Hae Anna&Ellit-sivustolta

KYPROS?kallis?

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä väiski, 23.01.2006.

1. väiski Vierailija

hei!
    Olen kuullut , että Kypros on älyttömän kallis lomasaari, menee omat ja lainatut eurot. Kuka tietää , jos vaikka vertaa kreikan muihin saarin.?-

2. Maija K Vierailija

Hei!
    kyllä havaintoni mukaan Kypros on aika hyvin hinnoiteltu, esim tavallinen illallinen 2 h = 60€ sis kyljykset, perunat ja pari olutta + jäätelöt.!
    Maija k

3. hmm.. Vierailija

ettet vain olis itse omaan viestiisi vastannut!!!!!!!!!!!!!!!
    aloitus/välimerkit......

4. joopajoo Vierailija

Riippuu vähän siitä mistä roikkuu. Jos ottaa vähän euroja mukaan loppuuhan ne .....kohteesta huolimatta

5. Takaisin kouluun! Vierailija

saarin.?-
    jäätelö.!

6. Subaj Vierailija

Väliäkö on pienillä lyntivirheillä, jos asia selviää. Turha ottaa ""pulttia nenään"" ja aiheuttaa turhaa kirjoittelua. On todella helppo nimimerkin suojassa vinoilla mistä tahansa, varsinkin ei matkailuun liittyvissä.

7. Subaj Vierailija

Pitää osittain paikkansa. Kypros on siitä kalliimmasta päästä. Tällä tarkoitan eteläpuolta = kreikkalaista. Pohjoispuolella on n puolet halvempaa.

8. Miss Moneypenny Vierailija

Pitääköhän nämä hintatiedot todellakin paikkaansa? Kun olimme menossa Gran Canarialle, kaikki kirjoittelivat, että ravintolahinnat ovat samat kuin Suomessa. Totesimme kuitenkin joulukuussa -05 ettei näin todellakaan ole. Pihviannokset mitä söimme olivat 4,90-12 euron välillä. Kallein oli jo huippuruoka. Minä en ainakaan noilla hinnoilla ole suomalaisissa ravintoloissa koskaan syönyt. Lokakuussa suuntaamme Kyprokselle ja toivottavasti minun ei tarvitse maksaa (en siis maksa) jostain kyljyksestä ja oluesta 30 euroa. Toivoisin, että näihin kysymyksiin mitä tällä keskustelupalstalla esitetään, vastattaisiin totuudenmukaisesti ja liioittelematta.

9. Anna Vierailija

No kyllä tarvitsee maksaa. Kypros on Kallis. Ei siitä mihinkään pääse. Ainoa asia joka edes ruokakaupoissa oli halpaa, oli paikallinen viini. Ravintoloista puhumattakaan.

10. nata Vierailija

Ei kannata lähteä minnekään jos rahatkin pitää lainata. Kypros ei ole Kreikkaa, se on Kypros. Eli vertaus ""muut Kreikan saaret"" ei sovi...

11. ?? Vierailija

""lyntivirheillä""...

12. malla Vierailija

Hra Kallis oli se pressaehdokas. Hinnat voivat olla kalliit.

13. Kaija Vierailija

Olimme viime syksynä Protaraksessa kaksi viikkoa ja täytyy sanoa, että korkea hintataso yllätti, vaikka siitä olikin kirjoitettu paljon. Olimme samassa paikassa myös neljä vuotta sitten, jolloin hintataso oli samaa luokkaa kuin Kreetalla, mutta nyt hinnat olivat nousseet. Paralimnin supermarketit ovat edelleen halpoja. Jos vertaa ravintoloita Kreetan hintatasoon, niin samantyylinen annos Kyproksella oli noin 1½ kertaa kalliimpi. Muutamissa ravinhtoloissa oli menuja, jotka sisälsivät myös talon viinin, jolloin hinta oli mielestämme kohdallaan. Ruoka oli kyllä hyvää ja ravintolat olivat siistejä ja hyvin lapsiperheet huomioonottavia. Ilmat oli tosi hyvät syyskuun lopulla ja lokakuun alussa. Joten en pelkästään hintatason perusteella jättäisi Kyprosta väliin, joskin jos hintataso on tärkein kriteeri, niin silloin en suosittele Kyprosta.

14. Mikko Vierailija

Eli ilmeisesti on vieläkin kalliimmasta päästä esim. Kreikan kohteisiin verrattuna. Olin Kyproksella (Agia Napa) syksyllä
    -89 ja silloin sen hintataso oli selvästi korkeampi kuin vaikka Rodoksella. Siksi en ole toistaiseksi käynyt uudestaan, samanlaiset rannat löytyy muualtakin.

Sain kyllä erään tuliaisen todella edullisesti, Raybanin aurinkolasit. Ne maksoivat silloin 180 markkaa ja samat lasit Suomessa n. 600 markkaa. Ovat muuten vieläkin käytössä.

15. Subaj Vierailija

Et varmaan ymmärtänyt:)

16. Subaj Vierailija

Ei kai ""alistajat"":)
    Suomessa ryöstävät sikailematta niistä ( Rayban)
    Piru, että omani on menneet rikki. Pitää matkustaa taas jonnekin, josta saa halvalla. Mm Finnair pyytää jotain 100 €

17. Minä Vierailija

Mutta minäpä ostin Thaimaasta Raybanit neljällä eurolla ja hyvin on nemin toimineet.

18. mannu Vierailija

Kyllä Kyproksella edelleen saa syödä hyvin ravintolassa halvemmalla kuin Suomessa ja ruokakassi lähtee myös kaupasta kotimaista edullisemmin. Kannattaa käydä esimerkiksi hallissa hakemassa vihanneksia, lihaa jne. ja nimenomaan ostaa kyproslaisia tuotteita eikä muualta sinne vietyjä. Kalleinta ostosten tekeminen on turistialueiden pienissä supermarketeissa, joista on tietenkin lyhyt matka hotelleille. Mutta toisaalta bussilla ja taksilla matkustaminen on Suomen oloihin verrattuna edullista.
    Eipä taida eläminen ja asuminen olla halpaa enää missään vähänkään suositummassa matkailukohteessa Euroopassa. Asuin syksyllä Espanjan aurinkorannikolla ja hyvin hupenivat eurot sielläkin aivan tavalliseen elämiseen.
    Mutta ehdottomasti Kyproksella kannattaa käydä. Aurinko on takuuvarmaa silloin, kun Suomesta tehdään sinne lomalentoja. Ihmiset ovat todella ystävällisiä ja naisihminenkin voi turvallisesti liikkua yksin.

19. Taina Vierailija

Kyllä melkoinen syömäri oot, jos noin paljon saat menemään yhteen illalliseen. Olemme olleet Kyproksella 5 kertaa 10v. aikana emmekä koskaan ole maksaneet noin suurta hintaa illallisesta ja meitä on kolme.

20. ppp Vierailija

pakjonkohan noin suurinpiirtein viikonmatkalla vois mennä, ei olla kovia shoppaileen mutta ainahan on jotain mukavaa saada ja ehkä muutamat vaatekappaleet...

21. Sypress Vierailija

Olin Kyproksen Limassolissa n. 4 vuotta sitten. Hintataso oli silloin karkeasti samaa luokkaa kuin Suomen hintataso, ehkä ihan aavistuksen halvempaa, enkä ole kuullut sen merkittävästi nousseen. Jos siis elät Suomessa, elät myös ihan hyvin Kyproksella. En tiedä sitten turistikohteista, eli esim. Agia Napasta, onko siellä kalliimpaa kuin Limassolissa.

Kypros on hieno paikka. Ei viikon-kahden loma taloutta kaada jos ei viikon-kahden eläminen Suomessakaan! Ottakaa myös huoneistohotelli, jolloin ei tarvitse syödä kalliita ravintolaruokia joka päivä. Tavallisissa ruokakaupoissa hintataso on samaa kuin Suomessa. Jotkut tuotteet halvempia, jotkut kalliimpia (muistan kalliit jugurtit...)

22. 3xkäynyt Vierailija

No tota edellistä kirjottajaa voin todistaa. Ruokailu on halvempaa, jos viittii etsiä oikeat paikat. Valkosen liinan ravintolat saattaa olla kalliita. Alkoh.pitoiset ruokajuomathan on ainakin halvempia kuin Suomessa.

Kauppaan sitten vaan sinne, missä paikalliset käy. Hotellin kylessä olevat marketit usein kalliimpia.

Ei meillä Kyproksella ole kahden hengen ruokiin+ruokajuomiin (viini, olut) mennyt millonkaan yli 40 euroo. Useimmiten 25-30 egee. Hyviä annoksia saa alle 10 eurollakin/henk.

23. maija I Vierailija

10 kertaa Kyproksella ja matka tilauksessa: Tällä kokemuksella :Kypros ei ole halpa matkakohde, hinnat kuitenkin vaihtelevat, jos esim kiertelet autolla saarta, on ravintoloiden hintataso kaupunkien ulkopuolella edullisempi.
    Huomaa kuitenkin, että rahalle saa Kyproksella hyvän vastineen. Esim monissa muissa maissa tavanomaisista vatsasairauksista ei ole huolta. Ainahan laatu maksaa, myös muissa matkakohteissa ja Suomessakin.

24. keo Vierailija

Kypros on hintansa väärti. Hintataso kulkee elintason kanssa rinta rinnan. Viimeksi käydessäni (11/05) en pökertynyt hintatasoon. Tosin siihen aikaan on jo sesonki ohitse ja monissa liikkeissä on alennusmyynnit meneillään, turistialueitten lähelläkin. Kultasepänliikkeissä, vaatekaupoissa ym. putiikeissa. Ruoka on mielestäni halvempaa kuitenkin kuin suomessa, tietysti paikan valinta on oleellinen asia, jos tarjoilijat ovat kuin pingviinejä ja valkoista liinaa ym. niin siitä saa kyllä maksaa joka paikassa. Kuten joku totesikin, juomat kuitenkin halvempia. Tavernassa (keskitasoinen) Söimme liha-meze:n 12 euroa per nuppi ja varmasti tuli jokaisen maha täyteen, moneen kippoon jäi paljon syömistäkin ja viimeisin kuppi jäi maisteluasteelle. Jos on kova syömään, niin tämä on minusta hyvä vaihtoehto, jota en yhtään kertaa jätä kyproksella käydessäni käyttämättä. Talon viinit ovat myös niitä edullisimpia. Paralimnin marketit myös huokeampia, kuin ihan hotellialueitten. Hotellin marketti yleensä on se kallein. Siistiä, hyvä hygieniataso tulee sitten hintaan vastineeksi. Kaikkea voi syödä (kuten syön kyllä olen sitten missä päin maailmaa hyvänsä) huoletta (huom! tämä on jälleen oma henkilökohtainen mielipiteeni ). Enempi euroja matkaan niin kyllä se eväs irtoaa. Halvempiakin paikkoja on, mutta matkat sitten maksavat enempi, mikä vaakakupeissa painaa. Intiaan kun suuntaa, lentää vähän pitemään, niin riittää rahat pitkälti, mutta siellä on sitten toiset valintakriteerit........että näin.

25. pakko vastata Vierailija

Kypros kallis? Ihmettelen aina ihmisten natinaa kalleudesta. Minä maksan Kyproksen matkastani varmasti mielelläni Suomen hinnat. Maa on turvallinen liikkua päivin öin, rannassa voit melkein jättää tavarasi, kun menet uimaan, nykyisin vain pitää varoa enemmän turisteja näpistämisestä. Olen jutellut paikallisten ihmisten kanssa ja ovat suorastaan vihoissaan venäläisten oleskelusta maassa. Ne aiheuttavat harmia, typykät ja ns bisness-miehet!! Olen itse vieraillut maassa melkein 20 kertaa ja edelleenkin sydän on siellä. Niin..kaikesta paikallisten ystävällisyydestä,rehellisyydestä ja aitoudesta olen valmis maksamaan Suomen hinnat. Ja tosi ihania paikallisia ruokia saa halvalla...suosittelen! Tietenkin kansainvälisistä ruuista maksetaan kovat hinnat. En kyllä itse mene sinne syömään hampurilaisia. Ruoka ja juoma on turvallista, ei ole vatsapöpöjä, eikä kyllä ole ollut ennakkokäsityksiäkään! Enemmänkin vatsapöpöt tulee siitä, kun ihmiset eivät pese käsiään...

Jaa tämä sivu