kuukautiset myöhässä, negaa näyttää

  • Viestiketjun aloittaja Tilulii
  • Ensimmäinen viesti
Dei
Moi. Mulla melkeen viikon kuukautiset myöhässä ja tein Clearblue testin tänään ja näytti negaa. Mulla ei ole ennen ollut kuukautiset myöhässä. Syön kamalasti,päätä särkee iltaisin,kiukkuisuutta, palelen kamalasti,väsyttää ja mahasta munasarjojen kohdilta nipistelee kamalasti välillä. Kovasti tuntuu siltä,että olen raskaana,mutta en ymmärrä miksi testi näyttää negaa.? Viimeksi sain plussan vasta kun olin rv7.
 
tietämätön
Moi !

En tiedä oikein näistä raskaustesteistä ja haluaisin tietää, että saako luotettavan tuloksen, jos tekee testin vaikkapa nyt? Olen kuullut, että varmimman tuloksen saa, kun tekee testin pari päivää oletettujen kuukautisten alkuja. Kuukautiseni on tulleet nyt kaksi kertaa, tosin ensimmäisellä kerralla epänormaalin niukkoina, ja nyt viime kuussa ihan normaaleina. JOS olisin raskaana, olisi menossa viikko 11. Haluaisin vain saada varmistuksen sille, voisinko olla raskaana (että olivatko vuodot vain valevuotoja), mutta en tiedä antaako testi luotettavan tuloksen jos teen sen nyt (kuukautisten päättymisestä 5 päivää)? Mitkä testit ovat luotettavimpia?
 
luulotautinen
ahdistaa kun tyhjennys vuoto ei ala. viimeisen pillerin otin 10 päivää sitten. "menkat" ei ole koskaan ollu yli 6 vuoden pillereiden syönnin aikana myöhässä. yleensä alkanut 3-4 päivän aamuna. unohdin ottaa liuskasta jonka söin viimeksi 3 pilleriä ja sitten vähän ajan päästä alkoi pienen pieni tiputtelu vuoto joka kesti usean päivän. loppu liuskasta olin jo niin sekaisin milloin olin mitäkin ottanut ja olinko unohtanut enemmänkin jossain vaiheessa. seksiäkin on harrastettu jonkin verran liuskan aikana. olen useasti vuosien aikan unohtanut otta pillereitä välillä 1-3 mutta mitään seuraamuksia siitä ei ole tullut. olen myöskin syönyt usein 3 liuskaa putkeen ja silti vuoto on alkanut ajoissa. raskaus testejä olen tehnyt muutaman mutta negatiivistä näyttä. ei myöskään raskaus oireita esim rinnat ei ole kipeät. tarkoitus oli lopettaa pillerit kyseisen liuskan jälkeen. mutta olenko jo nyt raskaana vaikka testit toisin sanoo!? tänä aamuna työkaveri jota en vielä kovin hyvin tunne (ollut töissä siinä paikassa nyt 1kk) kysyi olenko väsynyt?vastasin että en. sitten kysyi oletko sinä raskaana? vastasin että no en. aijaa kun sinä näytät siltä että olisit. häh! miksi tuo kysymys juuri nyt.. en tiedä onko tämä nyt luulo tautia vai mitä. lääkäriin en vielä haluaisi mennä.
 
PALLOPAAA
olen tosi nuori vasta 19v ja mietin tässä juuri että mitä ihmettä! olen tuntenut nälkää kohta 2vk ajan ja millään ei nälkä lopu kuten myös vihlovaa vatsa kipua myös alavatsassa välillä tuntuuu että menkat alkaisivat mutta sit se kipu vaan loppuuu? olen tehnyt raskaustesteja mutta kaikki näyttää negaa :( en yhtää muista päiväää milloin menkat oli viime kuussa mutta aavistus on että 18-25 päivä. huomenna näytteenotto keskuksee tekemää testi mutta nolottaa kyllä mennä jos taas näyttäää NOLLAA :(
 
Chinchin
On "myöhässä" jo vähän turhankin paljon, viimeksi huhtikuun 16 päivä alkaneet eli edellisten alusta aikaa 75päivää :( testit (2kpl) näyttää negatiivista, mutta alkaa itteä ny pikkuhiljaa kummastuttamaan. mihinköhän tässä tilanteessa pitäis ottaa yhteyttä? ._.
 
Teen Girl
Moikka olen 14 vuotias tyttö ja kaipaan vastausta.
Kuukautiseni ovat 4p myöhässä. Mistä se voisi johtua, onko se normaalia ja mitä pitäisi tehdä? Olen epätoivon partaalla, sillä kuukautiseni eivät ole olleet koskaan myöhässä. Olisin kiitollinen vastauksesta.
 
..
Moikka olen 14 vuotias tyttö ja kaipaan vastausta.
Kuukautiseni ovat 4p myöhässä. Mistä se voisi johtua, onko se normaalia ja mitä pitäisi tehdä? Olen epätoivon partaalla, sillä kuukautiseni eivät ole olleet koskaan myöhässä. Olisin kiitollinen vastauksesta.
Mulla kesti monta monta vuotta ennen kuin kuukautisista tuli säännölliset.
 
Viimeksi muokattu:
ghjgk
mullakin menkat toosi paljon myöhässä!! 55/n.30. en oo ikinä syöny pillereitä ja oon tehny nyt 2 raskaustestiä.. negatiivisia! niin kun ajattelin nyt vihdoin ottaa yhteyttä lääkäriin niin minneköhän mun pitäis ottaa yhteyttä? siis gynelle vai minne?
 
pikkupianisti
Eli kuten otsikko kertoo, kuukautiset myöhässä, mutta testi näytti negaa. Muilla kokemuksia vastaavasta? Kuukautiskivut alkoivat tavalliseen tapaan pari päivää ennen kuukautisten alkamispäivää, mutta kuukautisia ei kuulu. "Alkamispäivän" jälkeen tavalliset kuukautiskivut loppuneet, mutta toisen puolen munasarjojen kohdalla tuntuu jatkuvaa tylppää kipua/ painetta. Kenelläkään käsitystä mistä johtuisi? Kiitoksia jo etukäteen.

Kerron viela tahan oman kokemukseni!
Eli menkat myohassa 2 viikkoa, testattu useammallakin testilla negatiiviseksi.
Kaikki raskausoireet jotka mieskin jo huomasi!
Oksetti, pisatti, kiukutti; itketti, nauratti, nannit arat seka vatsakipuja. Rinnat turposi ja koko kroppa turposi valtavasti!
'Menkat' alkoi sitten reilun parin viikon jalkeen hyytymilla seka hyvin voimakkailla vatsakivuilla, keskenmeno saapui sitten. Luultavasti testi ei nayttanyt silla vauva oli niin huonosti kiinni tai sitten jotain muuta.

Siina sitten pillitettiin ilta mutta koko tapauksen jalkeen oloni oli hyvin tyyni. Oireet raskaudesta havisivat ehka 3 paivaa ennen tyhjennysvuotoa. Menkat kestivat melkein 2 viikkoa. Kroppani muuttui heti omaksi; turvotuslahti ja rinnat palautuivat melkein heti.
Tassa oma kokemuseni silla painin ajatuksieni kanssa talla palstalla kuukausi sitten!
 
Viimeksi muokattu:
Emmastiina
Hei kaikille. Itsellä menkat vasta 2 päivää myöhässä mutta ärsyttää silti. Negaa vaan näyttää. Menkoista ei tietoakaan, takana ei mitään pillereiden lopetusta ja ennestään säännöllinen kierto. Raskausoireita -paljon!

Voisko joku vähän tsempata että jaksais uskoa myöhäiseen plussaan =(

Edit: Täti pärähti paikalle joten ei tartte jännittää =)
 
Viimeksi muokattu:
:o
Hei oikeesti osaako joku kertoa mikä mulla on!?
Oon 14-vuotias tyttö ja kuukautiset on kohta 2 kuukautta myöhässä. Mulla ei ole ikinä niin paljon myöhässä. Mulla on jo ollu pari vuotta menkat. En oo harrastanu seksiä tai syöny e-pillereitä. Mihinkään paikkaan ei satu ja syön normaalisti. Ihan normaalia elämää elän. Osaako joku kertoa mikä on syynä?
 
Argh!
Turha puhua keskenmenosta kun testit ovat olleet negaa. Et ole ollut raskaana vaikka niin kovasti toivoitkin. Mikä lie hormonihäiriö, ovuloimattomuus, limakalvon kasvuhäiriö tms. Asiat asioina ja turhat kuvitelmat sikseen.
 
12 wee
moi mun kuukautiset on alkanu aikoja sitten ja ne on myöhäs ne on ollu jotai 3-5 viikkoo myöhäs mitä mä teen mun äiti ei tiedä tast jututst enkä uskolla kertoo enkä varsinkaa haluais olla raskaana ku oon 12wee ja sitte en haluais mittää raskaustestii!! voiks joku vastata tähän ja antaa mul jotai vinkkej tai jotai miks mul on kuukautiset myöhäs ja koska ne tulee uudeleen ja mist mä tiedän ooks mä raskaana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Jenzu
moi mun kuukautiset on alkanu aikoja sitten ja ne on myöhäs ne on ollu jotai 3-5 viikkoo myöhäs mitä mä teen mun äiti ei tiedä tast jututst enkä uskolla kertoo enkä varsinkaa haluais olla raskaana ku oon 12wee ja sitte en haluais mittää raskaustestii!! voiks joku vastata tähän ja antaa mul jotai vinkkej tai jotai miks mul on kuukautiset myöhäs ja koska ne tulee uudeleen ja mist mä tiedän ooks mä raskaana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mun mielest sun kannattais tehä se raskaustesti varmuuden vuoks!
 
Viimeksi muokattu:
Epätietoinen
Hei kaikille. Täällä sama tilanne kuin aloittajalla, nyt kp 33/28, kaksi predictoria näyttäneet puhdasta negaa. Kipuja on ollut viikon, lähinnä toispuoleisia, välillä koviakin. Menossa eka kierto ilman kuparikierukkaa, masentaa että jos tämä on nyt tämmöistä sitten.

Tietääkö kukaan, että jos tämä on ns. ovuloimaton kierto, tuleeko ovis vasta kun on ollut tyhjennysvuoto? Eli milloin sitä osaisi nyt sitten kytätä? Luin Lauran tietoiskun, mutta tämä ei seljennyt.
 
maij
hei! Mullakin on ongelma. Menkat on nyt 5 päivää myöhässä. Yhdynnässä olin viimeksi n. kuukaus sitten ja sen jälkeen tuli menkat niikuin piti. Kondomia on aina tullut käytettyä. Eli voiko olla mahdollista että olen raskaana.? Ajattelin ensi viikolla käydä ostamassa testin jos kuukautisia ei näy... pelottaa ja stressaaa! Olen 17 vuotta. Ja nyt on ollut viime viikolla/ alkuviikosta ihan normaalisti valkovuotoa ja alavatsassa pientä kipua niikuin mulla on aina ennen kuukautisia. Mun kuukautiset ovat olleet hieman epäsäännölliset mutta eivät koskaan näin paljoa! kiitti jos joku viitsiii vastata!
 
Paulatha
moi mun kuukautiset on alkanu aikoja sitten ja ne on myöhäs ne on ollu jotai 3-5 viikkoo myöhäs mitä mä teen mun äiti ei tiedä tast jututst enkä uskolla kertoo enkä varsinkaa haluais olla raskaana ku oon 12wee ja sitte en haluais mittää raskaustestii!! voiks joku vastata tähän ja antaa mul jotai vinkkej tai jotai miks mul on kuukautiset myöhäs ja koska ne tulee uudeleen ja mist mä tiedän ooks mä raskaana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ensimmäinen asia on, et sie puhut sun äiteelles ja kerrot hänelle! Toinen asia on, että oletko ollut sukupuoliyhteydessä ilman minkäänlaista suojausta? Jos olet, niin aina on mahdollista olla raskaana. Ainoa asia, miten sen asian selvittää on raskaustesti. Mut jos kuitenkin äidillesi puhuisit eri vaihtoehdoista tai vaikka kouluterveydenhoitajalle! Ei ole syytä pelleillä asian kanssa, varsinkin jos taustalla on pienenpieni mahdollisuus raskaudesta. Ole hyvä ja kerro vanhemmallesi asiasta!
 
Viimeksi muokattu:
Paulatha
hei! Mullakin on ongelma. Menkat on nyt 5 päivää myöhässä. Yhdynnässä olin viimeksi n. kuukaus sitten ja sen jälkeen tuli menkat niikuin piti. Kondomia on aina tullut käytettyä. Eli voiko olla mahdollista että olen raskaana.? Ajattelin ensi viikolla käydä ostamassa testin jos kuukautisia ei näy... pelottaa ja stressaaa! Olen 17 vuotta. Ja nyt on ollut viime viikolla/ alkuviikosta ihan normaalisti valkovuotoa ja alavatsassa pientä kipua niikuin mulla on aina ennen kuukautisia. Mun kuukautiset ovat olleet hieman epäsäännölliset mutta eivät koskaan näin paljoa! kiitti jos joku viitsiii vastata!

Teitkö testin? ja alkoiko kuukautiset. Eihän siis 5 päivää ole huolestuttavaa, jos muutenkin epäsäännölliset. Mutta testiä kehiin niin varmuus tulee.
 
Viimeksi muokattu:
papu
Munasarjakystat viivästyttävät kuukautisia ja tuntuvat joskus kipuna munasarjan kohdalla.
Eli nämä voivat joskus olla selitys pitkittyneeseen kiertoon.

Mullakin todettiin vähän aikaa sitten sellanen tavallinen toiminnallinen harmiton munasarjakysta joka hävii kuulemma ajallaan ja menkat on nyt jo viikon myöhässä vaikka normaalisti aina ajallaan! Raskaustesti neg.
Joten ei kai täs sit huolta... On vaan kummallista ku aina ollu niin säännölliset menkat :)
 
Viimeksi muokattu:
aaaapua apua apua
nonii menkat myöhässä. Alotan siis tän koko jutun ihan alusta asti. Olen siis pian 15-vuotias tyttö ja menkat alkoi 7lk:n keväällä jolloin ne alkoivat normaalisti. Kun kävin 7-luokan, sinä kesänä mulla alko "helvetti". Menkat tuli jopa 1,5vko/2vko välein runsaasti ja tuntui että vessassa pitää istua koko päivä. Syksyllä melkein heti kun koulut alkoi kävin kouluterveydenhoitajalla ottamassa verikokeen ja hemppari näytti 62!! Silloin mulle määrättiin rautakuuri ja söin niitä n.3 kuukautta. Myöhemmin kävin gynellä ja kattoivat ultralla ettei ole mitään - ei onneks. Silloin määräsivät mulle e-pillerit, jonka jälkeen menkat tulivat suunnilleen normaalisti. Hemppari nousi kuitenkin normaaliksi.

Olen seurustellut 4 kuukautta poikaystäväni kanssa ja menkat on olleet normaalit. Pari kertaa on tullut seksiä harrastettua ja on ollut e-pillerit käytössä sekä kondomi. Kerran harrastettiin seksiä kondomin kanssa jonka jälkeen menkat tuli ja oli normaalit. Nyt 3 viikkoa sitten aloitin pillerit ja ehkä 2-4 kertaa harrastettu seksiä kumin kanssa ja pillerit mukana. Hän ei ole "mällännyt" minuun tahallaan tai muutenkaan, joten ei huolta ole ollut. Nyt viimeisen kerran kun harrastin seksiä kumin kanssa oli mulla viimenen pilleri liuskassa ja sen jälkeen odotellut että menkat alkaa.
Nyt on kestänyt jo 3 päivää (kohta 4pvä) että menkat alkaisi eikä ole tullut. Yleensä mulla on ns."kiukkupäivä" ennen menkkoja jolloin kaikki tuntuu ärsyttävältä eikä mikään onnistu ja se minulla oli. Oonko mä tulossa raskaaksi vai johtuuko tämä stressistä tai jostakin muusta?
Onko kellään muulla minun ikäisellä samanlaista ongelmaa?! tartteisin apua NYT
 
....
Hei oon 14 vuotias tyttö, menkat alkoivat 6 luokalle eli jtn. 2-3 vuotta sitte.
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa jo 1,5 vuotta eli aika kauan, ja ollaan harrastettu seksia aika montaki kertaa ja aika useinki. Menkat on ollu 2 pv myöhäs ja mua jotenki ahistaa et voinko olla raskaana, pari kertaa on tullu harrastettua ilman kondomiakin tai mitään ehkäisyä =/ viimeksi noin 3 viikkoo sitten harrastimme seksiä, ja minua pelottaa että olen raskaana!!! =( en todellakaan ole valmis synnyttää lasta , enkä halua aborttiakaan, ja pelottaa ostaa raskaus testi kun jos se näyttää plussaa
Yleensä kyllä käytämme ehkäisyä, mutta viimekerralla se unohtui =/
 
Emmi
Hei oon 14 vuotias tyttö, menkat alkoivat 6 luokalle eli jtn. 2-3 vuotta sitte.
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa jo 1,5 vuotta eli aika kauan, ja ollaan harrastettu seksia aika montaki kertaa ja aika useinki. Menkat on ollu 2 pv myöhäs ja mua jotenki ahistaa et voinko olla raskaana, pari kertaa on tullu harrastettua ilman kondomiakin tai mitään ehkäisyä =/ viimeksi noin 3 viikkoo sitten harrastimme seksiä, ja minua pelottaa että olen raskaana!!! =( en todellakaan ole valmis synnyttää lasta , enkä halua aborttiakaan, ja pelottaa ostaa raskaus testi kun jos se näyttää plussaa
Yleensä kyllä käytämme ehkäisyä, mutta viimekerralla se unohtui =/
Kyllä, voit todellakin olla raskaana, mutta toivon todella että et ole. Käy ostamassa testi pikapikaa. Ja käytä ensi kerralla ehkäisyä, vaikka sinun iässäsi ei seksiä todellakaan tarvitsisi harrastaa. Pärjäile!
 
Viimeksi muokattu:
jopetso
Voiko tulla raskaaksi jos harrastaa anaaliseksiä? kaikki kaverini väittävät ettei voi, henkilö ei kuitenkaan lauennut sisälleni mielestään, mistä voi johtua että menkat ovat yli 2 viikkoa myöhässä?!
 

Yhteistyössä