Hae Anna&Ellit-sivustolta

Kutisevat korvat

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä *isis, 05.04.2007.

1. *isis

Saadut tykkäykset:
    0
    Olisiko teillä konsteja, joilla saisin korvien kutinan loppumaan?
    Kiitollisena vienkeistänne.
    *isis

2. mn Vierailija

En tiedä millä saa loppumaan,mutta itse olen huomannut,että keväällä korvat kutisevat allergian takia.
    Hiukan on auttanut,että topsylla laitan hiukan rasvaa (esim.Bepanthen).En kuitenkaan syvälle korvaan.

3. *isis

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksestasi mn. Olen käyttänyt Otiporin Forte-korvatippoja kutinaan ja sehän sisältää spriitä, joka vie kutinan pois.Se myös kuivattaa korvakäytäviä. Olenkohan joutunut "kuivien korvien" kierteeseen? Täytyy hakea apteekista mainitsemaasi Bepanthenia ja kokeilla sitä. Kiitos sinulle vielä kerran!

4. Neuvot Vierailija

Minulle lääkäri antoi neuvon, että korviin pitä laittaa suojatupot kun käy suihkussa.
    Vesi kuivaa ja ärsyttää korvien limakalvoja. Olen huomannutkin, että etenkin saunomisen jälkeen kutina on aamuisin ankara.
    Itse olen hankkinut vesiliukoista tea-treetä. Kastan pumpulitupon siinä ja pyöräytän korvissa. Auttaa joksikin aikaa.

5. vinkkiliini Vierailija

Korvien kutina voi johtua kurkussa mellastavista bakteereista. Eli itse asiassa kutina on kurkussa, mutta tuntuu korvissa. Allergia voi myös aiheuttaa ja nimenomaan kurkun/nielun limakalvojen kautta. Kannattaisi tarkistuttaa lääkärissä, mistä kutina oikeasti johtuu, ettet ihan turhaan käytä korvatippoja, jos vika onkin ihan muualla kuin korvissa.

Itselläni kävi niin, että luulin korvieni kutisevan, mutta kun menin lääkäriin, niin vika olikin tosiaan nielussa ja kyse oli allergiasta.

6. *isis

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei vinkkeliini! Kuulisin mielelläni mille olit allerginen? Itse en ole tietääkseni millekään. Olen käynyt Tk-lääkärillä ja korvalääkärillä tämän kutinan vuoksi. Juuri korvalääkäri määräsi minulle noita otiporintippoja. Hän myös kehoitti pitämään korvissa suihkussa vahatulppia. Aina en muista niitä laittaa, varsinkaan kun menen saunaan. Kutina on kinkkinen, inhoittava vaiva!

7. Myös poteva Vierailija

Minä laitan saunaan kevyesti pumpulitupot korvien suulle ja sitten kertakäyttölakanasta tekemäni ilmavan "myssyn". En koskaan saunass pese tukkaani, kun toinen korva on sellainen, joka ei saa kastua. Pesen hiukseni aina kylppärissä silikonivaha siinä varjeltavassa korvassa.

Olen niin tottunut tähän menettelyyn (14 v) että kaikki menee itsestään. Jos vettä sattuu joskus korvaan lipsahtamaan, niin pitää heti laittaa Otiborin Fortea. Sitä voi muuten käyttää kuinka kauan tahansa yhteen mittaan. Niin ainakin minun lääkärini sanoi aikanaan ja pahoina alkuaikoina käytin sitä joka päivä monen kuukauden ajan.

8. äippäri Vierailija

9v poikani raapii unissaan korvan ihan vereslihalle... lääkäri neuvoi meillekkin tulppien käytön ja sibicort-voidetta sipaistaan korvan aukolle, otibor tipat on käytössä myös. Näyttää auttavan meillä, huomattiin myös että puolikas heinix tabletti rauhoittaa kutinaa. Jatkuva vaiva, tulee usein uimahalli reissujen jälkeen, ei meinaa oikein tulpat pysyä korvissa :)

9. kutinakorva Vierailija

Otiborinilla minä sain korvistani nahkan lähtemään kokonaan. Se tappaa korvista myös hyvän bakteerikannan eli se ei ole ihan paras lääke, vaikka kutinaa helpottaakin vähäksi aikaa.

10. refleksologi Vierailija

Paras herkkien korvien hoitaja on muutama tippa kerran viikossa saunan jälkeen Ceridal-öljyä korvakäytävään.Hoitaa kuivunutta korvakäytävää,tekee vaikun jouheaksi ja ei ärsytä korvaa.Pätee myös lapsille ja kuulokojeen käyytäjille.Muut korvatipat ovat muuta kuin kotikäyttöön.Mikäli korva tarvitsee huuhtoa,sopii Ceridalin esitiputus pidempänä jaksona (4-5 pv.)esivalmisteluksi.Ja ne vanutikut...korvaan ei saa laittaa koivuhalkoa pienempää!

11. Korvat on Vierailija

Kärsin vaikkutulpasta, sen aiheuttamasta tulehduksesta, joka on tainnut muuttua krooniseksi. Kunnollista hoitoa en ole saanut.

Sain taas korvatulehduksen kun kävin saunassa ilman silikonitulppia. Valitettavasti korvani alkoi oireilla tuttuun tapaan. Usein aiemminkin kutina on muuttunut tykyttäväksi kivuksi, ja tulehdus on ollut päällä. Poden usein korvatulehduksia, itse olen epäillyt myös candidas- eli hiivatulehdusta syyksi. Bakteeriviljelyä ei korvista ole koskaan otettu.

Yritin päästä terveyskeskuksen päivystykseen korvaoireiden vuoksi. Kaikki päivystysajat oli jo jaettu aamulla kello 8 terveyskeskuksessa. Omalääkäri ei ollut paikalla. Iltapäivystykseen ei ollut aikavarausta. Hoitaja huuhteli tukossa olevan korvan ja kehoitti menemään lääkäriin. Ajattelin, että jospa huuhtelu auttaisi ja menin kotiin. Korvakipujen vuoksi valvotun yön jälkeen menin seuraavana päivänä terveyskeskukseen. Päivystysajat olivat menneet aamulla kello 8. (Minä nukahdin vasta aamuyöllä, enkä herännyt klo 8:lta varaamaan päivytysaikaa. )

Omalääkäri oli nyt puolen päivän aikaan paikalla. Pyysin hoitajaa kysymään, ottaisiko hän vastaan akuutin ja ärhäkän korvatulehduksen vuoksi, ja kun eilinen huuhtelu ei auttanut ja hoitaja oli kehottanut hakeutumaan edellisenä päivänä lääkärille. Nyt olivat molemmat korvat tulehtuneet. Toinen korva oli kokonaan ummessa.
    Omalääkäri kysyi hoitajalta, olinko minä töissä. Hoitaja toisti kysymyksen minulle. Vastasin, etten ollut töissä. Miksi lääkärin pitää tietää, olenko työssä vai en, ennenkuin ottaa vastaan. Omalääkäri ei ottanut vastaan, kun kuuli, etten ollut työssä.

Menin illalla jonottamaan päivystykseen. Lääkäri totesi molemmissa korvissa olevan tulehduksen ja koska minulla on epilepsia, määräsi doximycinia. Pyysin häneltä paikallislääkkeeksi korvaan suihkutettavaa lääkettä, kun en muistanut Otiborinin nimeä. Lääkäri sanoi, että apteekista saa "niitä lääkkeitä" reseptittä. Menin apteekkiin, en saanut Otiborinia. Pyysin farmaseuttia soittamaan lääkärille, jotta saisin Otiborinia. Farmaseutti soitti ko. lääkärille, joka kieltäytyi määräämästä Otiborinia tai muutakaan paikallislääkettä. Hän sanoi, että on otettava kuuri loppuun, jos kuurin jälkeen vaiva jatkuu, on otettava yhteys korvalääkäriin.

Terveyskeskuslääkäri oli aiemmin todennut, että korvassa on niin kiinteää ja tiukkaa vaikkua, ettei se huuhtelulla lähde, vaan tulisi mennä korvalääkärille. Pyysin häneltä lähetettä korvalääkärille, jolloin hän totesi, ettei korvalääkärille pääse, koska on tulossa sairaanhoitajien lakko. Farmaseutille kyseinen lääkäri totesi, että ellei vaiva parane doximycin-kuurin jälkeen, on otettava yhteys korvalääkäriin.

Kävin kahtena päivänä neljä eri kertaa terveyskeskuksessa anelemassa omalle lääkärille ja/tai päivystykseen pääsyä korvatulehduspotilaana. Kun viimein pääsin päivystävälle lääkärille en saanut mitään paikallislääkettä korvatulehdukseen tai muita hoito-ohjeita kuin doximycin-kuurin.

En saanut myös mitään hoito-ohjeita korvatulehduksen oireiluun: kutina, punoitus, tykyttävä kipu, huimaus ym. ja lisäksi lääkäri kieltäytyi antamasta minulle reseptiä paikallislääkettä varten.

Miten Suomessa pitää terveyskeskuksessa menetellä, jotta saisi asianmukaista hoitoa ja lääkkeitä. Onko yksityiselle lääkärille hakeutuminen ainoa vaihtoehto?

Miksi terveyskeskuksen omalääkäri ei ottanut vastaan? Miksi hän kysyi olenko työssä? Miksi lääkettä ja/tai hoito-ohjeita ei päivystävältä lääkäriltä saa?

12. -.------ Vierailija

Omalääkärillä oli potilaita koko päiväksi. Jos hän olisi ottanut vastaan enemmän kuin olisi ehtinyt kunnolla hoitaa, olisi joku muu saanut kärsiä. Iso potilasmäärä on yksi syy siihen, miksi lääkärit eivät ehdi kuunnella potilaitaan ja olemaan empaattisia. Jos sairaanhoitaja erikseen kysyi, ottaako lääkäri ylimääräisiä vastaan, se tarkoittaa, että terveyskeskuksessasi näin voi joskus tapahtua. Eli jo nyt työtä saattaa olla enemmän kuin henkilökunta voi kunnolla hoitaa. Silloin hoidon taso kärsii.

Työssä oloasi kysyttiin ehkä siksi, että jos olisit ollut työssä sinut olisi ohjattu työterveyslääkärille. Reseptilääkettä et tietenkään saa ilman reseptiä. Ilmeisesti lääkäri oli sitä mieltä, että selviät kipulääkkeillä ja antibiooteilla.

Jos olet sitä mieltä, että sinut olisi pitänyt ohjata korvalääkärille mutta lähetettä ei annettu tai että kuntasi terveyspalvelut ovat alimitoitetut, voit ottaa yhteyttä ptilasasiamieheen kantelun laatimiseksi.

13. .,.,., Vierailija

Oletkos kokeillut korvakynttilöitä?
    Itselläni myös herkästi kutisevat korvat, joita rassaan kaikista kielloista huolimatta topsila. Aina muistaessani polttelen korvakynttilöitä, jotka kummasti auttavat kutinaan. Uskomatonta kuinka paljon töhnää ne keräävät. Ei ihme vaikka vähän kutiseekin...

14. ---------------- Vierailija

Uskomatonta tosiaan. Onneksi ei totta. Korvakynttilällä saatu töhnä ei ole korvavahaa vaan kynttilän vahaa. Korvakynttilävalmistajat kertovat omissa esitteissään, että korvakynttilä toimii niin,että palamisen ääni saa korvan väreilemään ja korvan sisällä oleva vaha imeytyy lymfaattiseen kiertoon. Jos korvien kanssa jo on ongelmia, niin ei niihin kannata enää kynttilöitä tunkea.

15. Korvat on Vierailija

Akuutti korvatulehdus vaati neljä eri lääkärikäyntiä. Kolme terveyskeskuksen keikkalääkäriä eivät osanneet tai halunneet hoitaa tulehdusta.

Keikkalääkäri n:eek: 1 määräsi doximycinin ja kieltäytyi määräämästä paikkallislääkettä tulehtuneeseen korvaan.
    Tulehdus pahenee - uusi päivystyskäynti seuraavana päivänä terveyskeskuksessa

Keikkalääkäri n:eek: 2 määräsi paikallislääkkeen ja doximycinin jatkamisen.
    Toinen korvakin tulehtunut, myös tärykalvo tulehtunut,
    keikkalääkäri n:eek: 2 määrää paikallislääkettä doximcinin lisäksi.

Kolmantena päivänä puhkeaa ihottuma, voimakas allerginen reaktio, kova kutina ja turvotus ylävartalon alueella, kaulalla ja korvissa. Lopetan doximycinin.
    Käynti terveyskeskuksessa, jotta antibiootti vaihdetaan toiseen lääkkeeseen.

Keikkalääkäri n:eek: 3 määrää doximycinin sijaan ditrimiä .
    Kutina ja allerginen reaktio lisääntyvät. Tuoteselosteessa kehotetaan noudattamaan erityistä varovaisuuta, jos on todettu allergiaa antibiootille. Keikkalääkäri n:eek: 3 ei tätä tiedä. Lopetan oma-aloitteisesti myös ditrimin.

Pääsen viimein "omalle lääkärille", jonka mielestä korvatulehdus olisi voitu alun perinkin hoitaa paikallislääkkeellä. Saan kortisonitippoja korvaan ja kortisonivoidetta ihottumaan.
    Korvat paranevat. Ihottuma paranee hitaammin kortisonivoiteella.

Korvatulehdus vaati terveyskeskuksessa neljä lääkärikäyntiä, joista kolme turhaa käyntiä "keikkalääkäreillä". Kaksi turhaa antibioottikuuria, joita en voinut käyttää.

Mitä tehdä, kun terveyskeskuksen "keikkalääkärit" heittävät keikkansa ottamatta vastuuta potilaista. Näiltä keikkalääkäreiltä ei myöskään saa asianmukaista hoitoa. Korvatulehdus tuli kalliiksi kunnalle ja minulle. Maksoin viikonloppupäivystyksessä käynnin, maksoin kahdet antibiootit, maksoin taksimatkat... Kunta maksoi turhien keikkalääkärien palkat.

16. Tuollaista sattuu, eikä kukaan voi tietää sitä, että mikä sopii ja mikä ei, ellei Sinulla ole niistä aiempaa kokemusta.
    Mitä sitten tuohon tulkintaan tulee, noinhan se varsin usein menee TK tasolla. Mutta ei kait se kalliimaksi kuitenkaan tullut, kuin olisi mennyt erikoislääkärille. Paitsi, että yksi käynti ehkä olisi riittänyt. Reagoinnista on riittänyt puhelinsoitto, ja lääkäri vaihtaa lääkkeen toiseen.

Vastaisuuden varalle tutushan omahoitoon, ja näin voit kotihoidolla hyvinkin päästä tilanteen herraksi.
    Silloin, kun meillä ei vielä ollut näin laajaa antioksidanttitietoutta, niin meidän korvatulehdusjutut hoituivat näin:

Kotona oli aina homeopaattisia korvatippoja. Nimeä en muista, ne olivat lääkärin määräämiä ja apteekista ostettu.
    Ja kun äkillinen korvatulehdus yllätti, eikun sipulinrengas harson tai talouspaperin väliin, ja korvan päälle. Joskus sipuli on liian voimakas, ja iho voi mennä rikki, niin sitten kaalinlehti, jos sattuu olemaan tuoreita vihreitä kaalinlehtiä.

Meillä tilanne ehti usein rauhottua, ennenkuin saatiin edes päivystyslääkärin aika. Tehokkaita nämäkin kotikonstit ovat. Ja lapsetkin mielellään niitä ottavat, mieluimmin, kun menevät tärykalvon puhkaisuun.

Keräile näiltä palstoilta käyttäjien kokemuksia ja tallenna ne itsellesi. Niistä on paljon apua.
    Kotikonsteja on monia vaihtoehtoja. Tämä oli yksi, ja meille sopiva ja toimiva.

17. ----------- Vierailija

Samaa mieltä. Allergista reaktiota ei voi tietää jos valmistetta ei ole ennen kokeiltu. Jos joku väittää mutta, niin se on vilunkia. Korvatulehdusten kanssa nykyään yritetään välttää turhia antibioottikuureja. Se kuitenkin vaatii, että korvien tilaa seurataan jatkuvasti. Se taas vaatii, että kunnassa on lääkäreitä.

Nämä hoidot ovat eivät oikeasti vaikuta tulehdukseen. Ovat siis päteviä silloin, kun tulehdus paranisi muutenkin itsestään. Haittapuolena on, että sairauden hoito lyödään laimin silloin kun ei paranisi.

Homeopaattiset valmisteet ovat pelkkää vettä tai sokeria. Ne eivät kuulu oikeaan hoitoon eikä kukaan ammattitaitoinen ja rehellinen lääkäri suosittelisi niitä. On todella vahingollista, että monet apteekit myyvät valmisteita, jotka farmaseuttikin tajuaa huijaukseksi.

18. Korvat on Vierailija

Kiitoksia hyvistä neuvoista. Konsteja on kokeiltu monenlaisia. Aikuisella tyttärelläni on vieläkin korvatulehduksia. Lapsena hänellä oli usein korvatulehduksia, ja tärykalvokin on puhkaistu. Lastenlapsillani on korvatulehduksia, molemmilla on aikoinaan ollut putket korvissa.

Silikonitulppia olen tottunut käyttämään lapseni, lasten lasteni ja omiin korviini.

Kun Suomesta ei apteekista enää saa niitä korvatippoja, joissa oli hiukan antibioottia mukana, olen ostanut Tallinasta korvatippoja. Sekä hoitavia että desinfioivia. Suomalaisia reseptittömiä korvatippoja, jotka on huuhdottava pois, en voi käyttää, koska vettä en uskalla korviin laittaa.

Ongelma levähti suureksi sen vuoksi, että terveyskeskuksessa ei osattu hoitaa korvatulehdusta. Paikallislääkettä, bakteereja tappavaa, en saanut pyynnöstäni huolimatta ensimmäisellä käyntikerralla päivystävältä keikkalääkäriltä. Mielestäni korvien huuhtelu pelkällä lämpimällä vedellä pahensi tulehdustilannetta.

Farmasettu soitti apteekista päivystävälle keikkalääkärille, joka oli juuri todennut korvatulehduksen. Tämä lääkäri kieltäytyi kirjoittamasta reseptiä paikallislääkkeestä, joka ehkä olisi pelastunut turhalta anbiootilta ja parantanut alkavan korvatulehduksen ennenkuin se siirtyi toiseen korvaan. Sitä en vielä tänä päivänä voi käsittää, miksi lääkäri ei kirjoita edes pyydettäessä paikallislääkettä, täsmälääkettä korvatulehdukseen?

Nyt olen syönyt kahta eri antibioottikuuria kaksi päivää kutakin. Molemmat kuurit oli jätettävä kesken ihottuman vuoksi. Laitoin Otiborinia korviin, se kuivatti korvakäytäviä, ei parantanut tulehdusta.

Nyt olen saanut Ciproxin-hydrocortison -korvatippoja "omalääkäriltä" vasta neljännellä lääkärikäynnillä. Nämä korvatipat näyttävät auttavan kun niitä käyttää. Kun lopetan käytön, korvat alkavat oireilla, korvasta valuu kutittavaa liimamaista ainetta. Korvat kutisevat kovasti. Minulle on ilmeisesti tullut "liimakorva".

Haluaisin tietää, mistä tällä iällä, yli viisikymppisenä, vielä korvatulehdukset johtuvat. Aiheuttaako mahdollinen allergia sen, että korvakäytävä turpoaa, ilma ei pääse korvaan ja bakteerit siellä kosteassa viihtyvät? Aiheuttavatko liian ahtaat korvakäytävät tulehduksia? Pitäisikö korviini laittaa putket, kuten lapsille laitetaan jotta tästä nähtävästi kroonistuneesta korvatulehduskierteestä pääsisin eroon.

Lähetettä korvalääkärille en ole terveyskeskuksesta pyynnöstäni huolimatta saanut. Korvatulehdukset kuulemma hoidetaan terveyskeskuksissä, samoin kuin terveyskeskusten aiheuttamat "liimakorvat".

Olen sitä mieltä, että korvatulehdukset, kutiavat korvat.... tästä aiheutunut huono kuulo... (minullakin on lähes olematon kuulo toisessa korvassa) ovat niin suuria ongelmia sairastuneelle sekä koko kansanterveydelle, että jokaiseen terveyskeskukseen pitäisi saada korvalääkäri, ellei vakituiseksi, niin ainakin siten, että terveyskeskuksen korvalääkärille olisi mahdollista joskus päästä.

Erikoissairaanhoitoa ei pidä siirtää kokonaan yksityiselle sektorille ja jättää sairaat hoitamatta tai hoitoon, joka ei paranna.

19. Kutisevat korvat Vierailija

Minulle määrättiin useaan otteeseen virheellinen lääkitys kunnes vihdoin
    tutkittiin bakteeri, joka kutinan aiheutti. Se oli Proteus. Sitten sain Ciproxin-
    Hydrocortison tippoja. Kannattaa siis pyytää lääkäriä selvittämään mikä bakteeri
    aiheuttaaa kutinan, ettei tule turhaan vääriä lääkkeitä käytettyä.

20. Hoidettu Vierailija

Kyllä se ihan ehtaa vaikkua on joka sinne "kynttilän" käytävään nousee. Äitini aikoinaan teki hoitoja, myös minulle ja utelias kun hän luonteeltaan oli niin maistoi sitä töhnää ja vaikullehan se maistui...yök..;)
    Ja harhaan johtavaa on tuo, että puhutaan kynttilästä kun se ei todellakaan ole kynttilä vaan esim. lakanasta tehty suppilo joka kovetetaan steariinilla joka palaa yläpäästään ja aiheuttaa imun korvakäytävään nostaen siten sen vaikun suppiloon, korvakäytävään ei valu steariinia koska sitä on loppujenlopuksi kankaassa niin vähän että se palaa savuna ilmaan. Vahinkoa voi tapahtua siinä, että kasvoille voi tipahtaa palavaa kamaa, joten kasvojen ja hiusten suojaus on paikkallaan jollain kostealla pyykeellä.
    Veljelläni esim. loppui korvakipu kuin seinään äitini hoitaessa sitä juuri "korvakynttilällä".

21. Telkkarissa oli tuosta joskus vuosia sitten. Toimittaja ei huomannut yhtään mitään.

Itse putsan korvani vanupuikolla.

22. Äiti narautti pientä Hoidettua tai sitten tietämättömyys ja herkkäuskoisuus on perheessä jatkunut sukupolvesta toiseen. Lapsen korvakipu johtuu yleensä välikorvan tulehduksesta. Paine ja mätä on välikorvassa eikä vaikulla ole sen kanssa mitään tekemistä.

Äitisi syömä töhkä ei ollut vaikkua. Sama töhkä muodostuu, vaikka kynttilää ei edes pidettäisi korvassa. Korvakynttilähoito ei poista vaikkua eikä sen ole edes tarkoitus toimia niin. Korvakynttilähoidon on tarkoitus tuottaa kohinaa ja kosmisia värähtelyaaltoja, jotka sitten mystisesti olisivat parantaneet pikku-Hoidetun oloa. Äitisi ja lukemattomat muut hörhöt eivät tainneet ihan keskittyä hoitotuotteen selitysmallin opetteluun vaan keksivät itse, että varmaan hoito poistaa vahaa.

Hoito muistuttaa vanhaa suomalaista perinnehoitoa eli tupakansavun puhaltamista korvaan. Sekin on kovasti auttanut pieniä lapsia, jotka kaipaavat huomiota - tai sitten hoito on vaan rauhoittanut lasten ymmärtämättömiä äitejä mutta ei antanut mitään apua lapsen oireisiin.

23. olen vastannut tähän samaan kysymykseen aikaisemminkin, itsellänni oli kutiavat korvat vielä noin 6 kkukautta sitten mutta nyt olen ollut "kaivelemmatta" niitä siitä lähtien. Luin internetistä yhden naisen artikkelin jossa hän kertoi laittavansaa omenaviinietikkaa korviin kun ne oikein kovasti kutisivat ja se toi hetken hepotuksen.
    Minulla itselläni alkoi kaikki siten että kovia alkoi kutitta eniten aamuyöstä ja tunsin että jotain kosteaa oli korvan sisällä. (SIENI?)
    Niinpä ruresin kökeilemman sitä omenaviini reseptiä, laimensin ensin etikka jonkin verran vedellä ja laitoin päivän kuluessa monta tuikkua pumpulitoppilla sitten rupesin pikku hiljaa antamaan korville "terävämpiä paukkuja" (kirvelee ensin jos on liian "väkevät paukut") ja jos on kaivellut tarpeeksi araksi korvakäytävät.
    Minä jatkoin tällä tavalla noin 3-4 kuukautta ja siitä lähtien ei minun korvat ole ainakkan toistaiseksi tavinneet "viini paukkuja".
    Ole ystävällinen ja vastaa jos on jotain kokemuksia tästä kuurista tai muuta kyseltävää!
    T: raija.hukkanen@spray.se

24. Hoidettu Vierailija

Kovin oli olevinaan ylevä vastineesi kirjoitukseeni. Ja sattumoisin tiedän, että mikä on välikorvan tulehdus ja veljelläni ei ollut tästä kyse. Ei me oltu enään pikkuisia, kyllä ihan jo aikuisia oltiin veljeni kanssa. :)

25. on teillä kotiolot Vierailija

Mitä teitte, kun äitinne alkoi syömään teidän korvavaikkua?

Jaa tämä sivu