Kokemuksia uusista Yaz- ehkäisypillereistä

  • Viestiketjun aloittaja Yaz
  • Ensimmäinen viesti
tiutiu
itse syön nyt 4 laattaa ja íhan on toiminut. ainoa haitta on vessassa ravaaminen ja väsymys.

Huomioikaa nyt kun puhutte masennuksesta, että ei e-pilleri ole mikään masenuslääke! eli pohtikaa omaa elämän tilannetta elkääkä pillereitä syyttäkö (on kuitenkin harvinaisten vaikutusten listalla).

Onko teille menkat sen 4päivää, vai kauemmin? Mulla venyy lähes aina muutamalla päivällä.

sitten se kuollut tyttö. Mulle kun vaihettiin yasminista näihin niin sanottiin yasminin aiheuttaneen vakavia oireuta ja että se on jo amerikassa kielletty..
 
liina
Toisen liuskani alussa hehkutin YAZ'a kuinka ne ovat auttaneet epäsäännöllisiin kuukautisiini ja kuinka menkat alkoivat 4kk tauon jälkeen yazien avulla normaalisti 2-3 lumepillerin aikana. Olin kolmannessa taivaassa, koska edellisistä kuukautisista oli aikaa tuo kamala 4kk.

Kuitenkin onni oli aikaista, koska kuukautisteni jälkeen esiintyi 2-3vk rusehtavaa loppuvuotoa, joka on yleensä kästänyt pari päivää. Noin kolmen viikon päästä alkoi verisempi tiputteluvuoto, joka kesti lumepillereihin asti ja silloin alkoivat runsaat kuukautiset. Aloitan tänään 3. liuskani ja toivon, että tiputteluvuoto on taaksejäänyttä. We'll see what happens...

Nyt toivon todella, että yaz-oppaassa mainittu: "vuoto häviää tavallisesti seuraavien kiertojen aikana" toteutuu!

Aloitan tänään 3. liuskani ja toivon, että tiputteluvuoto on taaksejäänyttä. We'll see what happens...
 
liina
menkat loppu toisen epillerin aikana! :)

Ei minkäänlaista tiputteluvuotoa eikä mitään muutakaan outoa. Tyhjennysvuotoakin tuli vain yhteen tamponiin pieni "viiva".

I'm HAPPYHAPPYHAPPY!!
 
maela
mulle määrättiin yazeja aknen hoitoon.. oon nyt 20 päivää käyttänyt ja sivuvaikutuksia on ollut; lähinäkö välillä huono, menkat jatkunu alotuksest asti ja jatkuu vaan, stressiä, mielialavaihteluit ja itkettää kaikki, sekä vessassa saa käydä koko ajan ja isoja finnejä kuitenkin tullut.
Ajattelin et katon tän 3kk nyt jos noi finnit lähtis.. mut onks kokemuksii tai tietoo et jos sen 3kk jälkee lopettaa pillerit ni tuleeks iho ongelmat takasi?
 
hmp
Oon ite nyt käyttäny melkeen vuoden yaz pillereitä, viime vuonna pidin parin kk tauon ja alotin nyt taas, ja oon sitä miltä että yaz vaikuttaa ainaki itellä tosi paljon mielialavaihteluihin, nyt kun alotin taas syömään, melkeen kaikki pikku jutut ärsyttää entistä enemmän ja huonovointisuutta on melkeen joka päivä. päänsärkyy kanssa, muuten toimii ku unelma mutta kyllä tää jokapäivänen väsymys ja ärtyny olo alkaa jo riittään! varmaan vaihan tablettimerkkiä ens kuussa ..
 
Yazzaaja
Yaz-pillereitä olen käyttänyt reippaan vuoden. Aikaisemmin käytin muita merkkejä ja ehkäisyrengasta. Mielellään en ole pillereitä napsinut, koska vaikuttaneet mielialaan todella paljon. Yaz-pillerit sopineet kuitenkin hyvin. Parisen viikkoa sitten unohdin aloittaa uuden pakkauksen ajallaan, joten päätin odottaa seuraavien kuukautisten alkuun ja aloittaa pillerit taas uudelleen. Hormonitoimintani on heittänyt ihan häränpyllyä. Rinnat on olleet todella arat ja mikä pahinta, kiukuttaa koko ajan. Ärsyynnyn kaikesta pienestä ja paljon. Nyt en malttais odottaa menkkojen alkua ja pillereiden aloittamista. Saatais rauha taas maahan.
 
Ekat e-pillerit
Yazeista sen verran, että suurta iloa kuppikoon kasvamisesta.. Miun B-kupista tulikin D-kuppi! <3 Eipähän mieheke oo pahemmin valittanu.. ;)
Mutta joudun todennäköisesti vaihtamaan merkkiä. Todella voimakkaita mielialanvaihteluita, selittämättömiä raivokohtauksia, itku herkässä ja ruokahalu älytön. Kaiken lisäks hirveen turvonnu olo kokoajan.
Menkkakipuihin ei oo auttanut yhtään. Samat tuskat jatkuu. Noin 7 kk oon näitä syöny. Mitään tiputteluvuotoja ei oo kyllä ollut. Menkat kestää noin nelisen päivää.
 
Riitu
Aloitin YAZ-pillerit n. 7kk sitten ja ennen tätä käytössäni olivat Yasminellet n. 2½ vuotta. Neuvolalääkäri suositteli Yaz pillereitä vakuutellen, että ovat samaa tavaraa kuin yasminellet, mutta syödään eritavalla. Pidin ilman taukoja syötäviä pillereitä itselleni helpompana vaihtoehtona, sillä oli helpompi muistaa, kun otti vaan joka päivä yhden napin ilman taukoja.

Yasminellet olivat itselleni oikein sopivat, eikä mitään sivuvaikutuksia tullut, kaikki kääntyi positiiviseksi.
Kuukautisten määrä ja kivut pieneni kerta heitolla viikon kestäneestä tuskasta 2-3 pv:n menkkoihin.
Iho puhdistui finneistä ja seksi oli huomattavasti parempaa. Elämänlaatu moniltaosin parani ja olin tyytyväinen.

Sitten tuli YAZit ja aluksi kaikki oli kuin ennenkin. Ensimmäisten kuukausien aikana tulleiden sivuvaikutusten toivoin katoavan, mutta toisin kävi ja nyt menetin hermot pillereihin lopullisesti. Jätin moiset kurat apteekin hyllylle sillä:

Sain itkupotkuraivareita tämän tuosta ja menetin hermoni pienimmistäkin asioista, loukkaannuin herkästi ja itkin jatkuvasti, välillä ihan kokonaan ilman syytä.
Menkka kivut tulivat vähintään yhtä kovina ja runsaina kuin joskus kauan sitten ennen pillereiden aloittamista ja samalla kesto muuttui takaisin viikkoon.
Limakalvot kuivuivat, hiivatulehdukset lisääntyi ja seksi ei maistunut, sattui aina, jos touhuiltiin ilman liukuvoidetta.
Päätä särki jatkuvasti ja viimeaikoina heräilin yöllä, kun käsi tai jalka oli aivan puutunut, lisäksi olin jatkuvasti väsynyt.


Nyt olen ollut 2vk kokonaan ilman pillereita ja oloni on huomattavasti jo parempi, myös kaverini ovat huomanneet ja kysyneet mitä minulle on tapahtunut, kun olen taas pirteä, iloinen ja aikaansaava oma itseni!! :)
Avomieskin on huomannut, että muutosta on tapahtunut selvästi ja on asiasta hyvin iloinen, sillä väistämättä hän joutui sivuoireistani itseni lisäksi eniten kärsimään.
Seksi tuntuu taas taivaalliselta, sillä limakalvot ovat parantuneet "normaaliksi" ja voin taas nauttia täysillä. Lisäksi tekee mieli jatkuvasti. ;D

Olo on tasaantunut ja kestän normaalit asiat taas niin kuin ennenkin, olen hymyileväisempi ja tunnen oloni onnellisemmaksi kuin pitkään aikaan. :)


Tässä oma kokemukseni kyseisistä pillereistä, en tiedä miksi ne tekivät minusta sekopään, mutta se on varmaa, että näitä en ainakaan suuhuni enää pistä! Enkä myöskään suosittele oman kokemukseni perusteella kenellekkään.
 
-94
Olen syönyt 2 viikkoa ja 2 pv yaz pillereitä. Tiputtelu vuotoa ollut koko ajan menkkojen jälkeen :s ja rinnat hieman kasvanut.Mieli ala on pysynyt samanlaisena, enkä ole ollut ärtyisä tai väsynyt.
 
Alvariina Aallonharja
...Yaz- pillereistä ovat olleet pääosin hyvät. Olen 25 vuoden ikään mennessä syönyt yhtä ja toista pilleriä, kokeillut ehkäisyrengasta ja laastaria, mutta näihin pillereihin olen ollut varsin tyytyväinen. Keltarauhashormin jäljiltä ihoni (varsinin otsa ja selkä) oli karmivan näköinen ja tulin niiden käytön yhteydessä myös raskaaksi :|

Yaz vei kahdessa kuukaudessa kaikki iho-ongelmat, kuukautiskivut ja turvotuksen pois. Mielialaoireista en osaa enää sanoa, sillä puolenkin vuoden aikavälit jolloin EN ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, ovat olleet aivan yhtäläistä hyrskynmyrskyä, masennusta ja tolkutonta riemua, kuin elämä pillereidenkin kanssa. Olen käyttänyt ehkäisylääkkeiden haittavaikutuslistaa tekosyynä kaikkiin raivo- ja itkukohtauksiin, mutta oikeasti kaikki johtuu vain kahdesta X- kromosomista.
 
mie
Itse olen Yazeja syönyt viime syyskuusta, ensimmäiset pillerini enkä juurikaan ole ongelmia havainnut. Ensimmäisen liuskan aikana oli tosiaan tiputteluvuotoa, mutta sekin siitä sitten korjaantui. Ennen menkkani osasi olla välillä aika karmeat, saatoin oksentaa ja pyörtyillä, pillerit on helpottanut huomattavasti, ja särkylääkkeillä saa sen pienen jäljellejääneenkin epämukavuuden pois, jos siltä tuntuu. Vuoto alkaa yleensä neljäntenä lumepillerin ottopäivänä ja kestää muutaman päivän, ennen pillereitä saattoi tiputella pitkäänkin. Lisäksi menkat oli ennen todella epäsäännölliset, niin sai kauan pelätä että milloin ne hirmut taas iskee, nyt siis kaikinpuolin parempi :) Mielialaan vaikutuksia en juuri ole huomannut, eikä poikaystäväkään mitään ole sanonut kun häneltä olen kysynyt. Meikälle siis onneksi ainakin tuntuisivat sopivat olevan :)
 
Jatsi
en muista 100% varmasti, mutta nämä taisivat olle ne pillerit, joistä eräästä sveitsiläisestä nuoresta tytöstä tuli täysin invaliidi. vaihtakaa ihmeessä toiseen merkkiin.
 
hmm
Aloin käyttämään yaz-pillereitä 4 päivää sitten, eikä minulle ole tullut vielä muita oireita kun kova ruokahalu:D (en silti tiedä johtuuko se niistä pillereistä..) . Milloin oireet alkavat näkyä? Jos niitä nyt edes tulee ollenkaan..
 
yaztabut
Otin tänään ensimmäisen liuskan toisen lumetabletin, eli olen aloittanut pillerit vajaa kuukausi sitten. Näitten syöminenhän pitäisi aloittaa ensimmäisenä vuotopäivänä, mutta jouduin reissun takia aloittamaan syömisen vasta toisena vuotopäivänä, kylläkin alle 24 tuntia vuodon alusta. VAIkuttaako tämä ehkäisytehoon?

Odottelen nyt menkkoja hieman huolissani, sillä useaan otteeseen olen ottanut pillerin monen tunnin viiveellä valitsemastani kellonajasta. Vaikuttaako tämä jotenkin tehokkuuteen?

Muuten ei pillerien kohdalla ole ollut minkäänlaisia ongelmia, RINNAT ALKOIVAT KASVAA NÄKYVÄSTI JO TOISEN KÄYTTÖVIIKON AIKANA, olen tästä saanut kommenttiakin. Minkäänlaista tiputusvuotoa ei ole ilmentynyt, enkä ole huomannut virtsaamistarpeenkaan lisääntyvän. Mielialat on minulla aina ollut melko tasaiset, enkä ole siinäkään huomannut muutosta. Kasvojen iho minulla on aiemmin ollut niin kuiva että on jopa hilseillyt, mutta pillerien käytön jälkeen ei ole tällaista tapahtunut, vaikka pillerien pitäisi kuivattaa kehoa. Limakalvojen en ole myöskään huomannut kuivuneen onneksi =)

En ole aiemmin muita pillereitä käyttänyt, joten minulla ei ole vertauskohdetta, mutta tähän asti olen ollut täysin tyytyväinen! Hieman alkoi kylläkin mietityttää lukiessani negatiivisista sivuoireista, jotka ovat alkaneet vasta monen kuukauden käytön jälkeen..
 
Tyytyväinen
Mä oon nyt kaks vuotta syöny Yazia eikä oo ollu mitään oireita. Ainoastaan positiivisia vaikutuksia. Kuukautiskivut on hävinny lähes olemattomiin ja vuoto on tullut säännöllisemmäksi ja vähentynyt määrällisesti. Lihomisen mä laitan lääkkeiden nesteitä keräävien aineiden ja hyvin syödyn namimäärän yhteispiikkiin. Jos ei lääkkeissä oo nestattä kerääviä aineita niin oon si vaan lihonnu muuten. Tunteen purkauksetki menee stressin ja normaalin mielialanvaihtelun piikkiin.

Mä oon muutenki aina kritisoinut sitä, että hormonaalinen ehkäisy muka vaikuttais mielialaan ja haluihin. Ihmisen mielellä on suuri vaikutus kropan käyttäytymiseen, kuten olemme plasebo-testeistä huomanneet. Kun en usko näihin vaikutuksiin ei en kärsi niistä.
 
Tyytyväinen
Alkuperäinen kirjoittaja Tyytyväinen;10858443:
Mä oon nyt kaks vuotta syöny Yazia eikä oo ollu mitään oireita. Ainoastaan positiivisia vaikutuksia. Kuukautiskivut on hävinny lähes olemattomiin ja vuoto on tullut säännöllisemmäksi ja vähentynyt määrällisesti. Lihomisen mä laitan lääkkeiden nesteitä keräävien aineiden ja hyvin syödyn namimäärän yhteispiikkiin. Jos ei lääkkeissä oo nestattä kerääviä aineita niin oon si vaan lihonnu muuten. Tunteen purkauksetki menee stressin ja normaalin mielialanvaihtelun piikkiin.

Mä oon muutenki aina kritisoinut sitä, että hormonaalinen ehkäisy muka vaikuttais mielialaan ja haluihin. Ihmisen mielellä on suuri vaikutus kropan käyttäytymiseen, kuten olemme plasebo-testeistä huomanneet. Kun en usko näihin vaikutuksiin ei en kärsi niistä.

Lisäisin vielä, että Yaz on ainoa ehkäisymuoto, jota olen käyttänyt ja olen se ihan sama tyttönen kuin ennen pillerien aloitusta.
 
pimpula
Olen 31v. nainen, jonka historiasta löytyy kaksien yhdistelmäpillereiden ja viisien minipillereiden kokeilut. Lapsien saamisen jälkeen kokeilin myös 6kk hormonikierukkaa, joka koko ajan jatkuneen vuotamisensa ja vatsassa olleen paineen tunteen vuoksi otettiin pois. Pilleritestailut ovat johtuneet lähinnä siitä, että aina on tullut jotain sivuoireita, joiden vuoksi ne eivät vain ole sopineet minulle.

Nyt sitten periaatteitani vastaan otin käyttöön lääkärin suosittelemat Yaz -pillerit, koska niillä on todettu olevan myönteinen vaikutus PCO:sta sekä vaikeista PMS -oireista kärsiville naisille. Vastaavalla tavalla migreenipotilaille tämän merkin on todettu sopivan paremmin kuin muiden ja syy löytyy tuosta aiempaa lyhemmästä taukoajasta (muissa taukoväli on 7pv ja näissä se 4pv).

Itse toivon, että pillerit tasoittavat normaalikiertoa ja kierron eri vaiheiden tunnekuohuja. Pienenä kivana lisänä toki olisi toivottavaa, että menkat niukentuisivat..

Takana on nyt yksi kokonainen liuska ja toisesta liuskasta kaksi tablettia. Alussa juoksutti vessassa, mutta sittemmin se on jäänyt vähemmälle ja nyt on sitten syötättänyt - lähinnä makeaa. Osittain syytän syömisvimmastani muita tekijöitä (en saisi syödä erityisesti viljoja ja nyt on ollut paljon syntymäpäiväjuhlia ym., joissa tarjoiltavat ovat mitä ovat - itsekurin puutetta siis) eli toisinsanoen hiilaririippuvuutta, joka iskee kyntensä välittömästi, jos annan pikkusormenkin... Olen juonut myös aivan liian vähän nesteitä, joten suolisto on tukossa tästäkin syystä ja turvottaa.
Kun aloitin pillerit menkkojen alkaessa, jatkui pieni tiputtelu lähinnä rusehtavana pikkuhousunsuojan tarvetta ylläpitävänä vuotona myös menkkojen jälkeen. Ensimmäiset menkat liuskan lopussa alkoivat viimeisen taukopäivän aikana, kuten oikeastaan odotinkin. Pari ensimmäistä päivää vuoto oli entiseen malliin hyvin runsasta, mutta kolmantena päivänä tuohon nähden todella niukkaa. Tämä näyttää hyvältä omaan silmään, mikäli menkat jäävät alle seitsemän päivän, jonka ne näitä ennen ovat kestäneet.

Summa summarum.. Tähän astiset kokemukset ok. Kammoan hormonihoitoja taustoistani johtuen, mutta toivon näistä kuitenkin olevan apua edellä mainittuihin asioihin. Ehkäisyominaisuus on sivuseikka.

Palaan raportoimaan, kunhan toisetkin pillerimenkat ovat tulleet niin on kertoa miten ovat alkaneet toimia "oikeasti". Nyt on vielä liian aikaista sanoa :)
 
ässä
Olen käyttänyt yli vuoden yaz-pillereitä ja minulle ne ovat aiheuttaneet seksin aikana kipuja ja myös haluttomuutta. Tämä voi tosin johtua myös kuivuudesta. Menkat taas kestävät yleensä yli viikon ja minulla ne on kivuliaammat kuin ennen pillereiden käyttöä. (Oireet ovat alkaneet vasta pari kolme kuukautta sitten) Ja siis lumetablettien aikana voi myös harrastaa seksiä, sillä niissä on ehkäisevää ainetta. Yaz on todella kallis! mutta melko kätevä.
 
ei sovi
itelleni ei kyllä yazit sovi. oon syönyt nyt 5 kuukautta ja kuudes laatta menossa, sen jälkeen en kyllä enää osta lisää. oon lihonut melkein 10 kiloo, ja ennen olin aina se hoikka joka ei lihonut sitten millään. rinnat on kyllä kasvanu kuppikoon, mutta mielummin oon hoikka ja pienirintasempi ku tällänen turvonnu makkara. mulla on jatkuvasti tosi väsyny ja levoton olo, en jaksa alottaa mitään enkä saa mitään aikaseksi. jo pelkkä ajattelu tuntuu ajoittain kauheen raskaalta. tuntuu, että se entinen elämänilo on kadonnu jonnekki. voi olla jotain kevätväsymystäkin, mutta tällä hetkellä toivon vaan että saan nopeasti ton kuudennen laatan syötyä että pääsen eroon koko pillereistä.
 
uusi käyttäjä
Itse olen vasta noin viikon syönyt Yazeja.. Pari kuukautta sitten huomasin olevani raskaana, ja saatuani lähetteen keskeytykseen menin ensimmäisen kerran ikinä gynekologille. Tuntemukset silloin oli ihan kauheat koska sekä terveyskeskuslääkäri että sairaalan gynekologi kohtelivat mua kuin jotain idioottia koska olin tullut raskaaksi sen takia kun kondomi oli pettänyt seksin aikana. Gynekologi ei sairaalassa sanonut mulle oikeastaan mitään kerto vaan millanen toimenpide keskeytys on ja määräsi Yaz-pillerit. Ei sen enempää niistä kertonut, sanoi vaan että ne voi aloittaa heti keskeytyksestä seuraavana päivänä.

Mulle tehtiin kaavinta keskeytys mutta jatko-ohjeet olivat ultran tehneellä gynellä, kahdella hoitajalla ja kaavinnan tehneellä lääkärillä ihan erillaiset: toiset sanoi että samana päivänä kuin kaavinta oli tehty olis voinu alottaa pillerit, toiset sanoi että seuraava päivänä ja yksi vielä sano että vasta sitten kun kaavinnasta alkanut tyhjennysvuoto on loppunut ja seuraavat kuukautiset alkaneet.

Olen tosissaan vasta vähän aikaa syönyt pillereitä eikä kyllä mitään ihmeellisiä oireita ole tullut, ainoastaan kerran olen oksentanut (johtui ruokamyrkytyksestä eräässä Hesalaisessa sushi-paikassa) ja kerran on ollut lyhyt ripuli (joka se johtui siitä että olin syönyt ruokaa joka ei ollutkaan laktoositon) ja kerran olen myös pyörtyny (johtui siitä etten ollut syönyt tai juonut kuumalla ilmalla mitään). Näistä kaikista olen puhunut lääkärin kanssa ja lääkärin sanoin voin huoletta jatkaa pillereiden syömistä.

Muutamasta muustakin asiasta olen soittanut myös terveyskekskukseen milloin minkäkin kysymyksen kanssa, ja jossain tapauksessa kohtelu on ollut erittäin tylyä, ihmettelen sitä ettei henkilökunta halua ottaa vakavasti sitä jos mulla on kipua pohkeessa ja siitä vetää suonta enemmän kuin normaalisti. Aloin olemaan niin vainoharhainen ja pelkäsin veritulppaa etten uskaltanut kunnolla edes nukkua yksin. Onneksi löysin lääkärin joka suostui vastaamaan kysymyksiini ja nyt olen taas hyvällä mielin käyttänyt.

Seksihalut ovat aivan normaalit (ehkä jopa normaalia korkeammat :p) mutta valitettavasti mulla on vielä tyhjennysvuotoa noin viikon. Sen jälkeen pääsen vihdoinkin takaisin normaalin elämään.
 
Hmm
Olen syönyt kohta vasta ensimmäisen laatan loppuun ja ylihuomenna pitäisi lumepillerit aloittaa. Mutta mieltä painaa se että vuotoa alkoi jo maanantaina... ? Onko tämä normaalia jos vuoto alkaa ennen valkoisia pillereitä ? Ensimmäisillä viikoilla ei mitään tiputusta, kaikki hyvin. Pieniä masennuskohtauksia tuli ja itkin yhtäkkiä kun taas toisena päivänä kaikki olikin taas hyvin.

Kuppikokoni on kasvanut D:stä E:hen ja painoni ei ole noussut ollenkaan.(vielä)
Ruokahalu on kasvanut huomattavasti ja iho parantunut.

Mietin todella paljon vain tuota vuoto juttua... pelottaa ajatus pidemmistä kuukautisista kuin normaalisti ne ovat 2-3 pv minulla.

Hmmm...
 
pimpula
Alkuperäinen kirjoittaja ässä;10864758:
Olen käyttänyt yli vuoden yaz-pillereitä ja minulle ne ovat aiheuttaneet seksin aikana kipuja ja myös haluttomuutta. Tämä voi tosin johtua myös kuivuudesta. Menkat taas kestävät yleensä yli viikon ja minulla ne on kivuliaammat kuin ennen pillereiden käyttöä. (Oireet ovat alkaneet vasta pari kolme kuukautta sitten) Ja siis lumetablettien aikana voi myös harrastaa seksiä, sillä niissä on ehkäisevää ainetta. Yaz on todella kallis! mutta melko kätevä.
Oletko varma, että kivut johtuvat Yazeista eivätkä jostain muusta? Esim. jokin emätintulehdus tai vastaava? Mietin vain, että 9-10kk ok ja sen jälkeen vasta alkaneet niin voisiko syy olla jossain muualla.
Lumetableteissa ei minun käsitykseni mukaan ole "ehkäisevää ainetta". Ehkäisyteho säilyy varsinaisten pillereiden vuoksi. Korjatkaa, jos olen väärässä.
 
Yazeilija
Minulla Yasminit ja muut aiheuttivat järkyttävää lihomista ja limakalvojen kuivumista.

Yazit ovat tähän asti sopineet parhaiten. Nesteenpoiston ansiosta en turpoa enää kuten muiden pillereiden vuoksi ja lihominenkin on vain syömisistä kiinni.

Pari tuntia Yazin ottamisen jälkeen tulee väsymystä ja "oksetuksen" tunnetta, ruoka ei maistu ja on paha olo. Kun kohtaus menee ohi niin kaikki on taas ok. Seksihalut hieman vähenneet ja minusta tuntuu että pillerit vievät aikalailla tuntoherkkyyttä alapäästä.

Muutoin ovat ok.
 

Yhteistyössä