kyhmy häpyhuulissa

  • Viestiketjun aloittaja marie
  • Ensimmäinen viesti
marie
onko kellään kokemusta sellaisesta, että häpyhuuleen tulee aristava, kuin tulehtunut patti.
on ollut jo 2 viikkoa paranematta. olen raskaana, joten voisikohan liittyä siihen jotenkin.
 
samoin
Minullekin tulee tollaisia pahkuroita silloin tällöin, mutta yleensä reisien takaosaan tai kannikoihin! Välillä ne kasvaa tosi isoiksi ja sitten hajoaa. Silloin niistä tulee ihan niinkuin mätää, sellaista ruskeaa paksua möhnää ja joskus vertakin. Kerran olen yhden sellaisen lääkärille näyttänyt mutta se ei osannut sanoa mitään. Totesi vain ettei ole mikään vaarallinen ja katoaa itsekseen. Niin ne kyllä itsekseen häviää sen jälkeen kun ne on ensin hajonnut ja valunut tyhjiin. Silloin kun ne pahkurat on kannikoissa, juuri niissä kohdin missä alushousujen reuna hankaa, niin on tosi kipeitä. Istuminenkin sattuu. Joskus niitä on jopa 4 samaan aikaan. Tuntuu tosi isolta ja se pahkura jatkuu vielä ihon allakin että on isompi kuin peukun pää!
 
kun
karvatuppi tulehtuu, tulee sellaisia tulehtuneita isoja patteja..aivan kuin isoja finnejä. Ovat välillä tosi kipeitä, mutta helpottaa sitten kun ne tyhjenee.
Suosittelen desinfioivaa puhdistusainetta. Itse käytän esim. Acnex-merkkistä ainetta jota saa apteekista. Sillä puhdistaen säännöllisesti, patti tavallaan ""kypsyy"" nopeammin ja sen saa vaikka puristettua tyhjiin. Sen jälkeen kannattaa vielä puhdistaa aineella.
 
samoin
Ja vielä piti se lisätä että minulle jää pahkuroiden katoamisen jälkeen aina tumma, lähes musta, läiskä siihen kohtaan missä pahkura oli. On kivan näköiset kannikat kun on läiskiä täynnä. Ukko ei onneksi niistä välitä. Itteäni ne häiritsee. Mietityttää jo valmiiksi kesä, että uskaltaako rannalle lähteä uikkarit päällä kun on niitä läiskiä reisissäkin. Ja vain taka osissa, etu puolella ei ole ollenkaan. Patit on oikeastaan vaan niillä kohdin mitkä penkkiin osuu.
 
Ohhoh
Tämähän on nyt yleistä, minulla on myös ollut samanlainen patti viikon verran. Samanlainen oli viimeksi n.5 vuotta sitten. Se on tuntuu aristavan ja on kosketusherkkä. No, toivottavasti pattimme katoavat kohta!
 

Yhteistyössä