tarkista... Vierailija

Aloittajalle! Tarkista asutko homeasunnossa? 100 oireenlista: www.biofacto.com

17. salme Vierailija

Kannattaa kokeilla havupuu-uutejuomaa, tilaa netin kautta on halvin. Uskon, että tepsii. Salme

18. knoqnrocqnowej Vierailija

Moi,
    itse sairastin tuon kyseisen veitikan muutama vuosi sitten. Ei mikään kiva tauti, mutta parani kahdessa kuukaudessa ilman antibiootteja. Outoa että lääkärit eivät testanneet kyseistä tautia kun vasta sitten kun koko tauti oli ohi.

Jätä kuitenkin liikunta väliin kunnes olet toipunut

19. pirjo66 Vierailija

hei,itse sairastin keuhkoklamydian v.2000 ja siinä samat oireet kuin sinulla,mutta itse jouduin 10 päiväksi meilahteen tiputukseen ja ei ollut mitään kivaa.parannuttuani söin 2kk antibioottia ja kontrollissa kävin 2krt ja kyllä siitä parantuu.

Jaa tämä sivu