Hae Anna&Ellit-sivustolta

Kipeä sorminivel-mikä on?

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Juanita, 05.10.2005.

1. Juanita Vierailija

Etusormen keskinivel ollut useita kuukausia kipeä ,turvonnut ja jäykkä. Arvauskeskus otti kuvat ja kokeet- ei mitään. Ehkä nivelrikko. Kenellä on nivelrikko näin oireillut? Muissakin sormi ja rannenivelissä välillä kipuja yms, mutta yleensä lyhyehkön aikaa.

2. aino Vierailija

Kädet voi kuvata ja siitä näkee onko kyseessä nivelrikko.
    Eli kuvasta oli pitänyt nähdä onko siitä kysymys. Itselläni alkoi pikkusormesta ja nimettömästä, ennestään minulla oli jo fibromyalgia. Nivelrikkoon ei ole kai mitään ""parannusta"" mutta sitä voi lievittää esim inkiväärituotteilla luontaistuotekaupasta ja viimeisimmän tiedon mukaan myös glukosamiinilla. Itse juon myös aloe vera geeliä ja nivelrikko on aisoissa. Onnea matkaan!

3. mariann Vierailija

Minun tietääkseni nivelrikko ei alkuvaiheessaan välttämättä näy röntgenissä, mutta nivel voi silti olla tosi kipeä. Minulla todettiin vuosia sitten nivelrikko isonvarpaan nivelessä. Kipeäksi se tuli yhtäkkiä, yhdessä yössä, ja sitä jatkui viikkoja. Terveyskeskus arvasi - kuvauksesta huolimatta - että kysymyksessä olisi rasitusvamma. Satuin sitten pääsemään lääkärille (minulle sekä opiskelun että työpaikan yhteyksistä eräänlainen omalääkäri), joka lähetti minut ortopedille kuvineni. Samoista kuvista sitten ortopedi totesi nivelrikon.

Silloin en saanut mitään hoitoa, ja vaiva paranikin vähitellen. Aina silloin tällöin se muistuttaa olemassa olostaan kipeytymällä vähän. Enemmän nykyisin vaivaavat esim. lonkat. Olen toistaiseksi tyytynyt itsehoitoon glukosamiinin avulla (luontaistuotekaupoista).

4. Juanita Vierailija

Siis niverikko voisi tavallaan olla ilman röntgenlöydöstä? Paljonko te otatte sitä glukosamiinia? Olen kyllä jo sitä käyttänyt jonkin aikaa.

Jaa tämä sivu