Hae Anna&Ellit-sivustolta

Kilpirauhasen vajaatoimintaa?

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä K.R.V.T.P.?, 05.06.2006.

1. vierain Vierailija

Löytyipä sitten syy omillekin oireille.

- Jo pitkään olen ollut väsynyt niin psyykkisesti kuin fyysisestikin. Masentunut, vetämätön, aina ajatukset solmussa, puolet asioista unohtuu, mitään ei saa aikaiseksi ja sitten sen päälle ahdistaa, mikään ei kiinnosta eikä mikään huvita vaan jatkuvasti v:ttää - oli syytä tai ei.
    - Iho on muuttunut kuivemmaksi jo useamman vuoden ajan, mutta tämä talvi on ollut kaiken huippu: joudun joskus luikkimaan töissäkin kesken kaiken nurkan taakse raapimaan selkääni milloin milläkin konstilla: koko muun kropan saan itse rasvattua ja sen joudunki joka aamu tekemään, mutta selkään en yllä ja se kutiaa aivan sietämättömästi! Kasvoihin joudun lappamaan kourallisen rasvaa aamuin illoin, muuten iho hilseilee irti niin poskista kuin otsastakin (minulla, jolla oli ennen rasvoittuva sekaiho!).
    - Ääni on viimeisen parin vuoden aikana madaltunut niin, ettei entisestä "kakkossopraanosta" ole jäljellä kuin muisto vain. Kovemmilla pakkasilla on hiukan astman tyyppistä yskää, ja tähän vaivaan olen astmakiekon saanut jo yli vuosi sitten.
    - Pyöreä olen ollut aina, mutta kymmenen vuotta sitten painonvartijoissa laihdutin yli 10 kiloa - takaisinhan ne ovat tulleet, eikä mikään konsti ole sittemmin enää auttanut kuin korkeintaan parin kilon verran.
    - Kolesteroliarvot ovat olleet aina - jo alle kaksikymppisenä - koholla (tuolloin olin ollut jo 1,5v "painonvartijaruokavaliolla" eli aika omituista).
    - Menkkakivut olleet jo vuosia suoraan manalasta, olen vetänyt viittäkin 600mg:n buranaa päivässä että pysyisin tolpillani. PMS- oireet ovat pahentuneet parissa vuodessa niin, että saatan yht´äkkiä vaan alkaa itkeä, ilman syytä.
    - Hajuaisti on muutamassa vuodessa heikentynyt niin, että välillä epäilen, haistanko enää mitään... samoin on käynyt kuulon kanssa: joudun tosi usein sanomaan "mitä?".
    - Stressinsietokyky on tosi huono: olen jatkuvasti sairaana, eikä mikään mitä liikkeellä on jää väliin.
    - Rannekanavaoireyhtymä on alkanut oirehtia jo 8 vuotta sitten, ja se on vain pahentunut viime vuosina. Joulun jälkeen oli taas tosi paha vaihe: peukalot olivat jatkuvasti puuduksissa.
    - Suvussa on 2-tyypin diabetesta, MS-tautia ja sarkoidoosia. Näistä diabetes oirehti raskausaikoina niin, että paastokokeessa arvot heittelivät vaikka muuten sokerit olivat ok.
    - Ja tässä olivat vain pahimmat oireet...

Olen jo pitkän aikaa laittanut monet oireet stressin syyksi ja ajatellut vain että vanhuus ei tule yksin, mutta ei tämä nyt totta vieköön voi ihan vaan puhtaasti sitäkään olla. Ei alle kolmikymppisellä VOI olla pariakymmentä eri oiretta, jotka kaikki viittaavat kilpirauhasen vajaatoimintaan ilman, että jotain on oikeasti vialla!!!

Labra kutsuu...

2. katja Vierailija

Moi
    Olen kolmisen viikkoa syönyt thyroxinia. Ja maanantaina kävin verikokeissa ja arvot olivat jo paremmat. Mutta mulle tulee sellainen väsymys ja lamaantuminen kun otan pillerit aamulla. Tällaista oloa kestää noin 6-7tuntia enkä illalla ole pirteämpi. Kokeilin nostaa annostusta mutta siitä seurasi vain väsymystä.Voiko olla niin ettei thyroxin sovi mulle vai mikä minussa on vialla?

3. heipi Vierailija

Ystäväni paino tippui lääkkeiden saannin jälkeen lähemmäs sadasta kilosta 70een. osa lihomisesta on varmasti tottumusta mutta kilpirauhasella on siihen selvä yhteys.
    oletko varma ettet puhu kilpirauhasen ylitoiminnasta?

4. etsin hyvinvointia Vierailija

Hei kaikki kanssakärsijät!
    Tsekatkaa vaihtoehtohoitoja tämän asian tiimoilta eli luontaishoitoja. Itsellänikin on tyroksiini-lääkitys, mutta haluaisin päästä pillereistä eroon ja muutenkin kohentaa terveyttäni. Tutkikaa asiaa ja herätelkää omaa ajattelua, siitä ei ainakaan ole mitään vaaraa. Sitten voi itse päättää mihin uskoo ja luottaa. Kiinnostavia linkkejä tässä pari:

Luontais Prisma | www.luontaisnetti.fi |

Kilpirauhasen vajaatoiminta: E-EPA voi auttaa - Artikkelit - Tohtori Tolonen

Luontais Prisma | www.luontaisnetti.fi |

Itse aion tutkia asiaa lisää ja neuvotella lääkärin kanssa lääkkeiden lopettamisesta. Olen lisännyt ruokavaliooni mm. kookosöljyä (saa Lifesta, luontaistuotekauppa), hunajaa, Aloe vera -geeliä (juotava, Forever) ja siemeniä ja pähkinöitä ja aion perehtyä erilaisiin yrtteihin ja muihin luonnonrohtoihin. Jos kiinnostaa, niin tutki myös superfoodeja ja mieti asiaa omalla kohdallasi. Mistään mitä olen alkanut syödä ei ole ollut haittaa :)

Jaksamista kaikille asian kanssa ja innostunutta tutkija-asennetta mukaan! :)

5. NuuNuu- Vierailija

Minäkin olen alkanut miettimään, voisiko omaan olotilaan liittyä kilpirauhasen vajaatoiminta.
    Jätin e-pillerit pois masentuneen, ahdistuneen ja jatkuvien mielialavaihteluiden takia, oireet alkoivat pikku hiljaa pillereiden aloittamisen jälkeen. Nyt on vielä aikaista sanoa, johtuuko oireet pillereistä vai ei.

Muina oireina olen huomannut jatkuvan väsymyksen, usein tuntuu olevan päiviä, että koulun jälkeen makaan sohvalla monta tuntia, kun väsyttää niin paljon. Pystyn helposti nukkumaan yöllä vaikka 12 tuntia.

Minua paleltaa paljon, erityisesti syksyllä+talvella jalat on aina jäässä. Olen myös huomannut, että keskivartalo on aina kuumassa suihkussa kylmä (?).

Minkälaiset kokeet pitäisi pyytää ottamaan, riittääkö normaali verikoe? Haluaisin tietää mitä pitäisi vaatia.

Entä mitkä ovat normaalit arvot ja mitkä kertovat vajaatoiminnasta?

Minulle suositeltiin, että kannattaisi tutkituttaa esim. tuo kilpirauhanen, että sitä kautta voitaisiin poissulkea eri asioita.

6. Neiti Vajaa Vierailija

Nuunuu: Ehdottomasti kannattaa mennä verikokeisiin, pyydä tsh ja t4-v (nimenomaan tuo "v" niinkuin vapaa muoto!). Aiemmin tässä ketjussa selitin noista arvoista ainakin viestissäni numero #123 muutama sivu taaksepäin. Kirjaudu myös kilpirauhasfoorumeille, linkit mainittu edellä myös.

7. Sitä vielä.. Vierailija

Onko kukaan käynyt yksityisellä, esim. Suomen terveystalolla otattamassa labrakokeet?
    Minulla olisi (aikasintaan) kuukauden päästä terveyskeskukseen lääkärinaika, jolloin pääsisin myös otattamaan verikokeet. Tuntuu ikävältä kuukauden päähän oottaa, mutta toisaalta en tiedä kannattaako maksaa kauheasti yksityisellä lääkärinajasta+kokeista, jos ei mtään sitten olekaan..

8. hilla Vierailija

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta todettu kauan sitten.
    Ennen lääkityksen aloittamista lihoin kun katsoin miten paljon mieheni söi ja
    itse kärsin nälkää. Söin vain salaatteja ja rasvattomia ruokia, mutta paino vain nousi.
    Lääkityksen aloittamisen jälkeen se alkoi laskea ja nyt olen normaalipainoinen.
    Minulla se lihominen ainakin johtui kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

9. Sama Vierailija

täällä,kilpirauhastulehduksen jälkeen lihoin yli 30kg aikuisiällä.

10. Blaaplaa Vierailija

Mitä nämä arvot kertovat:

TSH: 1.3 (0.3-4.5)

T4-v: 12 (10-21)

??

11. mutta eikö siihen sitten säännöllinen liikunta ja ruokavalio auta ja jos lääkitys on kohdallaan, vai lihooko vain siitäkin huolimatta koko ajan ?

12. PikkuinenMyy Vierailija

Tästä alkaa olemaan jo reilut 10-vuotta, kun mulla ensimmäisen kerran epäiltiin kilpirauhasen vajaatoimintaa. Mulla oli aivan kauheat oireet. Hengenahdistusta, etenkin öisin hiukset tippui päästä ja iho alkoi kuivumaan rajusti. Itse kuvittelin sen olevan paniikkihäiriötä, mutta pätevä lääkäri sitten hiffasi, että kyseessä voi olla kilpirauhanen. Testit otettiin TSH - arvo oli kohollaan, jotain vähän yli 4. Mua pyydettiin käymään labrassa puolen vuoden välein. Aina arvot vähän koholla mutta koska T4 arvo oli normaali, niin eipä lääkityksen aloittamiselle nähty syytä. Tämän jälkeen kävin kerran vuodessa testeissä, kunnes lääkäri 2007 tuumasi, ettei mun kilpparissa mitään vikaa ole, kuulema ollut vain joku tulehdus, muuta nyt se on mennyt ohi. Ja aina TSH-arvot oli olleet siellä 4-5:den rajamailla, mutta T4 viitearvojen sisällä.

Tyytyväisenä jatkoin elämää ja unohdinkin koko kilpirauhasen, kunnes syksyllä 2010 alko aivan hitonmoinen helvetti. Ekana romahdin omaan jaksamattomuuteeni, sen jälkeen alkoi tunnetilat vaihtelemaan, iho meni hiton huonoon kuntoon, viisaudenhampaat poistettiin korväsärkyjen seurauksena, eivätkä kivut korvista kadonneet siltikään. Musta tuli itkuinen, aloin lihoamaan, reaktionopeus hidastui. Hirveä väsymys 24/7 nukkui sitten 7-16 tuntia. Enkä osannut epäillä kilpirauhasta, kun mulle oli sanottu, ettei siinä mitään vikaa ole. Ja itekkin kelasin, et mulla taitaa olla vaan työuupumusta ja sekavasta elämäntilanteesta johtuvaa väsymystä.
    Juhannuksena 2010 mun ylpeydenaiheeni pitkä, piikkisuora ja upea tukkani jouduttiin leikkaamaan lyhyeksi, koska se vaan meni niin huonoon kuntoon ja alkoi tippumaan, et oli pakko leikata pois noin metrin verran. Kuvittelin, et olen värjäillyt jollain huonolla värillä tai vastaavaa.

Tuli 3,5vko:n joululoma ja oireet vaan paheni pahenemistaan. Itkuherkkyys, väsymys ja muut oireet ennestään lisääntyi.
    Tammikuun lopulla työpari pakotti mut varaamaan ajan lääkäriin ja sain sen ajalle 2.3... Lääkäri soitti mulle puhelintunnillaan, diagnosoi masennuksen, mutta antoi lähetteen kilpparikokeeseen, vaikka siitä tuskin mitään lötyy... TSH arvo 5,3. eli koholla, mutta T4-arvo edelleen viitearvoissa. Nyt odottelen päivää 2.3 kauhulla. Saanko vieläkään lääkitystä tai muuta helpostusta tähän 10-vuotta kestäneeseen aika-ajoin piinaavaan riesaan... Oireet on jotain aivan kauheeta ja mua pelottaa, ettei vieläkään tehdä mitään.

Tässä niille, jotka epäilee ko.taudin olemassaoloa tai syyttää laiskaksi. Mun jokapäiväisiin oireisiin kuuluu tällähetkellä mm.
    * Ylivoimainen väsymys, uupumus ja aikaansaamattomuus
    * Lihasheikkous, yhtäkkiä vaan katoaa voimat ja pyörtyy/pyörryttää.
    * Liikaunisuus (nukun vaikka 16h putkeen, jos ei ois herätyskelloa vapaapäivisinkin päällä... Myöskään en jaksa nousta ylös sängystä, vaikka kolme kelloa huutaa, en ees jaksa sammuttaa niitä, aattelen vaan, et -Huutakoot...)
    * Satunnaisesti öisin myös unettomuus, joka johtuu hengitysvaikeuksista, joka aiheuttaa pelkotiloja ja paniikkikohtauksen tapasia oireita.
    * Kuiva iho... Iho on paikkapaikoin niin pahasti kuivunut, ettei rasvaaminen ja öljyäminenkään auta, vaikka sen tekee joka ilta. Iho kutisee ja on todella kipeä.
    * Hiuksia tippuu todella paljon ja ne on todella huonossa kunnossa.
    * Mulla on todella matala syke 47lyöntiä minuttia kohden, verenpaineet on koholla.
    * Ruokahaluttomuus, jonka seurauksena olen lihonut 15kg.
    * Aiemmin tasan tunnilleen 28 päivää kestänyt kuukautiskierto on häiriintynyt sen verran, että väli on nykyään 30 - 37 päivää.
    * Muistivaukeudet ja selkeä hidastuneisuus.
    * Kynnet murenee ja katkeilee.
    * Palelu, ihan kun olis kokoajan kuumeessa.
    * Ihokarvojen kasvaminen paikkoihin, jonne ne ei kuulu.

Tästä riesasta olen siin kärsinyt ties kuin ja kauan. Helppoahan noiden perusteella on epäillä debressiopotilaaksi...
    Kysymys kuuluukin... Onko se kilpirauhasen vajaatoimintaa vai mitä jos TSH arvo on koholla ja T4-arvo viitearvoissa???

Auttakkee...

13. hipsis Vierailija

Tästä riesasta olen siin kärsinyt ties kuin ja kauan. Helppoahan noiden perusteella on epäillä debressiopotilaaksi...
    Kysymys kuuluukin... Onko se kilpirauhasen vajaatoimintaa vai mitä jos TSH arvo on koholla ja T4-arvo viitearvoissa???

Tiedätkö missä kohtaa viitettä T4V on, tilanne ei todellakaan ole hyvä jos kiikunkaakun viitteissä. Tarkka T4v arvosi ja mitkä viitearvot? Oireetkin tulisi ottaa huomioon. Onko suvussa?

14. Lievä Vierailija

Lievässä vajaatoiminnassa TSH:n määrä voi olla kohonnut, mutta T4-V on vielä viitearvojen sisällä, joskin lähellä alarajaa. T4-V:n viitearvot ovat 9-19 /lpmol.

15. hipsis Vierailija

Viitearvot on labrakohtaisia. Kun T4v on ihan alarajalla, niin se aiheuttaa jo osalle oireita.

16. PikkuinenMyy Vierailija

Mulle ei kerrotu mun T4V arvoa, mutta ne on ollu kymmenisen vuotta suurinpiirtein lääkärin mukaan siinä rajoilla ja läälitystä ei ole katsottu aiheelliseksi...
    Mä oon aika noviisi näissä jutuissa, kun en sillon 14-vuotiaana ymmärtänyt koko sairaudesta mitään ja nyt vasta kymmenen vuoden jälkeen mä olen alkanut ottamaan vihdoin asioista ihan todenteolla selvää...

17. hipsis Vierailija

mullakin oli T4v 9, eli juuri meidän labran viitteen alarajalla, ja TSH:kin justjust viitteissä. Ei reagointia tk:ssa, ei kehoitusta käydä uudestaa puolen vuoden-vuoden kuluttua. No kahden vuoden päästä kun menin lekurille, kirjoitti masislääkkeet ja uudet kilpparikokeet, kun ne itse hokasin pyytää. Sitten olikin jo arvot päin prinkkalaa, TSH melkein 60 ja T4v viiden pintaan. Ihmettelivät vain reseptiä antaessaan, että mitens ne arvot nyt noin nopeasti on huonontuneet. Ja kuten kilpparifoorumilla sulle sanottiin, tk:sta saa aiemmat labra-arvot kun vain pyytää. Minä pyysin samalla myös potilaskertomuksen- sekin aika mukavaa luettavaa.

18. pikkuinenmyy Vierailija

Jeps... Kilpparifoorumi on kyl mun henkireikä lekurikäyntiin asti... :) Ja kiva kuulla ihmisten kokemuksista ja vastoinkäymisistä... Ei tunne itseään ainoaksi, joka painii näiden juttujen kanssa. Ja kiva kuulla niitä juttuja, et elämä normalisoituu aikanaan... :)

Lohduttavinta tässä kuitenkin on se, että oireille on olemassa syy ja nyt voidaan hoitaa syytä, eikä seurausta. :)

19. Rauha Vierailija

En ole lukenut koko viestiketjua pitkä kun on, mutta asia on minullekin ajankohtainen.
    Kävin muutama vuosi sitten kilpirauhasen vajaatoiminnan "mittauksessa" parikin kertaa, arvot olivat niin "rajalla", kuitenkin rajojen puitteissa. Paleli, väsytti ja sitä rataa.
    Nyt taas samat oireet ja painokin on noussut ainakin viisi kiloa parissa vuodessa vaikka syön terveellisesti, en käytä alkoholia. Nyt sain taas lähetteen labraan kilpirauhas-kokeeseen, mutta sama juttu, lääkäri vain sanoi soittaessaan, että normien rajoissaon.
    Mitä tehdä? Jostakin luin, että viitearvot ovat liian korkeat. Onko kotikonsteja millä saada "arvoa" alas? Tosin nyt muutaman päivänä olo on taas normaali, ei palele, ei väsytä ja painokin oli v ä h ä n
    pudonnut. Voiko se tosiaan näin heitellä?

20. PikkuinenMyy Vierailija

Mulla ainakin kilpparin vajaatoiminta on alkanut hitaasti, mut varmasti ja oireet ilmenneet pikkuhiljaa...
    Kilpparifoorumilla kannattaa nostaa asia esille. Ne osaa antaa faktiivista ja oikeaa tietoa. :)
    Kilpirauhasfoorumi • Etusivu

21. jodia.... Vierailija

Luonnollisesti: jodipuutos, bromi, joditerapia ja vaikutus kilpirauhaseen ja (rinta)syöpään

Laaja kilpirauhastesti
    Kilpirauhasen toimintahäiriöiden odotettua laajempaan esiintyvyyteen on viime aikoina kiinnitetty runsasta huomiota. Äskettäin tehdyssä Yhdysvaltalaisessa tutkimuksessa todettiin, että terveiksi luokitelluista ihmisistä 9.5 %:lla oli kilpirauhashormonien epätasapaino. Samat tutkijat havaitsivat, että 40 %:lla kilpirauhashormonia syövistä henkilöistä TSH-hormoni oli viitealueen ulkopuolella. Tutkimustieto suomalaisesta väestöstä puuttuu, mutta on vahvoja epäilyksiä, että tilanne on varsin samanlainen myös meillä. Kilpirauhasen vajaatoimintaan saattaa myös vaikuttaa nykyisen suolattoman dieetin suosiminen Suomessa. Maaperämme on jodiköyhä ja useimmiten vain suolaan lisätty jodi takaa riittävän jodin saannin. Myös hivenainetesteissä suomalaisilla on todettu erittäin alhaisia jodipitoisuuksia.
    MDD tarjoaa lääkäreille laajaa kilpirauhastestiä, jossa määritetään:
    - TSH
    - Vapaa T3
    - Vapaa T4
    - Käänteinen T3
    - Tyreoglobuliinivasta-aineet
    - Tyreoideaperoksidaasi vasta-aineet
    Testi pyrkii selvittämään kilpirauhasen aineenvaihdunnan ja kilpirauhasen autoimmuunisairaudet

MDD Terveyspalvelut Oy

HUOM.
    Teollisuus ei käytä jodioitua suolaa.

Ruuasta jodia ???? (tiedot ovat vanhentuneita)

Fineli : Eniten ja vähiten sisältävät elintarvikkeet

22. Sinikka 24 Vierailija

KYLLÄ VAAN TUO LIHOMINEN KUULUU JUST OIREISIIN!!!!!!

23. Luontaislääkitys Vierailija

Google Kääntäjä

24. Aijuli Vierailija

Tuote: Thyroidinum 6C 1 oz spray
    Kuva Kuvaus Hinta Määrä
    Kilpirauhanen on Thyroidinum sääntelyä kilpirauhasen toimintaan. Kilpirauhanen homeopaattisten 6C teho tukee kilpirauhasen toimintaa. Homeopatia toimii kehon tasapainoa rauhaset. Kilpirauhanen 6C on hyödyllistä hidas kilpirauhasen, huolto rauhasten tai kilpirauhasen oireita.
    Täydentämistä tai lääkitys voi aiheuttaa rauhasten tulla riippuvaiseksi tai heittää muiden rauhasten taseen.
    Käytä homeopatia turvallisempaa ja tehokkaampaa tukea. Kilpirauhanen 6C antaa luonnollisen tuen auttamaan oman rauhanen oikein.
    Kilpirauhanen tuottaa hormoneja tärkeää ylläpitää normaalia aineenvaihduntaa. Epätasapaino kilpirauhanen voi ilmetä kuten painon nousu, kylmät kädet ja jalat, hidas aineenvaihdunta, vähän energiaa, ihon tags, ja / tai masennus.
    Vapaa Annostelu pika on kirjoittanut Kathryn Jones Terveys Neuvotteleva. Tämä opas tarjoaa selkeät tiedot aloitusannos ja ylläpitoannos. Vinkkejä kuinka oikein muuttaa annosta ja milloin lopettaa annostelu.
    Urut terapia / Organotherapy / Sarcodes - katso homeopaattisia voimakkuus elinten tai rauhasten tukea ja säännellä elinten ja rauhasten elin. Elinten hoito on tehokas auttaa kehon toiminto terve tasapuolisesti. Ajatus urut hoidon ylennettiin vuonna 1800-luvulla Konstantinus Hering MD Homeopatia tukee toimintaa elimen parantamalla imeytymistä entsyymien ja tiettyjen nukleiinihappojen puuttuu urut.

Organotherapy käyttö Sarcodes teosten lähtökohtana, että:
    1. Homeopaattinen rauhanen toimii kun sen vastaavan rauhanen.
    2. Matala potencies kuten 6X tai 12X stimuloida sen vastaava rauhanen toiminto ja käytetään low / kilpirauhasen oireet.
    3. Medium teho 6C tasapainottaa, tukee ja säätelee vastaavaa laippa tai elintoimintojen.
    4. Medium korkea potencies kuten 30C tai 200C apua yli toiminnan rauhanen tai elimen.

Kilpirauhanen on perhosen muotoinen rauhanen kaulassa. Kilpirauhanen tuottaa tyroksiinia ja trijodityroniinin että valvonta aineenvaihduntaa. Kilpirauhasen underfunctioning kilpirauhasen ja johtuu edellytys kilpirauhasen vajaatoiminta toiminto. Kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa monenlaisia ​​oireita. 47 kliinisesti tunnustettu oireita on lueteltu hypotyreoosi, kuten väsymys, masennus, heikkous, painon nousu, raajojen kylmyys, lapsettomuus, kuukautiskipuja ja ongelmat, usein vilustuminen, ekseema, psoriasis, akne, kuiva iho, migreeni, uneliaisuus, lihaskivut, kuulon häiriöt , anemia, fyysinen väsymys, henkinen väsymys, hauraat kynnet.

Seuraavassa muutamia tapoja määrittää alhaisen toiminnan kilpirauhasen:
    1) lepää perusinsuliinin lämpötila pysyy alle 97,8 astetta voi olla hyödyllinen indikaattori hypothyroidism. Ota perusinsuliinin lämpötila kainalossa ensimmäinen asia aamulla, ennen liikettä.
    2) Onko sinulla jatkuvasti ongelmia 2 tai useampi seuraavista:
    painonnousu
    usein väsynyt
    masentunut tai pahantuulinen
    ummetusta
    kuiva iho tai hiukset, hauraat kynnet
    hiustenlähtö
    paleltaa kun muut eivät
    alhainen seksuaalivietti
    hedelmättömyys tai toistuvaan keskenmenoon
    muistamattomuus
    kivulias tai virheellisiä aikoja
    3) Tarkista laajentuneen kilpirauhanen. Pidä peili ja toisaalta keskitytään alueen alla aataminomena ja yläpuolella solisluu. Vihje päätä taaksepäin ja ottaa veden kera. Kun niellä, etsiä mahdolliset pullistumat. Struuma voi johtua liian vähän jodia ruokavalioon ja testejä tarvitaan onko liikatoimintaa tai kilpirauhasen on läsnä.

Syitä kilpirauhasen vajaatoiminta on monipuolinen mukaan lukien myrkyllisyyttä, geneettiset tekijät, ja hormonit. Kilpirauhasen ongelmat lakko naiset seitsemän kertaa useammin kuin miehet, ja kilpirauhasen usein pinnat aikana hormonaalisia vaihteluita, kuten aikana tai raskauden jälkeen, tai kun nainen tulee vaihdevuodet.
    Kun kilpirauhanen tulee kilpirauhasen, oireet että tulos voidaan sekoittaa monia muita lääketieteellisiä valituksia. "Naiset kärsivät hypothyroidism yleensä väsynyt ja masentunut, ja usein kamppailemaan itsepäinen paino-ongelmia", kertoo Mary Shomon laatija Living Well hypotyreoosiin (HarperCollins, 2000). "Naiset ja heidän lääkärinsä, eivät todennäköisesti syyttää stressiin, ruokavalioon tai hormoneja kuin kilpirauhasen vajaatoiminta."
    Tietoa tästä kosher parve tuote .
    Tiedot valmistusprosessi tämän tuotteen .
    Raaka on kilpirauhanen / Thyroidinum 6C ja elintarvikekäyttöön alkoholi perusta. 1 oz pullo 200 suihketta.
    17,99 dollaria Osta Thyroidinum 6C 1 oz spray

Kysymyksiä / tilaukset 1-800-390-9970 10 am-5 pm PST Maanantai - Perjantai; & nbspEMAIL consult@elixirs.com
    Etusivu Tuotteet on ELIXIRS.com Tuotteet Tarjoukset Yhteystiedot Tilaus Ship Info Rekisteröidy ILMAISEKSI uutiskirjeet
    Sivuston perustettu 1997. Päivitetty tammikuu 2011. Sivuston ja Page Copyright © 2005. Anna oikea tunnustusta Kathryn Jones M. Ed. DiHom Terveys Neuvotteleva & Elixirs.com

Jaa tämä sivu