Kierukan poisto, helppoako?

  • Viestiketjun aloittaja Mimmu
  • Ensimmäinen viesti
C.D.
Oletko villakko sitä mieltä, että jos kokemuksista puhutaan niin negatiivisia kokemuksiaan ei saakaan kertoa? Eli samaa mieltä olen Tuulan kanssa; on ihan turha keskustella mistään, jos vain yhdenlaiset kokemukset ovat hyväksyttäviä kertomuksia.
 
Toki, mutta
huomaatko itse, että lankeat samaan kuoppaan, mistä muita syytät? Onnistumista sinun mielestäsi ei saisi kertoa, käännät sen niin, että sinua arvostellaan. Sehän ei pidä paikkaansa.

Keskustelu syntyy erilaisista näkökannoista ja kokemuksista, siinä ei lietsota pelkoja tai vihoja jotakuta tai jotakin vastaan.
 
Yksilöllinen kipukynnys
Mielestäni C.D. ei tarkoittanut, etteikö saa kertoa positiivisia kokemuksia, vaan ihmettelen myös tätä vähättelyä, koska toistan edelleen, olemme jokainen yksilöitä ja kipukynnys on myös yksilöllinen. Ei kukaan voi sanoa, että sinusta ei VOI TUNTUA noin kipeältä.
Etenkään tämä palstan maallikko asiantuntija
 
Yksilöllinen kipukynnys
Lue tarkemmin:

Onnistumista sinun mielestäsi ei saisi kertoa, käännät sen niin, että sinua arvostellaan. Sehän ei pidä paikkaansa.
-eli kyllä on sanonut-
 
C.D.
Alkuperäinen kirjoittaja Toki:
huomaatko itse, että lankeat samaan kuoppaan, mistä muita syytät? Onnistumista sinun mielestäsi ei saisi kertoa, käännät sen niin, että sinua arvostellaan. Sehän ei pidä paikkaansa.
Meikämaija:
-Terveet paikat eivät arista.

- Kierukan poistaminen ei todellakaan aiheuta pientä nipistystä kummempaa tuntemusta, ei välttämättä sitäkään.

Meikämaija (vierailija)
- Minulla oli 2 kierukkaa, varsin vaivatonta sekä asettaminen että poisottaminen minusta, mutta ihan pieniä nipistelyjä en kylläkään kivuksi noteeraa, koska niitä suuria ja vaikeitakin toimenpiteitä on tehty.

- Kivun tuntemukseen vaikuttaa hyvin suuresti se, että osaa olla rento ja jännittämättä paikkojaan, se siinä on ratkaisevaa. Rentous tulee siitä, että uskaltaa luottaa lääkäriin.

nainen (vierailija)
- Täällä kyllä oikeasti liioitellaan ihan helvetisti kaikkea!

- Kyllä nyt luulisi sen n.5 minsaa kestävän kipua itse kunkin.

- Turha liioitella ja peloitella tällä muita tai esittää marttyyria. Nykyään asiat sujuu ihan miten itse haluaa niiden menevän.

- ihan vain tiedoksi,ettei mikään asia ole niin kauheaa mitä täällä voi lukea kauhutarinoista.

- Ihan kommenttina noihin edelläoleviin kauhutarinoihin. Jos homma olisi noin vaikeata, ei ko. systeemi olisi niin kovin yleinen ja suosittu ehkäisykeino. Ajatellaanpa näin: Panet hanttiin kaikin voimin, kun hammaslääkäri yrittää avata leukojasi. Hän joutuu avaamaan ne väkisin, jolloin taatusti käy kipeää, syntyy mustelmia ja tarvitaan kovia otteita. Jännittyneet lihakset puristavat kaikki paikat tiukoiksi ja pieniksi, siellä alapäässä kanssa.

- Älä nyt kuitenkaan omalla tarinallasi pelottele ihmisiä, kuten tässä ketjussa menettelit.
------------------------------------

Niin, jostain kumman syystä minä en näe noita ylläolevia lainauksia ihan vain "omien kokemusten kertomisena" - jos suoraan haukutaan liioittelijaksi, marttyyriksi ja "se on vain oma vika kun jännität lihaksia" niin kyllä se mielestäni arvostelulta kuulostaa.
 
yhdessä ja erikseen
KIERUKAN LAITTAMINEN sattuu jonkin verran ja muutama tunti sen jälkeen saattaa essintyä supistuksia, jotka saattavat tuntua ikäviltä. Pelkkä kierukan poisto on lähes kivuton, mutta jos samalla kerralla laitetaan se uusi tilalle, saattaa niitä supistuksia tulla.
 
no cha
No niin,olkoot kokemukset kullakin mitä on.Itsellä laitettu toista kuukautta sitten.otin apteekkarin neuvosta kipulääkettä tupla-annoksen.Minulla nuo käynnit gynekologilla ovat suoraan helvetistä.Paikkani ovat tiukat ja jännitän hulluna eli paikat piukkenee entisestään ja pelko lisää kipua.Tunnustelu ja vatsan painelu ulkoapäin sattui (!) ja romujen laitto sisälle sattui myös.Alue on kuten tiedätte herkin naisella.Onneksi ei kestänyt kauan joten kestin sen välillä uikahdellen.Nopeasti oli ohi.Reilun viikon oli tummaa vuotoa ja alavatsa tosi kipeänä.Kipu laimentunut mutta on edelleen etenkin ajoittaista vihlovaa kipua ja iltaisin välillä koskee kovaakin.Yhden menkat ollut takana,normaalia ehkä vähemmän verta mutta kipua melkein samalla lailla.Nyt ei tule edes tummaa vuotoa.Odottelen seuraavia menkkoja,millaisina tulevat.Katselen vielä ensi kesään asti(luulisin) ja jos nämä vatsakivut (se pirskatin vekotin tosiaan sattuu kohdussa,siis ainakin minulla)eivät lopu,niin otatan pois(viis rahasta)ja aloitan taas e-pilsut.Miinuksena myös voisi sanoa naaman kukkivan ja eipä se liiemmin innosta.Kaiken kaikkiaan toistaiseksi ei ole niin hirmusti plussaa sanottavana tästä mirenasta.Myös seksihalut ovat nollan rajalla.Olen toistaiseksi ainakin ollut todella pettynyt kierukkaan,mutta odottelen sen lekurin määräämän puoli vuotta.Ellei kivut lopu,vekotin lähtee veks.Ja ai niin,pelkään hirveästi sen kierukan poistoa mutta kuitenkin tiedän kestäväni sen.Jos en muuten niin ainakin taju kankaalla!
 
Meikämaija
Joskohan sinulle on tullut väärä koko tai sitten se on luistanut hieman pois paikoiltaan? Kierukoissa on eri kokoja.

C.D. on todella lahjakkaasti poimiskellut tekstin pätkiä ja yhdistellyt niitä omiin tulkintoihinsa. Tehköön kuki johtopäätöksensä.
 
Yksilöllinen kipukynnys
Siis rautalangasta vääntäen jokaisen kipukynnys on yksilöllinen ja Meikämaija kun ei pienistä välitä, niin muut ovatkin sitten hänen mielestään surkeita valittajia.
Jos on löysät paikat, niin ei kai se miltään tunnu, kuten ei muukaan.
 
Tiiamari
Mielenkiinnolla keskustelua luettuani en malta olla kertomatta omaa kokemustani. Menin gynelle kuten aina ennenkin,( aiemmin ollut kierukka ja poistettu 6 v, sitten, ei mitään, pieni nipistys silloin.ja myös uuden laitto samalla), Gyne(hyvä sellainen) ei nyt saanut sitä pois ja niin sitten passitettiin sairaalaan, jossa se puudutuksessa poistui.
 
korppipsa
"Jos yhtä kypsälle linjalle lähdetään, niin voisi sanoa että jos ei kierukan laitossa kipua tunne, niin on vain niin väljät vehkeet ettei huomaa vaikka pulloharjalla rassaisi ;D..."

- ihan totta-
kokeilepa pulloharjaa :)\ ) _ kipukynnys nyt vaan saattuu olemaan yksilöllinen asia- jotkut pyörtyy verikoetta ottaessa, jotkta ottaa nitä työkseen. Joilleikin laitetaan/otetaan pois kierukka lähes kivutta. Korvien väli on se, mikä päättää koskeeko! (osittain)
 
Viimeksi muokattu:
Harmi2
Minulle oli myös kierukan laitto aika hurja kokemus. Jos olisin sen etukäteen tiennyt olisin pyytänyt mieheni kuskiksi. Kotiin ajaminen autolla kierukan laiton jälkeen jäi lähtemättömästi mieleeni. Supistutelut olivat todella kipeitä. Hädin tuskin pääsin ryömimään makuuhuoneeseen ja sänkyyn. Siellä sitten loppuillan podin supistuksia.
Pelkäsin jo etukäteen kierukan poistoa mutta sitten jouduinkin kohdun poistoleikkaukseen ja siinä samalla vietiin mokoma kierukkakin. Huh heijaa, sitä helpotuksen tunnetta!!!
 
seniinriippuuihmisestä
Joo minunkin on ihan pakko tuohon vaan sanoa se että se varmaan rippuu ihan ihmisestä että kannattaako ottaa niitä särkylääkkeitä ennen vai ei. Itse tiedän että en ollisi selvinnyt siitä kierukan laitosta ilman etä olisin niitä ottanut ennen gynelle lähtöä. Mutta se nyt ei mutenkaan mennyt minulla aivan niin kun oppikirjoissa. Ei meinannu millään onnistua kun sen verran paljon sattui. Lääkäri oli jo sitä mieltä että sitä ei kyllä laiteta mulle ilman nukutusta mutta itsepäisenä halusin sen juuri silloin ja ilman nukutusta joten joutuivat sitten antamaan kohtua pehmentävää lääkettä minulle. Ja itse omaan aika korkean kipukynnyksen. Ja pakko sanoa että kyllä tuo tuntui pahemmalta kun mitä synnytys mutta se on vain minun mielipiteeni ja nämähän ovat aivan yksilöllisiä juttuja. Parilla tuttavalla on taas mennyt kierukan asettaminen erittäin hyvin eivätkä ole edes tunteneet mitään vaikka muuten osa heistä kyllä valittaa pienimmästäkin kivusta :D
 
seniinriippuuihmisestä
Joo minunkin on ihan pakko tuohon vaan sanoa se että se varmaan rippuu ihan ihmisestä että kannattaako ottaa niitä särkylääkkeitä ennen vai ei. Itse tiedän että en ollisi selvinnyt siitä kierukan laitosta ilman etä olisin niitä ottanut ennen gynelle lähtöä. Mutta se nyt ei mutenkaan mennyt minulla aivan niin kun oppikirjoissa. Ei meinannu millään onnistua kun sen verran paljon sattui. Lääkäri oli jo sitä mieltä että sitä ei kyllä laiteta mulle ilman nukutusta mutta itsepäisenä halusin sen juuri silloin ja ilman nukutusta joten joutuivat sitten antamaan kohtua pehmentävää lääkettä minulle. Ja itse omaan aika korkean kipukynnyksen. Ja pakko sanoa että kyllä tuo tuntui pahemmalta kun mitä synnytys mutta se on vain minun mielipiteeni ja nämähän ovat aivan yksilöllisiä juttuja. Parilla tuttavalla on taas mennyt kierukan asettaminen erittäin hyvin eivätkä ole edes tunteneet mitään vaikka muuten osa heistä kyllä valittaa pienimmästäkin kivusta :D
ja tähän halusin vielä lisätä sen että lähdin sinne gynelle siinä uskossa että tää on ihan piece of cake eikä tule sattumaan ollenkaan ja kuvittelin sen olevan ohi about 10 minuutissa mutta kyllähän siinä muutama tunti vierähti :D
 
Viimeksi muokattu:
Elli
Huom. Ero kuparikierukka/hormonikierukka. Kuparin aikana kuukautiset tulevat ja menevät. Vaihto on kuukautisten aikana, koska kohdun suu pehmenee. Ja silloin ei juurikaan satu. Hormonikierukan aikana kuukautiset loppuvat ja tällöin kohdun suu on tiukasti kiinni. Siitä se kipu johtuu. Minulla on ollut molemmat värkit, joten tiedän. Ja hormonikierukan poisotto ja laitto sattuu helvetillisesti.
 
Minni
Huom. Ero kuparikierukka/hormonikierukka. Kuparin aikana kuukautiset tulevat ja menevät. Vaihto on kuukautisten aikana, koska kohdun suu pehmenee. Ja silloin ei juurikaan satu. Hormonikierukan aikana kuukautiset loppuvat ja tällöin kohdun suu on tiukasti kiinni. Siitä se kipu johtuu. Minulla on ollut molemmat värkit, joten tiedän. Ja hormonikierukan poisotto ja laitto sattuu helvetillisesti.
Ei lopu aina kuukautiset horminikierkkaa käyttäessä.
Minulle on laitettu ja poistettu useita hormonikierukoita -myös silloin, kun kuukautiset ovat olleet poissa vuosia, helppo juttu, ei sattunut kumpikaan, ei edes käväissyt mielessä särkylääkkeet.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä