Kokemuksia uusista Yaz- ehkäisypillereistä

  • Viestiketjun aloittaja Yaz
  • Ensimmäinen viesti
kokeilua odotellessa
olin tänään sairaanhoitajan ja lääkärin puheilla pillereistä, koska oon ensimmäist kertaa aloittamassa e-pillerit. siinä kyseltiin sukutaudit yms. plus tehtiin heti gynekologi-tarkastus, mikä tuotti jännitystä, koska se oli eka kerta ja sen teki mies. hän anto mulle yaz-merkkiä, 3kk kokeilupakkaus, plus mutsi osti apteekist viel vahingos 3kk-pakkauden lisää. toivotaan nyt että nää toimis :) jännittää sinänsä eniten se näiden lääkkeiden suhteen koska mul on usein päänsärkyy ja luulisin et joskus migreenipainotteista.
yaz-pillerit vasta käyttöön alle kuukauden päästä ku menkat loppu tossa vähää aikaa sitten. toivotaa vaa et pillerit sopis mun kropalle, koska mun mutsil aikoinaa ei voinu käyttää ollenkaa, koska sen verenpaine nous ja muuta tiputteluu yms oli.
e-pillereistä on jatkuvasti vaan negatiiviset puolet esillä, eikä ollenkaan hyvät puolet - olisi parempi jos kouluissa olisi seksivalistuksia enemmän, koska kukaan ei tiedä e-pillereiden vaikutuksia ja muita seksisuojautumisia. itse mm olen ottanut selvää kaikista mahdollisista ehkäisymenetelmistä ja miten mikäkin toimii jne, eikä niistä nuorille yleisesti esim kouluissa.

tahtoisin tietää millaisia oireita teillä on ollut minkäkin e-pillerin käytössä (merkki, käyttöaika, oireet jne.) plus että onko jotain sairauksia mikä voisi aiheuttaa sen ? koska kukaan ei mainitse ikinä sairauksia ja kertoo vaan oireet niin kaikki luulevat että ne ovat yleisiä. (esim onko diabetes, migreeni tms)

KOKEMUKSIA ;)

ps. muiden kokemukset vois valaista muita heidän ongelmissaan :p
 
dakota
Itse olen syönyt yaz-yhdistelmäehkäisypillereitä nyt yhden läpipainopakkauksen verran, ja eilen aloitin uuden. Ekan liuskan aikana tiputteli menkkojen jälkeen hieman, mutta ei mitenkään häiritsevästi ja loppui kokonaan suhteellisen pian. Neljän päivän plasebotablettien aikana tyhjennysvuotoa ei kuulunut ollenkaan, mutta tänään huomasin ällöä ruskeaa vuotoa. Olin siis ehtinyt ottaa yhden vaikuttavaa ainetta sisältävän tabletin toisesta liuskasta. Olisi se kuitenkin hurjasti kivempaa, että tuo vuoto sijoittuisi tuolle plasebotablettijaksolle, mutta mielenkiinnolla jään seuraamaan, miten tilanne etenee. Toivottavasti ei tiputtele koko kuukautta!

Kovin dramaattisia sivuvaikutuksia en ensimmäisen liuskan aikana ole huomannut. Päätä särki jossain vaiheessa melkein joka päivä, mutta se voi johtua niin monesta muustakin asiasta. Ainoa vähän ikävä asia on se, että minulle on ilmestynyt kasvoihin noin yksi kerrallaan suuria hormonifinnejä, jotka kyllä suoraan sanoen vituttavat, koska ihoni on aiemmin ollut ihan hyvässä kunnossa. Näiden juttujen lisäksi rinnat ovat olleet kipeät koko kuukauden, mutta se ei ole pahemmin häirinnyt. Kyseisten sivuvaikutusten kanssa kykenen kyllä elämään, erityisesti jos tuo vuoto oppisi ajoittumaan niin, että se alkaisi jo plasebojen aikana.
 
tytsyyy
Käytin jtn vuoden yasmineita ja lopetin ne koska olin iha sekoamis pisteessä :D sain jopa lieviä paniikki kohtauksia ja mieliala oli koko ajan tosi huono. sit oli yli vuode ilman pillereitä ku olin aika järkyttyny noist haittavaikutuksista. Mut nyt oon alottanu yazit, oon syöny niit vast kyl 2 viikkoo.. ei ainakaa viä mitään ihmeempii oireit muutaku piänt tiputteluu on tullu ja rintojen arkuutta.
 
dakota
Onneksi ei sitten tiputellutkaan koko liuskaa, vaan tiputtelusta tuli selkeää vuotoa. Minua ihmetytti, että vuoto alkoi ensimmäisen vaikuttavaa ainetta sisältävän tabletin jälkeen, joten soittelin varmuuden vuoksi YTHS:lle asiasta ja siellä totesivat, että joskus se 4 päivän tauko on niin lyhyt, ettei hormonitaso ehdi laskea tarpeeksi niiden neljän päivän sisällä, mutta taas toisaalta ensimmäisten vaikuttavaa ainetta sisältävien tablettien otto ei myöskään nosta hormonitasoja niin dramaattisesti, että tyhjennysvuoto ei voisi silloin alkaa. Tilanteen pitäisi tasoittua seuraavien käyttökuukausien aikana.

Menkat olivat muuten kyllä aivan superkivat: vuotoa oli tosi heikosti ja yhdellä siteellä olisi pärjännyt helposti koko päivän, ellei sitä olisi hygieniasyistä tarvinnut vaihtaa. Kestivät kyllä vähän normaalia pidempään, eli viisi päivää, mutta noin niukkojen menkkojen kanssa pystyn kyllä elämään, vaikka kestäisivätkin päivän luomumenkkoja pidempään.
 
kokeilija
Mä oon risteilly eri pillereiden välillä millon minkäkin oireiden takia. Ensin oli migreenipotilaille sopiva yasminelle, sillä menin n.1,5vuotta ilman minkäänlaisia sivuoireita, tosin ehkä näin jälkikäteen huomaan pientä itkuisuutta, mutta ei mitään maailmaa mullistavaa. Sen jälkeen halusin koittaa jotain akneiholle sopivaa, ja toisaalta myös halvempaa. Sain Diane Novat ja sen jälkeen alamäki alkoi. Söin niitä muistaakseni puolisen vuotta. Sain kaikki mahdolliset ja mahdottomat sivuoireet ja limakalvojen kuivuudesta johtuen (myöskin sivuoire) baktreenit pääs pesimään ja sain virtsis kierteen.. eli en todellakaan suosittele niitä yhtään kenellekkään. Ainut hyvä oli rintojen kasvu :D

Sitten palasin takaisin yasminelleen ja sivuoireet katosivat. Seuraavan lääkärin piti kirjoittaa yasminelle mutta ilmeisesti jonkin väärinkäsityksen johdosta kirjoittikin yasminen. Sitä söin 3 laattaa kunnes vuotopäivien migreeneiden takia menin lääkäriin ja sain Yazia. Nyt kolmas laatta menossa, vaikutuksia oon huomannut lähinnä ihossa (huonontunut vaikka samanaikasesti on menossa tetralysal antibiotti kuuri ihoon) ja pientä aristusta rinnoissa. Periaatteessa mitään selviä sivuoireita ei ole tullut, mutta nyt tajusin, että noin. 2 kk sitten pian Yazien käytön aloittamisen jälkeen mulle alkoi tulla tosi kummallisia näköoireita. En ikäänkuin pysty tarkentamaan katsetta kauas samoin kuin ennen. En tiedä johtuuko pillereistä vai onko mun silmällä vaan joku muu ongelma :D Hyvinä puolina menkkojen aikaiset migreenit on kadonneet lähes kokonaan ja migreenit yleisestikin vähentyneet.

Silti eniten tuota yasminellea suosittelisin. Tosin hinta on kova kun minkäänlaisia korvauksia mistään noista yasmine sarjaan kuuluvista pillereistä ei saa.
 
maisa
hei kokeilkaa ihan rauhassa se puoli vuotta ennen ku rupeatte hätiköimään näiden asioiden kanssa. pillerit pistää elimistön hormonitasapainon uusiksi, niin totta kai tulee oireita jos jonkinmoisia. kyllä ne siitä laantuu, malttia!!!

olen syönyt yazeja yli vuoden, eikä ole mitään ongelmia enään. alussa rinnat kasvoi ja oli arat, mutta se meni pian ohi.
yazit nimenomaan poistaa kehosta nesteitä, niin siksi siellä vessassa pitää rampata. muistakaa vaan juoda enemmän niin vältytte päänsäryltä!
jos lihotte niin voiko se syy olla jossain muualla, koska näiden pillereidenhän ei pitäisi lihottaa.
jos naama alkaa alussa kukkimaan niin se johtuu todennäkösesti siitä että se puskee niitä kuona-aineita pois, kyllä sekin tasottuu ajan kanssa.
menkat on niukemmat ja lyhyemmät, kuukautisten siirron aikana tulee vähän tiputteluvuotoa...

antakaa kropalle aikaa tottua niihin pillereihin, kyllä se siitä.
 
makeaa mieli
söin yazeja 6 kk. koko ajan oli hirvittävä ruokahalu ja makeannälkä. Lihoin useamman kilon. nyt olen ollut ilman pillereitä 2kk ja laihtunut 3 kiloa. olotila muutenkin todella paljon parempi. ainut ongelma on nyt, että ei ole muuta ehkäisyä kuin kondomi. Ei tykätä siitä. mutta en tykkää myöskään hormonivalmisteista. mietin kuparikierukkaa..
 
yazaaja
Olen syönyt yaz-pillereitä nyt reilu puoli vuotta. Ensimmäset pari viikkoa oli melko jatkuvaa oksettavaa oloa sekä arkuutta ja kutinaa rinnoissa. Pari ensimmäistä kuukautta sai juosta vessassa todella tiuhaan, mutta osasyynä siihen oli kyllä jo valmiiksi vilkas aineenvaihduntani sekä kahvi kun sitä tulee kitattua melko lailla. Hikoilun määrä urheilun aikana on lisääntynyt, mutta ei se mitenkään häiritsevää ole. Riittävästä vedenjuonnista täytyy vaan pitää huolta, niin ei tule huonoa oloa nestehukan takia:) Kuukautiset alkavat 3. tai 4.lumepilleripäivänä ja vuoto on hyvin niukkaa, pikkuhousunsuojilla pärjää mainiosti. Ennen pillereiden aloittamista vuodot olivat niagaran putouksien luokkaa, joten nykytilanne on erittäin miellyttävä :) Myös pillerittömään aikaan kuuluneet kuukautisten alkamista edeltäneet polttavat alaselkä&-vatsakivut ovat poissa. Iho on pysynyt hyvänä. Yazit ovat ensimmäiset pillerini ja olen tyytyväinen niihin, mutta en nyt ala hehkuttamaan niitä mitenkään erityisesti sillä me kaikki olemme erilaisia ja tietty merkki ei vain aina sovi kaikille.
 
-Jaahass-
Olen syönyt nyt aika kauan YaZ pillereitä.
KAIKKI ON TÄYDELLISESTI, paitsi! se että lumepilleri juttu ei toimi. niitä on 4 ja minulla alkaa kuukautiset vasta 3 lume pillerin aikana! Ja valun n.3 päivää, vaikka olen aloittanut normaalisti uuden levyn.

En tiedä mitä pitäis tehdä. Pitääkö tämän takia vaihtaa merkkiä? En haluaisi. Koska pelkään että muut pillerit vaikuttaisi minuun enemmän.
 
-Jaahass-
Olen syönyt yaz-pillereitä nyt reilu puoli vuotta. Ensimmäset pari viikkoa oli melko jatkuvaa oksettavaa oloa sekä arkuutta ja kutinaa rinnoissa. Pari ensimmäistä kuukautta sai juosta vessassa todella tiuhaan, mutta osasyynä siihen oli kyllä jo valmiiksi vilkas aineenvaihduntani sekä kahvi kun sitä tulee kitattua melko lailla. Hikoilun määrä urheilun aikana on lisääntynyt, mutta ei se mitenkään häiritsevää ole. Riittävästä vedenjuonnista täytyy vaan pitää huolta, niin ei tule huonoa oloa nestehukan takia:) Kuukautiset alkavat 3. tai 4.lumepilleripäivänä ja vuoto on hyvin niukkaa, pikkuhousunsuojilla pärjää mainiosti. Ennen pillereiden aloittamista vuodot olivat niagaran putouksien luokkaa, joten nykytilanne on erittäin miellyttävä :) Myös pillerittömään aikaan kuuluneet kuukautisten alkamista edeltäneet polttavat alaselkä&-vatsakivut ovat poissa. Iho on pysynyt hyvänä. Yazit ovat ensimmäiset pillerini ja olen tyytyväinen niihin, mutta en nyt ala hehkuttamaan niitä mitenkään erityisesti sillä me kaikki olemme erilaisia ja tietty merkki ei vain aina sovi kaikille.

Minulla kun on tuo lumepilleri asia sama. Niin mieleeni on tullut, että heikkeneekö ehkäisy teho lumepillerien aikana, kun kuukautiset alkavatkin vasta 3. tai 4. lumepilleripäivinä?
Mitä mieltä itse?
 
Viimeksi muokattu:
yazaaja
Luehan pakkausseloste, vastaukset löytyvät sieltä ihan selkeästi (joten en jaksa niitä tänne erikseen kirjoittaa) :) Seloste löytyy myös pdf-tiedostona kun googletat "yaz".
 
Kyllä vaan...
Vaihdoin Yasmin pillerit Yaziin koska Yasminilleistä tuli aivan törkeät mielialavaihtelut (itkin koko ajan, olin kärttyinen yms.). Yazia nyt käyttänyt 3kk ja menkat ovat pienentyneet ja kesto vain 2pvä mutta kivut ei lähtenyt. Rinnat kasvaneet b-kupista c-hen, jes! :) 3kk aikana paino noussut ja tullut hirveä alavatsa ja jenkkikset :S ällöttävää kun muuten kroppa hyvässä kunnossa eikä urheilu pahemmin ole auttanut masun poistoon.. muuten erittäin hyvät pillerit mutta itse aijoin vaihtaa kun en enempää halua lihoa :D
Kyllä ne tissit kasvaa tietenkin, jos on tullut muutenkin lisää painoa!
Ihan vaan ruokahalusi takia lihot.
 
Viimeksi muokattu:
tyytyväinen.
Olen käyttänyt ko. pillereitä jo kohta puolitoista vuotta, mitään ongelmia ei ole ollut, ja nuo ns "lumepillerit"ovat kalkkitabletteja joiden tarkoitus on vähentää kuukautiskipuja.. Kuukautiset ovat niin pikkuruiset nykyään että tuntuu kun aina olisi menkkojen viimeinen päivä! :) en ole onneksi ikinä kärsinyt minkäänlaisesta tiputtelusta kesken laatan. Ainut kummallisuus on ollut se ettei menkkani ikinä osu siihen 4pvän tauko kohtaan mutta mitäpä tuosta, ei häiritse menoa :) oma kokemukseni on niin hyvä että suosittelen kyllä, tosin jokaisen vartalo reagoi omalla tavallaan..
Kalliit nuo pillerit ovat, yli 70e/6kk mutta ovat kyllä sen arvoiset, lääkäri suositteli syömään 2-3 laattaa putkeen mikäli ei huvita kuukautisista kärsiä, nykyään 2 laattaaa onkin jo yleinen suositus. Itse syön 3 laattaa putkeen ja kärsin 4 kuukautiset vuodessa, eli elämä hymyilee :) jännittää vaan miten sitten käy kun lopetan pillerit, vauvakin saisi joskus tulla :)
 
pööpöö
Itse olen syönyt Yaz tabletteja nyt yhden liuskan ja pari päivää päälle. On mun ekat e-pillerit ikinä. En ottanut lumetabletteja, vaan siirryin seuraavaan liuskaan ensimmäisen lumetabletin kohdalla, koska unohdin kolmannelta tablettiviikolta yhden pillerin, ja yksi ohjeen vaihtoehdoistahan on menetellä näin että skippaa lumetabletit. Menkat tulee nyt siis vasta tän liuskan lopussa, että niistä en osaa sanoa mitään. Itse olen huomannut selkeän eron jo nyt ihossani, iho on ihan sileä ollut jo pari viikkoa eikä finnejä ole tullut kuin pari pientä sinne tänne. ISO plussa ! Nyt vaan oottelen innolla sitä kun vanhat jäljet ihossa haalistuu ja kehtaa ruveta käppäilemään kaikkialla ilman meikkivoidetta :) Pissalla täytyy munkin ravata vähän useammin, eli poistaa nestettä elimistöstä. Ja siispä paino ei ole noussut, mikä on yllättäen positiivista. Mustakin tuntuu jotenkin, että mieliala ois nykyään parempi, kiukkusin esimerkiksi kihlatulle paljon enemmän ennen tabletteja. Kaipa se sitten johtuu näistä pilsuista, enpä ainakaan muuta selitystä keksi. Suosittelen, ittelle kyllä ainakin tuntuu sopivan mainiosti :)
 
random
Aloitin Yazien käyttämisen vajaa kuukausi sitten, eli ensimmäinen laatta menossa.
Muuten tähänastiset kokemukseni ovat olleet erittäin positiivisia, mutta meinaa mennä hermot tiputteluun. Säikähdin aluksi hirveästi, kun tiputtelu alkoi, että mitä nyt tapahtuu. Mutta tajusin, että tiputtelu alkoi n. viikko sen jälkeen, kun aloitin Yazien käytön. Mielialani ovat myös vähän heitelleet normaalia enemmän ja vessassa on tullut ravattua.
Rintani ovat kasvaneet huomattavasti muutamassa viikossa. Kuulin alkuviikosta ensimmäistä kertaa elämässäni, että rintani ovat isot. Kiitokset tästä Yazeille.
Suosittelen lämpimästi.
 
monni
itse aloitin käyttämällä yasmineja suurinpiirtein 5 vuotta, jonka jälkeen koetin päästä pillereistä kokonaan eroon. lopettamisen jälkeen iho meni ihan hirveäksi ja hiukset rasvoittui muutamassa tunnissa yms mukavaa. lopulta hermot meni siihen ja aloitin käyttämään uudestaan e-pillereitä, tällä kertaa yazeja joita olenki syöny nyt 5 kuukautta.

ongelmitta ei uuteen merkkiin vaihtaminen ole tosiaanka sujunu, seksihalut katosi yazien myötä aivan täysin ja tuo 4. päivän tauko ei oikein toimi kun menkat alkaa vasta 3. lumepilleripäivänä ja uuden liuskan aloitettua saattaa kestää vielä neljäkin päivää helposti. lisäksi mielialanvaihteluja on ollut vaikka muille jakaa ja vessassa tosiaan täytyy ravata paljon useammin. nyt viimisen kuukauden ajan minul on ollut myös hyyyvin outoa päänsärkyä jota ei ole ikinä aikasemmin ollut. ei ole verrattavissa normaaliin päänsärkyyn eikä migreeniinkään. epäilenkin että se saattaisi johtua pillereistä ja ajattelin vaihtaa takaisin yasmineen, ne tuntu sopivan minulle paljon paremmin :(
 
yazaaja
Monnille ja toki muillekin: kuukautisten kuuluu ALKAA niiden 4 lumepillerin aikana - ko. tieto lukee hyvin selkeästi pakkausselosteessa. Missään siellä ei todellakaan lue, että kuukautiset tulee ja menee noiden neljän päivän aikana... Otahan Monni yhteyttä pikaisesti lääkäriisi (pillerien myötä ilmaantuneiden outojen päänsärkyjen takia), voi olla että pillerimerkin vaihto on tosiaan paikallaan!
 
elmma
Oon käyttäny noita Yazeja nyt 2 kk, eli kolmas laatta on aluillaan. Ja nä on mun ensimmäiset e-pillerit ikinä. Ekan laatan vuosin koko ajan, mut silla vikalla viikolla se oli semmosta pientä tiputtelua. Kuukautiset alko toisen lumetabletin kohalla ja kesti 5 pv. Ja aika jännä kun näitten pitäisi vähentää vuotoa ja niitä kipuja mut mulla nää on kyllä lisänny molempia!! Nyt tokalla laatalla ei oo tullu mitään tiputtelua ja oon ollu tosi tyytyväinen. Menkat alko taas tokan laatan toisen lumepillerin kohalla ja on nyt kestäny 5 pv, eli toivottavasti loppuu kohta ja pitäiskin.

Mitään kauheita sivuvaikutuksia näillä ei oo ollu, tissit on kasvanu ja ne oli tosi viel tokan laatan alussa mut enää ei oo. Painoon ei oo vaikuttanu eikä mielialaan yhtään. Alussa vessassa joo joutui ramppaaamaan tosi useesti mut nykyään seki on tasottunu.
Ekan kerran ku sitte harrastin seksiä näitten pillereitten kanssa nii seuraavana päivänä tuli ihan vähä jotain epämääräistä ruskeaa "vuotoa" mut ei oo nyt muillla kerroilla tullu.

Miten jos siirtää menkkoja näitten kans niin tuleeks sitä tiputteluu kauheesti? aattelin et jättäisin neljännestä laatasta ne lumetabletit pois ja menisin suoraan siihe viidenteen ku en haluis sitten nyt kesällä et tulis menkkoja. Ja muutenki haluisin siirtää noitten menkkojen ajankohtaa ku nykyään ne tulee aina vklp, ja poikaystävä on aina silloin intistä lomilla enkä tykkää yökyläillä kku on menkat.

Sen pitunen se!
 
Lume, lume
On tullut tässä mieleen kun olen näitä puoli vuotta käyttänyt ongelmitta. PISTEET SIITÄ!
Tosin kivut ovat lisääntyneet ja voimistuneet. En kyllä niiden takia vaihda!

Niin! Tuli mieleen, että voisikohan aloittaa uuden laatan jo 4. lumepilleri päivänä?
Itsellä alkanut menkat 4. lumepilleri päivänä, aamuyöstä.
Ja vuodan usein sen 2 päivää. Ja kerkee nipin napin loppua viikonlopuksi (yhdynnässä kyllä sotkua tulee)

Olisi kiva jos voisi ottaa jo 4. lumepilleri päivänä vaikuttavan pillerin, jolloin menkat voisi loppua sopivasti ennen viikonloppua.

Sellasta! :) Vastailkaa <3
 
Jatsi
Aloitin yazit reilu viikko sitten. En ole ennen käyttänyt e-pillereitä ja sain hoitajalta 9kk pillerit. Toivon että nämä tosiaan ovat hyviä kun siinä säästyisi rahaakin. Ainakin ovat ilmeisen hintavia.

Ja oireita on tullut näinkin lyhyellä käytöllä: 1) pissalla olen saanut käydä reilusti useammin, huomasin tämän eilen. Ajattelin ensin, että sänkytouhujen takia olisin saanut virtsatulehduksen, mutta sitten tajusin epäillä pillereitä.

2) Tänään huomasin rintojen turvotusta, ja jos sekin johtuu pillereistä niin vaikuttavatpa ne minulla nopeasti!

3) Yazien käytön aloittamisen jälkeen ekassa yhdynnässä tuli myös jotain vuotoa, huomasin lakanoista. Toivon kovasti että häiriöt jäisivät pois.

Muuten odotukset ovat korkealla, ihon haluaisin tästä tasoittuvan (aknea ei ole, mutta sekaiho ja näpyistä jäänyt ikäviä arpia) ja kuukautiset olisi kiva saada tasaisiksi.

Niin kyllä mullekin sanottiin että kuukautiset alkavat lumepillereiden AIKANA, ei 1. ottamispäivänä, ja että siitä jatketaan suoraan uuteen läpyskään. Lumepillereissä ei ole vaikuttavia aineita joten jos kuukautiset haluaa jättää kokonaan pois niin sitten valkoisten yli suoraan seuraavaan palettiin. Muuten en tiedä, voiko punaista pilleriä ottaa samana päivänä kuin valkoista. Kannattaa soittaa vaikka terveysasemalle tai omalle lääkärille ja kysyä, tällaista vartenhan ne ovat olemassa!

Ja vielä, saamieni ohjeiden mukaan aloitin nämä menkkojen ekana vuotopäivänä. Jos ne aloittaa muuna päivänä niin ehkäisyteho ei käsittääkseni ole heti päällä, ja yleensä lääkäri on antanut tähän erikseen määräyksen jonkin potilaan henk.koht. syyn takia.
 
Juli
Hei!
Itse käytin yaz pillereitä puoli vuotta syksystä alkaen, sitten oli tässä keväällä tauko ja nyt tänään, aloitin niiden käytön uudestaan. Kun käytin niitä sen 6kk, ei ollut minkäänlaisia ongelmia. Kierto meni juuri niinkuin piti, ei ollut tiputtelua yms. muuta.
Nyt sitten onkin kysymyksenä, koska kesäkuussa ja heinäkuussa tulee tehtyä pari reissua, niin onko mahdollista, että en kesäkuussa ota lumetabletteja ollenkaan vaan aloitan suoraan uuden liuskan? Voinko kuitenkin tehdä niin, että syön liuskasta vain esim. 2 ekaa viikkoa ja sitten ottaisin lumetabletit ja aloittaisin kolmannen? Pitäisi vähän säätää milloin menkat alkais, ettei reissujen päälle menis. Olisko hyviä neuvoja?
 
känkkäränkkä
itselläni yazit ovat aiheuttaneet vaikka mitä sivuoireita. ensimmäisen laatan aikana, tuntui kuin olisi ollut menkat koko ajan, 247 sellasta pientä tiputtelua eikä itse kuukautiset ole kertaakaan tulleet silloin kun olisi pitänyt. viimeksikin neljä päivää myöhässä, vaikka pilsujen kanssahan niiden pitäis tulla melkein tunnilleen! olen lihonut viisi kiloa, saanut järkyttäviä itkukohtauksia useasti viikon aikana, saanut ihottumaa käsivarsiin ja ennen säännöllisistä ja kivuttomista menkoista nauttiva minäni on nyt joutunut totuttelemaan menkkojen aikaan jatkuvaan oksettavaan oloon, mahakipuun, ja ripuliin. itselleni ollut siis erittäin huono kokemus ja olenkin aikeissa lopettaa koko pillerit.
 
Käyttäjä
Alkuperäinen kirjoittaja känkkäränkkä;10546280:
itselläni yazit ovat aiheuttaneet vaikka mitä sivuoireita. ensimmäisen laatan aikana, tuntui kuin olisi ollut menkat koko ajan, 247 sellasta pientä tiputtelua eikä itse kuukautiset ole kertaakaan tulleet silloin kun olisi pitänyt. viimeksikin neljä päivää myöhässä, vaikka pilsujen kanssahan niiden pitäis tulla melkein tunnilleen! olen lihonut viisi kiloa, saanut järkyttäviä itkukohtauksia useasti viikon aikana, saanut ihottumaa käsivarsiin ja ennen säännöllisistä ja kivuttomista menkoista nauttiva minäni on nyt joutunut totuttelemaan menkkojen aikaan jatkuvaan oksettavaan oloon, mahakipuun, ja ripuliin. itselleni ollut siis erittäin huono kokemus ja olenkin aikeissa lopettaa koko pillerit.
AINA ! jos on ripulia, pitää ottaa yhteys lääkräiin ja vaihtaa pillerit!
 

Yhteistyössä