Kosto elämäni pilanneelle

  • Viestiketjun aloittaja exälle
  • Ensimmäinen viesti
exälle
Seurustelin kusipäämiehen kanssa pari vuotta. Sain selville, että hän oli raahannut vieraita naisia sänkyyn, jossa nukuimme ja että hän sekoili humalapäissään aivan järkyttävillä tavoilla kaupungilla, pettäen ja ördäten, nolaten minut tuttaville ja vieraille. Hän petti joka ikisellä reisullaan, kotikaupungissa, ulkomailla, työreissuillaan.

Hän valehteli koko ajan kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan väillä sekä on huijannut minua muutenkin käsittämättömän paljon. Jos kirjoittaisin kaiken tähän ylös, ilta ei riittäisi. Hän haukkui minua ja panetteli ulkopuolisille, käänsi ihmiset minua vastaan perättömillä puheillaan ja hajotti omaisuuttani.

Hän on myös edelleen velkaa tuhansia euroja minulle, mutta ei maksa eikä palauta tavaroitani (mm. televisio, levyjä, vaatteita ym.)

Yksinkertaistettuna mies on täysi hirviö ja sika. Hän lyö luuria korvaani kun yritän soittaa ja dokaa baarissa kolme päivää putkeen vastaamatta viesteihin.

Kuinka kostan hänelle? Älkääkä kiltit nyt jeesustelko, että kosto ei kannata. Olen niin täynnä vihaa, että en pysty hengittämään.

Häneltä ei kukaan saa rahojaan normaaleja tietä pitkin; kuulema luottotiedot menneet ajat sitten, täynnä merkintöjä. Verottaja karhuaa suuria summia eikä hän maksa elareita lapsensa äidillekään ilman haastemiehen käyntiä, jos silloinkaan.

Hänellä on rikosrekisteri, jossa on mm. törkeä pahoinpitely sekä erilaisia petoksia ym.

Haluan voittaa tämän pelin ja osoittaa, etten ole voimaton enkä pelkää. Mitä teen? Jos pistän auton paskaksi, vakuutus korvaa. Hänen koiraansa taas en aio myrkyttää, koska se oli minulle hyvin rakas :) Jos hajotan asunnon ikkunat, saan syytteen. Jos kutsun poliisit hakemaan tavaroita, mies tekee minusta silppua. Hän on pahoinpidellyt kaksi kertaa naisia.
 
alepatäti
"Kuinka kostan hänelle? Älkääkä kiltit nyt jeesustelko, että kosto ei kannata. Olen niin täynnä vihaa, että en pysty hengittämään."

Viha ja rakkaus ovat yhtä vahvoja tunteita ja ne eivät ole toistensa vastakohtia.
Vihan avulla ihminen pääsee irti vaikeasta tilanteesta. Mutta tunnetta pitää käyttää rakentavalla tavalla. Sen avulla ei saa aiheuttaa enempää vahinkoa.

Olen kostanut eikä siitä hyvää seurannut. Suosittelen ap:lle ammattiapua.
Kaksi vuotta on kuitenkin melko lyhyt aika parisuhteessa.
Selvitä pääsi ja pura viha muilla tavoin. Ihan kuin olisit sähkölaite, jossa pitää
olla turvalliset kytkimet.

Kirjoitin takavuosina elleissä paljon vihasta ym. asioista. En millään usko, että
enää käyn missään ihmissuhteessa samoja tunteita läpi.
Kun ap. selvität asian rauhallisesti ja järkevästi saat elämääsi uskomattoman
hienot tukirakenteet. Sinulle annettiin koettelemus, jossa vahvuutesi testataan.
Sellainen lujuustesti.

Mene ulos ja liiku paljon luonnossa. Väsytä itsesi uneen äläkä missään nimessä roiku liikaa nettipalstoilla. Kirjoituksia seurataan. Ei tännekään voi heittää ihan mitä tahansa.
 
unohtamisesta
Alkuperäinen kirjoittaja Siwasetä:
Tämä on yleispätevä ohje ja toimii aina...
Sikaflunssa-aikaan vaikea unohtaa. Mutta minä ja moni muu ostimme sian säkissä.
Menee aikansa ennen kuin tokenee. Ei unohtaa tarvitse, mutta voi viisastua kokemuksestaan.
 
Meluuna
Vastaus on, että koko miehen surkea elämä on jo hänen rangaistuksensa.
Anna hänen pitää roippeesi äläkä enää soita hänelle. Koskaan.
Jokainen kontakti häneen vetää sinut syvemmälle paskaan.
Mene lenkille ja juokse kunnes läkähdyt. Kilju lätkämatsissa. Käy lääkärintarkastuksessa.
Kosta hänelle sillä, että elät hienon elämän. Sinä et enää tule sortuman tuollaiseen ihmistyyppiin.
Ja hei, onneksi olkoon!
 
naapurin tyttö
Mä olen Meluunan kanssa samaa mieltä siitä että paras kosto on näyttää miehelle että elät hienon elämän. Anna miehen ymmärtää että sulla menee HYVIN ilman häntä, että et tarvitse häntä ja että hänen olemassaolonsa ei vaikuta sinun arkeesi ollenkaan.
 
samaa mieltä..
Olen samaa mieltä kahden edellisen kirjoittajan kanssa.

Mullakin oli kerran suhde, josta jäi ns. paha maku suuhun se kummemmin yksityiskohtiin menemättä. Olin todella vihainen, teki mieli kostaa jollaintavoin. Kaiken turhautumisen ja pahan olon sain itsestäni pois juoksulenkeillä, keskellä metsää saattoi myös huutaa ja heitellä käpyjä milloin minnekin pusikkoon. Kun fyysisesti alkoi olla itsellä parempi ja parempi olo (liikakilot sai kyytiä), niin johan alkoi mielikin piristyä.

Ja sitten aikojen päästä törmäsin jossain viihteellä tähän sydämeni särkijään, ja näki että mies oli tiputtaa silmät päästään. Olinhan päässyt tietysti ylimääräisistä kiloista eroon, itsetunto oli kohonut ja olipa rahaa miehen jälkeen kunnolla käydä kampaajallakin. Tottakai äijä tuli kuolamaan perään ja sopertamaan, miten pahan virheen oli tehnyt, voitaisiinko taas tavata ja sitä rataa. Tuntui älyttömän hyvältä sanoa yksinkertaisesti päin naamaa, että sori ei voida, toivottaa hauskaa iltaa ja kävellä tylysti ohi.

Siis, kaikista parhain tapa on osoittaa, että sulla menee hyvin ihan ilman sitä miestä. Jos jää liikaa roikkumaan omaan vihaansa, niin kaivaa vaan kuoppaa omien jalkojensa alta. Niin kuluttavaa ja uuvuttavaa se on.
 
keittiösofiaa
Elämässä ei käy kuin elokuvissa, eikä sinuakaan laki suojele jos ryhdyt kostotoimiin. Tiedät varsin hyvin, että jos teillä ole mitään sovittu paperilla ja omaisuutesi huvennut huijarin käsissä et voi palkata mafiaa ratkomaan asiaa puolestasi tai kutsua kahtatoista sukusi vahvinta miestä kierittämään tervassa ja höyhenissä sekä lopuksi heittämään kalkkarokäärmelaaksoon katumaan tekojaan.

Vaikka vihasi on oikeutettua se myös on muitakin tunteita, joista voi pikaisesti viipaloida näkysälle pettymystä,häpeää, itseinhoa...joten eniten sinä tässäkin kuviossa raivoat itsellesi sitä, että tulipahan koettua ja kärsittyä. Ja kärsit asiasta kauan, jos et ala sitä purkamaan muutenkin kuin hautomalla sisukkaasti kostoa.

Tyhmyyttä vastaan on aina avuton ja sitähän exäsi oli. Jos uskot kostosi herättävän hänet huomaamaan sinun raivosi ja pettymyksesi olet väärässä, koska tyhmät ihmiset eivät ajattele asioita niin vaan korkeintaan innostuvat jatkamaan kostokierrettä eteenpäin ja taistelette lopulta toisenne hengiltä. Siinä välissä ehtisit nimittäin hyvin tapailemaan muita mukavampia miehiä ja kenties löytämään kaverin, jonka kautta saatkin jotakin taloudellista lohtua nyt menetetylle omaisuudellesi. Kun ei tiedä kuka tulee vastaan, jos ei yhtään katsele ympärilleen. Kostonhalusi on sinun silmälappusi.

Et ole myöskään ainoa maailmassa, jonka on pitänyt selvitä noinkin raskaista pettymyksistä ja usko pois joku päivä tulet näkemään, ettei exäsi todellakaan selviä tekosistaan niin helposti kuin nyt uskot. Hänen käytöksensä viittaa itsetuhoisuuteen ja ennuste elämästä selviämisestä heikko, joten sinuna en vaivaisi enää päätäsi moisella. Maailma ei ole vain epäoikeudenmukainen, vaan kaikki me vastaamme tekosistamme tavalla tai toiselle. Ei ehkä suoraan sinne minne pitäisi, mutta minkä taakseen jättää sen edestänsä löytää yllätys yllätys.
 
jokurotisentäs
no mites ois vaikka kuolinilmoituksen postittaminen lehteen, tai kenties jonku hääilmoituksen? tai synnyttäneet palstalle et perheeseen on syntynyt joku mofo... tai että herra x on mennyt naimisiin jonku helmi horon kanssa? Ja virkkeeksi joku vittumainen runonpätkä!? ei oikein muuta tuu mieleen. Tai maksat summaa jollekin enkelipojalle et alkaa miestä seurailemaan, vaikkei mitään tekiskään, mut niin et ukko huomaa et joku kulkee sen perässä ja tulee ihan vainoharhaiseksi... :D
 
a-täti
Alkuperäinen kirjoittaja Cardi:
:-D Toi oli hyvä pointti, hohhoijaaaaa :-D
Naurattaa. Vanha tätikin meni vipuun. Mutta olen horissut vuosien kanssa töissäkin.
Olin merkannut yhteen listaan vuodeksi 2006. Sama pää kesät talvet.

Yritin äsken pestautua alepa.fi sivuilla kuluttajapaneeliin. Mutta S-kortti on pukuhuoneessa.
Ehkä toinen kerta sitten vaikka neljän vuoden päästä uusintayritys. Netissähän ajalla ei ole
mitään merkitystä.
 
Kosto elää
Ehei, nythän sitä kostoa vasta kannattaa suunnitellakin. Revenge is a dish best served cold sanoo vanha englanninkielinen sanalaskukin. Nyt kun ap iskee harkitusti vasta vuosien päästä niin siinä miehellä onkin ihmettelemistä.
 

Yhteistyössä