Kookosöljy

Viestiketju osiossa 'Sensuelli' , käynnistäjänä coco_nut, 24.09.2009.

1. coco_nut Vierailija

Onko palstan elleille kookosöljy tuttu juttu? Itse olen sen vasta äskettäin löytänyt ja kyllä ihan lyömätön tuote kasvojen puhdistukseen ja vartalon ihon kosteuttamiseen! Välillä olen iltaisin kosteuttanut myös kasvojen ihon sillä ja hyvältä tuntuu, mutta sitten taas toisinaan tuntuu, että ei kosteuta ihan tarpeeksi kuivahkoa kasvojeni ihoa. Mutta kannattaa kokeilla!

2. ++50++ Vierailija

Ja myös tuoksu on ihana!

3. gerda Vierailija

Tuttu on. Sekä maistuu hyvältä että toimii ihonhoidossa.

Manteliöljy on kanssa hyvää ihonhoitoon, mutta sitä ei kai voi syödä.

4. syö vaan Vierailija

Tottakai 100% manteliöljyä voi syödä!

5. Kit Vierailija

Kookosöljyä en ole vielä kokeillut mutta manteliöljy on aivan täydellinen kasvoille, imeytyy hyvin kun ei laita liikaa ja jättää ihon pehmeäksi ja tasoittaa ihon väriä, minulla kun punoittaa iho helposti millon mistäkin kohtaa

6. Fansu Vierailija

Joo, ja ostoksille Pieneen Tuoksukauppaan. Vielä hoitavampaa ja kosteuttavampaa jos etsit niin tilaa sielta 100%:sta karitea. Niin ihanaa hiuksille, nassuun, kropalle ja halvempaa kuin 25% L'Occitane.

7. coco_nut Vierailija

Voi olla tietysti pelkkää luuloa, mutta mulla on vahva tuntuma, että appelsiininkuori-iho reisissä olisi huomattavasti vähentynyt sen jälkeen kun aloin käyttämään kookosöljyä kroppavoiteiden sijaan...

8. gerda Vierailija

Kaikki manteliöljy ei ole elintarvikelaatua. Kookosöljyni olen ostanut elintarvikelaatuisena, pienen tuoksukaupan manteliöljy taas ei sellaista ole. Käytännössä sitä tietysti varmaan voi syödä, mutta sitä ei saa myydä elintarvikkeeksi.

9. Neitsytkookosöljyn ominaisuuksia:

Vahvistaa immuunijärjestelmää
    Parantaa ruoansulatusta ja ravinteiden imeytymistä
    Lisää aineenvaihduntaa ja nostaa energiatasoa
    Lisää kilpirauhasen toimintaa
    Tukee painon pudotusta
    Tehostaa insuliinin erittymistä
    Ei sisällä kolesterolia
    On antioksidanttinen
    Kaunistaa hiuksia ja ihoa

Ihon hoito:

Kookosöljy on erinomainen ihonhoitotuotteena. Se on täydellinen ihon kosteuttaja. Kookosöljy tasoittaa ihoa, tekee ihostasi pehmeän ja kimmoisan, Antaa tehokkaan suojan tulehduksia ym. ihosairauksia vastaan. Tutkimusten mukaan vähentää myös psoriaksesta ym. ihosairauksista kärsivien oireita.

Hiukset ja päänahka:

Neitsytkookosöljy estää hiuspohjan proteiinikatoa, eli hiusten ohenemista. Hiuksistasi tulee vahvemmat ja kiiltävämmät. Hoitaa ja kosteuttaa erinomaisesti päänahkaa ja näinollen ehkäisee päänahan hilseilyä.

10. ois kiva kokeilla Vierailija

Saaks kysyä että mistä ostatte omat kookosöljynne? Itse koitin tiirailla eilen ties mistä kaupoista mutta ei kyllä löytynyt... :/

11. joo, mutta Vierailija

Varmasti on hyvä tuote, mutta muistakaa nyt kuitenkin se, että öjly ei voi koskaan KOSTEUTTAA ihoa. Iho tarvitsee sekä rasvoja että kosteutta. Rasvaa saa noista öljyistä, mutta muistakaa toisinaan myös kosteutus.

12. voihan se Vierailija

Kosteutuksen saa samalla, kun laittaa öljyn kostealle (vasta pestylle) iholle.

13. ei ymmärrä Vierailija

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä rasvaa ja kosteutta juttua????? Mikä rasvoittaa, mikä kosteuttaa? mikä ero niillä on? Sitä käytetään selittämään esim miksi vaseliinia ei voisi käyttää vaikka kynsinauhoihin tai huuliin, vaikka se toimii loistavasti. Ja jos kookosöljy tuntuu hyvältä iholla, miksi ihoa pitäisi vielä kosteuttaa????

14. jotain Vierailija

Öljyt ja mineraaliöljypohjaiset tuotteet lukitsevat kosteutta, mutta eivät kosteuta. Ihonhoidossa ne ovat verrattomia. Esim vauvojen kuivaan ihoon suositellaan mineraaliöljyä suoraan kylvyn jälkeen, jolloin se lukitsee 98% kosteudesta iholle.

Jotkut sanovat saavansa ihoon tukkeumia öljystä (mustapäät). Öljyissä on paljon eroa imeytyvyyden suhteen.

15. coco_nut Vierailija

Ostin luontaistuotekaupasta.

16. swgöah Vierailija

Miten otatte kookosöljyä purkista? Sormilla vai jollain lusikalla vai laitatteko sitä eri purkkiin kasvojenhoitoa varten (itse kun käytän myös paistamiseen) ?

17. coco_nut Vierailija

Minulla on semmoinen "lasta", joka on joskus tullut jonkun kasvovoiteen mukana. Sillä sitten purkista otan; välillä kroppalla, välillä hiuksille ja välillä sisäisesti :)

18. ***¨¨¨*** Vierailija

Mulla on kyllä L'Occitanelta 100 % karitevoi...

19. kyskä Vierailija

Onko tuo kookosöljy juoksevaa vai kiinteää? Että voiko sitä laittaa esim. pumppupulloon, vai pitääkö kaivaa purkista esim. lastalla? Mietin, että miten toimii, kun mulla on kasvojenpuhdistusaineet aina suihkukaapissa, kun pesen kasvot iltaisin suihkun yhteydessä.

20. Huoneenlämmössäkään kookosöljy ei sula nestemäiseksi, eli on kiinteää. Mutta kun sitä ottaa käteen ja hetken sormissaan lämmittelee, niin onkin öljymäistä. Paras kasvojen puhdistusaine ikinä!

21. sgosjj Vierailija

Onko kukaan kokeillut Tuoksukaupan nestemäistä kookosöljyä?

"Kyseessä on siis sellainen kookosöljy, josta on poistettu öljyyn kiinteyttä tuovat osat, siksi tämä öljy on nestemäistä ja paljon kevyempää kuin peruskookosöljy."

22. kookostajajojobaa Vierailija

Olen hankkinut neitsytkookosöljyni nettikaupasta. Samasta paikasta saa myös jojobaa ja muita luomulaatuisia ihotuotteita.

http://www.herbbasics.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/14032008-39426/Products/00030

23. lalal Vierailija

mulla on cocovi kookosöljyä, luontaistuotekaupoista ja netistä saa. mä olen laittanut sitä pumppupulloon, josta otan käsiin tarvittaessa. meillä on sisällä niin lämmin, että pysyy nestemäisenä, varsinkin kylppärissä. keittiön kaapissa osittain jähmettyy. otan toisesta purkista sisäisesti lusikalla.

24. em

Saadut tykkäykset:
    0
    Jopas sattui tämä ketju mukavasti! Lainasin eilen kirjastosta kirjan "Syö rasvaa ja laihdu", ja siinä kehuttiin nimenomaan kookosöljyä. Siinä lueskellessani pohdin, mistä sitä saa, kun en ole ikinä marketeissa nähnyt. Huomenna siis luontaistuotekauppaan lähikaupunkiin (jos sää sallii). Minua kiinnostaa eniten se, että kookosöljyn pitäisi vähentää väsymystä. Oletteko huomanneet?

25. Tähän ketjuun vaan sen verran, että vasta äskettäin luin jostain kuntoilupalstalta, että rasvat pitää ottaa illalla. Niinpä minäkin olen siirtynyt ottamaan kookosöljyä sisäisesti illalla. Ulkoisesti käytän aamuin illoin.

Jaa tämä sivu