Klitoris- vai emätinorgasmi?

  • Viestiketjun aloittaja Sexbomb
  • Ensimmäinen viesti
Sexbomb
En ole koskaan saanut emätinorgasmia, mutta klitorista kiihottamalla orgasmi tulee. En vaan yksinkertaisesti tunne nautintoa emättimessä ja tiedän, että kanssasisaria on paljon. Onko kukaan "oppinut" saamaan emätinorgasmin esim. myöhemmällä iällä vai puuttuuko sieltä vaan yksinkertaisesti hermotus? Haluaisin niin kovin tuntea senkin joskus!
 
RJV
Alkuperäinen kirjoittaja Sexbomb:
En ole koskaan saanut emätinorgasmia, mutta klitorista kiihottamalla orgasmi tulee. En vaan yksinkertaisesti tunne nautintoa emättimessä ja tiedän, että kanssasisaria on paljon. Onko kukaan "oppinut" saamaan emätinorgasmin esim. myöhemmällä iällä vai puuttuuko sieltä vaan yksinkertaisesti hermotus? Haluaisin niin kovin tuntea senkin joskus!
Entä päinvastaisessa tapauksessa. Vaimolleni tulee emättimestä orgasmi mutta ei ainakaan kovin helposti klitoriksesta. Kysyn kuitenkin vaikka arvaan, että miehessä on vika.

 
Nainen35
"Vika" voi olla miehessä, naisessa tai molemmissa, jos nainen ei saa klitorisorgasmia, eikä mielestäni viasta voi puhua kuitenkaan, sillä mehän olemme erilaisia itse kukin. Sitten vika voi olla miehessä, jos esimerkiksi runnot niin kovakouraisesti sitä klitorista, että puolisoosi sattuu.

Olen "oppinut" saamaan emätinorgasmin vasta nykyisen mieheni kanssa, ja se tuntuu minusta jotenkin kokonaisvaltaisemmalta kuin klitorisorgasmi. Ehkä se johtuu siitä, että klitorisorgasmin saa niin paljon helpommin, tiedä häntä.
 
n24
Voi siihen oppia, tosin takeita ei voi antaa. Itse oon aina saanu pelkästään klitorisorkkuja, mutta olen treenannut myös emätinosastoa. Luulis ahkeran käytön kyllä parantavan tuntemuksia, kun alapään lihakset vahvistuu, verenkierto paranee niin miksei hermotuskin. Omakohtaisesti sanoisin että tuntemukset sisällä on jotenkin kehittyneet ja vahvistuneet. Ennen en tuntenu yhdynnässä juuri mitään, nykyään se tuntuu jo ihan konkreettisesti stimuloivalta ja nautinnolliselta.
Masturboimalla oon joitain kertoja saanu emätinorkun siten, että oon hoitanu itseeni normityyliin klitoriksesta, samalla hieronu sisältä sauvalla, ja sitten kun on lähellä laukeamispistettä niin lopettaa klitoriksen hieronnan ja jatkaa sauvalla. Ajoitus voi vaatia vähä harjoitusta, jos lopettaa klitorishieronnan liian aikaisin niin orkku kaikkoaa.
Sinänsä mulla ei oo suurtakaan tarvetta emätinorkuille, mutta oon lähinnä ihan huvin vuoksi kokeillut metsästää niitä. Luulenpa ettei niitä välttämättä saavuta jos kovin tosissaan tavoittelee, kuten orkkuja yleensäkään. Klitorisorkkuni ovat jo itsessään ihania enkä koe emätinorkkua mitenkään parempana. Tuntuu vaan hiukan erilaiselta, laukeaminen lähtee jotenkin syvemmältä eikä ole niin terävää. Sitäpaitsi ei ne edes ole niin erilliset, molemmissa orkuissa toimii ihan samat vehkeet, ero on vaan siinä mitä kohtaa laukeamishetkellä stimuloidaan.
 
Teea 34
Rakastellessani saan klitoris orgasmin , kun mies liikuttaa penistään sisälläni ja stimuloi klitorista. Emätin orgasmin saan yleensä siten kun mies paikallaan sisälläni ja itse puristelen lantionlihaksillani hänen penistään.
 
würth
Yhdynnässä saan aina emätinorgasmin. Itse tehtynä klitorisversiokin on mahdollinen, mutta ei mielestäni niin tyydyttävä.
Itseasiassa klitorikseni ei edes kovin pidä kosketuksesta. Meitä on erilaisia.
 
RJV
No se sitten voi olla noinkin päin , että emätin on tärkeämpi. Ilmeisesti vaimoni on myös tuollainen , minä vaan olen kuvitellut klitoriksen olevan kaikille naisille tärkeämpi, kun se useimiten niin sanotaan. En enää ihmettele miksi se klitoris on ollut niin pitkään hukassa. Vuosikausia kuvittelin sen sijaitsevan siellä emättimessä.
 
Nainen35
Voi RJV, sinä se sitten olet hauska tapaus :) Moni, ehkä valtaosa, saa klitorisorgasmin huomattavasti helpommin kuin emätinorgasmin, siksi siitä puhutaan ehkä enemmän. On myös monia naisia, jotka eivät muunlaista orgasmia saakaan kuin klitorisorgasmin. Mutta ei sitä silti voi sanoa yleispätevästi, että kumpi on tärkeämpi, minä koen emätinorgasmin jotenkin kokonaisvaltaisemmaksi, mutta se ei tarkoita sitä, että joka ikinen nainen olisi samaa mieltä.
 
Ikäloppu
Olisi kiva tietää miten ne voi erottaa toisistaan ja mistä tiedätte kumpi O on kyseessä? Kun molempia kohteita (klitorista ja g-pistettä) stimoidaan yhtäaikaa niin kumpihan O:n silloin aiheuttaa? Ja mitä sillä on loppupeleissä edes merkitystä? Eikö pitäisi vaan olla tyytyväinen että ylipäätään pystyy laukeamaan? Kertokaapa myös miten on mahdollista että nainen laukeaa anaaliyhdynnässä... Eipä ole silloin klitorista eikä g-pistettä lähellä. (Ja tiedoksi: muihin paikkoihin ei silloin edes kosketa.)
 
jisa
Alkuperäinen kirjoittaja würth:
Yhdynnässä saan aina emätinorgasmin. Itse tehtynä klitorisversiokin on mahdollinen, mutta ei mielestäni niin tyydyttävä.
Itseasiassa klitorikseni ei edes kovin pidä kosketuksesta. Meitä on erilaisia.
Minun avovaimolla on sama, eli ei pidä lainkaan klitoriskosketuksesta. Pillunnuolemisessa parhaat kiksit saa, kun nuolee levällään olevan pillun "suuta" ja työntää kielen sisälle asti. Klitoriksen nuoleminen ei tunnu miltään. Naisia on niin moneksi :) Kiva niin

 
nautiskelijanainen
Suurin osa miehistä ei tiedä eikä osaa hyväillä klittaa oikein, jolloin naisesta tuntuu, että klitta on yliherkkä kosketukselle.

Kieltä ja huulia ei käytetä tällöin jännitettyinä, jolloin ne ovat liian kovat klitalle, vaan rentoina ja pehmeinä. Klittaa vaan pusutellaan kevyesti pehmeillä huulilla ja kosketellaan pehmeällä kielellä. Kokeilkaapa miehet itse vaikka kädenselkään miten erilaiselta kieli ja huulet tuntuvat koviksi jännitettyinä ja rentoina ja pehmeinä. Ja klitta on tuhat kertaa herkempi kuin se teidän kädenselkä. Sitten kun opitte, voitte testata vaimoonne. Ei mitään imemisiä, vaan pehmeitä hipaisuja ja kosketuksia aluksi. Paras vielä aloittaa siten, että naisella on pikkarit päällä ja hyväillä pehmeästi niiden läpi. Näin kun harjoittelee, niin oppii oikean tekniikan ja vaimo oppii nauttimaan niistä hyväilyistä eikä koko ajan pelkää että runnotte.

 
RJV
Kiitos selkeyttävistä vastauksista. Eri asiosta pitäviä naisia siis on olemassa.
Sormellako ei ole mitään asiaa klitorikseen? Nyt kun tietämys on vähän lisääntynyt, niin olen yrittänyt ensin käydä sormella emättimessä ja sitten sillä liukkaalla sormella olen yrittänyt etsiä sitä klitorista. Muuten tuntuuko se ympäristön hyväily riittävän kivalta vaikka ei osuisisikaan siihen keskipisteeseen? Entä häpyhuulten hyväily?
 
Emtin
Omalla kohdallani on vain yksi keino saada ematinorgasmi, silloin kun olen miehen paalla ratsailla, kumartuneena eteenpain ja hanen lykkiessa pidan itseani oikeassa kulmassa, takuuvarma keino. Muutoin en saa ematinorgasmia joten onneksi loysin taman asennon, kokeile sinakin!
 
Sexbomb
vinkeistänne, niitähän tuli monta! Täytyypä testata.
RJV:lle vielä, että kyllä se sormi on hyvä kapistus, jos se on tarpeeksi hellä, kostea ja nopea. Mutta sitä ei saa viedä ihan klitoriksen päälle, vaan ainakin itselläni SE paikka on ihan klitoriksen vieressä/sivussa ja jollei se sormi ole oikeassa paikassa, niin eipä tule orkkujakaan. Ja kuten täälläkin moni on sanonut, liian kova käsittely saa kyllä orkut kaikkoamaan.
 
Herkkäorgasminen
Orgasmit tulee ehkä liiankin helposti mutta klitorista ei saa koskea, silloin laskee halut. Se on jotenkin liian herkkä paikka ja antaa vain sähköiskujen tyylisiä tuntemuksia, en tykkää, edes suuseksissä, suoraa kosketusta klitorikseen. Muuten orgasmit tulee millaisessa asennossa tahansa.
 
Elody
Turhauttavaa kun poikaystavai ei osaa viela antaa orgasmia minulle. Yritan ohjata sormea sopivaan pehmeyteen, ja omalla kohdallani sita pitaa hieroa viela vastapaivaan ja alhaalta ylos, pehmean pyorittelevasti, valilla ylos ja alas. Mutta han ei osaa ollenkaan, aina se sormikin lipsuu hinkkaamaan siihen sivuun ja hapyhuuleen klitoriksen sijaan.

Pointtini on, etta vaikka fiilis ja henkiset asiat vaikuttvata myos, niin tekniikalla todella on _suuri_ vaikutus. keho on kartoitettu silla tiella orgasmiin ja "vaarat" ohjeet saavat turhautumaan, eika orgasmista tietoakaan. Pahinta on jos mies on liian kova kasistaan, hella miehen sormi kiihottaa valtavasti!
 
eras orgasmi
Eras mies (eksani) sanoi etta _kaikki_ naiset voivat saada orgasmin. Kyse on vain siita etta osaa etsia ja loytaa seka oikean, hienovaraisen tekniikan, etta sellaisen henkisen tilan jossa kaikki onnistuu.

Itse ennekuin tapasin hanet en ollut koskaan tullut suuseksissa, ja siksi olin oppinut olla tykaamatta siita, ei vain sytyttanyt yhtaan. Silti "annoin hanen" nuolla kun kerran sinne alkoi suuntaamaan. Enka odottanut taaskaan tuntevani muuta kuin puutumista, kutitusta tai outoja vareita, mutta sitten yhtakkia, tai pikemminki pikkuhiljaa, alkoi hengitys kayda raskaaksi, en vielakaan tieda mita han teki, mutta aloin yllattaen kokea sellaista syvaa nautintoa, ja han osasi rakentaa sita niin etta luulin tulevani hulluksi, menetin kontrollin aivan taysin ja laukesin ihanaan orgasmiin.

Taman jalkeen uskoin sen, mita han sanoi, hanella on jotenkin taito lukea naisen kehoa, ja on ihan taiteilija siina miten han rakesi sen orgasminkin minulle... Kysyin mita han oikein tekee siella, mutta han vain hymyili salaperaisesti, kielta ja sormea ja huulia han kaytti, sen verran voin vain sanoa. Opin kertaheitolla pitamaan suuseksista, vaikken koskaan olisi uskonut. Voihan se olla sattumaa, mutta edelleen pidan hanta jonkinasteisena nerona;-)
 
Ympärileikkaus on "vapauttanut" somalinaiset em. V
Alkuperäinen kirjoittaja Sexbomb:
vinkeistänne, niitähän tuli monta! Täytyypä testata.
RJV:lle vielä, että kyllä se sormi on hyvä kapistus, jos se on tarpeeksi hellä, kostea ja nopea. Mutta sitä ei saa viedä ihan klitoriksen päälle, vaan ainakin itselläni SE paikka on ihan klitoriksen vieressä/sivussa ja jollei se sormi ole oikeassa paikassa, niin eipä tule orkkujakaan. Ja kuten täälläkin moni on sanonut, liian kova käsittely saa kyllä orkut kaikkoamaan.
Kaikki Suomessa oleskelevat somalinaiset on ympärileikattu(silvottu). Käytössä on ollut nk. Faraoninen infibutaatio. Siinä naiselta leiketaan pois KLITORIS, ISOT-JA PIENET HÄPYHUULET ja lisäksi EMÄTTIMEN uloin osa......,. Tälläisen operaation jälkeen naisen ei tarvitse pohtia orgasmejaan...,. .!
 
RJV
Häviääkö heiltä halut myös? Jos seksuaalinen halu lähtee aivoista niin miten se tyydytetään, jos kaikki mahdollisuudet on otettu pois. Ei tuollainen silpominen ainakaan ole järkevää.
 
Naisen nautinnosta huolehtiva mies
Alkuperäinen kirjoittaja n24:
Voi siihen oppia, tosin takeita ei voi antaa. Itse oon aina saanu pelkästään klitorisorkkuja, mutta olen treenannut myös emätinosastoa. Luulis ahkeran käytön kyllä parantavan tuntemuksia, kun alapään lihakset vahvistuu, verenkierto paranee niin miksei hermotuskin. Omakohtaisesti sanoisin että tuntemukset sisällä on jotenkin kehittyneet ja vahvistuneet. Ennen en tuntenu yhdynnässä juuri mitään, nykyään se tuntuu jo ihan konkreettisesti stimuloivalta ja nautinnolliselta.
Masturboimalla oon joitain kertoja saanu emätinorkun siten, että oon hoitanu itseeni normityyliin klitoriksesta, samalla hieronu sisältä sauvalla, ja sitten kun on lähellä laukeamispistettä niin lopettaa klitoriksen hieronnan ja jatkaa sauvalla. Ajoitus voi vaatia vähä harjoitusta, jos lopettaa klitorishieronnan liian aikaisin niin orkku kaikkoaa.
Sinänsä mulla ei oo suurtakaan tarvetta emätinorkuille, mutta oon lähinnä ihan huvin vuoksi kokeillut metsästää niitä. Luulenpa ettei niitä välttämättä saavuta jos kovin tosissaan tavoittelee, kuten orkkuja yleensäkään. Klitorisorkkuni ovat jo itsessään ihania enkä koe emätinorkkua mitenkään parempana. Tuntuu vaan hiukan erilaiselta, laukeaminen lähtee jotenkin syvemmältä eikä ole niin terävää. Sitäpaitsi ei ne edes ole niin erilliset, molemmissa orkuissa toimii ihan samat vehkeet, ero on vaan siinä mitä kohtaa laukeamishetkellä stimuloidaan.
Toivottavasti tämä ei kuulosta inhottavalta, mutta voisin jotenkin kuvitella että tässä olisi jotakin samanlaista, kuin siinä että minkälainen miehen orgasmi on, jos eturauhasta samalla stimuloidaan anaalin puolelta. Siinä nimittäin on juurikin samanlainen ero mitä kuvailit.
"vaihtelu virkistää, sanoi kissa kun emännällä pöytää pyyhki", mutta suurimmaksi osaksi kyllä haluan harrastaa seksiä ilman anaalitappeja yms. (olen täysin hetero btw, mutta en kammoksu muitakaan)

 

Yhteistyössä