kuoma kenkiä, mistä?

  • Viestiketjun aloittaja M@mi
  • Ensimmäinen viesti
M@mi
Hei!

Kyselisin, että mitkä kaupat myyvät Kuoma kenkiä? Ja ovatko ne vaikeat jalkaan laitettavat kun niissä ei ole varressa vetoketjua tms. Minkähän hintaisia ne mahtaa olla suunnilleen?
1,5v:lle olisin talveksi hommaamassa, jos vaan löytäisin:)
 
käy kirpparilla.
näin just kahdetkin tuossa lohjalla, eikä hintaa ollut kuin 7€ kipale, normaalisti kun maksavat jotain kolmeakymppiä. harmi vaan että olivat tyttöjen väriä (fuksia, vai mikä se nyt on..) niin en voinut meidän pojalle ostaa. punaset olisi vaikka mennytkin.
 
Pelisilmää
No kyllä noista kirpparikengistäkin näkee, onko loppuun kulutettu vai iskemättömät. Turha perisaatteellisuus ei oo järkevää. Tilannetaju on ihan suotavaa tässäkin asiassa!
 
drrrr
Juu, totta, kyllähän ihan uudet voi kirpparilta ostaa ihan hyvin. Mutta tarkoitin kyllä sitäkin (vaikken huomannut sitä tuohon kirjoittaa), että kenkä aina muokkautuu käyttäjän jalan mukaan, eikä se sitten ole toiselle käyttäjälle hyvä. Vaikkei olisikaan "linttaan" astuttu. Mutta iskemättömät kengät on eri asia tietenkin.
 
Jaa mitenkä...
Alkuperäinen kirjoittaja drrrr:
kenkä aina muokkautuu käyttäjän jalan mukaan, eikä se sitten ole toiselle käyttäjälle hyvä. Vaikkei olisikaan "linttaan" astuttu
Mitenkäs perheissä, joissa on useampi lapsi. Ostatteko jokaiselle tenavalle aina uudet popot?

 
M@mi
Kiitos vastausista! :) Kumma kyllä eivät ole kuoma kengät ollenkaan silmiin osuneet täällä Tre:llä ko. kaupoissa =/ Tarttee varmaan ottaa silmät käteen..kaikenlaisia muita kalliita koppura pökkelö kenkiä, jotka vaikuttaa ihan älyttömiltä..ihan järkyttävää, kuinka joku voisi maksaa melkein 100 euroa sellaisista =D
 
kuomaliini
Mun mielestä Kuomat on vaikea laittaa jalkaan vielä noin pienelle. Ostettiin juuri samanikäiselle talvikengät. Kokeiltiin Kuoma-saappaita, mutta päädyttiin Pax-merkkisiin vuorellisiin talvisaappaisiin. Niissä kaksi tarranauhaa edessä, joten saa helpommin jalkaan. Hinnaltaan samaa luokkaa Kuomien kanssa.
Niin ja Citymarketista katselin molempia kenkiä.
 
*maca*
Treen seudulla saa Kuomia vaikka mistä... Cittarista, Prismasta, Halpa-Hallista. Ite en niitä lapselleni osta mut semmoiset tarraversiot voisin huoliakin. (Prismassa näin tarralliset Kuomat, vaikuttivat paremmilta kuin tavan 'pötkyläkuomat') ;)
 
loistavat!
Tavalliset Kuomat pesee Vikingit ihan mennen tullen. Kertaakaan ei ole lapsen jalat kastuneet tai olleet edes kylmänä vaikka on lätrännyt vesilammikossakin ne jalassa.
 
Liila
Meillä ollut putkivarsi-Kuomat käytössä lapsella joka talvi ja hyvin ovat menneet jalkaan. Ekana talvena tyttö oli reilu 1 v. Nyt ostettiin jo kolmannet Kuomat Tarjoustalosta hintaan 26,90.

yksi vuotias pikkuveli saa käyttää isosiskon vanhoja kenkiä. Talvikengissä on pidetty pohjallisia, joten ne eivät ole muokkaantuneet mihinkään suuntaan ja näyttävät aivan priimoilta vielä.
 
köyhis :)
Alkuperäinen kirjoittaja Liila:
Meillä ollut putkivarsi-Kuomat käytössä lapsella joka talvi ja hyvin ovat menneet jalkaan. Ekana talvena tyttö oli reilu 1 v. Nyt ostettiin jo kolmannet Kuomat Tarjoustalosta hintaan 26,90.
Onko teillä ollut nuo Kuomat siis ihan ensikenkinä, kun 1-vuotiaalla on olleet käytössä? Mä nimittäin niitä mietin kanssa pian 1 vuotta täyttävälle, mutta monet ovat kirjoittaneet että ne olisivat huonot ensikengät. Mutta meillä ei ole varaa mihinkään 80 euron kenkiin...
 
Aurora Vee
Kyllä Kuomia näyttäisi löytyvän lähes jokaisesta isommasta tavaratalosta.

Itse koin ns. putkivarsi-Kuomat hankalaksi kävelemättömälle 1-vuotiaalle. Oli vaikea tuntea, oliko tytön jalka edes kunnolla kengässä. Kuomat myös kastuivat läpi jos kangasosa kastui (ei kosteussuojaa). Kuivemmille pakkaskeleille, hyvin kävelevälle lapselle ovat varmasti hyvät peruskengät ja varsinkin itse pukevalle lapselle näppärät. Tosin yrittäisin etsiä nauhalliset tai tarralliset kuomat, joissa kengän istuvuutta voi säätää.

Meillä suositaan nykyään pelkästään kosteussuojattuja, varrellisia ja säädettäviä saappaita, vaikka maksavatkin maltaita. Ovat etelän märässä talvessa jokapäiväisessä käytössä ja lasten jalat pysyvät aina kuivina ja lämpiminä. Hyväkuntoiset, vain lyhyen aikaa käytössä olleet kengät periytyvät lapsillamme, mutta selvästi kuluneet (esim. pohjassa tuntuvat kulumat/painaumat) menevät kirpparille tai UFF:n laatikkoon. Säästetään sitten muissa vaatteissa.
 
Ulpu74
Meillä poika oli ekana taaperoiän talvena 1v 3kk eli osasi jo kävellä. Kuomat oli minun mielestäni mainiot kengät, ei niitä ollut vaikea pukea. Tosi lämpimät! Märemmille keleille oli sitten kosteussuojatut (tosin jokin edullinen Prisman malli) tarralliset kengät.
Sama viime talvena, Kuomat pakkaskeleille ja kosteussuojatut suojasäälle.

Kuomat + edullisen merkkiset kosteussuojatut kengät maksaa samanverran kuin yhdet hinnakkaammat kosteussuojatut, mutta mielestäni mieluummin kahdet kuin yhdet kengät, jotta voi välillä vaihtaa ja pukeutua paremmin sään mukaan.
Onhan mulla itselläkin sellaiset lauhan kelin trendikkäämmät saappaat ja sitten järkevämmät talvikengät... Ööh ja itseasiassa vielä muitakin, mutta naisilla nyt tahtoo noita kenkiä kertyä... Pointti kuiteskin siinä, että tartteehan sitä ihminen kenkiä, pienestä asti ;)
 
kuomaliini
peesaan Auroora Veetä. Kosteussuoja talvikengän tärkein ominaisuus täällä etelä-suomessa. Villasukalla saa lisää lämpöä. Viime talvena taisi jäädä lukumäärältään alle kymmeneen semmoset kunnon pakkaspäivät täällä etelässä. Suurimmaksi osaksi vesi ja loska kelejä.
Mulla nyt kokeilussa tuo Pax-merkki, tuoteselosteessa luvattiin kosteuden pitävyys. Jos tulee kosteus läpi, niin sitten on käytävä ostamassa kalliimmat.
Muissa vaate menoissa minäkin yritän aina säästää, mutta hyvät kengät ovat ehdottomat.
 
Liila
Alkuperäinen kirjoittaja köyhis :):
Onko teillä ollut nuo Kuomat siis ihan ensikenkinä, kun 1-vuotiaalla on olleet käytössä? Mä nimittäin niitä mietin kanssa pian 1 vuotta täyttävälle, mutta monet ovat kirjoittaneet että ne olisivat huonot ensikengät. Mutta meillä ei ole varaa mihinkään 80 euron kenkiin...
Eivät olleet ihan ensimmäiset kengät, sillä tyttö aloitti kävelemisen jo loppukesästä alle 1-vuotiaana.

Lisään vielä, että meilläkin oli toisina talvikenkinä vesikelejä varten jotkut vesisuojatut halpiskengät. Nykyään kengät ovat paljon laadukkaampia kuin omana lapsuusaikanani, mutta silti en tunne yhtään ihmistä, jonka jalat olisivat menneet pilalle lapsuuden kenkien takia. Naisilta löytyy liikavarpaita, mutta ne on hankittu korkeakorkoisilla ja kapeakärkisillä kengillä. Ihan turha on maksaa yli 60 euroa kengistä, jotka ovat vain lyhyen ajan käytössä. Sitä paitsi näissä kalliimmissakin kengissä juuri se merkki maksaa.
 
kenkuli
Köyhis: Meillä käytettiin viime vuonna Pax-merkkisiä kenkiä kun tyttö 1-v. Ne olivat tosi tukevat ja helppo pukea tarrojen ansiosta. Noin pieni kun ei osaa vielä itse työntää jalkaa perille asti. Meillä ainakin jalat pysyivät kuivina noissa kengissä. Saas nähdä miten käy uutukaisten Kuomien kanssa, jotka on hankittu tälle talvelle.

 
Aq*
Ihan mielenkiinnosta kysäisen kun ihmetyttää:

Miksi kuomat on niin suositut?? Aina näkee lapsilla esim päiväkodeissa pitkät rivilliset kuomia. Kaikilla samanlaiset eli vaikea erottaa toisistaan (nykyään sentään vähän enemmän värejä =D). Ymmärrän sen että on helppo lapsen pukea itse, mutta kyllä meillä 2-3 vee jo pukee itse sujuvasti tarralliset kengät jalkaansa ja vanhempi on narullisetkin osannut solmia 4 veestä lähtien. Kuomat ei kuitenkaan tue jalkaa kunnolla ja esim mun veljen lapsella on jalat vääntyy jo vähän sisäänpäin kun on kuomilla kävellyt kaikki talvet. Muutenkin varmaan huonoja kenkiä ollut, ei nyt syytetä pelkkiä kuomia =). Serkun tyttö tarvii erityisen tukevat kengät sairaudesta johtuen ja painotettiin erityisesti ettei mitään kuomia sitten ikuna.

Meilläkin oli yhteänä talvena kuomat kun vanhempi oli 2v ja ihan ok kengät ne oli muttei mitenkään erityiset. Vettäkään eivät pitäneet vaan piti erikseen olla saappaat. Nyt kun on kunnon goretexit niin ne menee säällä kuin säällä ja tukee jalkaa erittäin hyvin. Ei tarvita saappaita mikä on tosi hyvä juttu koska täällä etelässä on todella märkää talvisin ja saappaita tarvittaisiin harva se päivä. Ei hyvä jalalle!!
 
Äitikin haluaisi Kuomat
Alkuperäinen kirjoittaja Aq*:
Ihan mielenkiinnosta kysäisen kun ihmetyttää:

Miksi kuomat on niin suositut?? Aina näkee lapsilla esim päiväkodeissa pitkät rivilliset kuomia. Kaikilla samanlaiset eli vaikea erottaa toisistaan (nykyään sentään vähän enemmän värejä =D). Ymmärrän sen että on helppo lapsen pukea itse, mutta kyllä meillä 2-3 vee jo pukee itse sujuvasti tarralliset kengät jalkaansa ja vanhempi on narullisetkin osannut solmia 4 veestä lähtien. Kuomat ei kuitenkaan tue jalkaa kunnolla ja esim mun veljen lapsella on jalat vääntyy jo vähän sisäänpäin kun on kuomilla kävellyt kaikki talvet. Muutenkin varmaan huonoja kenkiä ollut, ei nyt syytetä pelkkiä kuomia =). Serkun tyttö tarvii erityisen tukevat kengät sairaudesta johtuen ja painotettiin erityisesti ettei mitään kuomia sitten ikuna.

Meilläkin oli yhteänä talvena kuomat kun vanhempi oli 2v ja ihan ok kengät ne oli muttei mitenkään erityiset. Vettäkään eivät pitäneet vaan piti erikseen olla saappaat. Nyt kun on kunnon goretexit niin ne menee säällä kuin säällä ja tukee jalkaa erittäin hyvin. Ei tarvita saappaita mikä on tosi hyvä juttu koska täällä etelässä on todella märkää talvisin ja saappaita tarvittaisiin harva se päivä. Ei hyvä jalalle!!

Me hankittiin ensimmäistä kertaa pojalle Kuomat viime talvena, kun oli 3,5 v. Lisäksi on Richterin goretexit. Nuorempana käytettiin Vikingin goretexejä. Minä äitinä pidän enemmän goretex-kengistä, mutta poika haluaisi aina käyttää Kuomia. Ovat kuulemma niin lämpimät ja pehmeät ja mukavat jalassa. Nyt jo kyseli milloin niitä saisi taas käyttää. Säiden mukaan sitten käytettiin viime talvena molempia. Kuomat kestää kosteutta jonkin verran (vaikka eivät kosteussuojatut olekaan), joten käytettiin niitä usein ulkoillessakin ellei tosi loskaista ollut. Ja jalat kyllä olivat lämpimämmät Kuomien jälkeen pitkillä ulkoilureissuilla. Lesti on sen verran leveä, että jalka mahtuu liikkumaan kengässä niin pysyy kai siksikin paremmin lämpimänä. Meillä ei mitään jalkaongelmia ole ollut, joten käytetään näitä jatkossakin, kun poika itse tykkää. Ja aion hankkia 2-vuotiaalle pikkuveljellekin kakkoskengiksi Kuomat. Ne on helppo sujauttaa jalkaan, jos käydään pikaisesti naapurissa kylässä, kaupassa tms. jolloin lapsi saa ne helposti itse jalkaan. Ja pakkassäillä etenkin (toivottavasti niitäkin tulee...). Luulisin Kuomien suosion perustuvan aika pitkälle edulliseen hintaankin. Lapset tarvitsevat kuitenkin vähintään kahdet talvikengät ja yleensä ne mahtuvat vain sen yhden kauden, joten itse ainakin mieluusti ostan edes toiset kengät edullisemmin. Kuomissa hinta-laatusuhde on minusta loistava!

Kun olin itse lapsi niin koko peruskoulun ajan oli muodissa talvisin kaikenlaiset (mieluiten neonväriset!) toppasaappaat, muistatteko? Minullakin oli useita ala-asteen aikana, ainakin neonpinkkiä ja neon-oranssia. Olivat kyllä lämpimät kengät ja kivat jalassa. Silloin ei tosin goretexejä vielä ollutkaan.

 
asianvierestäkirjoittaja
Alkuperäinen kirjoittaja Äitikin haluaisi Kuomat:
Alkuperäinen kirjoittaja Aq*:
Ihan mielenkiinnosta kysäisen kun ihmetyttää:

Miksi kuomat on niin suositut??

Lapset tarvitsevat kuitenkin vähintään kahdet talvikengät
Tarvitsevatko? Isompana ehkä, mutta 1-1,5V? Sijoitin juuri n.80€ lapseni kenkiin, eikä todellakaan huvittasi toisia ostaa edes Kuomia kakkoskengiksi. Miten on, te kokeneemmat äipät, onko ollut tavetta kaksille kengille lapsen ollessa 1-1,5v?

 
*maca*
Noh, oma ipanani onkin ollut niin 'veikeä' että on käynyt hanan alla kastelemassa omat kenkänsä kun on selkänsä kääntänyt (tämä onnistuu jo >2veeltäkin..) ja nyt tällä viikolla tuli pissit haalariin ->kenkiin jotka oli toki sitten pestävä.. (ja lapsi on ollut kuiva kaaaauan..)
 

Yhteistyössä