kuukautiset myöhässä, negaa näyttää

  • Viestiketjun aloittaja Tilulii
  • Ensimmäinen viesti
ansu 63
minullakin kuukautiset myöhässä jo 2 kuukautta ja aina näyttää negaa. tahto olisi saada rakas vauva toisen seuraks 2.4 vuotiaan seuraks ja rakkaan ihmisen kanss mitä teen... varaa ei oo yksityiseen. varma oon ,että vielä tuun vaikka miten raskaaks.toivoton mutta toivo elää.
 
^HENGINEN TUSKA^
SISKOT! OLEN RASKAANA! OLEN VASTA 14 VUOTIAS... MIKÄ RATKAISUKSI?? PELOTTAA KERTOA ÄIDILLE JA POIKAYSTÄVÄLLE... PELKÄÄN ETTÄ MINUT JÄTETÄÄN.... MITÄ TEEN??!?!!?
 
täti-ihminen 34
Hei sinä 14-vuotias. Älä pelkää ei sinua kukaan jätä. Äitisi saattaa olla sinulle korkeintaan vihainen (on todellisuudessa vihainen itselleen), mutta ei hän voi sinua jättää.
Mene heti huomenna aamulla terkkarille testauttamaan että oletko todellakin raskaana. Terkka osaa neuvoa mitä voit tehdä jos olet raskaana (ja kuinka pitkällä?)
 
niiskuli
olen syöny pillereitä n. 1,5v ja nyt kun loppu liuska,niin ei menkkoja kuulunutkaan! nyt on viimesestä pilleristä aikaa 14pv eikä edelleenkään mitään....maanantaina olen viimesimmän testin tehnyt ja näyttää negaa. lääkäristä sanovat että odotella pari viikkoa!koskaan ei ole menkat jääny tulematta,eikä varsinkaan kun olen pillereitä syönyt ja kierron pitäs olla varma.
 
vauvakume vai kuumat allot?
Alkuperäinen kirjoittaja Voihan nega :):
Mulla oli e-pillereiden lopetuksen jälkeen noin 5 kuukautta kuukautiset melkeinpä tarkat kuin kello (30-32 pv). Sitten heittivät häränpyllyä ihan kertakaikkiaan. Ensimmäinen "sekokierto" kesti 53 päivää ja olin jo aivan varma, että olin raskaana, vaikka negaa näytti sekä kotona että terveyskeskuksessa tehdyt testit. Kummallisen epämääräiset kierrot (35-53 päivää) jatkuvat edelleen (elo-syyskuusta lähtien) ja ties mihin asti kestävät. No tutkimuksiin pääsen ensi kuussa, saas nähdä löytyykö mitään. Luulin muuten myös tuntevani kaikenlaisia "raskausoireita", jopa pahoinvointia (tosin lähinnä iltaisin), kun kuvittelin olevani raskaana. Joku tällä palstalla ehdotteli hormonihäiriötä ja sitä vähän epäili gynekologikin.
Heippa!

Kuuostaapa tutulle: ekat 9 kk hormonaalisen ehkäisyn (nuvaring) lopettamisen jälkeen aivan kellon tarkkaa alkaneet menkat, eikä mua ole koskaan stressit tai muut menkkoihin vaikuttaneet. Nyt sitten menossa yli 40 kiertopäivä. Myös kaikki mahdolliset hormoonioireet on ollut tai kuvittelen olleen, mm. vihlonta ollut kovaa ja kaikki rintsikat aivan liian pieniä ja nännit ovat muuttuneen (tummemmat,laajemmat ja muhkuraisemmat). Olen tehnyt 4 testiä (joista kolme sillä viikolla kun menkat piti alkaa), kaikki negaa, ilman haamun haamua. Oviksia en ole koskaan mitannut.
 
täti 24
Täti-ihminen 34 wee on aivan oikeassa. Mene terkkarille, saat häneltä apua ja neuvoa. Jos kokenut terkka, et ole ainoa, jota hän on neuvonut ja auttanut teiniraskaudessa. Sulla on elämä edessä ja monta mahdollisuutta niin raskauden etenemisen suhteen kuin vauvan elättämisen suhteen. Jos sulla hyvät välit äidin ja poikakaverin kanssa, niin kerro heille... mutta mikäli sulla ei välit ole kunnossa, niin terkkari ei saa kertoa äidillesi tai poikakaverellesi mitään ja hänen pitää kyllä auttaa sinua päätöksen teossa! Helpompaa on jos voit kertoa äidille ja poikakaverille ja saat varmasti heiltä tukea, etkä huutoja, mutta esim. varhaiseen raskauden keskeytykseen et tarvitse heidän lupaa voit tehdä sen salassa...
 
hehe--
lopetin e-pillerit 2kk sitten ja sen jälkeen on tullu säännölisesti menkat mut nyt ei oo tullu 10pvä alkaa jo vähän huomestuttaa...huomenna tulee labran tulokset vähä pelottaa:/
 
nuppu"
Hei te joilla on enemmän kokemusta asiasta. Milloin raskaustesti kannattais tehdä? Oon syönyt säännöllisesti e-pillereitä noin 2 vuoden ajan ja nyt siitä huolimatta kuukautiset 4 päivää myöhässä. Tavallisesti tauon aikana kuukautiset on tulleet tarkasti aina saman tien, mutta nyt ei.
Oon huolissani, kun kaveri tuli raskaaksi pillereistä huolimatta. Onkohan mulle käyny samoin?
Aattelin tehdä testin, mutta jotkut on sanonu, että se saattaa näyttää negaa raskaudesta huolimatta, jos sen tekee liian aikaisin. Milloin olis sopiva hetki tehdä testi?
 
nuoritietoinen
Alkuperäinen kirjoittaja naks:
Voiko kysta tulla 20-vuotiaalle jo? Minä kun luulin olevani terve...

(menkat myöhässä 8 päivää, negaa näyttää, raskausoireita on)


itse olen 13.v tyttö ja toisessa munasarjassa kysta, menkat myöhässä jo 5pv
 
nnanni
Mulla on sama homma, menkat myöhäs pari viikkoa, testit näyttää negaa ja välissä tuntuu painetta toisella puolella alavatsas. Pelkään koko ajan että olisin paksuna. Mutta kun testitkin näyttää negatiivistä niin mistä sitä tietää mitä täs ny pitäis tehdä muuta kun odottaa...
 
mmiii
mulla on aina ollut todella säännölliset kuukautiset. ja nyt mulla on menkat myöhässä 7 päivää. saattaa olla että olen raskaana,mutta voiko olla myös jokin muu syy siihen että menkat on myöhässä?? haluaisin vastauksia melko pian :)
 
__PiiA_
nnanni
Mulla on ihan sama juttu kun sulla, paitsi että menkat on vasta neljä päivää myöhässä, tein tänä aamuna testin, mutta näytti negaa :(

Viime kuussakin oli menkat 3 päivää myöhässä.. Mikä niitä menkkoja vaivaa? En ole siis koskaan syönyt e-pillereitä
Olisin kiitollinen jos joku vastaisi :)
 
(^-^)
normaalisti säännöllinen 28 päivän kierto, menkkojen olis pitäny alkaa jo 8 päivää sitten. raskausoireita on kaikki pahoinvointia lukuun ottamatta, ja testi näytti negaa.

noh, mikäs tässä odotellessa...
 
Jenspa^
Menkat 7 pv myöhässä, koskaan ei oo ollu näin. Pillerit lopetettu n. puol vuotta sitten (käytin melkee 1,5v.).
Yleensä kierto ollu aika tarkka. Huomenna ois kyllä tarkotus käydä ostamassa testi ja testailla. Onko kallis? Ihan ku joskus ois jossai ollu et 15e ja jossain taas oli et 5e, riippuuko kauheesti merkistä?
Pelottaa vaan, kun tuntuu aika epätodennäköseltä että ois käyny vahinko, kun ehkäsy ollu kunnossa. Onko etes mahollista että kondomissa niin pieni reikä ettei sitä huomaa? :eek:
1-2 vk sitte aristi nännejä, tätä ihmettelin vähän, kun sekin vissii joku raskauden oire, mut kesti vaan jonku 2-3pv. Ja tuota on ollu joskus ennenkii tollee muutaman pv:n.
Apuja kaipailen. Ei oo kyllä kauheen ajankohtanen raskaus. :s
 
merkkari
Olen lopettanut pillerit jo puolitoistavuotta sitten. Vasta tämän viimeisen puolen vuoden aikana kuukautiset ovat alkaneet heitellä. Joskus väliä on 4 viikkoa, joskus 5 ja yleensä 6 viikkoa. Nyt kuitenkin väliä on ollut jo melkein 9 viikkoa, eikä mitään kuulu. Olen tehnyt 5 raskaustestiä ja kaikki ovat näyttäneet negatiivista. Testit olivat kaikki eri merkkisiä. Gynelle sain ajan vasta 4 viikon päähän. Koko ajan on hirveä stressi siitä missä kuukautiset oikein viipyy. Mielestäni kuitenkaan 5 testiä eivät voi olla väärässä??? Minulla on ilmennyt myös muita "hormonihäiriöitä", esimerkiksi hikoilen paljon, naamassa on finnejä enemmän kuin teini-iässä ja hiukseni ovat muuttuneet karheiksi. Lisäksi on jo kolmisen viikkoa tuntunut joka päivä siltä, että nyt ne alkaa kun alavatsaa on kivistänyt siihen malliin. Myös valkovuoto on ollut erittäin runsasta koko ajan. Odotus gynelle tuntuu hurjalta, sillä mitä jos olenkin raskaana, sitten alkaa jo olemaan myöhäistä toimenpiteille... olen elänyt melko epäterveellistä elämää viime aikoina enkä siitä syystä voi mitenkään hankkia lasta. Voiko siis 5 testiä olla väärässä?
 
Milmolmilmolli
Lopetin pillerit reipas puolivuotta sitten, jonka jälkeen menkat heitellyt viikolla korkeintaan.. Nyt on jo yli kolme viikkoa myöhässä. Testi näytti negaa, joten mietin että jäädäkkö tähän sitten odottamaan, että onko tullakseen, vai mitä?? Mitään raskauden oireita ei kumminkaan ole.. Ei rinnat arista, ei huono vointisuutta, ei ylimääräistä virtsaamisen tarvetta.. Lienee keho vain niin sekaisin.
 
pinny
Itse lopetin e-pillerit tammikuussa, eli n.9kk sitten...ensimmäiset 4 kuukautta menkat tuli normaalisti melkein päivälleen...seuraavaksi menkat olikin noin 2 viikkoa myöhässä. Tein testin paniikissa, ja negaa näytti. Seuraavat menkat olivat n.viikon myöhässä (edellisen kuun myöhästyneistä)..ne siis alkoivat aivan heinäkuun lopussa. Sen jälkeen ei ole menkkoja näkynyt eikä kuulunut...että tällä hetkellä noin 3 viikkoa myöhässä. Alavatsassa sivuilla välillä tuntuu jänniä tuntemuksia. Täytyy varmaankin hakea taas testi, ku tää stressaa!
 
pinny
...ja merkkarin vastaukseen liityn myös siinä suhteessa, että hiukseni tuntuvat myös hyvin karheilta, jollaista ei ole aiemmin ollut. Söin pillereitä 4 vuotta ja ennen niitä, ei minulla ikinä ollut finnejä...ei niitä nytkään paljoa ole, mutta on kuitenkin. Aivan uusi juttu minulle näin 22-vuotiaana.
 
taijju
Itsellä on nyt kp 48/35..38, negatiivisen testin tein ClearBlue digitaalisella eilen. Yhdynnässä olin kp 17.

Yleensä kierto on ollut n. 35 päivää, pitkiin aikoihin ei ole mennyt yli 40 päivän.
Rinnat on tavannu olla arat viikon verran ennen kuukautisten alkua, mutta nyt ei ole ollut mitään rintakipuja vielä.

"Raskausoireista" en osaa sanoa. Maha on ollut viime aikoina sekaisin, ja alavatsassa on nyt nipistelyn tunnetta. Mielialat vähän vaihdelleet ja flunssa oli pari viikkoa sitten.


En saanut mielenrauhaa tuosta negatiivisesta tuloksesta. Kannattaisiko uusia raskaustesti jonkin ajan kuluttua?
 
katatat
Hei! Kuukautiseni ovat olleet aina suhteellisen säännölliset, kierto n. 28 päivää, ja nyt ne ovat 4 päivää myöhässä. Olen aloittamassa e-pillereiden käytön näiden kuukautisten alkaessa. Voiko olla mahdollista että kuukautiset eivät ala kun niitä odottaa liikaa? Pikkuhiljaa tätä voisi kutsua jo stressiksi koska ajattelen koko ajan että joko ne alkaa joko ne alkaa.. En ole ollut yhdynnästä edellisten kuukautisten jälkeen joten en usko olevani raskaana.
 
stressaantunut..
Samaa vaivaa täälläkin. Kuukautiset 4 päivää myöhässä, tein aamulla testin ja negaa näytti. Mulla ollut aina tosi tarkka kierto, ei ole koskaan ollut myöhässä! Mutta nyt varmaan myöhästyminen johtuu stressistä, sitä ollut aika paljon! Pari päivää tuli pientä ruskeaa tuhnua, mutta siihen jäi.. Kyllä osaa olla hermoja raastavaa mutta täytyy vaan yrittää olla ajattelematta, ehkä ne kuukautiset vielä tulee!
 
mietteliäs
Mulla menkat 12 päivää myöhässä. Ikinä ennen ei oo näin pitkään ollut myöhässä. Tänään aamulla tein marketista ostetun testin, negaa näytti. Seuraavaksi tarkotus hakea apteekista testi, ne on kai luotettavampia kuin marketin omat?
 

Yhteistyössä